Gönderen Konu: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması  (Okunma sayısı 13846 defa)

adyobatik

  • İleti: 883
fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« : Ağustos 29, 2012, 06:33:07 ÖÖ »
öncelikle herkese iyi forumlar, geçen gün arkadaşın otomatik civiğindeydik, her arabada da iki kişi olmak üzere spontane gelişen bir kapışma yaşandı ve bravoyu geçemedik,sonra sorduğumuzda aracın 1.6 multijet dualogic ve chipli olduğu, 140 beygir civarında güç verdiğini öğrendik,orjinali 120 beygir ve 300 NM tork varmış,chipten sonra torkun 340 lara çıktığını söyledi,araca sadece 750 lira harcamışlar chip için,ama nasıl gittiğini anlatamam,resmen yetişemedik 1.8 140 hp lik civicle, bravonun gidişine şaşırdım kaldım,adamın söylediğine göre 2.0 accordları rahat rahat yediğini söyledi, 2.4 lükle kapışmamış daha,bu araçta extra bişeler olabilirmi yoksa sadece 750 liralık chiple bu araç yol canavarınamı dönüşüyor??



kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #1 : Ağustos 29, 2012, 08:58:18 ÖÖ »
çok ilginç

doan

  • İleti: 1605
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #2 : Ağustos 29, 2012, 12:00:34 ÖS »
105 hp değil mi 1.6 mjetler. babamda var linea 1.6 mjet 105 hp 290 nm tork. araçtaki ara hızlanmayla çok şakalar yapabiliyosunuz özellikle birazda şoförlük varsa. chip fiyatları yapan firmalara kişilere göre değişiyorda aşağı yukarı 105lik bir araç 140 hp oluyor. turbonun basıncını açtıkları için evet 750 liraya öyle bir canavara dönüşebiliyor araç.

ayrıca yanlış hatırlamıyorsam sizinde 1.6 tjet lineanız vardı ?

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #3 : Ağustos 29, 2012, 12:21:35 ÖS »
linea 1.6 lar öyle ancak bravo 120 beygir.

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #4 : Ağustos 29, 2012, 12:24:29 ÖS »
......

badboys

  • İleti: 327
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #5 : Ağustos 29, 2012, 12:47:11 ÖS »
benim bildiğim kadarı ile fiat brovo 1.6 dizel motoru diğer 1.6 dizel motorlara göre tork ve beygir gücü olarak daha yukarlarda diğerleri 250 nm torklarda iken bravo da 300 nm tork var buda çok büyük bir avantaj.birde chip uygulaması ile aracın performansının %20-%25 oranında artması ile stock civic 1.8 e fark atması bence normal gibi.

battalgazi

  • İleti: 997
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #6 : Ağustos 29, 2012, 01:18:19 ÖS »
civic 1.8 olsada otomatik olması motorun gücünü kamçılıyor teknik verileride zaten o kadar iyi değil, bravo stock olsa bile yüksek hızlara çıkılmadığı müddetçe1.8 otomatik civici zorlar  olması gereken olmuş fazla şaşırmamak lazım

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #7 : Ağustos 29, 2012, 01:36:19 ÖS »
1.6 120 ps olan benzinli turbo ve tork eğrisi benzinli turbolarda dizellerden çok daha iyi. 1500-4000 d/d arası maksimum torku sabit veriyor.
Ama çiple miple motordan yiyordur arkadaş.

Buradaysa stok 2.4 le kapışalım ;)

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #8 : Ağustos 29, 2012, 01:38:32 ÖS »
pardon multijet olduğundan sanırım araç dizel.

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #9 : Ağustos 29, 2012, 02:19:07 ÖS »
evet bende de t-jet var, 120 beygirlik, ama ben kapışma falan olaylarını bıraktığım için denemiyorum, aile babası olduk :) ama hondayı her zaman sevdim ve sevmeye devam edeceğim,sadece o kadar kolay geçilmemize şaşırdım,bu arada evet bravo dizeller 120 beygir ve 300NM tork var,

drmoz

  • İleti: 727
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #10 : Ağustos 29, 2012, 02:43:56 ÖS »
honda turbo motor olayına girmediği sürece böyle şeyleri daha sık yaşayacağız :( atmosferik benzinlinin ara hızlanması bir yere kadar, sadece son hızlarda biraz avantaj sunuyor, onda da 6000 devir civarına geliyor zaten araç.

emre16

  • İleti: 1996
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #11 : Ağustos 29, 2012, 03:12:05 ÖS »
civic manuel olsaydı iş değişirdi... ama 1.6 multjetler gerçekten çok iyi özellikle 0-100 de....

