Gönderen Konu: Focus-civic  (Okunma sayısı 5351 defa)

klc-ozhn

  • İleti: 403
Focus-civic
« : Mart 27, 2012, 03:13:40 ÖS »
arkadaşlar 2004 focus collection ile 98 hb civic 1.4is roll ve drag kapışmasında sonuc ne olur . civic benzinli-Yalnızca son susturucu abart var- Focus tüplü 16 çelik jant var son susturucu abart var



Grafink

  • İleti: 939
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #1 : Mart 27, 2012, 03:17:41 ÖS »
hem yıl hem motor farkı, Focus alır.

klc-ozhn

  • İleti: 403
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #2 : Mart 27, 2012, 03:32:20 ÖS »
aralarında 30.000bin km fark var. ama focus jant tüp ses sistemi olarak yük agırlıklı. civic orjinal jant tüp yok . kilo farkı ile dragda veya 2vites rollde alamazmı. sonuna kadar gidersek tabiki her türlü focus alır

onur1980

  • onur1980
  • İleti: 1273
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #3 : Mart 27, 2012, 03:51:56 ÖS »
denemek lazım civicin çansı var gibi. benim ies le boy boy geçiyorum 1.4 is de 3. vites sonlarına kadar ies in peşinden ayrılmadıgına gore şansı var. yüksek hızlarda yani 3 ten sonra focus 1.6 olmasının avantajını ortaya koyar
« Son Düzenleme: Mart 27, 2012, 03:57:17 ÖS Gönderen: onur1980 »

klc-ozhn

  • İleti: 403
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #4 : Mart 27, 2012, 03:54:08 ÖS »
Lpg tankı-jant-kutu bas- agırlıkları sayarsak bence şansım var gibi geliyor denicem

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #5 : Mart 27, 2012, 04:05:47 ÖS »
Tabi drag roll olaynı düşünmedim. O konuda pek bilgim yok. alır alamaz diyemem ancak Focus Seri bir araç onu biliyorum.  Yani aynı değerlerde ve özelliklerde olunca bile Civic'e kolay yem olan bir araç değil focus. Civic'te ki metal yorgunluğu, küçük hacimli motoru zannetmiyorum ki 1.6 focusun lpg sini ve çelik cantlarını alt edebilsin. Sonuçta lpg en çok 5 beygir kaybettirir. Ki kit iyiyse ve montaj düzgünse kaybettirmeyebilir bile... Ayrıca tank ve cant ağırlığı yüzünden de yine 5-10 beygir kaybetse yine de teknik anlamda 1.4 ten daha güçlü kalıyor...  Yani böyle bir iddaya ben girmezdim, diyebilirim. Ama araç focus değilde mesela bir astra olsaydı derdim ki, alırsın, 1.6 herhangi bir fiat olsaydı yine alırsın. Ancak focus başarılı bir araç, kolay lokma değil yani demek istediğim o.
« Son Düzenleme: Mart 27, 2012, 04:08:38 ÖS Gönderen: Grafink »

klc-ozhn

  • İleti: 403
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #6 : Mart 27, 2012, 08:03:04 ÖS »
Dogru focus cok güzel bir araç arkadaşımda var kullandım ben pek bi fark göremedim serilikde kalkışta. tamam 4 vitesden sonra alır motor farkı ile civic 90 beygir focus 100 beygir arada 10 beygir var. bunuda onun jant lpg tankı kutu bas vs agırlını koyarsak bence hemen hemen eşit beygirlerde olurlar. + civic focusdan epey bi daha hafif araç. ben 1,2, vites burun farkıyla alabilirim diye tahmin ediyorum.

klc-ozhn

  • İleti: 403
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #7 : Mart 27, 2012, 08:05:17 ÖS »
Onda yedek lastik var bende yok bunuda sayıyorum.

onur1980

  • onur1980
  • İleti: 1273
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #8 : Mart 27, 2012, 08:07:13 ÖS »
olay sadece beygir değil tork farkıda var ama aracın bakımlıysa 1 ve 2 de önde olursun hatta 3 tede

klc-ozhn

  • İleti: 403
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #9 : Mart 28, 2012, 10:18:59 ÖÖ »
6binde yağ suyu degiştiriyorum :D Focus 20 binde degiştirio :D

galantus

  • İleti: 822
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #10 : Mart 28, 2012, 04:39:12 ÖS »
Arkadaşım bence kendini teselli ediyorsun yok jant var yok tüp var yok ağır şu bu diye. Bence hiç şansın yok. Focus kalkışta oldukça seri bir arabadır. 1.4 hondaya hiç bir yerde yol vermez. Bende şu an 2005 vtec2 ve 2000 1,6 ies var. Ayrıca bundan önceki arabamda 2007 focus idi. Bence hiç bulaşma üzülürsün derim.

klc-ozhn

  • İleti: 403
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #11 : Mart 28, 2012, 05:25:48 ÖS »
Niye moral bozuosun arkadaşım :(

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #12 : Mart 28, 2012, 06:51:04 ÖS »
şöyle bir roll hikayemi söyleyeyim.arkadaşta 2011 yeni kasa dizel focus var.gel bi yürüyelim dedi :D roll yaptık.ben stratejik hata yapmama rağmen (3.viteste deviri tutturamadan bastım:D ) önce o kendini turbodan dolayı ileri attı sonra yakaladım ve geçtim trafikte.yalnız bizim rollde makasda vardı tehlikeliydi o yüzden boş bir yolda yapın derim.focus seri bir araç.collection dediğiniz 1.6 mı?

