Gönderen Konu: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies  (Okunma sayısı 10657 defa)

alkan

  • İleti: 534
407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« : Ekim 31, 2009, 10:23:30 ÖÖ »
http://www.sahibinden.com/sahibinden_hatasiz_servis_bakimli_79_000_km_muayyer-06WQQaXQQ18051255WQQpXQQdisplayitem

arkadaslar linktekı araçla takasa girecegim galiba siz ne dersiniz iesden daha ataktır demı yanı sonucta 260 tork var yokuslarda ve hızlanmalarda ve son hızda ıyıdır umarım bılen varsa acıklasın biraz performans olarak konfor olarak yorumları beklıyorum tskler :)



mali

  • İleti: 8035
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #1 : Ekim 31, 2009, 12:19:35 ÖS »
kardeş 407 ayrı bir araba yanı pegeoutdan farklı
sankıu başka bir marka gibi :)

alkan

  • İleti: 534
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #2 : Ekim 31, 2009, 12:24:06 ÖS »
kardeş 407 ayrı bir araba yanı pegeoutdan farklı
sankıu başka bir marka gibi :)

o yuzden zaten tıpı cok hosuma gidıyor dizel olunca bırde sorunda cıkarmazsa tadından yenmez
:)

ewet arkadaslar yorumlarınız benm ıcın cok onemlı herkes dusuncesını yazsın ltfen

vtech07

  • İleti: 824
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #3 : Ekim 31, 2009, 12:28:37 ÖS »
arkadaşım 407 güzel araba görünüş var arabada lüksü iyi yani yakıtta da çok cimridir peugeot dizellerde cok az yakıyo ...ama ne kadar arıza cıkaran bi araba onu tam olarak kestiremiyecem....

alkan

  • İleti: 534
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #4 : Ekim 31, 2009, 12:30:18 ÖS »
performans olarakta bıraz bahsedebılırmısınız 1 hafta surem var aracı almam ıcın ondan acelecı davranıyorum 1.5 parça boya cıktı baktırdım araçta sol ön çamurluk ve arka çamurlugun yarısı baska hiç bişey yok

mali

  • İleti: 8035
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #5 : Ekim 31, 2009, 12:33:53 ÖS »
performans olarak iyi olduğunu biliyorum
ve çok rahat luks bir araba kısacası
kronık bır arızası varmı onu bılemıyorum
407 güzel bir arabadır

minimal_freak

  • İleti: 626
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #6 : Ekim 31, 2009, 12:38:10 ÖS »
arkadaşlara katılıyorum, 407 ayrı bi araç, sanki pug modeli değil, yakıt ve performans açısından memnun kalıcaksındır, sonuçta HDI motor var ve tork olarak çok başarılı, 1.6ies i aman aman aratmaz sana, ama diğer modelleri kapıya konulcak cinsden değil, şirkette bipper,207 gibi araçlarımız var, oyuncak (akülü :D) arabadan farksız, heryeri plastik ve çok kalitesiz, peugeot'nun alınabilecek ilk,son ve de tek arabası 407 bence

saygılar..

JDM

  • İleti: 86
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #7 : Ekim 31, 2009, 01:11:31 ÖS »
bndede 2006 model 1,6 dizel 407 wardı performans ve yakıt konusunda çokçok iyi 1depoyla 900km yol yaptım bastıgındada sol tarafı kapatırsın yani.. buarada 4 yasındakı arabada 1-2 parça boya normaldir sen motoruna beynine baktır temizse kaçırma derim..

alkan

  • İleti: 534
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #8 : Ekim 31, 2009, 01:14:26 ÖS »
bndede 2006 model 1,6 dizel 407 wardı performans ve yakıt konusunda çokçok iyi 1depoyla 900km yol yaptım bastıgındada sol tarafı kapatırsın yani.. buarada 4 yasındakı arabada 1-2 parça boya normaldir sen motoruna beynine baktır temizse kaçırma derim..

