Gönderen Konu: dizel ve benzinli.!  (Okunma sayısı 3539 defa)

chevasil

  • İleti: 1454
dizel ve benzinli.!
« : Aralık 19, 2010, 11:36:28 ÖÖ »
Geçen gün arkadaşın dizel focus gaz yememeye başladı. servise gitti herşeyine bakıldı sorun bulunamadı bir kaç birşeylerle oyndılar sorun düzeldi gibi sonra aynı gaz yememe olayını yıne yaptı tekrar gittik beraber servise arabanın eksoz aksamını headers kadar söktüler sorunu buldular. Dizel araçlarda harareti artırmadan kısa mesafede yolculuk yapıp örneğin 5 dk gittin kontagı kapattın sora tekrar bındın 10 dk gittin kontagı kapattın. bu tarz sürüşler cok kurum yapıyormuş ve patlama sonrası atılacak olan gazın önünü tıkıyormuş servisteki eleman söyledi ne kadar dogru şaşırdım. dizel araçların hepsi böyleşmiş yani bindimi yardırcan diyo :)

sizin görüşlerinizi alayım dedim...! onu duyunca benzinli atmosferik hondamı bir kez daha sevdim  :lovee yagına suyuna bile senede 1 kez bakıyorum yazlaı genel bakım ondan sorası üzmüyor beni. ne mutlu bize...



vtec05

  • İleti: 550
Ynt: dizel ve benzinli.!
« Yanıtla #1 : Aralık 19, 2010, 01:37:30 ÖS »
evet abi kısa mesafede öyle aynısı dedemin arbasındada olmuştu. herzman benzinli tercih ederim bende :D

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: dizel ve benzinli.!
« Yanıtla #2 : Aralık 19, 2010, 03:25:20 ÖS »
Bir buçuk yıla yakın bir süredir dizel araba kullanıyorum, pazara, markete, alışveriş merkezine gitmek için kısa süreli sayısız yolculuğum oldu, uzun yolculuk da yaptım defalarca, hiç böyle birşey başıma gelmedi.
"Bindin mi yardırcan" diyen servis elemanı bence aklıl vermeden önce biraz bilgi sahibi olsun, söylediğinin hiç bir mantığı yok.
Servislerde ne elemanlar, ustalar gördüm, anlatsam şaşar kalırsınız. Yağ filtresinin yerine hava filtresi takmaya çalışan bir tane eleman vardı gittiğim bir serviste mesele:) Bu adam tavsiye verse neler olur siz düşünün...

chevasil

  • İleti: 1454
Ynt: dizel ve benzinli.!
« Yanıtla #3 : Aralık 19, 2010, 06:19:23 ÖS »
söktüğü parçayı gördüm kardeş resmen içi soba borusunun içi gibiydi bildiğin kurum yani.

emre16

  • İleti: 1996
Ynt: dizel ve benzinli.!
« Yanıtla #4 : Aralık 19, 2010, 07:54:54 ÖS »
evet doğrudur çünkü dizelden benzinlide olmayan is problemi vardır.Düşük gazlarda bu is egzoz manifolduna yapışabilir bu yüzden kurum meydana gelir.Zaten dizellerin arkasında giderken bakın uzamaya başladığında siyah duman(is) atar.Ama şöyle bir durum var ilk çalıştırmada hareret normale gelmeden tam gaz çok sakıncalıdır 1-2 dk. beklemek en iyisi amaaaan bu dizellerde hep sorun en iyisi benzinli....

mesut81

  • İleti: 88
Ynt: dizel ve benzinli.!
« Yanıtla #5 : Aralık 19, 2010, 08:33:13 ÖS »
Arkadaşlar bildiğim kadarı mazot normalde içine ateş koysanız zor alev alan bir yakıt , ve bu yakıtı yakmak için yüksek basınç ve sıcaklık olmak zorunda , ama benzinli motorlarda yanma olayı gayet kolay sadece bir buji kıvılcımı gerekli ateşlemeyi yapabiliyor, ama dizelde enjektör mazotu yüksek basınçta sıkıştırılmış hava içine püskürterek ateşleme yapıyor, her motorun max. verimini belirli sıcaklıklara ulaşınca verebiliyor, özellikle kış aylarında motorların ısınma süreleri daha da geç oluyor.

