Gönderen Konu: Yeni Avensis  (Okunma sayısı 25200 defa)

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #50 : Eylül 24, 2010, 04:55:38 ÖS »
212kg avensis daha ağır ve 17 jant var
sürtünme katsayısı daha yüksek
aradaki fark ne olabilirki
civic     125 PS   1193kg            152N/m
avensis 132 Ps    1405kg            160N/m


özetleyecek olursak

civic     1ps için =  9,544kg ağırlık düşüyor
avensis 1ps için = 10,644kg ağırlık düşüyor


civic     1N/m için  =  7,849kg ağırlık düşüyor
avensis 1N/m için  =  8,781kg ağırlık düşüyor

sonuç tam tersi olması gerekmez mi?               




ferad

  • İleti: 161
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #51 : Eylül 24, 2010, 06:30:34 ÖS »
dizel mondeo da bakabilirsiniz o fiyatlara

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #52 : Ekim 15, 2010, 10:17:07 ÖS »
mazda dediğiniz araç ford zaten... mondeo yada 6 yı önermem... üst düzey bi otomobilde forda para bayılmanın anlamı yok "bence"... insignia'yı beğenmekle birlikte çok şaibeli gördüğümü belirteyim... son dem çıkan ne kadar aşırılı beslemeli motor varsa 200bini göremeden cortlayacak bence... en önce de opel cortlar tabiki :) o yüzden o kadar para vermeyi gereksiz görüyorum... avensise bindim, malzeme işçilik kesinlikle çok hoş... fiyat da inanılmaz rekabetçi... arabayla uçmak gibi bi maksadınız yoksa, ki bu sınıfta bence gereksiz, araç gayet makul... o paraya alınabilecek en güzel araçlardan biri... ha 78e çıksam düşünmem accord alırım o ayrı. ama 50 küsüre civic de var... ben de civic kullanıyorum ama avensisin duruşunu kalitesini göz önünde bulundurursak avensis almak daha makul olur derim... başka da bişey demem :)

statik

  • İleti: 1121
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #53 : Ekim 15, 2010, 10:37:02 ÖS »
mazda dediğiniz araç ford zaten... mondeo yada 6 yı önermem... üst düzey bi otomobilde forda para bayılmanın anlamı yok "bence"... insignia'yı beğenmekle birlikte çok şaibeli gördüğümü belirteyim... son dem çıkan ne kadar aşırılı beslemeli motor varsa 200bini göremeden cortlayacak bence... en önce de opel cortlar tabiki :) o yüzden o kadar para vermeyi gereksiz görüyorum... avensise bindim, malzeme işçilik kesinlikle çok hoş... fiyat da inanılmaz rekabetçi... arabayla uçmak gibi bi maksadınız yoksa, ki bu sınıfta bence gereksiz, araç gayet makul... o paraya alınabilecek en güzel araçlardan biri... ha 78e çıksam düşünmem accord alırım o ayrı. ama 50 küsüre civic de var... ben de civic kullanıyorum ama avensisin duruşunu kalitesini göz önünde bulundurursak avensis almak daha makul olur derim... başka da bişey demem :)

mazda=ford diyorsunuz yani. nasıl oluyor bu? ford focus 1.6 (1596 cc) 100 hp/115 hp versiyonları var. Ama mazda 3'ün 1.6 (1598 cc) 105 hp verisi var. Motorlar yazılımına kadar hepsi farklı. ayrıca ford mazda ortaklığı bitti diye biliyorum. dizel olarak bilmiyorum ama benzinli motorlar tamamen mazdaya ait. ayrıca mazdanın otomatik şanzumanlarında zerre kadar sorun yokken cvt şanzumanlı focusların ne hallerde olduğu dillere destan. plastik kalitesinden oturma pozisyonuna kadar mazdayla fordun hiçbir alakası yok. yani mazda bambaşka bir araba ford bambaşka bir araba. mondeoyla 6 serisinin ölçüleri bile örtüşmüyor. nasıl mazda dediğimiz araba ford oluveriyor?

