Tabiki S 2000.
Z4 aslında keyifli bir araç olsa da düşündüğün 2.0 litre hacimli BMW Z4 ile herhangi bir performans keyfi yaşayamazsın. S2000 in keyfiyle, hissiyatıyla, veya F20C motoruyla ilgili burda sana ne desem ne anlatsam gereksiz ve boş, bir kere yaşadığında anlarsın, zaten geri kalan herşey anlamsızlaşır senin için =)
S2000 aldığında Z4'ten çok daha az bakım masrafın olur, Z4 2.0 ile hemen hemen aynı belki çok az daha fazla yakıtı yakarsın, ama performans olarak bırak yanına yaklaşmayı, Z4 2.0, S2000'in rakibi olamaz. S 2000'in rakibi Z4 3.0'dır, ve zaten arabaya alıştıktan sonra onunla da oyun oynarsın =)
Z4 BMW'nin iki kişilik spor otomobil alıcısı kitleye hitap etmesi için tasarlanmış ve piyasaya çıkartılmış, elbette ki üstünde güzel mühendislik yapılmış, performansa ve keyfe yönelik güncel roadster modelidir, yani bu ne demek, sürekli yenilenecek makyajlanacak bir serisi (ki zaten makyajlandı, ardından da yenilendi), mutlaka bir ömrü var ve eskiycektir, ayrıca kaputunun altında da BMW'nin sıradan bir 2.0 litre benzinli motoru vardır sonuçta.
S2000 Honda'nın NSX ile birlikte başyapıtlarından biridir. 40. yılı şerefine, Honda'nın motorsporlarında ve Formula1'de öğrendiği herşeyin yollara uyarlanmış ve vücut bulmuş halidir. S2000'in motoru F20C üniversitelerde okutulan bir motor ve Japonya'da Honda üniversitesinin girişinde camekân içinde Honda'nın gururu olarak sergilenir. Dünyadaki en yüksek piston hızına sahip seri üretim motordur. Aynı zmnda dünyadaki en yüksek beygir/litre oranına sahip seri üretim motor ünvanını da 1999'da ilk üretildiğinden beri günümüze kadar kıran olmadı, bu rekonu sadece 1 beygir/litre ile 2010'da kıran araç ta Ferrari 458 Italia. Ayrıca dünyadaki ilk ön ve arka amortisörlerinin ikiside Formula1 teknolojisi "double-wishbone" olan araç. Aklıma şu anda gelenler bunlar, daha birçok ilki var bu aracın, dediğim gibi bu araba sadece Honda'nın değil, otomotiv dünyasının başyaptılarından biri, ve hiçbirzaman eskimeyecek, daha şimdiden klasik olmuş bir araç. Japonya'nın Drift King'i Keiichi Tsuchiya'nın, Japonya'nın en iyi motor sporcularıyla beraber yaptığı programı "Best Motoring" (Youtube'dan izleyip Google'dan da araştırıp görebilirsin dünyada otorite olarak kabul edilen bir programdır) o kadar efsaneleşmiş ve bazıları kendinden kat kat güçlü araba içersinde S2000'e JDM King der. Testlerinde performans ve sportif sürüş hissi olarak bu arabayı standart olarak alır, JDM King ünvanını da daha hiçbir araba elinden alamadı bu güne kadar. Mesela bunun dışında, Fifth Gear sürücülerinden 2 tanesinin evinde garajında birer S2000 yatar, ki bu insanlar milyon poundlar sahibi insanlar olmasına rağmen S2000 spor araç olarak tercih ettikleri araç. F1 pilotlarından da birkaçının yine garajında bu araç vardır.
Yani anlatmak istediğim şey, bir tarafta her noktasında ileri ve ince mühendislikle yüklenmiş, 10 seneye yakın süre piyasada kalmış, sürüş zevki, sportiflik açısından tahtını korumuş ve 4 sene arka arkaya yılın aracı seçilmiş, motoru onlarca ödül almış, efsaneleşmiş bir araç var, diğer yanda da BMW'nin -iyi bi marka olsa da- 2 kişilik spor roadster sınıfı araç serisinin en düşük motorlu, diğer aracın rakibi bile olmayan arabası var. Bu yüzden tercih belli bence.
Bu arada, 4 ay önce Z4 3.0i ve S2000 arasında kaldım, kararım belliydi ama yine de şans tanımak adına ikisini de kullandım, ertesi sabah S2000'i kapıma park ettim, şu anda günlerim güzel geçiyor. =)
S2000'i yaşaman lazım, yaşadığında anlarsın dediklerimi =)