arkadasım son hız ve ıvmelenme cok önemli çünkü biri beni geçince ben geçemezsem sinir olurum  sen iyi diyosan son hız ve ıvmelenmeye iyidir o zman :) son hız kaç bu arada bilgin varmı??? :)

vtech07

  • İleti: 824
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #9 : Ekim 31, 2009, 01:22:21 ÖS »
200 ü görürsün .... arkadaşım son hızda

JDM

  • İleti: 86
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #10 : Ekim 31, 2009, 02:04:20 ÖS »
bndede 2006 model 1,6 dizel 407 wardı performans ve yakıt konusunda çokçok iyi 1depoyla 900km yol yaptım bastıgındada sol tarafı kapatırsın yani.. buarada 4 yasındakı arabada 1-2 parça boya normaldir sen motoruna beynine baktır temizse kaçırma derim..

arkadasım son hız ve ıvmelenme cok önemli çünkü biri beni geçince ben geçemezsem sinir olurum  sen iyi diyosan son hız ve ıvmelenmeye iyidir o zman :) son hız kaç bu arada bilgin varmı??? :)
180i gördüm ben dahada basmadım ama bassan dahada gider yani ;)

hakangunister

  • İleti: 6838
    • www.osgun.com.tr
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #11 : Ekim 31, 2009, 02:40:59 ÖS »
407 ler hoş arabalar. Motoru iyidir fazla yakmaz. Aracın büyük bir hasarı yoksa alınabilir.

vtech07

  • İleti: 824
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #12 : Ekim 31, 2009, 02:41:12 ÖS »
1.6 kaç beygir oluo 407 ler peki...

alkan

  • İleti: 534
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #13 : Ekim 31, 2009, 02:43:13 ÖS »
110 bg)))((((240 tork/1750 dd

ilkay

  • İleti: 117
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #14 : Ekim 31, 2009, 02:54:25 ÖS »
1 sene önce 407 mi sattım ondan öncede 406 2.00 motor vardı şimdi civic 1.4 üm var...
407 nin artıları:bikere yolda bırakmaz motoru başarılı motor sürücüsüne hitap eden bi konsolu var civic daha sade 407 ise daha çok düğme felan koymuş sürüş zevki inanılmaz hele arkada oturanlar için arka taraf önden daha yüksekte olduğu için inanılmaz bir keyif oluyo uzun yolculuklarda hiç seni yormuyo görüntü zaten yeni civic misali mermi gibi yani yakışıda çok çok ekonomik gazı ayarladığında kilometreler geçtikçe yakıt ibresinin aynı olduğunu görmek kadar haz veren bi duygu olamaz...
407 nin eksileri:arka tarafı bırakıyo ama kontrollu bırakıyo sert girdiğim virajlarda baya bi zorlanıyodum elektrik sistemi tam bi facia aracı bilgisayara baya bi sokman gerekiyo benzin almakla eşdeğer zamanlarda diyebilirim:)aracın kontağını kapıyodum araç bilgi ekranı açık kalıyodu sabahta doğru peugeota bilgisayara sokuyodum düzeliyodu tabi her araçta olurmu bilmiyorum sağ cam modülü çok cabuk arıza yapıyo sonra zaman geçtikçe arka camlar kalkmada problemler oluyo indirip tekrar kaldırman gerekiyo arabayı alırken söylediklerime bi bak istersen
bunlar sana yardımcı olmak için söylediklerim kardeşim tecrübeyle sabittir yani herşeyin hayırlısı diyelim >=ok