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #54 : Ekim 16, 2010, 12:04:23 ÖÖ »
:) tamam sen mazda al o zaman canım kardeşim... ben şahsen hiçbişeyi olmasa bile sadece satışta zarar ettireceği için almam mazdayı... kaldı ki iddiam sabit; ford = mazda... vw= audi gibi bişey bu... tabiki herşey aynı olamaz... aynı grubun aynı üretimi üzerinde bazı farklılıklarla üretiliyor bu araçlar... öyle olmasa da farketmez zaten... herşeyden önce seninle tercihlerimiz farklıymış belli ki... aşağıda bi link var orda da biraz anlatmış zaten... bakabilirsin istersen

http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/214869/mazda_6_vs_ford_mondeo_vs_volkswagen_passat.html

özetle "it was based on parent company Ford's Mondeo" diyor

konuyu pert etmenin de bir anlamı yok... soru avensis hakkındaydı... tekrar söylüyorum, avensis o fiyata göre gayet güzel bir seçenek... alırken elimizi titretecek bi detayı da yok gibi... en azından şimdilik

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #55 : Ekim 16, 2010, 09:29:51 ÖÖ »
avensisi bende çok beğeniyorum hele beyazı müthiş duruyor.. arkadaşım aldı 2011 ancak arac 175 i geçmiyor.baskı balata demiş servis yapacak bişi yok bu araçlarda bu sorun fazla çıkıo demiş.galiba oda bizim arkadaşa denk gelmiş.

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #56 : Ekim 16, 2010, 09:38:49 ÖÖ »
adana otobanında toki mevkiinde
avensis önümde 170 civarıdnad gidiyordu, içinde 4 yetişkin vardı ve arka pandizotun üzeri bile doluydu yani araba tıka basa yüklüydü, ben tektim, yol istedim adam çekilmedi ve gaza bastı,
195 civarı adamın sağına geçtim halen direniyordu orta şeritten geçtim ama adamın yan yan bakışları çok kötüydü, kendisini geçtim diye acayip bozum bozum bakıyordu, kısacası benimde aslında yeni avensis almak benimde aklımın bir kenarında duruyor ama, biraz daha zaman geçsin ben halen gencim ;D

statik

  • İleti: 1121
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #57 : Ekim 17, 2010, 12:04:04 ÖS »
:) tamam sen mazda al o zaman canım kardeşim... ben şahsen hiçbişeyi olmasa bile sadece satışta zarar ettireceği için almam mazdayı... kaldı ki iddiam sabit; ford = mazda... vw= audi gibi bişey bu... tabiki herşey aynı olamaz... aynı grubun aynı üretimi üzerinde bazı farklılıklarla üretiliyor bu araçlar... öyle olmasa da farketmez zaten... herşeyden önce seninle tercihlerimiz farklıymış belli ki... aşağıda bi link var orda da biraz anlatmış zaten... bakabilirsin istersen

http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/214869/mazda_6_vs_ford_mondeo_vs_volkswagen_passat.html

özetle "it was based on parent company Ford's Mondeo" diyor

konuyu pert etmenin de bir anlamı yok... soru avensis hakkındaydı... tekrar söylüyorum, avensis o fiyata göre gayet güzel bir seçenek... alırken elimizi titretecek bi detayı da yok gibi... en azından şimdilik

Konu pert olmuyor. Yaptığımız şey forumların en doğal özelliğidir. Ford=Mazda değildir. Bahsettiğiniz sitede bunu ispatlayan birşeyde yazmıyor. Ayrıca ford mazda ortaklığı sadece ticari araç üretiminde yapıldı.

http://www.google.com.tr/images?hl=tr&q=mazda%20b%202500&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1259&bih=555

ve

http://www.google.com.tr/images?um=1&hl=tr&biw=1259&bih=555&tbs=isch%3A1&sa=1&q=ford+ranger&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=

Yani ortaklık tüm araçlarda değil sadece ticari araçlarda yapılmıştır. Bir ara kia'ya yedek parça imalatı yapıyordu. Kianın elektronik aksamıda mazda tarafından destekleniyordu. Ve bu kia=mazda anlamınada gelmiyor.

Bir firma duruma göre ortaklıklar yapabilir. Evimize gazete kuponlarıyla aldığımız bir premier teyp var. İçini açtığımda her yerde sony yazısına rastladım. Bu premier=sony anlamınada gelmiyor. Arabamın teybi bozuldu. İçini açtık, bir çok yerinde "toshiba" yazıyordu. Bu da sony=toshiba anlamına gelmiyor.

