Jazzın performansını en çok törpüleyen etken egzoz sistemi, emisyon takıntılı japonlar yüzünden motorun ürettiği gücün yola aktarımı ne yazık ki büyük handikap yaratıyor.
otomatik vites kelimesi yanıltmasın, aksine otomatikleri daha seri bir şekilde ivmeleniyor. CVT yani sonsuz dişli sistemi vites geçişlerini hissettirmeden ve aralıksız bir şekilde sürdürdüğü için manuellere göre hiç gaz kesmediğinizden başarılı bir performans sergiliyor, eğer bir araçla kıyaslama vs. yapacaksanız F1 modu kullanıp manuel vites değiştirmenizi tavsiye ederim, eğer direksiyondan vites değiştirmeye alışkın değilseniz S modda biraz daha yüksek devirde torklu kalkarsanız biraz daha fark yaratabilirsiniz.
gelelim jazzın hangi araçlara kafa tutabileceğine
fiat 1.3 multijet grubundaki araçlar, pejo grubu 206, 207 1.4 benzinli 75hp, dizel 70hp, 1.4 clio, fark açabileceğiniz araçlar..
yeni fiesta 1.4 benzinli, yeni polo 1.4 85 hp sizinle aynı yürüyebilen araçlar, pilotaj farkıyla geçer veya geçilirsiniz.
şu anki cvt jazzdan önce makyajsız kasa 2004 manuelim vardı ufak oynamalarla 99hp ye kadar çıkmıştı, pejo 306 1.6, megane1 1.6 araçları rahat kovalıyordu.. genel olarak jazzların 0-100 ü segmentine göre çok iyi ama 120 den sonra araç çok geç ivmeleniyor, ağırlık merkezinin de yukarda olması dezavantajıyla yüksek hızlarda güven vermiyor.