Gönderen Konu: 1.6 ies ve vtec2  (Okunma sayısı 57740 defa)

by_etiket_06

  • İleti: 211
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #125 : Haziran 21, 2012, 08:31:28 ÖÖ »
yok abi yok benim bu arabayı geçmem lazım :D konuşup duruyoo boş boş yok haticeye deil neticeye bak sen geçemedin falan die ha bu arada çok özür jant 16 ben 14 yazmışım
« Son Düzenleme: Haziran 21, 2012, 08:32:11 ÖÖ Gönderen: by_etiket_06 »



drmoz

  • İleti: 727
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #126 : Haziran 21, 2012, 11:55:08 ÖÖ »
lantları 14'e düşür,
ağırlıkları at, benzini ve lpg'yi iyice azalt sonra tekrar kalkın bakalım nasıl oluyor.

cagatay54

  • İleti: 1229
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #127 : Haziran 21, 2012, 12:01:12 ÖS »
lpg tankı fazlalık artı 40 kg fazlalık ve tek kişiye tek kişi çık ve sadece yapman gereken orjinal baskı balata tak aynı şekilde çık.balatan 6 yıllıksa sıkıntısı vardır.değiş öyle çık bak plakayı okur anca

insomnia

  • İleti: 83
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #128 : Haziran 21, 2012, 12:42:08 ÖS »
abimde 2001 otomatik ies vardı onu sattı aynı aracın manuelini aldı bu araçları kullandım hangisi geçer polemiğine giremem ama şunu kesim ve kesin söyleyebilirm ki vtec2 ies'den çok daha sağlam rampa tırmanıyor. ies'e 4 kişi bin 4 tanede valiz koy rampada ıkınıyor hele birde tüp varsa vites küçülttürüyor. vtec2'ye 5 kişi bin 5 de valiz koy rampada banamısın demiyor. hep hangisi geçer muhabbeti yapılıyor birde şunu deneyin arkiler iki aracada 40 litre benzim koyun aynı şartlarda peş peşe uzun yola cıkarın bakalım hangisinin nefesi önce kesilecek. birazda yakıtını tartılşalım.

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #129 : Haziran 21, 2012, 01:52:31 ÖS »
iesss geçerrrr....

konu da yakında kilit yer...

bir kaçımız ban lanır....

en iyisi uzatmamak...

har ikisi de aynı fabrikanın değişik zamanlarda çıkardığı geliştirdiği çeşitli ülkelerde farklı versiyonlarda yüz binlerce sattığı araçlar...

biri nin diğerine üstünlüğü artısı eksisi hep vardır olacaktır....
o yüzden ies i ES7 den, ES7 yi ies den üstün yapan, altta bırakan yönleri var...

Bazen ben de düşünüyorum . . .

2006 model ES7 alsam...

açılır cam tavanı olacak, 4 SRS (benimkinden 2 fazla) 4 Disk fren, otomatik klima, far yükseklik ayarı, orjinalden sis farı, uzun kısa farlar farklı yuvalarda olacak (ies de H4 çift devre tek ampul), süspansiyonu biraz daha esnek olacak, içeri daha az yol sesi alacak, motor sesi ni duymayacağım bile hatta otomatik şanzımanın vites geçişlerini king down ları bile pek pek hissetmeyceğim, ies e göre her 100 km 1 - 2 litre daha az yakacak....

Ama ne zaman laci bir ies görsem dönüp dönüp bakacağım, içim burkulacak, arkasından bastıracağım geçemeyeceğim, gidip ies emmesi mi taksam, iridyum bujiye mi dönsem, ekzostu mu değiştirsem, kat ımı iptal etsem, virajlarda çok yatıoor spor yay ince yanak lastik mi yapsam diye düşüneceğim, benden önceki sahibi temiz kullanmış olsa bile solan ve yıpranan kirlenen döşemeleri deri mi yaptırsam diye düşüneceğim,

vs.

vs.

