super acıkla masın tebrik ederim dur ben sana biraz daha acıklayıcı yazmaya calısayım , simdi tork ve devir gucun bilesenleridir tamammı yani kabaca ;
Guc = tork * devir sayısı diyelim ok , simdi senin dedigin gibi 100 beygirlik bir dizeli ele alalım yaklasık 4000 devirde bu gucu vereceginden basit bir sekilde torku yuksek olacaktır diyebiliriz , diger aracımızda benzinli 100 beygir olsun o da bakacak olursan 6000 devirlerde o gucu verir ve basit formuldende anlayacagın uzere torku dusuktur
tork katılım kazandırır olayı tamamen amerikan kulturunden gelme sacma bir kelime bence , adamlar 6 lt 7 lt hacimli 3000 devirlerde 280-330 beygirler ve essek gibi torklu benzinli araclar urettiginden ortaya bole bir laf atımıs zamanında , sonra Honda ne yaptı dusuk hacim bolca devir yok denecek kadar tork ile ortalıgı birbir(edit:kural dışı kelime) kattı
rampada gecer olayına kısmen katılıyorum , benzinli aracı kullanan arkadas hakkını vererek devir kucultmez yani max guc devrine cıkamaz ise alt devirlerde daha guc ureten dizel bir arac gececektir
eger dizel ve benzinli iki aracın ne kadar yuruyecegini kabaca kestirmek istiyorsan devir - guc egrisne bakıp hangi devirlerde vites atacagını ve o alan icersin guc egrisi altında kalan alan ( bu aracın yaptıgı iş demektir ) bakarak ikiside esit sartlarda tekere aktardıgını ele alalım yorum yapabilirsin , koru korune dizel gecer demek mantık dısı ve basit bir yorum olur