Bu sebep benzinli yada dizel olsun her ikisi içinde soğuk olarak kullanım ömürden çalıyor bu gerçek,ama dizel motorlar genel olarak benzinli araçlara göre daha geç ısınıyorlar, birde turbo sistemi kullanmaları nedeni ile arıza  yapma oranları artıyor, ama servisin dediği olaya da katılmıyorum ''bindin mi yardırcan'' soğuk motor ile kısa mesafe motor soğuk iken yardırdın, daha sonra  turbo ve motor kendine gelemeden kapattın arabayı, ee ne olacak çiğ yakıtı doldurdun arabanın içine yakamadığı mazotu eksoza manifolta yığacak, turbo ya nemli yakıt gelecek , normalde gaz gelmesi gereken bir aksam , işin özü arkadaşlar kendim Honda kullanıyorum, şirketteki arabam clio dizel şu anda 95.000 km'de ve hiçbir sorunu yok , ama dediğim olaylara dikkat ederim hep, aracı kapatmadan yarım dk beklerim turbo boşalsın çalışmasını bitirsin diye . Kullanım çok önemli

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: dizel ve benzinli.!
« Yanıtla #6 : Aralık 20, 2010, 04:03:13 ÖÖ »
Arkadaşlar bildiğim kadarı mazot normalde içine ateş koysanız zor alev alan bir yakıt , ve bu yakıtı yakmak için yüksek basınç ve sıcaklık olmak zorunda , ama benzinli motorlarda yanma olayı gayet kolay sadece bir buji kıvılcımı gerekli ateşlemeyi yapabiliyor, ama dizelde enjektör mazotu yüksek basınçta sıkıştırılmış hava içine püskürterek ateşleme yapıyor, her motorun max. verimini belirli sıcaklıklara ulaşınca verebiliyor, özellikle kış aylarında motorların ısınma süreleri daha da geç oluyor.

Bu sebep benzinli yada dizel olsun her ikisi içinde soğuk olarak kullanım ömürden çalıyor bu gerçek,ama dizel motorlar genel olarak benzinli araçlara göre daha geç ısınıyorlar, birde turbo sistemi kullanmaları nedeni ile arıza  yapma oranları artıyor, ama servisin dediği olaya da katılmıyorum ''bindin mi yardırcan'' soğuk motor ile kısa mesafe motor soğuk iken yardırdın, daha sonra  turbo ve motor kendine gelemeden kapattın arabayı, ee ne olacak çiğ yakıtı doldurdun arabanın içine yakamadığı mazotu eksoza manifolta yığacak, turbo ya nemli yakıt gelecek , normalde gaz gelmesi gereken bir aksam , işin özü arkadaşlar kendim Honda kullanıyorum, şirketteki arabam clio dizel şu anda 95.000 km'de ve hiçbir sorunu yok , ama dediğim olaylara dikkat ederim hep, aracı kapatmadan yarım dk beklerim turbo boşalsın çalışmasını bitirsin diye . Kullanım çok önemli

Mantıklı açıklama için teşekkürler, hepimiz birşeyler öğreniyoruz bu tür açıklamalarla. Aynen ben de aracı çalıştırdıktan sonra ve kontağı kapatmadan önce mutlaka yarım dakika ile bir dakika arası rölantide çalıştırırım aracı, turbo dizel ve turbo arabaların ömrü ancak bu şekilde uzun olur. İnsanlar, özellikle şirket arabası kullanan çoğu kişi dikkat etmiyor, nasılsa benim malım değil, umrumda da değil mantığıyla hareket ettiği için bu tür sorunlar kaçınılmaz oluyor.

