Gönderen Konu: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma  (Okunma sayısı 10447 defa)

denizcan

  • İleti: 797
Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« : Mayıs 02, 2013, 06:39:04 ÖS »
evet arkadaslar günlerdir beklenen kapışmayı yaptık.2 aracta benzinli arkadaslarımın arabaları yeni kasa corolla, astra 140 hp turbo.istanbulda oturanlar bilir riva otobanını.astradan çok korkuyodum fakat 145'den sonra arkamda kaldı.ama çok fazlada  fark açılmadı yol bitti çünkü.corolla'da atmosferik olmasına rağmen baya geride kaldı bunu hiç anlamadım.kalkış videosu var yüklüycem en kısa sürede..



kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #1 : Mayıs 02, 2013, 06:42:34 ÖS »
evet arkadaslar günlerdir beklenen kapışmayı yaptık.2 aracta benzinli arkadaslarımın arabaları yeni kasa corolla, astra 140 hp turbo.istanbulda oturanlar bilir riva otobanını.astradan çok korkuyodum fakat 145'den sonra arkamda kaldı.ama çok fazlada  fark açılmadı yol bitti çünkü.corolla'da atmosferik olmasına rağmen baya geride kaldı bunu hiç anlamadım.kalkış videosu var yüklüycem en kısa sürede..
astar 140hp likler öyle iyi yürümüyor gerçekten

Refik_Yavaş

  • İleti: 703
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #2 : Mayıs 02, 2013, 06:44:46 ÖS »
Videoyu bekleriz. Astra dan farklısını beklemeyin zaten. 1.4 o kasayı nasıl kaldırsın ? 1.6 bizim hondalara yeri geldimi az kalabiliyor :)

denizcan

  • İleti: 797
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #3 : Mayıs 02, 2013, 06:47:54 ÖS »
hocam sonuçta 1.4 ama 140 hp ne bilim ben beni geçer rezil olur döneriz diye düşünerek korkarak kullandım valla ayağım titreye titreye :) ama sonuç basarılıydı.arabama tekrar aşık oldum atmosferikle turbo aracı tokatladık :)
« Son Düzenleme: Mayıs 02, 2013, 06:48:24 ÖS Gönderen: denizcan »

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #4 : Mayıs 02, 2013, 07:00:53 ÖS »
eeee fd6 farklı araç  :D bende yürüdüm bugün focus 2 dizelle sonuç tabiki fd6 :D

denizcan

  • İleti: 797
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #5 : Mayıs 02, 2013, 07:19:09 ÖS »
focus 2 dizeller için çok seri diyolar :)

Refik_Yavaş

  • İleti: 703
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #6 : Mayıs 02, 2013, 07:20:12 ÖS »
hocam sonuçta 1.4 ama 140 hp ne bilim ben beni geçer rezil olur döneriz diye düşünerek korkarak kullandım valla ayağım titreye titreye :) ama sonuç basarılıydı.arabama tekrar aşık oldum atmosferikle turbo aracı tokatladık :)
beygir özetle aracın maksimum ulaşmasına yarar. Ama o kasaya 1.4 motor koyarsan 140 beygiride koyucaksın ki arabanın hantal olduğu anlaşılmasın :) göz boyama da diyebiliriz buna :) yanına atik 1.6 bi araç gelirsede tokatlar geçer :)


denizcan

  • İleti: 797
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #8 : Mayıs 02, 2013, 08:21:54 ÖS »
yaw berkan vtec 2 ile fd6 kapışırsa sonuç ne olur bunu çok merak ediyorum..kuzende vtec aldı oda kapışalım falan diyo ama deneyen varmı acaba ?

Ghan

  • İleti: 464
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #9 : Mayıs 02, 2013, 08:34:03 ÖS »
yaw berkan vtec 2 ile fd6 kapışırsa sonuç ne olur bunu çok merak ediyorum..kuzende vtec aldı oda kapışalım falan diyo ama deneyen varmı acaba ?

Araçlar manual ise vtec2 4. vitese kadar önde olur,ondan sonra fd6 alır.Geçen hafta fb7 ile vtec2 denedim video atıcağımı söylemiştim ama gerek görmedim çünkü arkadaş vitesleri 2sn arayla attı nerdeyse,bende nerdeyse dsg gibi attığım için 160 gibi neredeyse 3 boy oldu.Fb7 yi ben kullandığımda 1-2-3. viteslerde vtec2deki serilik var 4de daha istekli.Yeni kasanın performansı fd6danda vtec2dende iyiymiş.

denizcan

  • İleti: 797
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #10 : Mayıs 02, 2013, 08:41:09 ÖS »
fd6 ile fb7 kapışmış fd6 yüksek hızda hertürlü alıyormuş.fb7 erken devirkesiciye giriyomuş.burdkai arkadaslar kapışmıştı gecen gün.fd6 4.viteste vtec 2 yi geçiyorsa sorun yok..