En önemli ayrıntı söz konusu ES7 yi almak için gereken 5 - 6 bin lirayı emeklilik fonundan mı çeksem, kredi mi kullansam, elden borç mu alsam, altın çeyrek döviz işine mi girsem diye DÜŞÜNECEM...

yok arkadaş.... walla hiç bir şey düşünmeden ies e devam . . . . 

BraTo

  • İleti: 1311
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #130 : Haziran 21, 2012, 02:42:09 ÖS »
iesss geçerrrr....

konu da yakında kilit yer...

bir kaçımız ban lanır....

en iyisi uzatmamak...

har ikisi de aynı fabrikanın değişik zamanlarda çıkardığı geliştirdiği çeşitli ülkelerde farklı versiyonlarda yüz binlerce sattığı araçlar...

biri nin diğerine üstünlüğü artısı eksisi hep vardır olacaktır....
o yüzden ies i ES7 den, ES7 yi ies den üstün yapan, altta bırakan yönleri var...

Bazen ben de düşünüyorum . . .

2006 model ES7 alsam...

açılır cam tavanı olacak, 4 SRS (benimkinden 2 fazla) 4 Disk fren, otomatik klima, far yükseklik ayarı, orjinalden sis farı, uzun kısa farlar farklı yuvalarda olacak (ies de H4 çift devre tek ampul), süspansiyonu biraz daha esnek olacak, içeri daha az yol sesi alacak, motor sesi ni duymayacağım bile hatta otomatik şanzımanın vites geçişlerini king down ları bile pek pek hissetmeyceğim, ies e göre her 100 km 1 - 2 litre daha az yakacak....

Ama ne zaman laci bir ies görsem dönüp dönüp bakacağım, içim burkulacak, arkasından bastıracağım geçemeyeceğim, gidip ies emmesi mi taksam, iridyum bujiye mi dönsem, ekzostu mu değiştirsem, kat ımı iptal etsem, virajlarda çok yatıoor spor yay ince yanak lastik mi yapsam diye düşüneceğim, benden önceki sahibi temiz kullanmış olsa bile solan ve yıpranan kirlenen döşemeleri deri mi yaptırsam diye düşüneceğim,

vs.

vs.

En önemli ayrıntı söz konusu ES7 yi almak için gereken 5 - 6 bin lirayı emeklilik fonundan mı çeksem, kredi mi kullansam, elden borç mu alsam, altın çeyrek döviz işine mi girsem diye DÜŞÜNECEM...

yok arkadaş.... walla hiç bir şey düşünmeden ies e devam . . . . 

:) Her zaman en iyisi kullandığındır...

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #131 : Haziran 23, 2012, 06:14:39 ÖÖ »
benim gördüğüm de en hızlı ies ti. :) ama araca göre değişkenlik gösteriyor şu ana kadar gördüğüm en hızlı 1.6 vti dısı honda iestir.

by_etiket_06

  • İleti: 211
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #132 : Haziran 26, 2012, 08:01:36 ÖÖ »
dün baskı balata aldım f.c.c 250 tl ye bakalım nasipse bugün değişcek

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #133 : Haziran 26, 2012, 10:23:20 ÖÖ »
Bizde ies le kalkmistik bi ara. VtecII vardi bizdede. Sizin kalktiginiz iesteki modlarin hepsi bizimle kalkan arabada da vardi. 2 kisilerdi, biz uc kisiydik vtecII ile aldik 1-2 boy.