mesut81

  • İleti: 88
Ynt: dizel ve benzinli.!
« Yanıtla #7 : Aralık 20, 2010, 11:26:47 ÖÖ »
Arkadaşlar bildiğim kadarı mazot normalde içine ateş koysanız zor alev alan bir yakıt , ve bu yakıtı yakmak için yüksek basınç ve sıcaklık olmak zorunda , ama benzinli motorlarda yanma olayı gayet kolay sadece bir buji kıvılcımı gerekli ateşlemeyi yapabiliyor, ama dizelde enjektör mazotu yüksek basınçta sıkıştırılmış hava içine püskürterek ateşleme yapıyor, her motorun max. verimini belirli sıcaklıklara ulaşınca verebiliyor, özellikle kış aylarında motorların ısınma süreleri daha da geç oluyor.

Bu sebep benzinli yada dizel olsun her ikisi içinde soğuk olarak kullanım ömürden çalıyor bu gerçek,ama dizel motorlar genel olarak benzinli araçlara göre daha geç ısınıyorlar, birde turbo sistemi kullanmaları nedeni ile arıza  yapma oranları artıyor, ama servisin dediği olaya da katılmıyorum ''bindin mi yardırcan'' soğuk motor ile kısa mesafe motor soğuk iken yardırdın, daha sonra  turbo ve motor kendine gelemeden kapattın arabayı, ee ne olacak çiğ yakıtı doldurdun arabanın içine yakamadığı mazotu eksoza manifolta yığacak, turbo ya nemli yakıt gelecek , normalde gaz gelmesi gereken bir aksam , işin özü arkadaşlar kendim Honda kullanıyorum, şirketteki arabam clio dizel şu anda 95.000 km'de ve hiçbir sorunu yok , ama dediğim olaylara dikkat ederim hep, aracı kapatmadan yarım dk beklerim turbo boşalsın çalışmasını bitirsin diye . Kullanım çok önemli

Mantıklı açıklama için teşekkürler, hepimiz birşeyler öğreniyoruz bu tür açıklamalarla. Aynen ben de aracı çalıştırdıktan sonra ve kontağı kapatmadan önce mutlaka yarım dakika ile bir dakika arası rölantide çalıştırırım aracı, turbo dizel ve turbo arabaların ömrü ancak bu şekilde uzun olur. İnsanlar, özellikle şirket arabası kullanan çoğu kişi dikkat etmiyor, nasılsa benim malım değil, umrumda da değil mantığıyla hareket ettiği için bu tür sorunlar kaçınılmaz oluyor.



Rica ederi arkadaşlar , bu konular hakkında bilgilerim kendi deneyim ve merakımdan ileri  geliyor, ama dediğim gibi '' bildiğim kadarı ile'' hatalı da olabilir , mantığım çerçevesinde konulara iştirak etmeye çalışıyorum, Şirket arabası olayına gelince size aynen katılıyorum , kişinin yapısı ve yetiştirilmesi çok önemli bence, sonuç olarak o arabadan ve o şirketten ekmek yiyoruz , onun zarara uğraması bana ne katacak..

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: dizel ve benzinli.!
« Yanıtla #8 : Aralık 20, 2010, 11:45:12 ÖÖ »
Arkadaşlar bildiğim kadarı mazot normalde içine ateş koysanız zor alev alan bir yakıt , ve bu yakıtı yakmak için yüksek basınç ve sıcaklık olmak zorunda , ama benzinli motorlarda yanma olayı gayet kolay sadece bir buji kıvılcımı gerekli ateşlemeyi yapabiliyor, ama dizelde enjektör mazotu yüksek basınçta sıkıştırılmış hava içine püskürterek ateşleme yapıyor, her motorun max. verimini belirli sıcaklıklara ulaşınca verebiliyor, özellikle kış aylarında motorların ısınma süreleri daha da geç oluyor.

