Gönderen Konu: BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R  (Okunma sayısı 5214 defa)

HONDA

  • Ziyaretçi
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« : Ocak 16, 2006, 09:48:05 ÖÖ »
Ford Focus RS, Honda Civic Type-R, MG ZR, BMW 325 Ti
aynı kategori otomobilleri olarak anılıyorlar.
Sizce hangisi 325 ti mı? CTR'mı?



Güven

  • İleti: 1815
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #1 : Ocak 16, 2006, 09:50:32 ÖÖ »
Teknik Bilgileri de yayınlarmısın başkanım

HONDA

  • Ziyaretçi
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #2 : Ocak 16, 2006, 11:21:00 ÖÖ »
325 ti bazı kaynaklarda 192 hp olarak verilmiş.

Güven

  • İleti: 1815
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #3 : Ocak 16, 2006, 11:39:42 ÖÖ »
Bu  veriye göre CTR nin tepesinden atlaması lazım gelir o zaman nede olsa 200 HP  :D

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #4 : Ocak 16, 2006, 05:19:37 ÖS »
325 tiEngine Size 2.5 L  
Engine cc 2494 cc  
Number of cylinders 6  
Number of valves per cylinder 4  
bhp 192  
Maximum torque 245 Nm  
Doors/Seats/Boot  
Number of doors 3  
Number of seats 5  
Performance  
Number of gears 5  
Number of gears 6  
0-60 MPH/0-100 KH 7.1 s  
Top speed MPH/KH 147 mph  
Driven wheels Rear  
Fuel Consumption  
CO2 Emission 215 g/km  
Fuel Type Unleaded  
Combined fuel consumption 26 MPG

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #5 : Ocak 16, 2006, 05:21:04 ÖS »
Alıntı yapılan: "Güven"
Bu  veriye göre CTR nin tepesinden atlaması lazım gelir o zaman nede olsa 200 HP  :D

tepeden atlamaz ama sanki eşit gibiler..

CaddeboyCan

  • Ziyaretçi
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #6 : Ocak 16, 2006, 06:47:49 ÖS »
Type-R performans açısından hem daha çok güç ürettiği için hemde bildiğim kadar Bmw den daha hafif olduğu için avantajlı
Type- R alır diyorum Bmw arkadan nal toplar

aSil

  • İleti: 989
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #7 : Ocak 16, 2006, 11:51:11 ÖS »
Benim tahminimce bu iş pilotajda biter kimse kimsenin üstünden atlayamaz ya da içinden de geçemez  :-D  Sadece BMW arkadan itiş olduğundan kalkışta Type-R a karşı biraz daha şanssız gibime geldi. Yüksek süretlerde de 2.5L V6 yani küçümseyemezsin sanki bmw alırmış gibi. Zor geldi valla denemek lazım en iyisi     :?

ozanocal

  • Ziyaretçi
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #8 : Ocak 17, 2006, 02:10:19 ÖÖ »
valla ben hangisi geçer bilmiyorum ama hangisi yan gider biliyorum :)

sleeperEK

  • Ziyaretçi
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #9 : Ocak 17, 2006, 04:04:00 ÖS »
CTR biraz daha farklı gider

DjHellfireS

  • Ziyaretçi
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #10 : Ocak 17, 2006, 09:36:53 ÖS »
Arkadan ceker oldugu icin tam tersine daha avantajli olacaktir kalki$ta. surat arttikca bmw icin daha iyi olacaktir ama 250 limitor varsa type-r sonrasinda gidebilir :) ara hizlanmalarda type-r avantajli olacaktir

FG

  • İleti: 520
    • Racer Corner
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #11 : Ocak 18, 2006, 03:16:10 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "asi-L"
Benim tahminimce bu iş pilotajda biter kimse kimsenin üstünden atlayamaz ya da içinden de geçemez  :-D  Sadece BMW arkadan itiş olduğundan kalkışta Type-R a karşı biraz daha şanssız gibime geldi. Yüksek süretlerde de 2.5L V6 yani küçümseyemezsin sanki bmw alırmış gibi. Zor geldi valla denemek lazım en iyisi     :?

2.5 V6 diil
sıralı 6 silindir...
bmw'nin ünlüdür 6 silindir makinaları yüksek verimli ve dengeli çalışmalarıyla..

325TI ağır olduğuı için kaybetmeye mahkum kalkışta.
ama ara hızlanmalarda 325de 6ileri düz vitesli versiyonsaa type R'ın canını sıkabilir....

HONDA

  • Ziyaretçi
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #12 : Ocak 18, 2006, 09:42:08 ÖÖ »
Max'da ne olur peki?

FG

  • İleti: 520
    • Racer Corner
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #13 : Ocak 18, 2006, 09:51:11 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "erischman®"
Max'da ne olur peki?

