Gönderen Konu: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti  (Okunma sayısı 10300 defa)

AhmetCvc

  • İleti: 643
Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« : Nisan 15, 2013, 03:11:26 ÖS »
Bi arkadaşta Cruze var,Birindede İnsignia 2.0Cdti 130hp,otomatik.Benim aracada tüp taktırdım iki hafta önce(fd6-manuel)

Denemeyi düşünüyoruz da,Ben tüpteyken durum nasıl olur ?Kalkışta cruze fırlayabilir mi yada ilerde yakalayıp gecebilirler mi,hız kaçda yaklasabilirler ?

Ben benzindeyken kalkışta öndeyim de insignia yüksek hızlarda yakalayabilir mi kac gibi yakalar ? Ya da rampada ?
Sizlerinde görüşlerini almak istiyorum.
İyi forumlar...



battalgazi

  • İleti: 997
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #1 : Nisan 15, 2013, 03:28:59 ÖS »
opelde hacim var fakat vites geçişleri çok yavaş kalıyor uzunda yanınıza gelir cruzeda öyle 124 hp bir araç gibi gitmiyor,lpg de basmayın normal sürüşte benzinden farkı hissedilmiyor fakat üst devirlerde benzin gibi olmuyor gaz deposunu bitirip gidin baya etkiliyor arabayı

galantus

  • İleti: 822
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #2 : Nisan 15, 2013, 03:47:48 ÖS »
hayatımda cruze kadar beygir gücüyle ters orantılı bir araç daha görmedim. Araç resmen kamyon gibi gitmiyor. Heleki kalkışta resmen pert cok ağır. O aracı idda ediyorum kalkışta ben unoyla benzinde gecerim o kadar yani. opel hakkında tam bişey diyemeceğim o motorla bir deneyimim olmadı kullanmadımda.

Vtec_01

  • İleti: 100
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #3 : Nisan 15, 2013, 03:49:10 ÖS »
Aracınız bakımlı olsun. LPG deposu boş, benzin deposu çeyrek civarında olsun. Ve aracı benzinde kullanın.

Bu şartlarda Cruze'un da, Insignia'nın da Civic karşısında şansı yok. :) Insignia rampayı düşük devirde daha iyi çıkar. Ama yarışırken düşük devirle ne işimiz var? :)
« Son Düzenleme: Nisan 15, 2013, 03:50:43 ÖS Gönderen: Vtec_01 »

AhmetCvc

  • İleti: 643
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #4 : Nisan 15, 2013, 04:28:12 ÖS »
Bende böyle düşünüyorum fakat kalkışta tüptede önde giderim bence :) İnsignia rampayı yüksek devirdede bizim araçlardan iyi çıkar bence.
Aracım bakımlı,insignia uzunda yanıma gelir de geçer mi yada durum ne olur ?

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #5 : Nisan 15, 2013, 05:43:24 ÖS »
20 liralık gaz al kalkış yap yetişemezler :)

AhmetCvc

  • İleti: 643
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #6 : Nisan 15, 2013, 05:45:01 ÖS »
Bence tüpte insignia yakalar.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #7 : Nisan 15, 2013, 05:59:38 ÖS »
cruze ile denedim.yani spontan bir kapışmaydı gaz pedalını halıya yapıştırmadım yarım gazla yarım boy önde geçtim yakalayamadı beni.opel de 2.0 motor var ve turbolu hem beygir hemde tork olarak sizden daha yüksek tahminim kalkışta ağırlık avantajından öne fırlarsınız yol uzadıkça insignia aheste aheste gelir ve geçer.yüksek hacim yüksek top speed demektir.rampada araya açarak çıkar insignia.cruze bunların hiçbirini yapamaz size karşı.insignia dediğim gibi yol uzadıkça sizi geçer.

AhmetCvc

  • İleti: 643
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #8 : Nisan 15, 2013, 06:03:10 ÖS »
Fakat 160-180e kadar gideriz herhalde.Şuan.daha yüksek hız planlarımızda yok.

mertkan677

  • İleti: 770
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #9 : Nisan 15, 2013, 06:24:28 ÖS »
140 150 lere kadar insignia 1 boy arkanızda olur diye tahmin ediyorum sonra yavaştan uzamaya başlar

Vtec_01

  • İleti: 100
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #10 : Nisan 15, 2013, 07:20:00 ÖS »
Şu kadar açık yazıyorum. 130bg'lik otomatik dizel Insignia'nın, manuel 1.6 125bg FD6'yı geçmesi im-kan-sız. :) Otomatik FD6'yı bile zor geçer, belki de geçemez.

O motorun torku hikaye arkadaşlar. Zaten yüksek devirde torku olsa 130bg olmazdı. ;) Insignia'nın kasası ağır, şanzımanı eski tip performans törpüleyici otomatiklerden, gücü de 130bg. Nasıl Civic'i geçecek bu?

Eğer geçiyorsa, Insignia'nın motoruna chip tuning yapılmıştır. Başka bir ihtimal yok.


murat16

  • İleti: 140
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #11 : Nisan 15, 2013, 07:20:55 ÖS »
hocam kalkışta öne fırlarsınız aracın benzinli ve manuel olmasından dolayı ama insignia peşinizi bırakmaz sonuçta hacim ve turbo var uzunda insignia hacim farkından dolayı yakalar ve geçer diye düşünüyorum rampada ise durum değişir insignia ayıklar cruzeyi hiç hesaba bile katmıyorum ancak arkadan videonuzu çeker :D

AhmetCvc

  • İleti: 643
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #12 : Nisan 15, 2013, 07:27:21 ÖS »
Uzunda bence de pesimi bırakmaz insignia ama geçmesine pek sıcak bakmıyorum.