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #11 : Mayıs 02, 2013, 08:43:50 ÖS »
yaw berkan vtec 2 ile fd6 kapışırsa sonuç ne olur bunu çok merak ediyorum..kuzende vtec aldı oda kapışalım falan diyo ama deneyen varmı acaba ?

vtec2 de telli gaz ve ağırlık avantajı var.fd6 da ise sürekli değişken sübap ve 125 beygir var.benim tahminim vtec2 130 140 a kadar yarım boy önde götürür 4.vitese kadar fd6 4 e geçtimmi yolu verir.. nasıl bir araçsa bu fd6 ölümcül bir 4. vitesi var bitmiyor uzadıkça uzuyor bugün işte daha tam kapasite zorlamadan 4 vites sonu 5 e attımı geçtim tdci ı.... zaten çok ciddiyede almadım 5 e attım gittim... 4.vitesinin bu kadar ölümcül olmasını iyi ayarlanan tork eğrisi ( 4.vites civarı hep 4200 oluyor böylece max torkunu verimli veriyor) ve sürekli değişken sübap ve şanzıman oranına bağlıyorum..ne olursa olsun 4. vitesi inanılmaz keyifli keşke almanyadaki gibi yollarımız olsada dibine kadar yaşayabilsek şehir içindede...

Ghan

  • İleti: 464
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #12 : Mayıs 02, 2013, 08:44:32 ÖS »
fd6 ile fb7 kapışmış fd6 yüksek hızda hertürlü alıyormuş.fb7 erken devirkesiciye giriyomuş.burdkai arkadaslar kapışmıştı gecen gün.fd6 4.viteste vtec 2 yi geçiyorsa sorun yok..
Aynen dediğin gibi fb7 fd6 ya göre daha atik daha istekli gidiyo ama 210 a kadar önde olur ondan sonra fd6 anca geçer tabi baya yol lazım..

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #13 : Mayıs 02, 2013, 08:47:45 ÖS »
hep 4200 derken 4.vites 4200de basınca bile atılıyor tork yzünden tork orda işe yarıyor işte bayılmıyor araç o yüzden kullanmayı bilmek lazım diyoruz elimizde 152 nm tork var tutupta bunu 3000 civarı tutup gaz verirsen yürümez bu araç gerekirse vitesi 3 e çekip gazı kökliceksin düzde de rampadada 3. vites  5000 de tut bakalım köpek gibi çıkmıyormu bu araç yokuşu ... (lafım bayır alamıyor diyenlere) amcada 2.0 tdi da var ama honda farkını devir ve şanzıman ayarlamada veriyor tork eğrisini güzel ayarlamışlar bu araçta 200 nm tork olmasını düşünemiyorum bile belkide honda haksız rekabet olmaması için 1.6 lık versiyonu sunmuş ha ne dersiniz ;)

denizcan

  • İleti: 797
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #14 : Mayıs 02, 2013, 08:57:21 ÖS »
valla o bayır tırmanamıyo diyenlere bende şaşıyorum.yani dizel bir arac gibi düşük devirde canlanmasını beklemek zaten haksızlık olur ama mevcut torka göre bence gayet stabil hızlanıyor ve rampalarda ben daha aracın boğulduğunu görmedim.dediğin gibi 5000 devir civarı istediğin rampaya gir kaç tane araba yetişir bilemiyorum.4.viteslede öle bi uzun süre uzatma şansım olmadı ama merak ettim açıkcası vtec 2 ile kapışınca bakalım neler olucak en çok onu merak ediyorum :)

Refik_Yavaş

  • İleti: 703
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #15 : Mayıs 02, 2013, 09:10:41 ÖS »
yaw berkan vtec 2 ile fd6 kapışırsa sonuç ne olur bunu çok merak ediyorum..kuzende vtec aldı oda kapışalım falan diyo ama deneyen varmı acaba ?
ben denedim :D deneme derim :D vtec 2 bizim araçtan 200 kilo kadar hafif sanırsam,kalkışta o önde gidiyor ne zaman ki 130 140 oluyor o zaman yaklaşıyorsun ve aynada kaybediyorsun. otomatik-otomatik --- otomatik-manuel her türlüsünü denedik

denizcan

  • İleti: 797
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #16 : Mayıs 02, 2013, 09:17:18 ÖS »
hocam madem fd6 tokatlıyo neden denemiyimki :) kuzen uzundada kısadada her türlü gecerim diye ısrarcı..

