Gönderen Konu: b16 b18 vtec mi? k20 mi?  (Okunma sayısı 40586 defa)

integratypeR

  • İleti: 151
b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« : Eylül 13, 2008, 02:22:11 ÖS »
swap olarak karşılaştırmak istiyorum



CAHİDİM

  • İleti: 74
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #1 : Eylül 14, 2008, 10:38:28 ÖÖ »
hojam b16 b18 nedir kii.bilen var bilmiyen var.bide swap derken başkanım??  :::)))))

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #2 : Eylül 15, 2008, 08:55:26 ÖÖ »
Swap ta hangi şaseye swap. Ufacık bir şaseye K20 yüklemek pek mantıklı değil gücün yere aktarımı açısından.

integratypeR

  • İleti: 151
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #3 : Eylül 15, 2008, 10:02:00 ÖÖ »
sadece her iki motora yapılan modifikasyon açısından güç alınabilir ve daha iyi verim verir b18 mi  k20 mi

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #4 : Eylül 15, 2008, 10:20:10 ÖÖ »
k20 tabiki  ama 1 k20 swaplayana kadar 2 b20 yaparsın
para varsa eg kasaya k20 tek geçerim 

integratypeR

  • İleti: 151
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #5 : Eylül 15, 2008, 10:32:23 ÖÖ »
eg kasaya k20 motoru ruhsata isletemiyorsun

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #6 : Eylül 15, 2008, 10:48:37 ÖÖ »
si olana işletirsin  b20 nası işletiyosu oda 2000 motor

infaztim

  • İleti: 3903
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #7 : Eylül 15, 2008, 01:08:50 ÖS »
eg kasaya k20 kesinlekle olay bu.

k20 ile b20 falan kıyase bile edilemez bence k20 hondanın yaptığı en iyi motor.

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #8 : Eylül 16, 2008, 08:03:42 ÖÖ »
b20 diye bir honda motor kodu ben bilmiyorum b18 olmasın o.
Hondanın performans olarak çıkardığı en iyi motor K20 değil F20 ve F22 dir.

SONE-R

  • İleti: 2064
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #9 : Eylül 16, 2008, 09:08:19 ÖÖ »

b20 diye bir honda motor kodu ben bilmiyorum b18 olmasın o.
Hondanın performans olarak çıkardığı en iyi motor K20 değil F20 ve F22 dir.


B20, Honda CRV nin motor kodudur. Biraz araştıralım ;)

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #10 : Eylül 16, 2008, 09:55:35 ÖÖ »
kusura bakma ama CR-V benim ilgi alanıma girmiyor o nedenle performanssız motorları bilgi dağarcığımda tutmuyorum.

SONE-R

  • İleti: 2064
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #11 : Eylül 16, 2008, 10:05:39 ÖÖ »

kusura bakma ama CR-V benim ilgi alanıma girmiyor o nedenle performanssız motorları bilgi dağarcığımda tutmuyorum.


performanssız motor mu :D :D :D  sen b20 blok üzerine B16 kapağını koy bak ne oluyo :D :D
« Son Düzenleme: Eylül 16, 2008, 10:06:26 ÖÖ Gönderen: SONE-R »

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #12 : Eylül 16, 2008, 07:53:00 ÖS »
sıkıştırmayı arttırıyorsun tabii ki verim alırsın. Ama bi K20 ya da F20 olamaz. Modifiye ettikten sonra her motordan verim alırsın. Stock olarak bana ne veriyor benim için o önemli.

SONE-R

  • İleti: 2064
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #13 : Eylül 16, 2008, 09:12:58 ÖS »
ne sıkıştırması hocam? hacim artıyor, dolayısıyla beygir gücü ve torkta artıyor...

merburvehan

  • İleti: 2170
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #14 : Eylül 16, 2008, 09:47:33 ÖS »

ne sıkıştırması hocam? hacim artıyor, dolayısıyla beygir gücü ve torkta artıyor...
Motor kodlarından pek anlamam soner ama eğer motordaki hacim yani yanma odası artar ve genişlerse yanma sonrasındaki basınç düşeceğinden motor gücü düşer performans azalır.Type_r 'lara ince conta takıyolar biliyosun hacmi küçültüp yanma sonrasındaki basıncı maxsimum düzeye ulaşır ve motorun performansı artar...

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #15 : Eylül 17, 2008, 07:11:28 ÖÖ »
B16 kapak koyunca nasıl hacim artıyor anlamadım. Daha yüksek hacimli biri motorun tepe basınç noktasını daha düşük hacimli bir motorun tepe basınç noktası ile değiştirince hacim nasıl azalıyor anlayamadım. B16 motorlar sadece üst kapaktan oluşuyor o zaman.

SONE-R

  • İleti: 2064
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #16 : Eylül 17, 2008, 08:08:08 ÖÖ »
http://www.hondahookup.com/info/engine_swap_faq.php   burada olayı detaylı şekilde anlatmış. ingilizce biliyorsanız anlarsınız. iyi günler..

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #17 : Eylül 17, 2008, 11:38:30 ÖÖ »
Additionally it was a comparatively low compression engine which means that turbocharging to decent levels is possible without the need to spend hundreds on rods or pistons. The B20Z was more or less the same as the B20B but they changed several head characteristics and the compression was bumped up to increase the horsepower to 146.