logıcthıs

  • İleti: 761
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #134 : Haziran 26, 2012, 05:09:27 ÖS »
ies yerrr... :))
« Son Düzenleme: Haziran 26, 2012, 05:10:08 ÖS Gönderen: logıcthıs »

onur_s

  • İleti: 389
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #135 : Temmuz 01, 2012, 01:21:46 ÖS »
o değilde iesler düzgün bi egzoz filan yapınca bariz değişiyor vtec2 ler nasıl bilmiyorum forumdan hasan vardı vtec2 ile ies geçmiş ama bende 3-5 ies gördüm farklı farklı gidiyorlar.benim bi arkadaşta var 51 lik komple egzoz filtre yaptı bir de alçalttı aracı,3-4 boy rahat ilerledi araba bende şaşırdım veya baska bişey yaptı bizim haberimiz yok

galantus

  • İleti: 822
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #136 : Temmuz 04, 2012, 10:12:21 ÖS »
Arkadaşlar hep bu konu açıldığında hep yazıyorum ve yine yazma gereği duydum. Bende 2005 vtec2 es ve 2000 model 1.6 ies güvenlik paketli honda mevcut. ies im idda ediyorum temizlikte antalya cevresinde dereceye girer. Sadece sağ arka kapıda 1 karış boya var hepsi o. Neyse konu o değil. Asıl konuya girersek durum şu.  2 arabayıda sürekli kullanıyorum. Rahatlık, konfor,görünüm,donanım, tabiki vtec2 bunu tartışmaya gerek yok bariz. Ayrıca frenler vtec2 nin es modeli iseki benimki es ies e göre cok farklı. vtec2 den inip ies e binince aradaki fren farkını bariz anlıyorsunuz. Ayrıca ies vtec2 ye göre içeri cok fazla ses alıyor. Vtec2 biraz daha az yakıyor ama öyle cok fark yok. Ama yokuşta epey fark var arkadaşlar. İes in 4 le cıktığı yeri vtec2 5 le banamısın demiyor. İki aracıda kullanan kişiler bunu cok iyi bilirler.Ayrıca vtec2 de en sevdiğim durumlardan biride şu. Mesela sahilde sağ şeritte 5. vites 1000 devirde aşşa yukarı 20 30 km gibi rahat bir şekilde gidebiliyorsunuz. Hatta ani değilde hafif hızlanmak isterseniz vites kücültmenize gerek yok. O devirde gaza basın araba hiç zorlanmadan hızlanmaya başlıyor, ies bu asla vtec2 deki kadar rahat olmuyor. illaki vites kücültmelisiniz. Haa gelelim asıl konuya yani performansa. Şu bir gerçekki ies 400 metreyi az farkla olsada önde bitirir. ies in 1. vitesi beni mest ediyor cok sağlam ve cok seri. Zaten 1. viteste hemen kafa cıkarıyor. Amaa yol biraz uzayınca işin rengi değişiyor. ies in nasılki 1.vitesi cok sağlamsa vtec2 nin de 3. vitesi o derece sağlam. Kalkışta yada roll de vtec2 3. vites sonu gibi ies i yakalayıp hafiften uzamaya başlıyor. Bana sorarsanız bu iş tamamiyle ekomi. eğer vtec2 ye param yetiyorsa kesinlikle ies e binmezdim. Ama bütcem maksimum 18 20 aralığında ise tabiki ies.
« Son Düzenleme: Temmuz 04, 2012, 10:14:49 ÖS Gönderen: galantus »

mhmtdnr

  • mhmtdnr32
  • İleti: 490
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #137 : Temmuz 05, 2012, 09:19:35 ÖÖ »
selamın aleyküm arkadaşlar hazır buraya konusu açılmışken ben bi daha konu açmak istemedim bi yorum lütfn

bende 2000 ies var arkadaşımda 2004 vtec2 ls aldı birlikte kalktık ve kafa kafaya gittik hatta 1 tampon o beni geçeti diyebiliriz ortalama 400 m faln defalarca denedik şöförlük demeyin sakın ikimizde çekirdekten yetişmeyiz:) araçların detaylarını aşığa yazıyorum ona göre bana bi akıl verin böyle olması normalmi


            vtec2                                        ies

jant&lastik : orjinal                        205/40/14 rs gt jant

km            : 164 bin                       242 bin

lpg            : hiç takılmadı                3 yıldır full lpg kullanılıyor

bagaj         : boş                             takım çantalarım vardı ortalama 40 kg