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #17 : Mayıs 02, 2013, 09:56:00 ÖS »
valla o bayır tırmanamıyo diyenlere bende şaşıyorum.yani dizel bir arac gibi düşük devirde canlanmasını beklemek zaten haksızlık olur ama mevcut torka göre bence gayet stabil hızlanıyor ve rampalarda ben daha aracın boğulduğunu görmedim.dediğin gibi 5000 devir civarı istediğin rampaya gir kaç tane araba yetişir bilemiyorum.4.viteslede öle bi uzun süre uzatma şansım olmadı ama merak ettim açıkcası vtec 2 ile kapışınca bakalım neler olucak en çok onu merak ediyorum :)

özellikle 4 ü bi dene sonra diğer arabalara hak vereceksin neden geride kaldıklarına :D

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #18 : Mayıs 03, 2013, 08:22:54 ÖÖ »
5000 devirde sürekli yokus çıkarsan bi senin yaktıgına bak bide dizelin yaktıgına aynı rampa da :D bizde bilioz 5000 devirde yokuş cıkmayı ama :D

accord55

  • İleti: 322
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #19 : Mayıs 03, 2013, 08:45:01 ÖÖ »
Geçen siyah bir fd6 ile inatlaştık, %100 manueldi, bence önce sallamadım nasılsa altımda 223 tork 2.4 accord var diye ama baktım eleman tampondan ayrılmıyor yokuş çıkarken Allah ne verdiyse bastım, yokuş çıkamıyor diyenlere itibar etmeyin gerçekten, zira yokuşta da fena geldi arkamdan, tabi sonucu söylemeye gerek yok, abi-kardeş kıyaslanmaz:)

denizcan

  • İleti: 797
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #20 : Mayıs 03, 2013, 01:51:27 ÖS »
5000 devirde sürekli yokus çıkarsan bi senin yaktıgına bak bide dizelin yaktıgına aynı rampa da :D bizde bilioz 5000 devirde yokuş cıkmayı ama :D
zaten sürekli rampada katılım yapmadığımıza göre sürekli 5000 devirde kullanmıyoruz.yeri geldiği zaman aracı yürütmek için yapılması gereken bu.zira dediğiniz gbi yakıt yetiştiremezsin sürekli bu sekilde kullanırsan..

denizcan

  • İleti: 797
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #21 : Mayıs 03, 2013, 01:53:19 ÖS »
Geçen siyah bir fd6 ile inatlaştık, %100 manueldi, bence önce sallamadım nasılsa altımda 223 tork 2.4 accord var diye ama baktım eleman tampondan ayrılmıyor yokuş çıkarken Allah ne verdiyse bastım, yokuş çıkamıyor diyenlere itibar etmeyin gerçekten, zira yokuşta da fena geldi arkamdan, tabi sonucu söylemeye gerek yok, abi-kardeş kıyaslanmaz:)
valla yokuş çıkmıyor konusuna bende acayip takıldım.atmosferik 1.6 olupta civicten daha canlı bayır tırmanan araç varmı acaba merak ettim..

Refik_Yavaş

  • İleti: 703
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #22 : Mayıs 03, 2013, 02:42:30 ÖS »
5000 devirde sürekli yokus çıkarsan bi senin yaktıgına bak bide dizelin yaktıgına aynı rampa da :D bizde bilioz 5000 devirde yokuş cıkmayı ama :D
zaten sürekli rampada katılım yapmadığımıza göre sürekli 5000 devirde kullanmıyoruz.yeri geldiği zaman aracı yürütmek için yapılması gereken bu.zira dediğiniz gbi yakıt yetiştiremezsin sürekli bu sekilde kullanırsan..
yakıt yetişmez derken ? honda kadar lpg ile uyumlu araç var mıdır ? sürekli 7 bin devir çevirdiğim aracım şehir içi 100 km de 11-12 litre yakıyor shell den 2.45 e alıyorum bunuda hesaba dökerse km de 0,294 kruş yakıyor. pendikte oturuyrum kaynarcaya işyerime gelip gidiyorum tabi olmazsa olmaz gece basmalarımız var. kaynarca yanyol baya baya yokuş üstelik.. bu araç için bu devirler bana 30 krş bedava geliyor...