There are really two choices for dealing the B20 as far as power goes. You could leave it as is and simply swap the head for B16 model. The cylinder head on the B20B model (particularly the tall intake manifold) doesn't clear the hoodline of the civic, which is ok since the B16 head swap will add Vtec abilities and increased power

Burada hacim artışı ile ilgili ne yazıyor bana bir tercüme eder misin. Ya da sen burayı bi bana komple tercüme et de biz senin ingilizce seviyeni anlayalım. Arkadaşım ben alelade bir adam değilim makina mühendisliği okudum makina hakkında nereden ne elde edebileceğini çok iyi biliyorum. Ben burada sıkıştırmayı arttırıyorsun dediğim zaman hacim artıyor demiştin. Al arttır bakalım hacimi

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #18 : Eylül 17, 2008, 11:51:22 ÖÖ »
her makina müh. okuyan arabadan anlamıyo  ne paşaoğlu ne mantar tuning ne tork garaj ın sahipleri makina müh  okumadı  ama hepimizden iyi bilirler motoru
kusura bakma ama b20 bilmiyen hondayı bilmiyo demektir burasıda okul değil kimseye bişeyleri tercüme edip öğretme mecburiyetimiz de yok
 sen bi araştır  bi zahmet  hiç bişey bilmiyosan youtube b20 falan yaz  

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #19 : Eylül 17, 2008, 12:29:22 ÖS »
yukarıda yazılanları iyi oku neler yazdığımı iyi oku ondan sonra konuşalım. ben stock olarak dedim. Kaç hp 150 hp. Potansiyeli var ama benim ilgi alanımda değil. K20 benim için daha değerli. Evet doğrudur Honda dan anlamıyorum hondam yok. Ama bana arabadan motordan anlamıosun dersen gülerim sana. Yaptıklarımı yazmiim buraya.

Bana tercüme et derken ben merak etme yazılanları çok iyi anladım da sizin arkadaş anlayamadan siteyi okuda anla demiş.

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #20 : Eylül 17, 2008, 12:45:38 ÖS »
ya tartışıp gerilmenin anlamı yok tabi maksat bişeyleri paylaşmak burda kavga etmek deil
herkes herkezden bişeyler öğrenir benimde senden öğrenmem gereken çok şey vardır eminim

 92-94 1.8 integralar 136 hp  1.8 bloğunun  üzerine b16 silindir üst kapağı konulduğunda
ozaman 1800cc vtec oluyo b18 böyle oluyo    b20 de 2000cc crv bloğuna b16 (96-99 b16 vtec silindir üst kapağı ) koyuyosun ozamanda 2.0 vtec oluyo  tıpkı 2.4 yeni accord bloğuna k20a2 kapak konularak k24 yapıldığı gibi yani 2400cc type-r oluyo onada piston olarak stroker kit koyuyosun piston çapını büyütüyosun 2700cc oluyo    2700cc type-R  :zipla

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #21 : Eylül 17, 2008, 01:07:00 ÖS »
o kapakları koyduğun taktirde blok olarak tabiiki yine 2 litre blok kullanmış oluyorsun ama gerçek hacimin düşmüş oluyor ve bu nedenle sıkıştırman artmış oluyor patlama şiddetin arttığı içinde güç elde etmiş oluyorsun.
Motor üst kapağı hararet nedeniyle bozulup  taşladığı taktirde bile sıkıştırman arttığı için belli bir miktar güç artışı elde edersin. Nedeninde kapak ağız kalınlığın azalır kapak sıkıştırma noktan pistonlara daha fazla yaklaşır sıkıştırma artar.

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #22 : Eylül 17, 2008, 02:27:01 ÖS »

o kapakları koyduğun taktirde blok olarak tabiiki yine 2 litre blok kullanmış oluyorsun ama gerçek hacimin düşmüş oluyor ve bu nedenle sıkıştırman artmış oluyor patlama şiddetin arttığı içinde güç elde etmiş oluyorsun.



kapağı taşlayınca noolur biliyorum  blok büyütmekle kapak taşlamayı durup durup nası birbirine bağlıyosun onu çözemedim

neyse anladım ben 1.6 yerine 2lt blok koyunca hacim azalıyo sıkıştırma artıyo dimi şimdi
 sen bunu söylüyosun

quelle

  • Ziyaretçi
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #23 : Eylül 17, 2008, 02:54:56 ÖS »
bir daha dikkatli oku. kapak mı blok mu anlamaya çalış.

SONE-R

  • İleti: 2064
Ynt: b16 b18 vtec mi? k20 mi?
« Yanıtla #24 : Eylül 17, 2008, 08:13:44 ÖS »

Additionally it was a comparatively low compression engine which means that turbocharging to decent levels is possible without the need to spend hundreds on rods or pistons. The B20Z was more or less the same as the B20B but they changed several head characteristics and the compression was bumped up to increase the horsepower to 146.

There are really two choices for dealing the B20 as far as power goes. You could leave it as is and simply swap the head for B16 model. The cylinder head on the B20B model (particularly the tall intake manifold) doesn't clear the hoodline of the civic, which is ok since the B16 head swap will add Vtec abilities and increased power

Burada hacim artışı ile ilgili ne yazıyor bana bir tercüme eder misin. Ya da sen burayı bi bana komple tercüme et de biz senin ingilizce seviyeni anlayalım. Arkadaşım ben alelade bir adam değilim makina mühendisliği okudum makina hakkında nereden ne elde edebileceğini çok iyi biliyorum. Ben burada sıkıştırmayı arttırıyorsun dediğim zaman hacim artıyor demiştin. Al arttır bakalım hacimi


sen hangi üniversitenin makina mühendisliğini bitirdin? önce onu bir söyle bakalım..