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #15 : Ekim 31, 2009, 07:20:35 ÖS »
1 sene önce 407 mi sattım ondan öncede 406 2.00 motor vardı şimdi civic 1.4 üm var...
407 nin artıları:bikere yolda bırakmaz motoru başarılı motor sürücüsüne hitap eden bi konsolu var civic daha sade 407 ise daha çok düğme felan koymuş sürüş zevki inanılmaz hele arkada oturanlar için arka taraf önden daha yüksekte olduğu için inanılmaz bir keyif oluyo uzun yolculuklarda hiç seni yormuyo görüntü zaten yeni civic misali mermi gibi yani yakışıda çok çok ekonomik gazı ayarladığında kilometreler geçtikçe yakıt ibresinin aynı olduğunu görmek kadar haz veren bi duygu olamaz...
407 nin eksileri:arka tarafı bırakıyo ama kontrollu bırakıyo sert girdiğim virajlarda baya bi zorlanıyodum elektrik sistemi tam bi facia aracı bilgisayara baya bi sokman gerekiyo benzin almakla eşdeğer zamanlarda diyebilirim:)aracın kontağını kapıyodum araç bilgi ekranı açık kalıyodu sabahta doğru peugeota bilgisayara sokuyodum düzeliyodu tabi her araçta olurmu bilmiyorum sağ cam modülü çok cabuk arıza yapıyo sonra zaman geçtikçe arka camlar kalkmada problemler oluyo indirip tekrar kaldırman gerekiyo arabayı alırken söylediklerime bi bak istersen
bunlar sana yardımcı olmak için söylediklerim kardeşim tecrübeyle sabittir yani herşeyin hayırlısı diyelim >=ok

Dostum zamanında araç sahibi birisi olarak artılarını ve eksilerini çok güzel yazmışsın, sayende epey bilgi sahibi olduk. Özellikle yakıt ile ilgili söylediklerini ben de çok duydum, gerçekten çok az yakıyormuş.

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #16 : Ekim 31, 2009, 07:23:54 ÖS »
Nasılsa garantisi de yoktur aracın, chip uygulamasıyla güzel güçler de alınabilir.

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #17 : Ekim 31, 2009, 09:29:05 ÖS »
dostum bizde bitane dizel focus var,bunların motorları aynı,110 beygirlik,yokuşta ve ara hızlanmada 150 beygirlik benzinliyle kafa kafaya gidersin,sadece 0-100 arası ies onu geçer,oda anca 0.5 saniye,onun dışında rampada kamyon gibi çekiyor bu motorlar,düz yolda 185-190 a rahat ve hızlı çıkarsın,son hızı 200 dür fakat dizellerin yüksek devirde performansı pek iyi olmadığı için zaman uzuyor 200 için,ama otobanda falan görürsün rahat rahat,şu anda focusun garantisi bitti ve chip tuning yaptırmayı düşünüyorum,bu araç 130 beygir oluyor basit bir tuningle,toplam 750 liraya mal oluyormuş,bir iki tane yaptıran duydum,220 yi tık diye devirmişler ,zaten fazlası saçmalık bu arabalarda,kısacası bu saydıklarımın hepsi peugeot 407 yede uygulanabilir,yani aracı alıp görüntüsüne hiç dokunmadan tek bir işlemle yer uçağı yaparsın,imkanım olsa 407 alırım :)

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #18 : Ekim 31, 2009, 11:58:28 ÖS »
ben, emsal ebatlardaki motorlar bahis konusu olduğunda, hiçbir dizelin bir benzinliyle aynı yada ondan daha iyi performans vereceği tezini kabul etmiyorum... bütün dizellerin ara hızlanmaları daha kötüdür... zira dizeller ekonomi tabanlı motorlardır ve bu amaçla düşük devirlerde çalışırlar... bu yüzden yüksek devirlerin gerektiği yüksek hızlarda toplamaları çok zordur, bir benzinliyle mukayese kabul etmez... misalimi en kolay hızlı giderken bir aracın arkasında kalıp yavaşladığınızda, birden yeniden hızlanmaya çalışırsanız anlayabilirsiniz