denizcan

  • İleti: 797
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #23 : Mayıs 03, 2013, 02:53:06 ÖS »
5000 devirde sürekli yokus çıkarsan bi senin yaktıgına bak bide dizelin yaktıgına aynı rampa da :D bizde bilioz 5000 devirde yokuş cıkmayı ama :D
zaten sürekli rampada katılım yapmadığımıza göre sürekli 5000 devirde kullanmıyoruz.yeri geldiği zaman aracı yürütmek için yapılması gereken bu.zira dediğiniz gbi yakıt yetiştiremezsin sürekli bu sekilde kullanırsan..
yakıt yetişmez derken ? honda kadar lpg ile uyumlu araç var mıdır ? sürekli 7 bin devir çevirdiğim aracım şehir içi 100 km de 11-12 litre yakıyor shell den 2.45 e alıyorum bunuda hesaba dökerse km de 0,294 kruş yakıyor. pendikte oturuyrum kaynarcaya işyerime gelip gidiyorum tabi olmazsa olmaz gece basmalarımız var. kaynarca yanyol baya baya yokuş üstelik.. bu araç için bu devirler bana 30 krş bedava geliyor...
hocam biz lpg'ye uyumsuz demedik zaten sürekli yüksek devirde kullanıpda ekonomik olmak bana pek mantıklı gelmiyor.yani yüksek vites düşük hızda seyretmekte bazen çok yaktırıyor araca fakat düşük vites yüksek hız normal olarak performans ile birlikte fazla yakıt tüketimi demek değilmidir yanlışsam afbuyrun ama ben böyle biliyorum.yani bir aracı ortalama 3000 devir civarı vites değiştirmek ile 5000/6000 devirde değiştirmek arasında mantıken yakıt sarfiyatı olarak ciddi farklar vardır.bu arada yakıt tüketiminiz gerçekten çok iyiymiş bende artık lpg'ye istemeyerekte olsa olumlu bakmaya baslıyorum..
« Son Düzenleme: Mayıs 03, 2013, 02:56:20 ÖS Gönderen: denizcan »

Refik_Yavaş

  • İleti: 703
Ynt: Fd6 & astra turbo & corolla kapışma
« Yanıtla #24 : Mayıs 03, 2013, 03:43:10 ÖS »
5000 devirde sürekli yokus çıkarsan bi senin yaktıgına bak bide dizelin yaktıgına aynı rampa da :D bizde bilioz 5000 devirde yokuş cıkmayı ama :D
zaten sürekli rampada katılım yapmadığımıza göre sürekli 5000 devirde kullanmıyoruz.yeri geldiği zaman aracı yürütmek için yapılması gereken bu.zira dediğiniz gbi yakıt yetiştiremezsin sürekli bu sekilde kullanırsan..
yakıt yetişmez derken ? honda kadar lpg ile uyumlu araç var mıdır ? sürekli 7 bin devir çevirdiğim aracım şehir içi 100 km de 11-12 litre yakıyor shell den 2.45 e alıyorum bunuda hesaba dökerse km de 0,294 kruş yakıyor. pendikte oturuyrum kaynarcaya işyerime gelip gidiyorum tabi olmazsa olmaz gece basmalarımız var. kaynarca yanyol baya baya yokuş üstelik.. bu araç için bu devirler bana 30 krş bedava geliyor...
hocam biz lpg'ye uyumsuz demedik zaten sürekli yüksek devirde kullanıpda ekonomik olmak bana pek mantıklı gelmiyor.yani yüksek vites düşük hızda seyretmekte bazen çok yaktırıyor araca fakat düşük vites yüksek hız normal olarak performans ile birlikte fazla yakıt tüketimi demek değilmidir yanlışsam afbuyrun ama ben böyle biliyorum.yani bir aracı ortalama 3000 devir civarı vites değiştirmek ile 5000/6000 devirde değiştirmek arasında mantıken yakıt sarfiyatı olarak ciddi farklar vardır.bu arada yakıt tüketiminiz gerçekten çok iyiymiş bende artık lpg'ye istemeyerekte olsa olumlu bakmaya baslıyorum..
yok üstad aramızda yanlış anlaşılma yok zaten,yokuş çıkamıyor düşük devirle diyenlere ve çok yakıyor diyenlere cevaptır benim ki :) çok bassam nolur yokuş çıkmak için örneğini verdim gibisine :)