arkadaşlar ben vanda oturuyorum. ama bir nedenden dolayı iki ay ankarada kaldım ve bu süre içerisinde 2 ay boyunca hergün kayınpederimin 2012 model, wtcc ve design(17"jantlar, arka spoiler, sunroof, vs.) aksesuarlı ve LT donanımlı, benzinli otomatik cruze'unu kullandım. çevremden duyduklarıma göre araca önyargılı yaklaşıyordum. 2 ay boyunca hergün kullandıktan sonra bu önyargılarımdan bazılarında haksız olduğumun farkına vardım:
1.aracın çekişi hiç de öyle kötü değil arkadaşlar. hergün keçiören ve cebeci arasında kah gece kah öğlen kah sabah gittim geldim. yolların en sıkışık olduğu zamanlarda da kullandım, gece saatlerinde en boş olduğu zamanlarda da kullandım. ve aracın gerçekten iyi bir çekişinin olduğunun farkına vardım(bir fd6 hayranı olarak bu aracın performansının fd6 ya yaklaşmasını dahi istemezdim ama gerçek bu malesef). araç şehir içi trafiğinde gayet seri olarak kullanılabiliyor. ilk hızlanması gayet iyi. ayrıca 120 sonra da nazlanmıyor araba. bastıkça gidiyor maşallah ama şehir içi olduğu için 140dan fazla basamadım tabi ki. ama bassan gider. hem de rahat gider. ha, nereye kadar gider onu bilmiyorum ama işi gereği sürekli şehirler arası seyehat eden bir abimden duyduğuma göre 190larda da güzel gidişi varmış.
2.aracın iç dizaynı gerçekten göze güzel görünüyor. çok sportif. özellikle ön konsolu boydan boya kateden kumaş şerit araca ayrı bir sportiflik katıyor. aracın ön konsol tasarımı göze çok hoş görünüyor ancak, düğmelerin çok akıllıca yerleştirildiğini söylemek zor. çünkü klima düğmeleri çok aşağıda. bu nedenle klimayı ayarlayabilmek için başını iyice aşağıya çevirmen gerekiyor ki göz ucuyla dahi yolu göremiyorsun. bu da bence sürüş güvenliğini tehlikeye atıyor. ayrıca vitesin P konumundayken ön konsola çok yakın olması nedeniyle elimi o araya sokmak zor oluyordu. gözünü sevdiğimin fd6 sı öyle mi ya? klimayla uğraşıken bile, klima düğmelerinin yüksek şekilde konumlandırılmasından dolayı göz ucuyla yola bakmaya devam edebilirsunuz. ayrıca cruze'da kullanılabilecek eşya saklama gözü fd6'ya göre çok çok az. olanlar da küçücük. telefonumu koyacak yer bile bulamıyordum. ayrıca fd6'daki 6'lı cd çalar ve hıza duyarlı ve kaliteli ses sisteminden sonra cruze'un tekli cd çalar ve hıza duyarlı olmayan ses sistemi hiç keyif vermedi.
3. fd6'da kullanılan plastik malzemenin kalitesi cruze'dakinden daha üstün. hatta fb7'den bile üstün(diyorlar).
