grafink in yazdığını garipsedim ben otomatik değil,yarı otomatikmiş,toyota bizi gönderirmiş vs.yarı otomatikte olsa millet onu sonucta otm.kullanmak için alıyor
klimasız golf olayı ıcınde alan memnun satan memnun bizi dertlemez acıkcası.
Hocam bilmediğin için garipsemen normaldir. Yarı otomatik vites otomatik diye alınmaz... Bilen insan böyle bir alışveriş yapmaz... Zannediyor musunuz ki yaşadığınız problem veya problem sandığınız mesele sadece Honda'da veya Toyota'da var? hayır. Fiattan tutun, Opele ( ki opelin easy tronik lerinin delirttiği sürücü sayısı kendi başına bir ülkedir) DSG'den önce VW gene hepsinde problem aynıdır. Otomatik modda, titrer, ara gaz, veriri, yığılır, bayılır vs vs... Sebebi işin tekniğindedir. Sizin yerinize robot debriyaja basacak, sonra doğru kavramada onu bırakacak... Elbette bu o kadar da mümkün olamayacak. Zaten bu problem yüzünden DSG var oldu. iki dişli arasındaki geçiş süreci yarı otomatik sistemlerin otomatik modunda hiç bir markada düzgün çalışmayınca, Bu geçişi hazırda tutacak çift kavrama sistemi geliştirildi... Yani aracının DSG değilse problem addettiğiniz sıkıntı her markada var. Aksine Toyota ve Honda'nın yarı otomatikleri Opelin Easytronicleri ve Ford'un PowerShift'inden (DSG siz) daha stabildir. Yarı otomatik vitesin mantığı vites geçişlerini debriyaj kullanmadan manuel olarak yapmaktır. Otomatik mod, ekstra sunulan bir bonustur. Otomatik vites istiyorsanız, Konvensiyonel, yağ basınçlı, debriyajsız bir Tam otomatik araç alırsınız ki bu şanzumanın en iyisini bin yıldır Honda üretmektedir... DSG ye kadar, şanzumanlarda hem öyle hem böyle olsun mevzuu stabilleşememiştir. Tüm yarı otomatik kullanıcılarının kaderi manuel modda kullanmaktır. Şanzumanlar en iyi performansı bu şekilde verebilirler. Teknik yapıları ve imalat amaçları da budur...
DSG önceki neslinden farklı olarak 2. kavrama, yani hazırda bekleyen dişli sebebi ile şu an iyi bir grafik çiziyor ama başarılı mı başarısız mı diye söylemek için erken. birkaçyüzbin km daha yapması lazım... Velhasıl göründüğü kadarı ile yarı otomatik sıkıntısını büyük ölçüde çözmüş ancak yine de Aynı eski nesil yarı otomatiklerdeki gibi, en iyi performansı, yakıt tüketimini, sarsıntısız sürüşü manuel modda yakalıyor. Satıcılardan ustalarına kadar sorun, herkes aynı şeyi söyler...
Bilgi sahibi olmadan para harcayabilecek kadar varlıklı olanların düştüğü en büyük yanlıştır. Bu yarı otomatik olayı... Ha ben bunları nerdern biliyorum, aracımı almak pek kolay olmadığından, aracın ücretini cebimden çıkarana kadar ulaşabildiğim her kaynağı araştırdığımdan... Şimdi bu bilgiler ışığında size hala saçma geliyorsa söylediklerim. Daha fazla yapabileceğim bir şey yok... Ancak bu yazdıklarımın doğruluğunu istediğiniz kaynaktan araştırarak iyice pekiştirebilir ve arkadaşına bir daha yarı otomatik almamasını öğütleyebilirsiniz.