ha ama hdi motorların tutumu ortada... ve neticede bu bir spor araba değil, o gözle bakıp almayacaksan bence hiçbir sorun olmaz, pistlerde gezmiyoruz neticede... itirazım sadece dizellerin ara hızlanmalarının vs daha iyi olduğu beyanınadır... takasa gidilebilir şık bir arabadır nihayetinde... hayırlı uğurlu olsun şimdiden

son hatırlatma: hiçbir fransız aracın motor ömrü bir almanı yada bir japonu tutmaz kesinlikle, hele de bir dizel araç söz konusuysa... kısa süre sonra satmayı göze alabiliyorsan takas yapmanı tavsiye ederim

zedrix

  • İleti: 1502
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #19 : Kasım 01, 2009, 12:06:13 ÖÖ »
su bır gercek honda cıvıc aracına gore 407 pug  onumuzdekı yıllar ıcınde maddı yonden deger kaybeder.
bunun yanı sıra arkadasların bahsettıgı gıbı pug grubu elektrık ve elektronık yonden sorun cıkarabılen araclardır.
konfora gelınce 407 ıle 1.6 arasında en basta sınıf farkı var zaten 407 yı accord ıle kıyaslamak lazım kı o zamanda sınıfta kalır.
soz konusu takas olunca ısın ıcıne maddıyatta gırıyor kafana yatıyorsa neden olmasın hayırlısı olsun...

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #20 : Kasım 01, 2009, 11:51:40 ÖÖ »
ben, emsal ebatlardaki motorlar bahis konusu olduğunda, hiçbir dizelin bir benzinliyle aynı yada ondan daha iyi performans vereceği tezini kabul etmiyorum... bütün dizellerin ara hızlanmaları daha kötüdür... zira dizeller ekonomi tabanlı motorlardır ve bu amaçla düşük devirlerde çalışırlar... bu yüzden yüksek devirlerin gerektiği yüksek hızlarda toplamaları çok zordur, bir benzinliyle mukayese kabul etmez... misalimi en kolay hızlı giderken bir aracın arkasında kalıp yavaşladığınızda, birden yeniden hızlanmaya çalışırsanız anlayabilirsiniz

ha ama hdi motorların tutumu ortada... ve neticede bu bir spor araba değil, o gözle bakıp almayacaksan bence hiçbir sorun olmaz, pistlerde gezmiyoruz neticede... itirazım sadece dizellerin ara hızlanmalarının vs daha iyi olduğu beyanınadır... takasa gidilebilir şık bir arabadır nihayetinde... hayırlı uğurlu olsun şimdiden

son hatırlatma: hiçbir fransız aracın motor ömrü bir almanı yada bir japonu tutmaz kesinlikle, hele de bir dizel araç söz konusuysa... kısa süre sonra satmayı göze alabiliyorsan takas yapmanı tavsiye ederim
Emsal motorlarda demişsin ama Seat Ibiza 1,9 Cupra dizel - 160 Hp, Bmw 320d 177 hp, 123d 203 hp bunlar muadil motorlardaki benzinlilerinden daha hızlı araçlardır, bunun gibi daha örnekleri mevcuttur, dizel teknolojisi artık çok gelişti. Bu saydığım araçlar, muadili benzinli araçlara göre çok daha ara hızlanmaya sahip araçlardır. Bir de Peugeot'un 12 silindirli olarak ütrettiği 5,5 litre 690 Hp - 1200 Nm tork değerine sahip bir aracı varki sorma gitsin. Mesela, Audi Le Mans katılımlarına artık turbodizel araçlarını sokuyor.
Senin dediğine de şu açıdan katılıyorum, tek amacı yakıt ekonomisi olan aile aracı olarak üretilen bir dizel araba tabiki aynı hacimde bir benzinliyle bir tutulmaz.

