ben, emsal ebatlardaki motorlar bahis konusu olduğunda, hiçbir dizelin bir benzinliyle aynı yada ondan daha iyi performans vereceği tezini kabul etmiyorum... bütün dizellerin ara hızlanmaları daha kötüdür... zira dizeller ekonomi tabanlı motorlardır ve bu amaçla düşük devirlerde çalışırlar... bu yüzden yüksek devirlerin gerektiği yüksek hızlarda toplamaları çok zordur, bir benzinliyle mukayese kabul etmez... misalimi en kolay hızlı giderken bir aracın arkasında kalıp yavaşladığınızda, birden yeniden hızlanmaya çalışırsanız anlayabilirsiniz
ha ama hdi motorların tutumu ortada... ve neticede bu bir spor araba değil, o gözle bakıp almayacaksan bence hiçbir sorun olmaz, pistlerde gezmiyoruz neticede... itirazım sadece dizellerin ara hızlanmalarının vs daha iyi olduğu beyanınadır... takasa gidilebilir şık bir arabadır nihayetinde... hayırlı uğurlu olsun şimdiden
son hatırlatma: hiçbir fransız aracın motor ömrü bir almanı yada bir japonu tutmaz kesinlikle, hele de bir dizel araç söz konusuysa... kısa süre sonra satmayı göze alabiliyorsan takas yapmanı tavsiye ederim
Emsal motorlarda demişsin ama Seat Ibiza 1,9 Cupra dizel - 160 Hp, Bmw 320d 177 hp, 123d 203 hp bunlar muadil motorlardaki benzinlilerinden daha hızlı araçlardır, bunun gibi daha örnekleri mevcuttur, dizel teknolojisi artık çok gelişti. Bu saydığım araçlar, muadili benzinli araçlara göre çok daha ara hızlanmaya sahip araçlardır. Bir de Peugeot'un 12 silindirli olarak ütrettiği 5,5 litre 690 Hp - 1200 Nm tork değerine sahip bir aracı varki sorma gitsin. Mesela, Audi Le Mans katılımlarına artık turbodizel araçlarını sokuyor.
Senin dediğine de şu açıdan katılıyorum, tek amacı yakıt ekonomisi olan aile aracı olarak üretilen bir dizel araba tabiki aynı hacimde bir benzinliyle bir tutulmaz.
hep 2 lt'lik araclardan ornek verdin madem ben de o meyanda devam ediyorum... oncelikle seatlarin o 1.9 TDI olanlarina trafikte cok ders vermisimdir... hem de 1.6 civicle... seatlari direkt geçiyorum o yüzden... verdiğin araçların hep beygir güçlerini yazmışsın, ama tork-devir grafiklerinden haberin var mı? bugüne kadar hangi dizelin tork-devir grafiği iyi dağılım göstermiş ki bu araçların performansları iyi olsun? araçların beygir gücüne aldanma, o gücü nasıl kullandığı önemlidir... bmw ile honda yada peugeot karşılaştıracak halimiz yok tabi de... yine bmw nin bir benzinlisini alırsan daha iyi performans verdiğini göreceksin. zaten bmw de hiçbir m yada ci modelinde dizel motor kullanmaz dikkat edersen
lemans performans değil motor dayanımını ölçen bir katılımtır, o yüzden dizellerin girmeye cesaret ettiği tek katılımtır... yine bir suimisal... o katılıma dizel motorla giren firmaların tek iddiası "bakın biz uzun ömürlü bir dizel üretebiliyoruz" dur... o kadar
kestirme bi soruyla teknik detaya girmeden olayı özetliyeyim... ferrari neden hiç dizel motor üretmez hiç düşündün mü? şuna emin ol ki arkadaşım, dizeller teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin hiçbir zaman bir benzinli kadar performanslı olmayacak... işin mantığına aykırı çünkü
1,6 Civic'le Seat Ibiza Tdi cupra geçmenin imkanı ihtimali yok dostum, sana yalan söylüyorsun demek istemiyorum sakın yanlış anlama ama bu araba 160 Hp - 330 Nm gibi değerlere sahip bir araç. 0-100 km hızlanması bile 7,6 saniye olan hızlı bir dizel araçtır. 1,6 Civic ve bu araç ne 0-100, ne 0-200, ne 60-200, ne son hızda kıyaslanamaz. Bende 306 Gti varken bu arala yenişemiyorduk, 306 Gti'ı da 1,6 Civic geçemeyeceğine göre söylediğin mantıksız.
Söylediklerinin bir kısmına katılıyorum, ama gelecekte turbodizel hot hatch'ler göreceğiz bundan emin olabilirsin. Tabiki devir grafiklerini de biliyorum, çoğu turbodizel 4000 dd'den sonra gü vermez, bunu biliyorum. Bmw'nin dizel ve benzinli motorları konusunda da yanlışın var, 320i, 320d'den daha hızlı değildir misal olarak. Neden Ferrari dizel motor üretmez demişsin, spor arabada keyif yüksek devirle alınır, bir dizel motor da yüksek devir sunamyacağına göre tabiki Ferrari gibi bir performans arabası, dizel motorlu bir model üretmez. Eskiden 1,9 hacimden 90 hp'lik dizel motorlar üretilirken, simdilerde bu değer 170 - 180 hp'lere çıkmıştır, inan bu daha da artacaktır.
Eskiden 530d, mercedes cdi gördüğüm zaman yadırgardım, kendi kendime ulan o parayla dizel araç almış mantaliteye bak derdim ama artık bu dizel araçlar (tabiki 1,3 dizellerden bahsetmiyorum.) benzinli versiyonlarindan daha performanslı, daha az yakıtla daha fazla performans verebilmesi de cabası. Lemans katılımlarının mantığını da biliyorum, güzelce sen de bahsetmişsin. motor dayanıklılığı olduğu kadar performans da önemli bir faktördür o katılımlarda. Halen bir çok fabrika zaten benzinli motorlarla bu katılıma katılmaktadır.
Bu arada Bmw ci modelinde de dizel kullanmıştır. Kapımızın önünde 320d coupe var, ayrıca neredeyse hergün 320 cd, 330 cd modeli görüyorum. Coupe dize modeli yok demişsin sanırım bunu bilmiyorsun...