Merhabalar geçenlerde aracımın kayışını değiştirdim sanki aracın performansı düştü gibi boş ağırlığımda 1360 kg civarı 100 ben 80 70 kilo arkadaşlarımla cartinge gittik dönerken diğer arabadaki arkadaşlar Corolla 110 bg 1100 kg ağırlık dedi aracı tanımıyorum önü çift cam olanlar ondada 60 60 55 kiloluk 3 arkadaş. Öyle fena ayırdıki aklım şaştı rahat 6 boy oldu aramızda. Ve son zamanlarda arabada performans kaybı olduğuna inanmaya başladım bu neden olabilir ? Kilo çok fark eder bunu biliyorum 0-145 yürütüp bir video çekmiştim kayıştan önce yarında aynı yolda 0-145 yapıcam. Bu durum hafiften canımı sıkmaya başladı geçen 2.0 Laguna 110 bg hazin son 1.6 peguot gti ile zevkine kaldırdık aman Allah'ım Hyundai Acent araca yetişemedim 120 ye kadar yol bitti onda 2 kişi ben tek. Pilotajımında kötü olduğuna pek inanmıyorum. Burda biraz gülüyoruz ama affola arkadaş düşmüştüde http://www.youtube.com/watch?v=hy_88TZsmI8
sonuçlar gayet normal şaşırmana gerek yok corolla iesi ayırıyo fd6'yı 160 kadar yer 160'dan sonrasına allah kerim spontane bir kapışma ise yakalmaya ne yol yeter nede nefes.diğerlerinde ise laguna hacimden accent ve 106 hafifilikten ayırır..
Ben henüz İesi geçen görmedim.Youtubeda ki videolara bakarak yorum yapılmaz.Ordaki araçlarda motordaki yüklemeyi bilmiyorsunuz.Stock olarak İesi bir tek 106 Gtl ayırır o da çok hafif.Onun haricinde AE101 yürür kafa kafaya.Diğer Corollalar ağırlıktan kaybeder.
Öyle videolara izleyip yorum yapmayın aman bizim arkadaşın gti burda 2 vti geçti sonra stock vti geldi bir tane üçünüde ayırdı. Motorlar yaşlanıyor bunları hiç düşünmüyoruz, teknoloji ilerledi adamlar turboyu koyuyor hem alt devirde hem üst devirde izlemek zorunda kalıyoruz. Bizim Hondalarımız eskisi gibi güçlü arabalar değil. Devir steroid devri oldu çünkü Bende devir çeviriyor, fena kaçmıyor tipi tatlı diye seviyorum Hondalarımızı ama insan zaman zaman çatara patara gitmek istiyor işte o zaman üzülüyorum.
arkadaşlar fd6 dan önce 98 ae101 corollam vardı. satarken ağladım. daha orjinal amortisörleri ve egzostu üzerindeydi. eksantrik kayışını 100 binde değiştirdiğimde araba 11 yaşındaydı. sıfır sorunlu. onbir numara arabadır. 14 inch jant standart lastikleri ile 0-160 ta benim diyen güncel 1.6 benzinlileri yer.şu anki otomatik fd6'ımdan bariz seri idi. 200 görmişlüğüm vardır. ama 150 den sonra yüksek süratte güvenliği zayıflıyor, ve frenleri pek iyi değildi... dolayısıyla fd6 ile kalkarsa 140-150 km süratlere kadar önde gider diyorum...ama 160 tan sonrası yol artık fd6 nındır...