Firmaların birbirinden destek alması ilgili firmanın bütçesine göre yapılır. Sen kalkıp sony'e gidersin, abi bana 10 liralık anakart yapar mısın dersin. O da yapar. Üzerine de imzasını atar. Bunları birbirine karıştırmayalım.

Bunlar benim bildiklerim. Siz doğru söylüyorda olabilirsiniz. İkna edersenizde forum tadını yakalamış oluruz.
« Son Düzenleme: Ekim 17, 2010, 12:05:05 ÖS Gönderen: statik »

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #58 : Ekim 18, 2010, 03:37:54 ÖS »
yok ben onu kastetmedim... sanırım anlatamadım... o eşitlik üretim bandındaki ortaklık manasında... bu markalar aynı şirketin muhtelif markalarıdır yani... hatta tam veri istersen ford markası mazda markasının %30'una sahiptir. peki bu ne ifade eder? tüm ülkere gönderilecek olan baz modelleri ortak tasarlarlar, ama üstünü farklı giydirirler ve farklı markayla satarlar. Çünkü her marka her ülkede satış avantajına sahip değildir. Bu şekilde farklı markalarda farklı arge maliyetlerini karşılamak yerine tek bir ödenekle piyasaya pek çok araç çıkarmış olurlar. Bunu yapan sadece bu ikisi de değil... daha önce yazdığım başka bir örneği izah etmem gerekirse:
lamborghini>audi>vw>seat>skoda bu kalite sırasıyla ortak motorları ve şaşi tiplerini kullanarak üretilirler... misalen Audi S5 ve R8' de kullanılan 4.2 FSI motor ile Gallardoda kullanılan motor birbirinin aynısıdır sadece S5 için biraz küçültülmüştür. Aynı teknoloji alıp daha da küçültülerek Audinin diğer modellerine de eklenmiş, sonra kalitesi biraz düşürülerek VW'e eklenmiştir. Bu motor tipinde üretilebilen en düşük bütçeli motorlar da seat ve skodaya takılmıştır son olarak. Ama bütün bu markalar VW Group diye geçer... adam ne yapmış oldu peki şimdi? sadece Lamborghini'yi satın alarak onun motor teknolojisini "arakladı" ve diğer markalarına basitleştirerek eklemiş oldu.
benzer birşeyi BMW Land Rover'ı satın alarak yaptı... bütün argesini çaldı resmen... bir sene sonra land roverı satıp X5i üretti... sıfır arge maliyeti sıfır zaman kaybı!
Ford Volvoyu da satın aldı... tam artık Volvolar Ford servisine girecek vah vah diyorduk ki daha beteri oldu onlar da sattı ve şuan Cherry - Kia konsorsuyumunda... şimdi Volvo öldü mü? hayır tabiki... ama eskisi gibi prestij temelli araçlar üretileceğini iddia edebilir miyiz? bence hayır... zira bunlar paraya ve büyümeye ihtiyaç duyan şirketler... daha rantıbıl araçlar üreteceklerdir... Volvonun da başına zamanla Opelin başına gelenler gelecektir... bu benim öngörüm elbet... ama anlatmak istediğim satış gerçekleştiği anda bi durup düşünmek lazım.
Ayrıca o verdiğim linkte dikkat çekmek istediğim "parent" ifadesiydi... yani VW group da abi markanın VW olması gibi bu ekipte de Ford üst marka... ortak tasarım olduğu belirtilmiş orda da... bildiğim kadarıyla Lincoln Ford Mazda Mercury hep aynı grubun elinin altında olan markalar... zira bu arabalar amerikada hep aynı servise giriyorlar
yoksa sana katılıyorum... samsungun panelini kullandı diye sony televizyona samsung diyemeyiz... ama o iki marka ortak da değildir... sony sadece samsungun lcd panelini satın alır... bu araba markalarında ise durum farklı ama... bunlar aynı grubun markaları ve ortak bütçeyle argeyi birlikte yapıyorlar... ortak platformda farklı tipte araçlar üretiyorlar sonra... zira sonuçta kazanılan para aynı adamın cebine giriyor.

durum bu bildiğim kadarıyla... o yüzden mazda = ford dedim... yoksa salt bir eşitlik söz konusu olamaz yani... umarım anlatabilmişimdir

statik

  • İleti: 1121
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #59 : Ekim 18, 2010, 03:43:31 ÖS »
demek istediğinizi daha iyi anladım. teşekkür ederim.