4. cruze şanzımanı gerçekten sorunlu. özellikle 2.vitesten 3.vitese geçerken bariz bir sarsılma hissediliyor ki bu kayınpederim de farketti. bu araçtaki bir arıza mı yoksa genel olarak bütün cruze'larda mı böyle bilemiyorum. ayrıca vites geçişlerindeki o boşluk çok fazla hissediliyor. şanzımanın mekaniğinden anlamam; otomatik şanzımanlarda böyle bir boşluk olur mu bilemiyorum ama vites geçişlerinde sanki bir boşluk var. ya da şöyle denilebilir: vites geçişleri çok yavaş. (evet, galiba bu daha doğru oldu) ve araç 6 ileri vites olduğu için şehir içinde, sıkışık trafikte ikide birde vites değişim sesi duymak insan gına getiriyor gerçekten. bu sebeple cruze'un sürüş keyfi çok düşük. hele ki gözünü sevdiğim fd6'nın yanında. bizim cotomatik civic'lerin vites geçişleri gerçekten çok ama çok iyi. tamamen sarsıntısız ve çok çabuk(bu arada sabahları motor soğukken vitesi R'den N'ye geçirirken bazen zorlanma oluyor benim civic'te. servise sordum, normal dediler. sizce normal midir?). cruze'un sürerken ki keyif veren tek yanı; vites geçişleri kötü olmasına karşın vites aralıklarında çok iyi ivmelenmesi. arkadaşlar; bu araba vites geçişleri hariç gerçekten seri bir araba. hiç de öyle söylenildiği gibi hantal değil, kusura bakmayın(yine söylüyorum, vites geçişleri hariç)
5.iç mekan ferahlığı bakımından fd6'lardan daha iyi değiller. benim kayınpederin boyu 1.85 ve sürücü koltuğundayken saçları tavana sürtüyor(cruze sunroof'lu). ama benim fd6'yı sürerken yerine rahatça sığmış görünüyordu. hakeza ben de 1.80 boyundayım ve fd6'ya daha rahat sığıyorum. ama cruze'daki sağ sol görüş açısı bizim fd6'lardan çok daha iyi. bizim fd6'lardaki o uzun ve kalın ön cam sütunları özellikle sola dönüşlerde görüşü çok kısıtlıyor. ama cruze'larda böyle bir sorun yok. arka diz mesafesi ise her iki araçta aynı ama bizim fd6'larda o ortadaki yükseltinin(gülmeyin bana, o yükseltiye ne deneceğini bilmiyorum. cahilliğimi mazur görün) olmaması gerçekten daha fazla rahatlık sağlıyor. ve bizim fd6'ların kadifemsi kumaş döşemeleri cruze'un sert kumaşından çok daha iyi.
6.cruze'da çok hoşuma giden bir özellik ise kontağı yarım saniyeden bile daha az bir süre çevirmeniz motoru rahatlıkla yatiyor. isterse sabahın soğuğu olsun, hiç farketmiyor. motor gayet rahat ve çabuk çalışıyor. benim fd6'da ise özellikle sabah soğuğunda motoru çalıştırabilmek için kontağı en az 1-2 saniye çevrili tutmam gerekiyor. bilmiyorum, belki benim akü eskimiştir. ama bu durum cruze'un motorunun sorunsuz çalıştığı gerçeğini değiştirmiyor.
7.cruze'un LT donanım seviyesinin(2012 model cruze'lardan bahsediyorum) bizim fd6 elegance'lara hiçbir üstünlüğü yok. cruze'lardaki en üst donanım seviyesi olan LT plus'larda(yine 2012 model cruze'lardan bahsediyorum) ek olarak sadece yağmur, far sensörleri ile orta konsolun en üst kısmında, genişçe bir radyo-cd çalar ekranı var. ama şunu da belirteyim ki; 2012 model cruze'ların yol bilgisayarları bizim fd6'larınkinden çok daha ayrıntılı ve zevkli. anlık ve ortalama benzin tüketimi(gerçi cruze gibi benzini su niyetine içen bir araçta anlık benzin tüketimini izlemek, mazoşistçe bir zevkten öteye geçmiyor ama olsun; en azından ayağımı cruze göre uzatmamı sağlıyor), menzil, ortalama hız gibi ekstra bilgiler içeriyor.