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #21 : Kasım 02, 2009, 04:00:16 ÖS »
ben, emsal ebatlardaki motorlar bahis konusu olduğunda, hiçbir dizelin bir benzinliyle aynı yada ondan daha iyi performans vereceği tezini kabul etmiyorum... bütün dizellerin ara hızlanmaları daha kötüdür... zira dizeller ekonomi tabanlı motorlardır ve bu amaçla düşük devirlerde çalışırlar... bu yüzden yüksek devirlerin gerektiği yüksek hızlarda toplamaları çok zordur, bir benzinliyle mukayese kabul etmez... misalimi en kolay hızlı giderken bir aracın arkasında kalıp yavaşladığınızda, birden yeniden hızlanmaya çalışırsanız anlayabilirsiniz

ha ama hdi motorların tutumu ortada... ve neticede bu bir spor araba değil, o gözle bakıp almayacaksan bence hiçbir sorun olmaz, pistlerde gezmiyoruz neticede... itirazım sadece dizellerin ara hızlanmalarının vs daha iyi olduğu beyanınadır... takasa gidilebilir şık bir arabadır nihayetinde... hayırlı uğurlu olsun şimdiden

son hatırlatma: hiçbir fransız aracın motor ömrü bir almanı yada bir japonu tutmaz kesinlikle, hele de bir dizel araç söz konusuysa... kısa süre sonra satmayı göze alabiliyorsan takas yapmanı tavsiye ederim
Emsal motorlarda demişsin ama Seat Ibiza 1,9 Cupra dizel - 160 Hp, Bmw 320d 177 hp, 123d 203 hp bunlar muadil motorlardaki benzinlilerinden daha hızlı araçlardır, bunun gibi daha örnekleri mevcuttur, dizel teknolojisi artık çok gelişti. Bu saydığım araçlar, muadili benzinli araçlara göre çok daha ara hızlanmaya sahip araçlardır. Bir de Peugeot'un 12 silindirli olarak ütrettiği 5,5 litre 690 Hp - 1200 Nm tork değerine sahip bir aracı varki sorma gitsin. Mesela, Audi Le Mans katılımlarına artık turbodizel araçlarını sokuyor.
Senin dediğine de şu açıdan katılıyorum, tek amacı yakıt ekonomisi olan aile aracı olarak üretilen bir dizel araba tabiki aynı hacimde bir benzinliyle bir tutulmaz.


hep 2 lt'lik araclardan ornek verdin madem ben de o meyanda devam ediyorum... oncelikle seatlarin o 1.9 TDI olanlarina trafikte cok ders vermisimdir... hem de 1.6 civicle... seatlari direkt geçiyorum o yüzden... verdiğin araçların hep beygir güçlerini yazmışsın, ama tork-devir grafiklerinden haberin var mı? bugüne kadar hangi dizelin tork-devir grafiği iyi dağılım göstermiş ki bu araçların performansları iyi olsun? araçların beygir gücüne aldanma, o gücü nasıl kullandığı önemlidir... bmw ile honda yada peugeot karşılaştıracak halimiz yok tabi de... yine bmw nin bir benzinlisini alırsan daha iyi performans verdiğini göreceksin. zaten bmw de hiçbir m yada ci modelinde dizel motor kullanmaz dikkat edersen

lemans performans değil motor dayanımını ölçen bir katılımtır, o yüzden dizellerin girmeye cesaret ettiği tek katılımtır... yine bir suimisal... o katılıma dizel motorla giren firmaların tek iddiası "bakın biz uzun ömürlü bir dizel üretebiliyoruz" dur... o kadar

 kestirme bi soruyla teknik detaya girmeden olayı özetliyeyim... ferrari neden hiç dizel motor üretmez hiç düşündün mü? şuna emin ol ki arkadaşım, dizeller teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin hiçbir zaman bir benzinli kadar performanslı olmayacak... işin mantığına aykırı çünkü
« Son Düzenleme: Kasım 02, 2009, 04:03:07 ÖS Gönderen: BHAAL »

