Otomatik araba kullanmayı seviyorum, gerçekten büyük bir nimet (arıza çıkarmadıkça ) ve otomatik araç istiyorsanız türkiye koşullarında piyasadaki diğer üreticiler tüketiciyi civic'e mecbur ediyor gibi komik bir durum var. VW grubu kalite olarak civic'in belirgin şekilde üstünde ama sorunlu DSG şanzımanlarını 8bin farkla satıyor, toyota CVT şanzımana döndü ama LPG takıldıktan sonra servis garantiyi tamamen devre dışı bırakıyor, ford'un powershifti ile renault'un EDCsi tam güven vermiyor. Çoğu kişi dönüp dolaşıp Civic'e dönüyo Bendeki durum böyle idi...
aynen katılıyorum yoruma. ne yazıkki fb7 de kalite fd6 dan bir tık daha geri. vw araçlarında iç mekan kaliteside fd6 dan bir tık daha üstün. dsg şanzumana asla girmeyin. ama otomatik isteyen kullanıcılarda çok parası varsa bmw alıyor ortalama bir bütçe ise civic alıyor çünkü sorunsuz.
Fb7 de kalite fd6dan geri derken kardeşim hangi yönüyle daha geri açıklarmısın bizde bilelim?
şöyleki özellikle kapı kolundaki materyaller çabuk dökülüyor aşınıyor trim sesleride cabası. yumuşak malzemelerde fd6da özellikle kapı kısmında daha çok kullanılmış. fb7 de maalesef göremedim. sıkıntı özellikle kapı kolundaki cabuk aşınan malzemede göze çarpıyor. ama ben şöyle birşeyde ekleyim 2014 mercedes a180 cdi da dahi trim sesleri mevcut buyrun videosu
http://www.youtube.com/watch?v=45MCtRskqYM
FD6 ilk çıktığında aracın tanıtım videolarını izlemiştim, tasarlayan mühendisler üretirken amaçlarının "extremely competitive" yani "aşırı rekabetçi" olduklarını belirtmişlerdi. FD6 gerçekten üretildiği yıla göre birçok yönden çok çok iyi çalışılmış mühendisliğe sahipti.
http://www.youtube.com/watch?v=Wj543F_NV_YAçıkça FD6 için hazırlanan tanıtım videolarının hiçbirini FB7 için bulamadım.
Bence FB7 Civic'in iki önemli talihsizliği var. Birincisi tasarım aşamasında iken 2008 krizinin patlak vermesi ile Honda'nın kalite ve performans odaklı yaklaşımının maliyet odaklıya dönmesi, ikincisi ise Civic Honda'nın simge araçlarından biriyken, civic'in boyutlarındaki büyümeye bağlı japon tüketicilerin ilgi göstermemesi ve 2010 yılında civic'in japonyada satışının durması. Bu durum biraz civic japonya merkez gözünde ikinci plana atılmasına neden oldu. Bu nedenlerden Honda büyük bir hata ile FD6 Civic'i dizayn, konfor, yakıt ve yalıtım yönünden düşük seviyede güncelleyip, FB7 olarak piyasaya sürdü. İlginç bir şekilde motor seçeneklerinde bile önemli bir güncellemeye gitmedi. Açıkça FB7 sedan dizelle gelse bile ülkemizde birçok kullanıcıyı memnun edecekti ama onu bile başaramadılar. Ancak Honda'nın en büyük araç satışlarını gerçekleştirdiği amerika piyasasında, civic'in c segmentinde 2012 yılında önerilen top 5 araç listesinden düşmesi ile birlikte Honda Amerika durumun vehametinin farkında vardı ve tüketici şikayetlerine göre aracı birçok yönden güncelledi. Yalıtım, iç malzeme kalitesi, konfor, yol tutuş, direksiyon sistemi, teknoloji paketleri gibi ciddi güncellemeler sonrasında 2014 başında ancak toparlayabildi.
Açıkça bir sonraki kasa civic'te ciddi gelişmeler bekliyorum çünkü Honda en azından Civic'te yaptığı hatanın farkında ve toparlayabilmek için tekrar "aşırı rekabetçi" olmaları gerektiğini de biliyorlar.
Bekleyip göreceğiz