badboys

  • İleti: 327
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #12 : Ağustos 29, 2012, 04:39:24 ÖS »
honda turbo motor olayına girmediği sürece böyle şeyleri daha sık yaşayacağız :( atmosferik benzinlinin ara hızlanması bir yere kadar, sadece son hızlarda biraz avantaj sunuyor, onda da 6000 devir civarına geliyor zaten araç.
buna tamamen katılıyorum.
kişisel tercihim vtec2 den sonra alacağım ilk araç turbo beslemeli benzinli ya da dizel bir araç olacak turbo motorun verdiği haz bir başka.
özellikle atmosferik araçlarda yokuştaki isteksizlik beni çileden çıkartıyor.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #13 : Ağustos 30, 2012, 12:04:25 ÖÖ »
honda turbo motor olayına girmediği sürece böyle şeyleri daha sık yaşayacağız :( atmosferik benzinlinin ara hızlanması bir yere kadar, sadece son hızlarda biraz avantaj sunuyor, onda da 6000 devir civarına geliyor zaten araç.
buna tamamen katılıyorum.
kişisel tercihim vtec2 den sonra alacağım ilk araç turbo beslemeli benzinli ya da dizel bir araç olacak turbo motorun verdiği haz bir başka.
özellikle atmosferik araçlarda yokuştaki isteksizlik beni çileden çıkartıyor.

megane yeni motor yapmış dci 130 beygir 320 nm tork.bence baya tatmin edici olur turbo benzinli çok yakar.

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #14 : Ağustos 30, 2012, 08:55:04 ÖÖ »
renaultun motor hacmi ne acaba, inşallah 1.6 nın üstünde olmaz, olursa vergi yer, inşallah ülkemize bu tarz motorların girişi artar,çünkü bir tane girdmi diğer firmalarda en geç 1-2 yıl içinde aynı ayarda motoru getiriyorlar,renault yaparsa fiatın zaten var o ayarda motoru,toyota,ford,honda takip eder, gelsinde nasıl gelirse gelsin,

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #15 : Ağustos 30, 2012, 11:01:30 ÖÖ »
renaultun motor hacmi ne acaba, inşallah 1.6 nın üstünde olmaz, olursa vergi yer, inşallah ülkemize bu tarz motorların girişi artar,çünkü bir tane girdmi diğer firmalarda en geç 1-2 yıl içinde aynı ayarda motoru getiriyorlar,renault yaparsa fiatın zaten var o ayarda motoru,toyota,ford,honda takip eder, gelsinde nasıl gelirse gelsin,

1.6  yada 1.5.yalnız fiyatı 60 larda geziyor .

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #16 : Ağustos 30, 2012, 11:02:52 ÖÖ »
honda gene bir motor sürecek hem beygir hem tork hemde muadillerinden hızlı olacak bir 10 senenin daha ekmeğini yiyecek :D

badboys

  • İleti: 327
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #17 : Ağustos 30, 2012, 11:36:07 ÖÖ »
honda gene bir motor sürecek hem beygir hem tork hemde muadillerinden hızlı olacak bir 10 senenin daha ekmeğini yiyecek :D
Honda nin dizel motoru ciksada rahatlasak artık.1 senedir çıktı çıkacak dizel motor geliyor haberleri var ama henüz birsey göremedik.
Gerçi sunuda soyleyim civic bu kasaya dizel motor uygulasa yine almazdim.kasaninda değişmesi lazım.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #18 : Ağustos 30, 2012, 11:39:20 ÖÖ »
honda gene bir motor sürecek hem beygir hem tork hemde muadillerinden hızlı olacak bir 10 senenin daha ekmeğini yiyecek :D
Honda nin dizel motoru ciksada rahatlasak artık.1 senedir çıktı çıkacak dizel motor geliyor haberleri var ama henüz birsey göremedik.
Gerçi sunuda soyleyim civic bu kasaya dizel motor uygulasa yine almazdim.kasaninda değişmesi lazım.

