Gönderen Konu: 2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R  (Okunma sayısı 18063 defa)

HONDA

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #25 : Ekim 08, 2005, 11:05:25 ÖÖ »
Hımm...
Video falan çektiniz mi?
Çok merak ettim gerçekten.

2006 330i'nin değerleri;
6 silindir (sıralı)
2996cc 265 hp
Resmi sitenin verileri  8)



kelalper

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #26 : Ekim 08, 2005, 11:15:04 ÖÖ »
Video telefonla çekildi 330dan bana ulaşınca yollarım.

HONDA

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #27 : Ekim 08, 2005, 11:17:35 ÖÖ »
Ayırmaya başladı diyorsun ama mesafeyi söylemiyorsun
sanırım uçup gidememiştir BMW. Yanlız eski kasa bu kadar
ezilirken yeni kasanın bu kadar iyi olması sadece hp artışına
bağlı olmasa gerek.

VWci

  • İleti: 661
    • http://www.vwtr.net/forum
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #28 : Ekim 08, 2005, 12:30:08 ÖS »
330 en az 1500 kgdir herahalde....

typer dan yaklasik 400 kg daha agir.....

o zaman makina super gidiyor....

kelalper

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #29 : Ekim 08, 2005, 02:46:06 ÖS »
Tabii ki uçup gitmiyor ama senden ayrılmaya başladığını görüyorsun.
 Makinaya ne yaptılar bilmiyorıum ama iyi gidio

HONDA

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #30 : Ekim 08, 2005, 02:48:56 ÖS »
Demekki mesafe uzadıkça açıyor.
Bunun sebebi daha nefesli bir motor olabilir.
Devir bandı nasıl acaba?
BMW'de giderken bulundun mu peki?

kelalper

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #31 : Ekim 08, 2005, 11:20:13 ÖS »
yok hayır BMW ye binmedim. Ama torku çok iyi kulllandığı belli. Şanzımanı düz 6 ileri. Şanzımanı devir bandına  daha iyi yaydılarsa bununda etkisi vardır.  O yüzden arkanızdaysa gazlarken açık vermemeye çalışın ya da arada bi sol ayakla frene sadece dokunun ama basmayın yani sadece lambaları yakıcak kadar dokunun. Zaman kazandırır. Önünüzdeysede arkasından çıkacaksanız çok daha önce gazlamaya başlayın  yoksa arayı bir hayli hızlı açar.

EURO_R

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #32 : Ekim 10, 2005, 04:32:46 ÖS »
Gerçi BMW bu. performans/donanım/fiyat göz önüne alındığında her zaman honda derim.Type_R kulvarında rakip bulamadığı için bizde gidip 330 la karşılaştırıyoruz, buda hondanın sınıfına göre nekadar üstün otomobiller yaptığını gösteriyo!Ve ben Typer_R ın geride kalmasına hiç üzülmüyorum.

AudioGarage

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #33 : Ekim 13, 2005, 01:36:07 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "EURO_R"
Gerçi BMW bu. performans/donanım/fiyat göz önüne alındığında her zaman honda derim.Type_R kulvarında rakip bulamadığı için bizde gidip 330 la karşılaştırıyoruz, buda hondanın sınıfına göre nekadar üstün otomobiller yaptığını gösteriyo!Ve ben Typer_R ın geride kalmasına hiç üzülmüyorum.


kardeşimizin dediğine katılıyorum..üzüntüden ziyade ne olurdu yani bi çizikde yeni bemeweye atsaydık..feneda olmasdı hani...

AudioGarage

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #34 : Ekim 13, 2005, 01:36:53 ÖÖ »
Arkadaşlarrrr..bu taypar gerçekden mübarek araba yaaaa.. :D  :D

onur_rasty

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #35 : Ekim 13, 2005, 08:36:36 ÖÖ »
He ya hiç deme önüne gelen Type-R ı bişeyle kıyaslıyo nolacak bunun sonu bilmiyom :cool:

AudioGarage

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #36 : Ekim 14, 2005, 10:27:46 ÖS »
Yapacak bişii yok..adamlar litresi büyük olan araçlarını öne sürüyorlar...

kelalper

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #37 : Ekim 22, 2005, 07:59:20 ÖS »
Bu arada Top gear da yeni 530 d test edildi. Aletin  tur zamanı 350 Z  ve Mazda Rx8 ile aynıydı. Ve benzinlisi ile karşılıklı aynı anda piste çıkardılar benzinli dizeli ezdi. Artık bilmiyorum siz düşünün.

G60

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #38 : Ekim 22, 2005, 08:56:43 ÖS »
Alıntı yapılan: "kelalper"
yok hayır BMW ye binmedim. Ama torku çok iyi kulllandığı belli. Şanzımanı düz 6 ileri. Şanzımanı devir bandına  daha iyi yaydılarsa bununda etkisi vardır.  O yüzden arkanızdaysa gazlarken açık vermemeye çalışın ya da arada bi sol ayakla frene sadece dokunun ama basmayın yani sadece lambaları yakıcak kadar dokunun. Zaman kazandırır. Önünüzdeysede arkasından çıkacaksanız çok daha önce gazlamaya başlayın  yoksa arayı bir hayli hızlı açar.