8. cruze'da hoşuma giden bir diğer ayrıntı ise; aracın farlarını söndürmeyi unutsan bile anahtarı kontaktan çektiğinde farlar kendiliğinden sönüyor. belki bu sebeple de far açık uyarı alarmı vermeye ihtiyaç göstermiyor. bizim fd6'larda ise iyi ki uyarı alarmı veriyor, çünkü ben birkaç kere farlar açık şekilde arabayı terketmeye kalktım da gözünü sevdiğimin fd6'sı beni uyardı da söndürdüm farları. radyo-cd çalar'da ise tam tersi: cruze da anahtarı kontaktan çekseniz bile radyo çalışmaya devam ediyor ve 10 dakika sonra kendiliğinden kapanıyor. bu ayrıntı da hoşuma gitmişti cruze'da. ha bir de cruze'da sustalı anahtar var. bizim gibi sustalı anahtar yokluğu çeken fd6 sahipleri için güzel bir oyuncak!..anahtar cebimdeyken sürekli anahtarla oynuyordum. bi süre sonra bıkkınlık verdi gerçi ama oynamaktan kendimi alamıyordum. o yüzden iyiki de bizim fd6'larda sustalı anahtar yokmuş diyorum şimdi. çünkü bir süre sonra oyun olmaktan çıkıp gerçekten takıntıya dönüşüyor
9. bazı arkadaşlar cruze'un yol tutuşunun bizim fd6'lardan daha iyi olduğunu söylemiş ama ben o kadar büyük bir fark hissetmedim. ama hissettiğim fark şu oldu; cruze'lar fd6'lardan daha yüksek. oturumu gerçekten daha yüksek. bunu da ankaradan geldikten sonra kendi aracımdan inerken ayağımın şap diye beklediğimden daha erken yere çarpmasından ve inerken cruze'a göre daha çok zorlanmamdan anladım. cruze'un süspansiyonları ise bizim fd6'lardan daha yumuşak ama inanın bana, yine de çıkardığı "takır takır" ses ile insanın canını sıkıyor. hele ki keçiören'in köstebek yuvası gibi, yamalı yamalı yollarında insanın gerçekten canı sıkılıyor.
10. çok şükür; öyle köküne kadar frenlere asılmam gerekmedi ama cruze'un frenleri bizim fd6'lardan daha fazla güven veriyor insana. direksiyon ise sanki biraz daha yumuşak gibi geldi ama bir avantaj sağlayacak kadar üstün değil fd6'ya.
11. ses izolasyonu ise fd'dan daha iyi. özellikle yol sesi ve rüzgar sesini çok az alıyor içeri cruze. ama nedense motor sesinin yalıtımında o kadar iyi değil. belki de motorunun sesli çalışmasındandır ama genel olarak izolasyonu bizim fd6'lardan daha iyi. kliması ise dijital değil ama en azından benim fd6'dan daha iyi üflüyor, biraz daha sessiz çalışıyor. öyle iyi üflüyor ki en son ayarda insanın saçlarını savuracak kadar üflüyor. gerçi okadar üflemesi çok olumlu bir özellik mi bilmiyorum ama kuvvetli üflüyor. gerçi fd6'ma göre bu kadar iyi üflemesine karşın arabanın içini ısıtması fd6'dan daha çabuk olmuyor ki van'da sabahlar, ankara'dan daha soğuk oluyor genelde. buna rağmen fd6'ım, içeriyi daha çabuk ısıtıyor cruze göre.
12. veee geldik benzin tüketimine...arkadaşlar, dediğim gibi, ankara'da cruze sıkışık trafikte de gece boş yollarda da kullandım. düz yollarda da kullandım, dik bayırlarda da kullandım. bu şekilde benzini çok fazla düşünmeden kullandığınız zaman cruze dabenzini düşünmüyor ve benzini resmen içiyor...hem de galonla içiyor...kilometrede 60 kuruş yakıyor böyle rahat bir kullanımda(bu değer benzinde kullanım değeridir, araçta lpg takılı değildi) sakin bir kullanımda ne kadar yaktığını ölçmek ise aklıma gelmedi açıkçası. ama çok daha düşük veriler de elde edileceğini sanmıyorum. ben fd6'ım ile sıkışık olmayan ve bayırı çok az olan van'da 44 kuruş yaktım en son. gerçi benim bu değer de yüksek geldi bana. sizce de yüksek değil mi?
çoook uzattım biliyorum...bu kadar uzattığım için özür dilerim...buraya kadar okuyabilen, okuyamayan herkese çok çok teşekkür ederim...herkese iyi forumlar dilerim...Allaha emanet olun...