dizel motoru hb kasa ile beraber çıkaracaklar.ancak gelmesi beklenen 118 lik motoru optimize etmeleri ve güçlendirmeleri lazım zira o motor 120 lik bravo ile yürür 130 luk megane geçilmesi muhtemel.ama 150 lik bir 1.8 dizel çıkarsalar mesela napar eder ilk senesinde alırım :D

badboys

  • İleti: 327
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #19 : Ağustos 30, 2012, 11:41:15 ÖÖ »
1 sene içerisinde honda da herhangi bir degisiklik olmazsa kafamdaki araç dizel kia ceed yada Hyundai i30 almayı düşünüyorum.ikiside tasarım, donanım ve performans olarak oldukça iyi.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #20 : Ağustos 30, 2012, 11:53:51 ÖÖ »
bence araç almak için biraz daha beklemek lazım.mercedes volvo ve audi küçükler hb ligini sallamak için yeni modellerini daha uygun fiyata satma kararı aldı.10 birime alınacak bir golf yerine 10.5 birime a3 verecekler tüketiici böylece audiye yönelecek.artık markalar ciddi anlamda teknoloji satmaya başlayacaklar.malzeme kalitesi , kasa sağlamlığı gibi kavramlar marka adı altında silinecek teknoloji konuşacak.zira yeni a3 te COD (cylinder on demand - talebe göre silindir )teknolojisi var.araç çalıştığı anda 2 silindir devrede sonra ihtiyaca göre açılacak.hondanın 80 lerdeki devrim niteliğindeki vtec teknolojisini alaman gardaşlarımız bir tık ileriye götürmüşelr :D ancak honda bütün bunları izliyor ve öyle bir motor çıkaracakki bir 10 sene daha piyasada lider olacak.

not: Müneccim b*ku yemedim :D

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #21 : Ağustos 30, 2012, 12:07:03 ÖS »
bence araç almak için biraz daha beklemek lazım.mercedes volvo ve audi küçükler hb ligini sallamak için yeni modellerini daha uygun fiyata satma kararı aldı.10 birime alınacak bir golf yerine 10.5 birime a3 verecekler tüketiici böylece audiye yönelecek.artık markalar ciddi anlamda teknoloji satmaya başlayacaklar.malzeme kalitesi , kasa sağlamlığı gibi kavramlar marka adı altında silinecek teknoloji konuşacak.zira yeni a3 te COD (cylinder on demand - talebe göre silindir )teknolojisi var.araç çalıştığı anda 2 silindir devrede sonra ihtiyaca göre açılacak.hondanın 80 lerdeki devrim niteliğindeki vtec teknolojisini alaman gardaşlarımız bir tık ileriye götürmüşelr :D ancak honda bütün bunları izliyor ve öyle bir motor çıkaracakki bir 10 sene daha piyasada lider olacak.

not: Müneccim b*ku yemedim :D
senin yorumlarından şunu anlıyorum honda  türkiyede  VTİ  lerin ekmeğini yiyiyor  böle düşünüyorsan sonuna kadar haklısın    şimdi nasıl bir motor yapacakki bir 10 sene daha bunun ekmeğini yicek  çünkü rakipler aldı başını gitti  bende merakla bekliyorum

badboys

  • İleti: 327
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #22 : Ağustos 30, 2012, 12:31:46 ÖS »
bence araç almak için biraz daha beklemek lazım.mercedes volvo ve audi küçükler hb ligini sallamak için yeni modellerini daha uygun fiyata satma kararı aldı.10 birime alınacak bir golf yerine 10.5 birime a3 verecekler tüketiici böylece audiye yönelecek.artık markalar ciddi anlamda teknoloji satmaya başlayacaklar.malzeme kalitesi , kasa sağlamlığı gibi kavramlar marka adı altında silinecek teknoloji konuşacak.zira yeni a3 te COD (cylinder on demand - talebe göre silindir )teknolojisi var.araç çalıştığı anda 2 silindir devrede sonra ihtiyaca göre açılacak.hondanın 80 lerdeki devrim niteliğindeki vtec teknolojisini alaman gardaşlarımız bir tık ileriye götürmüşelr :D ancak honda bütün bunları izliyor ve öyle bir motor çıkaracakki bir 10 sene daha piyasada lider olacak.

not: Müneccim b*ku yemedim :D

Aynen katılıyorum. büyük markalarda büyük indirimler var c180 fiyatında yanılmıyorsam 15000 tl civarında bir indirim yaptılar. vw gurubu dizel motoru satışlarına gercekten hayret ediyoru 60-70 binlik aracı peynir ekmek gibi satarken diger firmalar vw ne göre bence sinek avliyor.ticari alış satışlar tabiki farkli onda genelde ucuz olduğu için fluance iyi tutuyor gibi.bakalim neler olacak ama su vw nin yok satması hemde o tipsiz golfe 4-5 süre atmaları satış temsilcilerinizde bunu bilerek burnunun havada olması beni delirtiyor açıkcası.

