ben pejonun hem turbo kullanıp hemde 175 beygir üretmesi bana az gibi geldi honda 98 yılında turbosuz 160 hp üretmiş aradan onca yıl geçmiş pejo hala atmosferik olarak 160 hp üretememiş bana turbonun olupta 175 hp olması az geliyo .bence honda vti da falan turbo kullansaymış herhalde 220 hp alırmış 1.6 lt den )
Peugeot'un 308 RCZ modelinde 1,6 Lt - 218 HP'lik modeli vardır. Demekki dediginin tersi olarak 200lü beygirler cıkarılmıs. Amac kücük hacimden daha cok beygir cıkarabilmekse emin ol bunu bir cok firma yapabilir, ama her firmanın satıs stratejisi farklıdır.
Her model 200 küsür beygirlerde olacak diye bir kural yok, her alıcı kitlesine ulasabilmek icin farklı motorları araclarına koyuyorlar. Hala, 1,6'dan bu kadar beygir mi cıkartmıslar demek artık komik oluyor.
e peki 97- 98 yıllarında 306 gti klasmanında pejo nun başka aracı yoktu 106 gti 206 gti ve 306 gti vardı . zaten 206 ve 106 nın hp si 306 gti dan düşük peki o zaman niye yapabiliyosalardı 306 gti ı 200 hp yapmadılar . bence mantıksız vtec 1.6 dan 160 hp üretmiş pejo 2.0 dan 167 hp üretmiş . yada şöyle de diyeyim o zaman 206 gti 150 hp hemde 2000 motor ama 106 gti veriyo coşkuyu ona . bari onu düşünüp 106 gti ı geçcek kapasitede yapmaları lazımdı...
Neden 306, 206, 106’yı konuya soktun anlamadım. Olay sadece litre başına beygir çıkartmak değil, vti bahsettiğin yıllarda litre başına 100 hp güç üretmiş olabilir ama genel olarak yapılan karşılaştırmalarda litre başına 100 hp üretemeyen araçların bir çoğundan geride kalmıştır. Gerek yol tutuşu, gerek frenleri, gerek direksiyon hakimiyetile bilhassa 106 ve 306 gti’dan gerilerdedir. Bunu nerden biliyorsun dersen ben kulaktan dolma bilgilerle, veya sağda solda gördüğüm videolarla yotum yapmam, elimde o yıllarda Avrupa’da yapılmış pek çok karşılaştırmanın testleri var, buna göre yorum yapıyorum. Gerekirse bu testleri buraya ekleyebilirim.
İyi bir araba olmak dümdüz yolda sadece hızlı gitmekten ibaret değildir.
Bu arada 206 Gti da 150 hp değildir, 137 hp’dir ve bir çok otorite tarafından GTI kavramının tamamen gerisinde kalan bir araçtır.
Zamanında neden bu kadar güçler alınamıyor diyorsun, ben de diyorum ki bu tamamen satış stratejisidir. Kimisi arabasıyla yüksek devirlerde gitmek ister, kimisi de büyük hacimli bir araçla alt devirlerden itibaren gaza bastığında aracı alıp götüren torklu bir araç ister. Ben araca devir çevirttirerek kullanmayı sevmem, bu sebeple bana vtec motorlu araçlar uygun gelmez, sen de bakkala, markete dahi 8000 devirle gitmek istersin belki Umarım anlatabilmişimdir.