Bu sebep benzinli yada dizel olsun her ikisi içinde soğuk olarak kullanım ömürden çalıyor bu gerçek,ama dizel motorlar genel olarak benzinli araçlara göre daha geç ısınıyorlar, birde turbo sistemi kullanmaları nedeni ile arıza  yapma oranları artıyor, ama servisin dediği olaya da katılmıyorum ''bindin mi yardırcan'' soğuk motor ile kısa mesafe motor soğuk iken yardırdın, daha sonra  turbo ve motor kendine gelemeden kapattın arabayı, ee ne olacak çiğ yakıtı doldurdun arabanın içine yakamadığı mazotu eksoza manifolta yığacak, turbo ya nemli yakıt gelecek , normalde gaz gelmesi gereken bir aksam , işin özü arkadaşlar kendim Honda kullanıyorum, şirketteki arabam clio dizel şu anda 95.000 km'de ve hiçbir sorunu yok , ama dediğim olaylara dikkat ederim hep, aracı kapatmadan yarım dk beklerim turbo boşalsın çalışmasını bitirsin diye . Kullanım çok önemli

Mantıklı açıklama için teşekkürler, hepimiz birşeyler öğreniyoruz bu tür açıklamalarla. Aynen ben de aracı çalıştırdıktan sonra ve kontağı kapatmadan önce mutlaka yarım dakika ile bir dakika arası rölantide çalıştırırım aracı, turbo dizel ve turbo arabaların ömrü ancak bu şekilde uzun olur. İnsanlar, özellikle şirket arabası kullanan çoğu kişi dikkat etmiyor, nasılsa benim malım değil, umrumda da değil mantığıyla hareket ettiği için bu tür sorunlar kaçınılmaz oluyor.



Rica ederi arkadaşlar , bu konular hakkında bilgilerim kendi deneyim ve merakımdan ileri  geliyor, ama dediğim gibi '' bildiğim kadarı ile'' hatalı da olabilir , mantığım çerçevesinde konulara iştirak etmeye çalışıyorum, Şirket arabası olayına gelince size aynen katılıyorum , kişinin yapısı ve yetiştirilmesi çok önemli bence, sonuç olarak o arabadan ve o şirketten ekmek yiyoruz , onun zarara uğraması bana ne katacak..

Dostum gerçekten tamamen katılıyorum, herşey eğitimle ve aile terbiyesiyle alakalı, sen ekmek yediğim şirket ve onun malı şeklinde yaklaşıyorsun, ama çoğu şirket arabası kullanan insan aman bana ne ya, arıza yapsa şirket karşılayacak benim cebimden çıkmayacak ki şeklinde yaklaşıyor. Bir iş arkadaşım bayan vardı, üzenli olarak her 5 bin kilometrede debriyaj baskı balatalarını yer bitirirdi arabanın, ışıkta ayağını debriyajdan çekmezdi, yarım debriyajla vites değiştirirdi, sonuçta debriyaj dayandıramazdık hatuna :) Bir arabanın motorunu yaktı, arabada yağ kalmamış farkında değil :) Yani buna en sağlam arabayı versen yine canını alırdı :)
Genelleme yaparsak hakikaten şirket arabaları çok arıza yapıyor bu yüzden.

vtec05

  • İleti: 550
Ynt: dizel ve benzinli.!
« Yanıtla #9 : Aralık 20, 2010, 02:56:33 ÖS »
Arkadaşlar bildiğim kadarı mazot normalde içine ateş koysanız zor alev alan bir yakıt , ve bu yakıtı yakmak için yüksek basınç ve sıcaklık olmak zorunda , ama benzinli motorlarda yanma olayı gayet kolay sadece bir buji kıvılcımı gerekli ateşlemeyi yapabiliyor, ama dizelde enjektör mazotu yüksek basınçta sıkıştırılmış hava içine püskürterek ateşleme yapıyor, her motorun max. verimini belirli sıcaklıklara ulaşınca verebiliyor, özellikle kış aylarında motorların ısınma süreleri daha da geç oluyor.

