Arkadan ceker oldugu icin tam tersine daha avantajli olacaktir kalki$ta.
Fiziken itmenin çekmeden zor olduğunu biliyoruz. Demek istediğim BMW arkadan itiş olduğundan gücünü yere type-r kadar net aktaramayacaktır. Bu durumda bmw hacminin, torkunun yüksek olmasının avantajını type-r a karşı kullanamayacaktır (kalkışta) manasında söyledim. Yanılıyor muyum ki ?
2.5 V6 diil sıralı 6 silindir...
Düzeltme için teşekkür ederim.
çekmek daha çok rahat güç verebilir gibi dursa da çekmenin bazı handikapları var
her araç ilk ani ivmelenme sırasında geriye dogru şahlanır
ve bunun sonucnda da ön tekerlerdeki baskı azalr
önden çekişli araçlar bu durumda daha çok patinaja kalır
arkadan itişli araçlar ise o ani ivme sırasında zaten geriye doğru yüklendiği için arka aksa daha çok yük bindirir ve patinaja düşme şansını azaltır.
ama tabki önden çeker %15-20 civarında güç kaybı yaratıkren
arkadan itiş %20-25 hatta %30lara varab güç kaybı yaratabilir
her zmana en ideali 4 çekerdir tabii ama 4çekerler kafadan %30 güç kaybı yaratır. merkez ön ve arka diferansiyel olduğı için çok fazla hareketli parça vardır bu çok parça da çok güç kaybı demektir.
dikkat edin en DELİ drag makinaları EN iyi zaman çıkaran makinalar her zaman arkadan itişlidir...