kişi sayısı   : 1                                 2 kişi

baskı balata : 2 yıl önce değşmiş        6 yıldır ben değiştirmedim


sizce normalmi değilmi bu olanlar kafayı yiyecem

hocam kusura bakma da senin bu verileri verme sebebin pek iyimser değil, herkesin ne cevap vereceğini bilerek vermişsin bu verileri, cvp şudur "ooo bu verilere göre yarım boy, 1 boy fark yemişsin, fazla bile yemeliydin, demekki şartlar eşit olsa sen vtec II ye kulp takarsın" anlıycan brz kendini övdürmek için yazmışsın, kişisel kanaatim bu yöndedir, verileri kıyasladığın arkadaş honda cı değilmi? o da gelsin bide onun ağzından alalım verileri, bana pek objektif gelmedi...

mhmtdnr

  • mhmtdnr32
  • İleti: 490
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #138 : Temmuz 05, 2012, 09:27:14 ÖÖ »
ies 4. vites te ne yaptı yaptı 5e atınca ne oluyo hiç denedinizmi?
ikincisi güç eğrisi terse inmeye başladıktan sonra sen 10000 devir dönsen ne olacak boşa döner durursun hızlanmadan
işte burda şanzıman oranı devreye girer vede tork


vtec2  110 ps - 5600 d/dak. 152 Nm- 4300 d/dak.(tork)

ies      120 PS / 6400 rpm     144 Nm / 5000 rpm (tork)

ies aradaki tork farkını beygir gücü ile kapatır kanaatindeyim :)

Yanlış yazmışım vtec 2 aradaki beygir gücünü tork farkı ile kapatır  <783^2
işte doğru yorum bu



en uygun yorumlar bunlar olmuş konu içindeki, sanırım diğer yorumların çoğu "benim ies im senin vtec ıı in " şeklinde olmuş, brde hem vtec ıı si hemde ies i olan bi arkadaş var o da dikkate lınası bi yorum bana göre....

selimthedream

  • İleti: 8
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #139 : Ağustos 07, 2012, 11:02:30 ÖÖ »
Arkadaslar bayagi zaman gecmis ama 7 sayfa yorumu eksiksiz okuduktan sonra ben de ufak tefek birkac sey eklemek istedim. Su anda kullandigim 1.4i Euro Civic'den tutun 5.7L Trans AM dahil olmak uzere bircok arabaya sahip oldum, kullandim.  8 sene ABD'de yasadim ve orada kullandigim Civic hala aklimda. Gelelim su anda bahsettigimiz konuya. Bir arabada performans sadece hizlanmak midir? Bastiginiz yolda onunuz her zaman bos mu oluyor trafige kapali yollarda mi kullaniyorsunuz arabalarinizi?  Bence hizlanmak kadar durabilmek de cok onemlidir. Burada vtec II ES modelinde 4 disk fren acik ara one cikiyor. VTEC-II'lerin de ekonomik bir aile arabasi olarak yapildigini unutmayin. Bu arada ufak bir detay da gozume carpti kimsenin deginmedigi. IES 6700 devir'de 120 bg goruyor VTEC-II ise 5700 devirde 110 BG goruyor. Bunu da hesaba katmak lazim diye dusunuyorum.

Sonuc? O gecer bu gecer demiyorum cunku bircok degisken var. Kagit ustunde kafa kafaya giderler gercek hayatta degiskenler sonucu belirler.

hondacolik

  • ホンダ患者
  • İleti: 898
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #140 : Aralık 20, 2012, 09:25:32 ÖS »
olsunda İES olsun VTEC II olsun yeter ki HONDA olsun ; bendede ies var yeri geliyor geçiyorum ,yeri geliyor geçiliyorum iyi şöför geçmeyide - geçilmeyide hazmedendir farketmez ies de vtcıı de ; konu güncel oldu bu arada  :)