Bu sebep benzinli yada dizel olsun her ikisi içinde soğuk olarak kullanım ömürden çalıyor bu gerçek,ama dizel motorlar genel olarak benzinli araçlara göre daha geç ısınıyorlar, birde turbo sistemi kullanmaları nedeni ile arıza  yapma oranları artıyor, ama servisin dediği olaya da katılmıyorum ''bindin mi yardırcan'' soğuk motor ile kısa mesafe motor soğuk iken yardırdın, daha sonra  turbo ve motor kendine gelemeden kapattın arabayı, ee ne olacak çiğ yakıtı doldurdun arabanın içine yakamadığı mazotu eksoza manifolta yığacak, turbo ya nemli yakıt gelecek , normalde gaz gelmesi gereken bir aksam , işin özü arkadaşlar kendim Honda kullanıyorum, şirketteki arabam clio dizel şu anda 95.000 km'de ve hiçbir sorunu yok , ama dediğim olaylara dikkat ederim hep, aracı kapatmadan yarım dk beklerim turbo boşalsın çalışmasını bitirsin diye . Kullanım çok önemli

Mantıklı açıklama için teşekkürler, hepimiz birşeyler öğreniyoruz bu tür açıklamalarla. Aynen ben de aracı çalıştırdıktan sonra ve kontağı kapatmadan önce mutlaka yarım dakika ile bir dakika arası rölantide çalıştırırım aracı, turbo dizel ve turbo arabaların ömrü ancak bu şekilde uzun olur. İnsanlar, özellikle şirket arabası kullanan çoğu kişi dikkat etmiyor, nasılsa benim malım değil, umrumda da değil mantığıyla hareket ettiği için bu tür sorunlar kaçınılmaz oluyor.



Rica ederi arkadaşlar , bu konular hakkında bilgilerim kendi deneyim ve merakımdan ileri  geliyor, ama dediğim gibi '' bildiğim kadarı ile'' hatalı da olabilir , mantığım çerçevesinde konulara iştirak etmeye çalışıyorum, Şirket arabası olayına gelince size aynen katılıyorum , kişinin yapısı ve yetiştirilmesi çok önemli bence, sonuç olarak o arabadan ve o şirketten ekmek yiyoruz , onun zarara uğraması bana ne katacak..

Dostum gerçekten tamamen katılıyorum, herşey eğitimle ve aile terbiyesiyle alakalı, sen ekmek yediğim şirket ve onun malı şeklinde yaklaşıyorsun, ama çoğu şirket arabası kullanan insan aman bana ne ya, arıza yapsa şirket karşılayacak benim cebimden çıkmayacak ki şeklinde yaklaşıyor. Bir iş arkadaşım bayan vardı, üzenli olarak her 5 bin kilometrede debriyaj baskı balatalarını yer bitirirdi arabanın, ışıkta ayağını debriyajdan çekmezdi, yarım debriyajla vites değiştirirdi, sonuçta debriyaj dayandıramazdık hatuna :) Bir arabanın motorunu yaktı, arabada yağ kalmamış farkında değil :) Yani buna en sağlam arabayı versen yine canını alırdı :)
Genelleme yaparsak hakikaten şirket arabaları çok arıza yapıyor bu yüzden.
abi bilmeyenlere vermeyeceksin yoksa arabanı bigün sanayide görürsen şaşma ayrıca neymiş öyle ya valla bazıları bilerek ayağını debriyajda tutuyo boşa almıyolar hiç sonradan sorun çıktı diye geliyolar......

kacaman

  • İleti: 7156
Ynt: dizel ve benzinli.!
« Yanıtla #10 : Aralık 21, 2010, 08:24:28 ÖS »
kurumlu yakıt motorin, is olması ve tıkanması normal.