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #60 : Ekim 18, 2010, 04:05:56 ÖS »
accord'un tasarımı 10 puan ise insignia 7 puandır benim gözümde. Tasarım olarak zaten honda ile opeli karşılaştırmayın hata yaparsınız.

NeFeR

  • İleti: 501
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #61 : Ekim 18, 2010, 04:36:27 ÖS »
Kesinlikle performans bekleme hem agır hem tork düşük hem beygir düşük kendi vectramdan biliyorum.

statik

  • İleti: 1121
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #62 : Ekim 18, 2010, 05:07:41 ÖS »
Kesinlikle performans bekleme hem agır hem tork düşük hem beygir düşük kendi vectramdan biliyorum.

Yeni avensisi kullandınız mı hiç?

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #63 : Ekim 18, 2010, 05:10:06 ÖS »
vectra için söylemeşler sanırım

Cecul

  • İleti: 621
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #64 : Ekim 18, 2010, 05:17:48 ÖS »
Avensis ile Vectra'nın alakası yok performans konusunda. Avensis gayet başarılı.

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #65 : Ekim 18, 2010, 05:20:35 ÖS »
otoyolda gereğini yaptım yeni avensisin ;D

Cecul

  • İleti: 621
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #66 : Ekim 18, 2010, 05:23:36 ÖS »
otoyolda gereğini yaptım yeni avensisin ;D
Ama anlatmışsın detaylı şekilde kacaman kardeş. Araba yüklüymüş. O ağırlıktaki 1.6 arabanın o performansı vermesi başarılı olduğunun göstergesi. Vectra 1.6 olsaydı, ona neler yapardın kimbilir? :D

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #67 : Ekim 18, 2010, 05:30:42 ÖS »
aşağıdaki tabloyu incelersek araç boş dahi olsa civi ni alacağını görürüz.

212kg avensis daha ağır ve 17 jant var
sürtünme katsayısı daha yüksek

civic     125 PS   1193kg            152N/m
avensis 132 Ps    1405kg            160N/m


özetleyecek olursak

civic     1ps için =  9,544kg ağırlık düşüyor
avensis 1ps için = 10,644kg ağırlık düşüyor


civic     1N/m için  =  7,849kg ağırlık düşüyor
avensis 1N/m için  =  8,781kg ağırlık düşüyor

statik

  • İleti: 1121
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #68 : Ekim 18, 2010, 05:45:44 ÖS »
otoyolda gereğini yaptım yeni avensisin ;D
Ama anlatmışsın detaylı şekilde kacaman kardeş. Araba yüklüymüş. O ağırlıktaki 1.6 arabanın o performansı vermesi başarılı olduğunun göstergesi. Vectra 1.6 olsaydı, ona neler yapardın kimbilir? :D

vectra 1.6 ya her fırsatta 10 boy fark atıyorum vtec2 yle. kankamda vectra 1.6 var. yokuşta kalkış bile yapamıyor :)))))))))))

Cecul

  • İleti: 621
Ynt: Yeni Avensis
« Yanıtla #69 : Ekim 19, 2010, 07:44:40 ÖÖ »
aşağıdaki tabloyu incelersek araç boş dahi olsa civi ni alacağını görürüz.

212kg avensis daha ağır ve 17 jant var
sürtünme katsayısı daha yüksek

civic     125 PS   1193kg            152N/m
avensis 132 Ps    1405kg            160N/m


özetleyecek olursak

civic     1ps için =  9,544kg ağırlık düşüyor
avensis 1ps için = 10,644kg ağırlık düşüyor


civic     1N/m için  =  7,849kg ağırlık düşüyor
avensis 1N/m için  =  8,781kg ağırlık düşüyor
Boşken geçer diye bir iddiam yok zaten, aynı şeyden bahsediyoruz. Özetle, Avensis 1.6 Civic gibi performanslı bir arabayı bile zorlayabiliyorsa, o kasaya göre iyi bir performans sunuyor diyebiliriz.