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #22 : Kasım 02, 2009, 04:05:25 ÖS »
bi gariplik olmuş... yazı karışmış... lemans kısmını daha doğru yazmaya çalışayım:


"lemans performans değil motor dayanımını ölçen bir yarıştır, o yüzden dizellerin girmeye cesaret ettiği tek yarıştır... yine bir suimisal... o katılıma dizel motorla giren firmaların tek iddiası "bakın biz uzun ömürlü bir dizel üretebiliyoruz" dur... o kadar"
« Son Düzenleme: Kasım 02, 2009, 04:07:17 ÖS Gönderen: BHAAL »

gmail34

  • İleti: 248
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #23 : Kasım 02, 2009, 04:38:44 ÖS »
ben, emsal ebatlardaki motorlar bahis konusu olduğunda, hiçbir dizelin bir benzinliyle aynı yada ondan daha iyi performans vereceği tezini kabul etmiyorum... bütün dizellerin ara hızlanmaları daha kötüdür... zira dizeller ekonomi tabanlı motorlardır ve bu amaçla düşük devirlerde çalışırlar... bu yüzden yüksek devirlerin gerektiği yüksek hızlarda toplamaları çok zordur, bir benzinliyle mukayese kabul etmez... misalimi en kolay hızlı giderken bir aracın arkasında kalıp yavaşladığınızda, birden yeniden hızlanmaya çalışırsanız anlayabilirsiniz

ha ama hdi motorların tutumu ortada... ve neticede bu bir spor araba değil, o gözle bakıp almayacaksan bence hiçbir sorun olmaz, pistlerde gezmiyoruz neticede... itirazım sadece dizellerin ara hızlanmalarının vs daha iyi olduğu beyanınadır... takasa gidilebilir şık bir arabadır nihayetinde... hayırlı uğurlu olsun şimdiden

son hatırlatma: hiçbir fransız aracın motor ömrü bir almanı yada bir japonu tutmaz kesinlikle, hele de bir dizel araç söz konusuysa... kısa süre sonra satmayı göze alabiliyorsan takas yapmanı tavsiye ederim
Emsal motorlarda demişsin ama Seat Ibiza 1,9 Cupra dizel - 160 Hp, Bmw 320d 177 hp, 123d 203 hp bunlar muadil motorlardaki benzinlilerinden daha hızlı araçlardır, bunun gibi daha örnekleri mevcuttur, dizel teknolojisi artık çok gelişti. Bu saydığım araçlar, muadili benzinli araçlara göre çok daha ara hızlanmaya sahip araçlardır. Bir de Peugeot'un 12 silindirli olarak ütrettiği 5,5 litre 690 Hp - 1200 Nm tork değerine sahip bir aracı varki sorma gitsin. Mesela, Audi Le Mans katılımlarına artık turbodizel araçlarını sokuyor.
Senin dediğine de şu açıdan katılıyorum, tek amacı yakıt ekonomisi olan aile aracı olarak üretilen bir dizel araba tabiki aynı hacimde bir benzinliyle bir tutulmaz.


hep 2 lt'lik araclardan ornek verdin madem ben de o meyanda devam ediyorum... oncelikle seatlarin o 1.9 TDI olanlarina trafikte cok ders vermisimdir... hem de 1.6 civicle... seatlari direkt geçiyorum o yüzden... verdiğin araçların hep beygir güçlerini yazmışsın, ama tork-devir grafiklerinden haberin var mı? bugüne kadar hangi dizelin tork-devir grafiği iyi dağılım göstermiş ki bu araçların performansları iyi olsun? araçların beygir gücüne aldanma, o gücü nasıl kullandığı önemlidir... bmw ile honda yada peugeot karşılaştıracak halimiz yok tabi de... yine bmw nin bir benzinlisini alırsan daha iyi performans verdiğini göreceksin. zaten bmw de hiçbir m yada ci modelinde dizel motor kullanmaz dikkat edersen