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #23 : Ağustos 30, 2012, 01:46:53 ÖS »
vw asla parasının aracı değildir,vw nin hiçbir modeli parasının aracı değildir,bakın yanlış anlaşılmasın,araçlarının kalitesine yada sağlamlığına lafım yok, o para o araca verilmez,hangi modeli olursa olsun,50 binlik araca 65 bin diyorlar, passatın bazı modelleri 100.000 liranın üzerinde,ne satıyorsunuz kardeşim?? malesef bizim halkımızın önyargılarını yıkması kolay olmuyor, bugün kia ve hyundai toyota ve hondayı yakaladı arkadaş, bir i30 yada yeni ceed dizel otomatik kombinasyonu ile 50.000 liraya full olarak satılıyor,golf 65 bin,artık daha bilinçli tüketici olmak lazım,markalarımıza tabiki bir gönül bağımız var,ve olmalıda yoksa accordun alınacak nesi var, motorumu? vergi dilimimi? yakıtımı?? honda olması dışında hiçbir artısı yok,ama alıyoruz, bence daha bilinçli ve seçici olmalıyız ve bunu tüm markalarla paylaşmalıyız, yani senin aracını şunlar yüzünden almıyorum,yada senin aracını şu sebepten alıyorum gibi nedenler belirtmek lazım,satış temsilcileri bunu markalarına aktarıp yıllık raporlarda dünta merkezlerine gidiyor çünkü,üreticileri bizlerin yönlendirmesi lazım,yoksa körü körüne marka bağımlılığıda markaya zarar verir,çünkü adamın kendini geliştirmesine gerek yokki,zaten satıyor,mesela benim gözümde honda artık böyle bir marka,zaten satıyorum diye ne yeni bir motor,ne donanım,yada ne bilim servis yada parça fiyatlarında bir rekabet ortamı yaratayım demiyor,bugün şehiriçinde 10-11 litre yakan bir aracın piyasada tutunması mümkün değil,civic otomatik bu ayarda yakmıyormu? ? bugün hala benzinli 2.0 bir motor 150-160 beygirlerde güç veriyorsa oraya bir soru işareti koymak lazım,rakiplerin hepsi daha az yakıtla 200 beygir bandında araba satıyor,hemde 1.6 motorla,honda türkiyenin bu konuya bu kadar duyarsız olmasının altında bence bizlerin bu marka bağımlılığıda var,bizler daha sorgulayıcı ve eleştirici oldukça üreticiler daha iyisini yapacaktır, tamam honda ayarında değil ama bmw nin 2.0 dizeli 187 beygire ulaşmış ve şehir içinde 6 litreyle triptonik olarak yakıyor,şehirdışı 4 litreye iniyor :) ve bu araç 110.000 lira,şimdi böyle bir teknoloji ve kalite orada duruyorken, 80.000-100.000 gibi paralara ve passat alınır,ne accord alınır,kimse kusura bakmayacak,bugün elegante avensisin yenisi 56.000 lira, şimdi sıfır km olarak düşünün,focusla corollayla,civicle aynı fiyata sıfır,full dolu avensis alınmazmı? kısacası hondamız kan kaybediyor,bizler buralarda yazıyoruz,üzülüyoruz,geçmişle avunup duruyoruz,ama yetkililer okumuyor,okuyorsa bile bi,şey yapmıyor

badboys

  • İleti: 327
Ynt: fiat bravo 1.6 multijet--honda civic 1.8 hachback kapışması
« Yanıtla #24 : Ağustos 30, 2012, 02:10:44 ÖS »
Hondaya yakarış !!! (bunlar Türkiye'deki gercekler)
Dediğin bizim ülkemizde insanların cogu marka bağımlısı oldu daha kotude olsa su markadan sasma gibi lafları çok duyuyoruz.mesala ben kia ceed i gecen seneye kadar bilmiyordum aracın eski kasasında test sürüsü yaptım ve araba inanılmaz sürüş keyfi verdi ve bu araci 2 yakınıma aldık 0 km dizel otamatik 43500 tl.bu araç Avrupa da cogu ülkede satışları çok çok iyi ama seninde dediğin gibi turkiye de ki on Yargı'dan dolayı bu aracin satışı çok ta iyi değil.vw gibi 5 ay bekletse ozaman çok iyi olurdu sanırım.ve suda bir gercek vw 2 yıl garantisi var bu bence aracına nekadar güvendiğinin göstergesi.kia 6 yıl garanti Honda 5 yıl garanti veriyor bu firmalar demek ki araçlarına güveniyor diye düşünüyorum.ben yaklasik 5 yildir Hondaya biniyorum çok şükür motorla ilgili aman aman sorun yasamadım.ama hep motorda sorun çıkartmaz otamatik sanzumanda problem çıkartmaz diye de bı 5 yıl binecem diye birsey yok.