klc-ozhn

  • İleti: 403
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #13 : Mart 29, 2012, 09:15:32 ÖÖ »
Yok trafikte yapmayız zaten. Evet 1.6 100 beygir

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #14 : Mart 29, 2012, 09:31:05 ÖÖ »
1.6 honda ile deneseydiniz fordu çok üzerdiniz.. Arada 10 beygir fark olsa da, Honda o 90  beygiri motorun tüm olanaklarını kökleyerek alıyor. 1.4 olup ta 90 beygir değere ulaşabilen başka araç yok o yıllarda :D ... Ford ise rahat 100 beygir alıyor. aslında en mantıklı matematik, Honda hangi devirde maximum beygir ve tork alıyor, Ford hangi devirde maximum beygir ve torku alıyor. bu değerleri bulabilirseniz, sonucu söyleyebilirsiniz... Bence sizin kazanmanızın tek yolu, ford sürücüsünün bu devir vites gaz ilişkilerinden pek anlamıyor olması ile mümkün. öteki türlü focus üzecektir...

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #15 : Mart 29, 2012, 01:42:01 ÖS »
1.6 honda ile deneseydiniz fordu çok üzerdiniz.. Arada 10 beygir fark olsa da, Honda o 90  beygiri motorun tüm olanaklarını kökleyerek alıyor. 1.4 olup ta 90 beygir değere ulaşabilen başka araç yok o yıllarda :D ... Ford ise rahat 100 beygir alıyor. aslında en mantıklı matematik, Honda hangi devirde maximum beygir ve tork alıyor, Ford hangi devirde maximum beygir ve torku alıyor. bu değerleri bulabilirseniz, sonucu söyleyebilirsiniz... Bence sizin kazanmanızın tek yolu, ford sürücüsünün bu devir vites gaz ilişkilerinden pek anlamıyor olması ile mümkün. öteki türlü focus üzecektir...

usta bu motorun tüm olanaklarını kullanarak beygir alma durumundan kastın nedir?1.4 olduğu için hacim avantajındanmı bahsediyorsun?

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #16 : Mart 29, 2012, 02:17:16 ÖS »
hocam, şimdi japon sineğin yağından enerji santrali kurmuş bu motoru tasarlarken.  elalem 1.4 te 75 beygirle uğraşırken honda bunu yapmış. yapmış ama motorun güç verebilecek her parçasını optimum fayda sağlayabilecek halde yapmış. yani 1.4'ün 90 beygir güç ürettiği  devir ile 1.6'nın 90 beygir güç ürettiği devir farkından bahsediyorum. o yüzden araştırılması lazım 1.4 civic 90 beygir gücü hangi devirde alıyor, 1.6 focus hangi devirde alıyor. bu devirlerde tork ne durumda? galibi belirlemenin matematiği bu. Ancak ford 1.6 olduğu için 90beygir  devirine 1.4 ten daha hızlı ulaşacaktır diye tahmin ediyorum.

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #17 : Mart 29, 2012, 02:55:53 ÖS »
atmosferik motorlarda hacim büyük rol oynuyor. her ne kadar hacime önem verilmesede 1.4 ile 1.6 motor asında fark oluşuyor.şöyleki atmosferik motorda iş honda olunca değişiyor. focus seri bir araçtır. denemeden birşey diyemeyiz.ben en azından honda focusun peşinden ayrılmaz diye düşünüyorum.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #18 : Mart 29, 2012, 03:32:59 ÖS »
hocam, şimdi japon sineğin yağından enerji santrali kurmuş bu motoru tasarlarken.  elalem 1.4 te 75 beygirle uğraşırken honda bunu yapmış. yapmış ama motorun güç verebilecek her parçasını optimum fayda sağlayabilecek halde yapmış. yani 1.4'ün 90 beygir güç ürettiği  devir ile 1.6'nın 90 beygir güç ürettiği devir farkından bahsediyorum. o yüzden araştırılması lazım 1.4 civic 90 beygir gücü hangi devirde alıyor, 1.6 focus hangi devirde alıyor. bu devirlerde tork ne durumda? galibi belirlemenin matematiği bu. Ancak ford 1.6 olduğu için 90beygir  devirine 1.4 ten daha hızlı ulaşacaktır diye tahmin ediyorum.

anladım usta saolasın.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #19 : Mart 29, 2012, 03:34:10 ÖS »
atmosferik motorlarda hacim büyük rol oynuyor. her ne kadar hacime önem verilmesede 1.4 ile 1.6 motor asında fark oluşuyor.şöyleki atmosferik motorda iş honda olunca değişiyor. focus seri bir araçtır. denemeden birşey diyemeyiz.ben en azından honda focusun peşinden ayrılmaz diye düşünüyorum.


abi bende denenmesi taraftarındayım.sözlerine katılıyorum.

klc-ozhn

  • İleti: 403
Ynt: Focus-civic
« Yanıtla #20 : Mart 29, 2012, 03:52:20 ÖS »
civic max gücü 5500 5700 devir civarında veriyor diye biliyorum. Focusuda 5000 lerde birşey diye biliyorum hemen hemen aynılar.