250de sınırlanmıstır o bmw de dierleri gibi.
uzun da tork ve arkadan itiş herzaman daha etkilidir
ama sportmenlik olarak her zaman TYPE R  325'i geçer..
direksiyon tepkisi
motor/gaz tepkisi
VTEC..... :)

tabiki konforda da bmw bariz üstün gelir
2 araba arasında seçim kullancının ne istediğine bağlı birazda ...

aSil

  • İleti: 989
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #14 : Ocak 18, 2006, 10:20:47 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "DjHellfireS"
Arkadan ceker oldugu icin tam tersine daha avantajli olacaktir kalki$ta.

Fiziken itmenin çekmeden zor olduğunu biliyoruz. Demek istediğim BMW arkadan itiş olduğundan gücünü yere type-r kadar net aktaramayacaktır. Bu durumda bmw hacminin, torkunun yüksek olmasının avantajını type-r a karşı kullanamayacaktır (kalkışta) manasında söyledim. Yanılıyor muyum ki ?
Alıntı yapılan: "FG"
2.5 V6 diil sıralı 6 silindir...

Düzeltme için teşekkür ederim.

HONDA

  • Ziyaretçi
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #15 : Ocak 18, 2006, 10:21:43 ÖÖ »
Alıntı
250de sınırlanmıstır o bmw de dierleri gibi.
uzun da tork ve arkadan itiş herzaman daha etkilidir
ama sportmenlik olarak her zaman TYPE R koyar 325'e
direksiyon tepkisi
motor/gaz tepkisi
VTEC.....  

tabiki konforda da bmw bariz üstün gelir
2 araba arasında seçim kullancının ne istediğine bağlı birazda ...


+1

Güzel söylemişsin.
Hitap ettiği kitle tamamen farklı gibi görünsede bu otomobiller
birbirlerine rakip görülüyor. İçinde hiçbir lüksü olmayan Type R
ve birçok lüks kriteri bünyesinde barındıran 325 ti.

BMW ti'ın kasası ve teknolojiside biraz eskidi sanırım güncel
modellere göre. Video araştırıyorum ama pek yok sanırım bulursam
buraya upload edicem.

FG

  • İleti: 520
    • Racer Corner
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #16 : Ocak 18, 2006, 11:52:09 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "asi-L"
Alıntı yapılan: "DjHellfireS"
Arkadan ceker oldugu icin tam tersine daha avantajli olacaktir kalki$ta.

Fiziken itmenin çekmeden zor olduğunu biliyoruz. Demek istediğim BMW arkadan itiş olduğundan gücünü yere type-r kadar net aktaramayacaktır. Bu durumda bmw hacminin, torkunun yüksek olmasının avantajını type-r a karşı kullanamayacaktır (kalkışta) manasında söyledim. Yanılıyor muyum ki ?
Alıntı yapılan: "FG"
2.5 V6 diil sıralı 6 silindir...

Düzeltme için teşekkür ederim.

çekmek daha çok rahat güç verebilir gibi dursa da çekmenin bazı handikapları var
her araç ilk ani ivmelenme sırasında geriye dogru şahlanır
ve bunun sonucnda da ön tekerlerdeki baskı azalr
önden çekişli araçlar bu durumda daha çok patinaja kalır

arkadan itişli araçlar ise o ani ivme sırasında zaten geriye doğru yüklendiği için arka aksa daha çok yük bindirir ve patinaja düşme şansını azaltır.

ama tabki önden çeker %15-20 civarında güç kaybı yaratıkren
arkadan itiş %20-25 hatta %30lara varab güç kaybı yaratabilir

her zmana en ideali 4 çekerdir tabii ama 4çekerler kafadan %30 güç kaybı yaratır. merkez ön ve arka diferansiyel olduğı için çok fazla hareketli parça vardır bu çok parça da çok güç kaybı demektir.

dikkat edin en DELİ drag makinaları EN iyi zaman çıkaran makinalar her zaman arkadan itişlidir...

can

  • Ziyaretçi
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #17 : Ocak 18, 2006, 12:10:51 ÖS »
ctr hafif+daha güclü, o alır baslarda ama uzunda +0,5lt, 6 silindir, deli gbi tork.. bilmiorum :)

tolgabin

  • Ziyaretçi
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #18 : Ocak 29, 2006, 12:46:37 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "can"
ctr hafif+daha güclü, o alır baslarda ama uzunda +0,5lt, 6 silindir, deli gbi tork.. bilmiorum :)


+1
başlarda ctr alır ama uzunda 325 küçümsenecek araba değil

AudioGarage

  • Ziyaretçi
BMW 325 TI - HONDA CIVIC TYPE R
« Yanıtla #19 : Şubat 19, 2006, 08:44:15 ÖÖ »
bence(herzamanki gibi :D ) taypar alır...