lemans performans değil motor dayanımını ölçen bir katılımtır, o yüzden dizellerin girmeye cesaret ettiği tek katılımtır... yine bir suimisal... o katılıma dizel motorla giren firmaların tek iddiası "bakın biz uzun ömürlü bir dizel üretebiliyoruz" dur... o kadar

 kestirme bi soruyla teknik detaya girmeden olayı özetliyeyim... ferrari neden hiç dizel motor üretmez hiç düşündün mü? şuna emin ol ki arkadaşım, dizeller teknoloji ne kadar gelişirse gelişsin hiçbir zaman bir benzinli kadar performanslı olmayacak... işin mantığına aykırı çünkü

1,6 Civic'le Seat Ibiza Tdi cupra geçmenin imkanı ihtimali yok dostum, sana yalan söylüyorsun demek istemiyorum sakın yanlış anlama ama bu araba 160 Hp - 330 Nm gibi değerlere sahip bir araç. 0-100 km hızlanması bile 7,6 saniye olan hızlı bir dizel araçtır. 1,6 Civic ve bu araç ne 0-100, ne 0-200, ne 60-200, ne son hızda kıyaslanamaz. Bende 306 Gti varken bu arala yenişemiyorduk, 306 Gti'ı da 1,6 Civic geçemeyeceğine göre söylediğin mantıksız.
Söylediklerinin bir kısmına katılıyorum, ama gelecekte turbodizel hot hatch'ler göreceğiz bundan emin olabilirsin. Tabiki devir grafiklerini de biliyorum, çoğu turbodizel 4000 dd'den sonra gü vermez, bunu biliyorum. Bmw'nin dizel ve benzinli motorları konusunda da yanlışın var, 320i, 320d'den daha hızlı değildir misal olarak. Neden Ferrari dizel motor üretmez demişsin, spor arabada keyif yüksek devirle alınır, bir dizel motor da yüksek devir sunamyacağına göre tabiki Ferrari gibi bir performans arabası, dizel motorlu bir model üretmez. Eskiden 1,9 hacimden 90 hp'lik dizel motorlar üretilirken, simdilerde bu değer 170 - 180 hp'lere çıkmıştır, inan bu daha da artacaktır.
Eskiden 530d, mercedes cdi gördüğüm zaman yadırgardım, kendi kendime ulan o parayla dizel araç almış mantaliteye bak derdim ama artık bu dizel araçlar (tabiki 1,3 dizellerden bahsetmiyorum.) benzinli versiyonlarindan daha performanslı, daha az yakıtla daha fazla performans verebilmesi de cabası. Lemans katılımlarının mantığını da biliyorum, güzelce sen de bahsetmişsin. motor dayanıklılığı olduğu kadar performans da önemli bir faktördür o katılımlarda. Halen bir çok fabrika zaten benzinli motorlarla bu katılıma katılmaktadır.
Bu arada Bmw ci modelinde de dizel kullanmıştır. Kapımızın önünde 320d coupe var, ayrıca neredeyse hergün 320 cd, 330 cd modeli görüyorum. Coupe dize modeli yok demişsin sanırım bunu bilmiyorsun...

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: 407 1.6 hdi & cıvıc 1.6 ies
« Yanıtla #24 : Kasım 02, 2009, 04:58:50 ÖS »
Cuprayla bi tecrübem yok arkadaşım yalan olmasın... 1.9 tdi ları çok geçmişliğim var... ama o kadar hızlı bi seata denk gelmedim hiç... 7.6 sn iyi rakammış, incelicem, saol uyarın için... ama ben dizellerin o kadar gelişmesini beklemiyorum, benzinliyle aradaki fark hep baki kalır bence... ha tutumlu olmaları imrenilmicek gibi değil, o da ayrı

bu arada bu forum niye bizim kelimelerimizi değiştiriyor ya... senin de mesajınla oynamış