Gönderen Konu: Audi 1.8 T FSI  (Okunma sayısı 5692 defa)

civic_dream

  • İleti: 467
Audi 1.8 T FSI
« : Ocak 08, 2013, 08:58:09 ÖÖ »
Sevgili forum üyeleri bu araç hakkındaki düşüncelerinizi alabilrmiyim turbolu ama 120 hp az geldi gibi bana 1.8 motor için ne dersiniz ?



honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #1 : Ocak 08, 2013, 11:51:31 ÖÖ »
bence de pek mümkün değil 120hp 1.8T araçta
Turbosuz bile mümkün değil.
Araç tam nedir ? Model yılı, silindir hacmi, maksimum hp yi verdiği devir, maksimum torku verdiği devir ?

can3520

  • İleti: 1588
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #2 : Ocak 08, 2013, 11:53:35 ÖÖ »
audinin 1.8lerinde 2 seçenek vardı 120hp ve 160hp. nasıl olduğuna akıl erdirmek güç gerçekten :)

astra_21

  • İleti: 689
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #3 : Ocak 08, 2013, 12:02:17 ÖS »
120 likleri zaten servisinde nakit karşılığı yazılımla 180 lik yapılıyor diye biliyorum pek sorun olmamalı :)

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #4 : Ocak 08, 2013, 12:33:04 ÖS »
120 hp kesin tuketimi cok daha dusuktur
Tasarruf ludur


honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #6 : Ocak 08, 2013, 03:26:29 ÖS »
120hp ye göre tüketim çok yüksek.
yazılan teknik veriler hatalı olabilir mi ? Audi web sitesinden kontrol ettiniz mi ?


bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #8 : Ocak 08, 2013, 05:38:10 ÖS »
120 hp nin tüketimi düşük olacağını zannetmiyorum kasa ağır zaten yorulur o motor 1400 küsür kilo belki daha fazla ağırlık var.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #9 : Ocak 08, 2013, 05:44:11 ÖS »
Anladim o zaman da 120hp nin amaci nedir ki

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #10 : Ocak 08, 2013, 06:04:59 ÖS »
tamamen maliyet amaçlı a4 almak için alanlardan götürüyorlar parayı.o kasanın en iyi motoru bence 2.0tdi bende kısa süre kullandım.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #11 : Ocak 08, 2013, 06:59:11 ÖS »
tamamen maliyet amaçlı a4 almak için alanlardan götürüyorlar parayı.o kasanın en iyi motoru bence 2.0tdi bende kısa süre kullandım.

motor 1.8litreyse ÖTV den dolayı fiyat avantajı da yokki.
Yoksa motor 1.6L mi?

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #12 : Ocak 08, 2013, 07:14:46 ÖS »
yok 1.8 motor maliyet audi lehine bir maliyet tabiki.

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #13 : Ocak 09, 2013, 05:44:51 ÖS »
audinin bu zamana kadar ürettiği en gereksiz ve en saçma motor bence aracı çekmekte zorlanacağını sanmıyorum çünkü sonuçta  1.8t motor her ne kadar düşük beygir gücü üretsede torku yüksektir ama genede bu 120 bg motor gereksiz ayrıca bu motorun audi lehine bi motor olduğunuda düşünmüyorum çünkü 1.8t 160 bg olan motorla aynı altyapıyı ve bloğu kullanıyor arada sadece ufak tefek farklar var yazılım ve turbo pervane çapı gibi.yani 120 hp yi sadece yazılımla 160 bg ve üzerine taşımak mümkün heleki turboya girilirse 220 bg almak çocuk oyuncağı orjinalinde kullanılan çelik pistonlar ve gömlek buna rahat rahat dayanıyor.

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #14 : Ocak 09, 2013, 05:46:25 ÖS »
yazmayı unutmuşum bu araç dohc motor ve 230 nm torku üretiyor.

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #15 : Ocak 09, 2013, 06:30:45 ÖS »
Guc egrisine bakmak lazim
Muhtemelen 2000d/d civari 60hp veriyordur
Dolayisiyla ara hizlanmalari iyidir

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #16 : Ocak 09, 2013, 06:36:45 ÖS »
bu turbolu modellerde  sanırım yazılımla daha güç elde etmek atmosferik motorlara göre daha kolay.

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #17 : Ocak 09, 2013, 10:12:57 ÖS »
bu turbolu modellerde  sanırım yazılımla daha güç elde etmek atmosferik motorlara göre daha kolay.
tabii turbo basıncını kontrol edebiliyorsunuz ondan dolayı atıyorum araba orjinalde 0.5 barda çalışıyorsa ve bu basınçta 100 hp veriyorsa güvenli olarak 0.6 bara çıkarabiliyorsunuz bu sefer araç 130 hp veriyor tabii bu söylediklerim tamamen örnek her araç için farklı değerler var birde aracın ateşleme zamanını etkiliyor bu chip tuning buda ayrıca bi güç demek ama turboda ki gibi öyle aşırı bi değişim olmuyor atmosferik 100 hp den yazılımla alacağınız 108-110 hp bu sadece ateşleme zamanının verdiği extra ama araçta turboda olsa rahat rahat 130-140 hp alabilirsiniz yeni i30 lar aracın limitleri zorlanmadan 168 hp veriyor(dizel olanları)

maryo21

  • İleti: 172
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #18 : Ocak 10, 2013, 10:51:36 ÖÖ »
1.8 sedan civic var işinize yararsa 3. vites de 195km hız yapabiliyor

