kesinlikle Honda 1.8 i-shift.. (i-shifti kullanmayı bilirsen vazgeçemessin)
İ shift e ben de karsi degilim. Sifirdan kalkarken surekli abanmadigin surece ishifte bisey olmaz gibi geliyor. Hem cok az yakiyor. Ustelik duz otomatiklerin cok uzun oranli oldugunu kullananlar soyluyor, dolayisiyla ondan bile seri olabilir..
i-shift için servis önerisi manuel modda, vites yükseltmeden önce gaz kesilmesi yönünde, yani manuel modda spor sürüş pek mümkün değil, gaz kesmeden vites değiştirdiğinizde hem araç yığılıyor hem de, balatalar kucağımıza göz kırpmaya başlıyor. Otomatik modu ise, yarı otomatik olduğu için, Tam otomatik bir şanzumanın performansını beklememek gerekir. Bir çok i-shit kullanıcısının en sık şikayet ettiği şey, kick down yapamamaları mesela.sistem o tip bir gaz haraketine tepkiyi robotik olması sebebi ile veremiyor. Oysa tam otomatiklerde böyle bir durum yok. Belki dişli aralıkları uzundur ama gaza tepki verme süresi ve stabilitesi mükemmeldir. Fazla gaz verirseniz 3000+ devirlerde vites yükseltir az verirseniz 2000+ , Mesela kırmızıda size biri kafa gösterdiğinde i-shift ile yapabileceğiniz birşey yok. Ama tam otomatik ile bir şansınız var. Demek istediğim bu...
Ha bence de i-shift, efendi efendi kullanan biri için oldukça başarılı bir yarı otomatik sistemi. çift kavramalıları dışarı çıkarırsak, piyasadaki yarı otomatiklerin en iyisi olduğu bile söylenebilir...
Eger ishift anlattiginiz gibiyse piyasadaki en iyisi degil belki en kotusu denilebilir.
Dualogic, mcp ve easytronic araclarim oldu. Ucude malum ishiftle ayni yani yari otomatik. 3 aracimida hep manuel kullanirdim. 3 ucude devirli kullanmaya cok uygundu. Zaten bravo ve c4 f1 oldugu icin surekli vitesle oynardim. Yigilma dediginiz sey manuel araclarda oldugu gibi vites kuculturken olan seyse o cok kisa bir sure oluyor ve performans kaybi filan olmuyor. Ustelik gazi cekmeden vites kuculturseniz arac atliyor resmen.3 aracta da kick down vardi ve kick down yaparsaniz 5 ten 2 ye bile cekebiliyorlardi. Kirmizida duz otomatigin ne avantaji var?
Yaklaşık 2 ay kadar önce i shift. 14 HB ile test sürüşüne çıkmıştım, Konuşurken i shift problemlerinden bahsettim, temsilci i shiftin bir kullanım karakteri olduğunu ve bu karaktere uyulduğunda problem çıkarmadığını söyledi. Bunu da yukarıda anlattığım gibi açıklamıştı. Gerçekten de manuel modda, gaz keserek vites yükseltip alçalttığımda araçtaki tüm vites geçiş sarsıntısı gitmiş, motor gaza daha iyi tepki verir durumdaydı. Yığılma dediğim şey ise hem Manuel viteste anlattğınız gibi bir durum, hem de robotik sistemin vites yükseltmek istememesi durumu. ,yani hızlanmak için gaza bastığınızda i shift bazen vitesi değiştirmiyor. askıda kalıyor. Bu konudaki şikayetleri forumda okuyabilirsiniz. Bu askıda kalma meselesini gaz kesip vites geçip aracı kavradıktan sonra gaz vererek tamamen ortadan kaldırıyorsunuz... Bu tip kısıtlamalar da bana spor sürüş için mümkünsüzlüğü işaret ediyor...
Yani i shiftle kırmızıda kalkığınızda her geçiş için bir kavrama anını izlemeniz gerekiyor. Ha evet i shift diğer yarı otomatikler deki gibi davranmıyor mu? aslında davranıyor. ki bu test ettiğim araçta başımada geldi, dediğiniz gibi araç atlıyor, manuel moddaysanız. ancak ben bunu yaptığımda yanımdaki temsilci, işte bi şanzumanı böyle kullandıkları için balatalar bitiyor, bu yüzden de honda bunu garanti kapsamında görmüyor ve şikayetler arttıkça artıyor gibi bir cümle kurmuştu... Bana mantıklı göründü...
Aracım tam otomatik, Si 93 sedan... Kırmızı'da kafa çıkaran araçlarla ki niyedir bilmem genelde Ticari doblo tipi araçlar çıkarıyor bu kafayı... yaptığım prosedür, 3 konumunda frene basıp devri yüksltiyorum, yeşil yandığında freni bıraktığımda araç zıplıyor, gaza yükleniyorum, devrim 4000 üstü oluyor, 4500 de d4 konumuna alıyorum. Ayna da kaybolan bir takım araçlar görüyorum... Ben bunu 18 yıllık bir şanzumanla yapıyorum... Zannediyorum güncel olanları ço daha başarılı olacaktır...
Yani demek istediğim, gaz aralığı, kavradımı kavramadı mı, vites yükselcek mi yoksa askıda mı kalacak gibi sıkıntılarım yok. Gaza yükleniyorum sadece, Hatta, araç ataldıktan sonra d4 konumuna aldıktan hemen sonra gazı köklediğimde, roketleme denilen bir olay meydana geliyor ki... Neyse onu kullananlar anlamıştır,