Vtec_01

  • İleti: 100
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #13 : Nisan 15, 2013, 07:31:35 ÖS »
1548kg ağırlığındaki, tork konvertörlü şanzımanı olan, 130bg'lik bir aracın manuel FD6'yı geçebileceğine nasıl ihtimal veriyorsunuz anlayamıyorum. :)

murat16

  • İleti: 140
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #14 : Nisan 15, 2013, 07:56:29 ÖS »
hocam 130 bg 300 nm tork ve turbo civicten üstün üsttede belirttiğim gibi civic mauel ve benzinli olmasından dolayı önde başlayacaktır ama bir yerden sonra aradaki bg ve tork farkı arayı kapatıcaktır diye düşünüyorum geçer ama öyle boy boy değil yani kafa kafaya yarım boy 1 boy falan ama yokuşta iş değişir ayırır hertürlü

Vtec_01

  • İleti: 100
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #15 : Nisan 15, 2013, 09:01:58 ÖS »
Tork arayı kapatamaz. Çünkü o motorun yüksek devirde torku yok. O torku devam ettirebilseydi, 130bg değil 200bg olurdu. O zaman da tartışmaya bile gerek kalmazdı.

Insignia'nın tek avantajı biraz daha iyi olan aerodinamisi sayesinde çok yüksek hızlarda rüzgar sürtünmesinden biraz daha az etkilenmesidir.

Arabayı tork değil beygir yürütür. Insignia 300nm torkuyla 2.500rpm'de 106 bg güç üretir. 4.000rpm'de de 130bg güç üretir. Bu devirdeki torku da 225nm civarındadır. Bundan sonra tork eğrisi çok çabuk kırılır ve devir artsa da güç 130bg'in altına düşer.

FD6 ise 4.200 rpm'de 157nm torkla 94bg güç üretir. 6.500rpm'de 125 bg güç üretir. Bu devirdeki torku da 135nm civarındadır.

FD6 4.000-7.000rpm arasında koştuğu müddetçe, Insignia FD6'nın ancak arkasından bakar. İkisini aynı devirlerde yani 4.000rpm'in altında kullanırsanız tabiki Insignia geçecektir. :)
« Son Düzenleme: Nisan 15, 2013, 09:03:43 ÖS Gönderen: Vtec_01 »

murat16

  • İleti: 140
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #16 : Nisan 15, 2013, 09:33:31 ÖS »
arkadaşlar bir video çekerlerse en güzel cevap olur bizde öğrenmiş oluruz :)

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #17 : Nisan 15, 2013, 09:36:45 ÖS »
Arkadasin belirttigine ilave olarak;

Tork sadece beygir gucunu bulmada kullanilan bir unsurdur

Hp= (devir x tork) / 5252

Yaris esnasinda tork yuksek olsa bile devir ceviremedikten sonra o yuksek torkun pek bir avantaji olmaz.
Fd6 motoru nispeten dusuk torkunu yuksek devirle carpacagi icin avantaj saglar.

AhmetCvc

  • İleti: 643
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #18 : Nisan 15, 2013, 10:18:35 ÖS »
Hepinize teşekkür ediyorum.Gerçekten faydalı bilgiler paylaşılıyor.Lakin merak ettiğim bizim fd6 lar bana aerodynamici iyi gibi görünüyor fakat fb7 ve insignia karşılastırmasında dezavantaj oldu.Standartlara göre nasıldır fd6 nın aerodynamici ?

Vtec_01

  • İleti: 100
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #19 : Nisan 15, 2013, 11:05:04 ÖS »
Kabaca bir hesap yapmaya çalıştım. Insignia %3-5 daha iyi bir aerodinamiye sahip gibi duruyor. FD6'nın aerodinamisi kötü değil. Sadece Insignia'nınki daha iyi. :)
« Son Düzenleme: Nisan 15, 2013, 11:05:43 ÖS Gönderen: Vtec_01 »

AhmetCvc

  • İleti: 643
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #20 : Nisan 15, 2013, 11:19:50 ÖS »
Sürtünme katsayısı fd6 nın 0.27 insinianin 0.26 idi herhalde,hesabı nasıl.yaptın ?

Vtec_01

  • İleti: 100
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #21 : Nisan 15, 2013, 11:24:54 ÖS »
Sürtünme katsayısı Insignia sedan için 0.27. FD Civic için de internette 0.31 değerini buldum. Civic'inki ne kadar doğru bilmiyorum.

Bu değerlerler değil de, bu değerlerin kesit alanıyla çarpımı önemli olduğundan, kesit alanlarını da yükseklik x genişlik ile kabaca hesaplamaya çalıştım. Sonuçta Insignia %5 civarında daha iyi çıktı.

ilbilge_11

  • İleti: 73
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #22 : Eylül 09, 2013, 02:30:52 ÖS »
kapıştınız mı sonuç ne oldu

AhmetCvc

  • İleti: 643
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #23 : Eylül 09, 2013, 03:38:37 ÖS »
Önceden hazırlanan zamanlı bir kapışma olmadı yalnız,insignia daha cigerli gidiyor ara hızlanmalarda bilhassa.

hondatürk

  • ホンダトルコ
  • İleti: 853
Ynt: Civic - Cruze -Insıgnia Cdti
« Yanıtla #24 : Eylül 09, 2013, 03:48:59 ÖS »
insigna her türlü geçer ; arabanın gidişi mükemmel ama cruze zorlayamaz civic'i ...