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #19 : Ocak 10, 2013, 11:33:57 ÖÖ »
1.8 sedan civic var işinize yararsa 3. vites de 195km hız yapabiliyor

O da iyiymis :)

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #20 : Ocak 10, 2013, 12:10:15 ÖS »
kendi araçlarıma tuning yaptırmadım hiç ama, tanıdık bi firma vardı buna ne yapılabilir demiştim, "abi hiç kasma, git typer al daha ucuza gelir sana. atmosferiklerde 20 bin lira harcarsın 20bg alamazsın, attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmez" dedi yapmadı hiçbişey. turbo olunca 40-50 bg sadece yazılımla bile sağlanabiliyor motoruna göre. örneğin 140 ve 170lik tdi motorlar birebir aynı, tek fark yazılım ki bu fabrikasyon yazılım, hiçbir zorlama yok, daha arttırılabilir. 122 ve 160 tsi'lar hakeza, o açıdan sözü geçen audi de güçlendirilebilir, belki o yola gidilebilir diğerini almak istemiyorsanız.
şahsi fikrim pahalı markaların düşük modellerini almamak yönünde, genelde daha düşük markanın yüksek modeli daha çok iş yapıyor, paranız da cebinizde kalıyor, sadece audiye binicem diye alınmaz bence. benim kafamdaki audi a6dan, bmw 5 den başlar söz gelimi, alt seriler fiyatını haketmiyor malesef.

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #21 : Ocak 10, 2013, 07:25:49 ÖS »
kendi araçlarıma tuning yaptırmadım hiç ama, tanıdık bi firma vardı buna ne yapılabilir demiştim, "abi hiç kasma, git typer al daha ucuza gelir sana. atmosferiklerde 20 bin lira harcarsın 20bg alamazsın, attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmez" dedi yapmadı hiçbişey. turbo olunca 40-50 bg sadece yazılımla bile sağlanabiliyor motoruna göre. örneğin 140 ve 170lik tdi motorlar birebir aynı, tek fark yazılım ki bu fabrikasyon yazılım, hiçbir zorlama yok, daha arttırılabilir. 122 ve 160 tsi'lar hakeza, o açıdan sözü geçen audi de güçlendirilebilir, belki o yola gidilebilir diğerini almak istemiyorsanız.
şahsi fikrim pahalı markaların düşük modellerini almamak yönünde, genelde daha düşük markanın yüksek modeli daha çok iş yapıyor, paranız da cebinizde kalıyor, sadece audiye binicem diye alınmaz bence. benim kafamdaki audi a6dan, bmw 5 den başlar söz gelimi, alt seriler fiyatını haketmiyor malesef.
blog olarak aynılar fakat tsi 122 ile 160 arasında sadece yazılım farkı yok yanlış biliyorsunuz 122 hp nin motor kodu caxa dır ve turboşarj sistemlidir 160 hp ise blg motor koduna sahip turboşarj a artı olarak mekanik kompressör bulunan bir motordur fakat 122 hp olan motoruda 160 hp yapmak zor bi iş değil.tabii 160 hp yide 210 hp civarında sağlıklı yürütmekte kolaydır.
« Son Düzenleme: Ocak 10, 2013, 07:28:56 ÖS Gönderen: alican_07 »

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #22 : Ocak 10, 2013, 07:47:33 ÖS »
doğru unuttum kusura bakmayın, tsi motor çift kırmızı olanlarda hem turbo charger hem super charger kullanıyor. amarok da kullanılan çift kırmızı tdi da biturbo diye geçiyor, onda da çift turbo var bildiğim kadarıyla, ama diğer tdilarda öyle bi durum olmaması lazım, hata sadece tsilarla ilgili sanıyorum.
ve evet her ne tipte olursa olsun turbosu süperi olan motoru modifiye etmek daha kolay oluyor
« Son Düzenleme: Ocak 10, 2013, 07:48:01 ÖS Gönderen: BHAAL »

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #23 : Ocak 10, 2013, 08:41:41 ÖS »
doğru unuttum kusura bakmayın, tsi motor çift kırmızı olanlarda hem turbo charger hem super charger kullanıyor. amarok da kullanılan çift kırmızı tdi da biturbo diye geçiyor, onda da çift turbo var bildiğim kadarıyla, ama diğer tdilarda öyle bi durum olmaması lazım, hata sadece tsilarla ilgili sanıyorum.
ve evet her ne tipte olursa olsun turbosu süperi olan motoru modifiye etmek daha kolay oluyor
transporterlerin 2.0 tdi 180 hp ker de çift turbo.Ya bu turbo heryerde karşımıza çıkmaya başladı şöyle bi an düşününce honda da geçse artık turboya fena olmıyacak aslında.

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: Audi 1.8 T FSI
« Yanıtla #24 : Ocak 28, 2013, 03:52:22 ÖS »
1.8 tfsi ın 120 liği ile 160 lığı aynıdır.İkisine de yazılım yapar 190-200 bg leri görürsünüz saygılar.