Ahahaha çok iyi taktik :D  :D  :D

Arızalı-rahatsız

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #39 : Kasım 21, 2005, 12:17:50 ÖS »
eskisi neydiki yenisi ne olsun.arkadaşlar cevap hakkımı kullanıyorum TYPE R DİYORUM saygılar =D>  =D>  =D>

kelalper

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #40 : Kasım 21, 2005, 01:27:59 ÖS »
Eskisi neydi ki yenisi ne olsun dersen yanılırsıni. Eskisi ile yenisi arasında çok  fark var performans açısından

Merdan

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #41 : Şubat 13, 2006, 11:00:11 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "kelalper"
Alıntı yapılan: "DzinaJ"
valla bildiklerimi söliyim neticede diğeri arkadan itişlik typer ise önden burda kalkıştatabikide typer avantajlı=arkadan itişli bir araç her zaman daha geç kalkar önden çekişli ise tam tersi,bir eşyayı çeker gib düşünürseniz anlarsınız,ama hp farkı var tabi onun kadar ağrlık farkıda var ama bence typer alır


maalesef bu dediğin arabalarda geçerli değil. Arkadan itişli arabalar her zaman daha hızlı kalkar ve her zaman daha atiktirler. Birinci sebebi senin dediğin eşyada amortisör yoktur ve kütle çekilir ya da itilirken salınım yaparak kütle transferi gerçekleştirmez. Ama arabalarda amortisör vardır yani kütle transferi gerçekleşir ve ağırlık önden arkaya doğru akar. Bundan dolayıda arka lastiklerin tutunma oranı daha fazladır. Yüksek hızlarda da arkadan itişliler daha atiktir nedenide rüzgar akımı arabanın önünü havaya kaldırarak arka lastiklere daha fazla ağırlık geçmesini sağlar. Bu nedenlerden dolayı her spor otomobiller genellikle arkadan itişli olarak üretilirler.

BMW 330 vs Type R konusuna gelince denemeden bişey belli olmaz. BMW ağırlıktan dolayı biraz dezavantajlı.

Doğru arkada itiş performans için daha iyi bir seçenek. İvmelenme anında önden arkaya ağırlık transferi olur. Yani ön aks'a düşen ağırlığın bir kısmı arkaya gider. Ve bir aksın üzerinde ne kadar ağırlık varsa güç o kadar yere iyi aktarılır. Bu :

F=N*k bağıntısıyla düşünülebilir.

F= yere iletilen teğetsel kuvvet
N=Ağırlık(aks ağırlığı)
k=tutunma katsayısı
Ağırlık arttığında yere iletilen kuvvet de artar.

Frenleme anında durum tam terstir. Arka akstan ön aksa doğru ağırlık transferi olur. Bu yüzden ön frenler genelde daha güçlüdür.
Bir de son olarak.
Ağırlık merkezini aşağıya indirmek ağırlık transferini azaltır. Bu nedenle spor otomobiller, alçak tasarlanır.
Sağ-sol arasındaki ağırlık transferini(viraj durumu) etkileyen diğer parametre de otomobilin genişiliğidir. Bu yüzden de geniştirler. Superspor otomobillerde(Enzo,Carrera GT, Pagani...) bu boyutları görebilirsiniz.
Son olarak fiziksel bağıntılara girmek istemiyorum ama süspansiyon olduğu için ağırlık transferi hesaplarını hesaplamak biraz zahmetli. Ama basit bir fikir kazanmak için süspansiyonu yok sayıp tekerleklere göre moment alıp dğerler bulunabilir.

AreS

  • İleti: 50
Ynt: 2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #42 : Ağustos 12, 2006, 03:09:41 ÖS »
ya arkadaslar type r bence 330 la kıyaslancak bi arac deil ama dediginize göre o kadar bile kalkması cok cok iyi sonucta 2.0 litre bir arac eger bmw araclarına o kadar güveniyosa yapsın 2.0 litre bir arac gecsin typr ı 3.0 litre motor koyupta yüksek ps üretip typre gecmesi kolay s2000 i gecsinde görim hadi

R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: 2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #43 : Ağustos 12, 2006, 04:38:29 ÖS »
Stock olarak geçmesi zor ama , bi filtre egzos ve headers la type-r geçer diyorum.

Arada 1. olarak litre farkı var 2. olarakta bir dünya eurocuk farkı var :)

lightning

  • Ziyaretçi
Ynt: 2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #44 : Ağustos 28, 2006, 10:33:25 ÖS »
walla ılk 400 de cok az farkla type R alabılır ama 0-1000 olsa kesınlıkle bmw olurdu ;D