Gönderen Konu: Manuel - Otomatik  (Okunma sayısı 23973 defa)

ed35

  • İleti: 2070
Ynt: Manuel - Otomatik
« Yanıtla #75 : Mart 27, 2011, 07:54:35 ÖS »
Ben otomatik kullanıyorum. Gayet de memnunum o kadar rahat ki... Bazen de keşke manuel olsa diyorum. Eğer bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun.

Yokuşta geri gitmek zorunda kalındığında, özellikle de dik bir yokuşta, araba ileri kaçıyor. Ayaklar frenden gaza gidinceye kadar bir miktar öne kaçıyor. Bunu önlemenin bir yolu var mı? Tabi insan bu arada acele ve panikle gaza fazla bastığında da arkada bir engel olduğunda tamponu çarpma tehlikesi doğuyor.

Otomatik kullanan arkadaşlar bu sorunu nasıl aştıklarını paylaşırlarsa sevinirim.
Ayağınızı frenden çekince ileri gitmesi,bütün otomatiklerde olan bişey;hr-v,407,sorento tecrümde 3 aracımda otomatik'ti ve hepsi böyle.



susemo

  • İleti: 28
Ynt: Manuel - Otomatik
« Yanıtla #76 : Mart 27, 2011, 08:20:45 ÖS »
Ben otomatik kullanıyorum. Gayet de memnunum o kadar rahat ki... Bazen de keşke manuel olsa diyorum. Eğer bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun.

Yokuşta geri gitmek zorunda kalındığında, özellikle de dik bir yokuşta, araba ileri kaçıyor. Ayaklar frenden gaza gidinceye kadar bir miktar öne kaçıyor. Bunu önlemenin bir yolu var mı? Tabi insan bu arada acele ve panikle gaza fazla bastığında da arkada bir engel olduğunda tamponu çarpma tehlikesi doğuyor.

Otomatik kullanan arkadaşlar bu sorunu nasıl aştıklarını paylaşırlarsa sevinirim.
Ayağınızı frenden çekince ileri gitmesi,bütün otomatiklerde olan bişey;hr-v,407,sorento tecrümde 3 aracımda otomatik'ti ve hepsi böyle.
Peki çözümü ile ilgili kendi geliştirdiğiniz bir teknik var mı?

ctr07

  • İleti: 990
Ynt: Manuel - Otomatik
« Yanıtla #77 : Mart 27, 2011, 08:55:20 ÖS »
sol ayağını kullanabilirsin.sol ayağınla  freni salarken aynı anda gaza hafif dokun.

hibo

  • İleti: 292
Ynt: Manuel - Otomatik
« Yanıtla #78 : Mart 27, 2011, 09:58:37 ÖS »
Ben otomatik kullanıyorum. Gayet de memnunum o kadar rahat ki... Bazen de keşke manuel olsa diyorum. Eğer bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun.

Yokuşta geri gitmek zorunda kalındığında, özellikle de dik bir yokuşta, araba ileri kaçıyor. Ayaklar frenden gaza gidinceye kadar bir miktar öne kaçıyor. Bunu önlemenin bir yolu var mı? Tabi insan bu arada acele ve panikle gaza fazla bastığında da arkada bir engel olduğunda tamponu çarpma tehlikesi doğuyor.

Otomatik kullanan arkadaşlar bu sorunu nasıl aştıklarını paylaşırlarsa sevinirim.
Ayağınızı frenden çekince ileri gitmesi,bütün otomatiklerde olan bişey;hr-v,407,sorento tecrümde 3 aracımda otomatik'ti ve hepsi böyle.
Peki çözümü ile ilgili kendi geliştirdiğiniz bir teknik var mı?

ben hiç üşenmiyorum,el freni kullanıyorum...artık elim alıştı hatta,rampada geri gideceksem,veya rampada ışıkta beklerken ileri hareket edeceksem,direk el freni ile kalkış yapıyorum,hem ani tepkiyi önlüyorum(özellikle geri kalkışta),hem şanzumanı zorlamadığımı düşünüyorum...

ed35

  • İleti: 2070
Ynt: Manuel - Otomatik
« Yanıtla #79 : Mart 28, 2011, 07:51:22 ÖÖ »
Ben otomatik kullanıyorum. Gayet de memnunum o kadar rahat ki... Bazen de keşke manuel olsa diyorum. Eğer bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun.

Yokuşta geri gitmek zorunda kalındığında, özellikle de dik bir yokuşta, araba ileri kaçıyor. Ayaklar frenden gaza gidinceye kadar bir miktar öne kaçıyor. Bunu önlemenin bir yolu var mı? Tabi insan bu arada acele ve panikle gaza fazla bastığında da arkada bir engel olduğunda tamponu çarpma tehlikesi doğuyor.

Otomatik kullanan arkadaşlar bu sorunu nasıl aştıklarını paylaşırlarsa sevinirim.
Ayağınızı frenden çekince ileri gitmesi,bütün otomatiklerde olan bişey;hr-v,407,sorento tecrümde 3 aracımda otomatik'ti ve hepsi böyle.
Peki çözümü ile ilgili kendi geliştirdiğiniz bir teknik var mı?
Hocam zaten ayağımı frenden çekince ileri gitsin,bu benim küçük hareketler de;özellikle park yaparken gaz vermeden frenle halletmemi sağlıyor.Bunamı çözüm bulmak istiyorsun tam anlamadım,sen ne demek istediğini tam söylersen yardımcı olalım sana,zaten otomatik kullanmak zamanla alışılan bişey,kendi stratejinizi geliştiriyorsunuz resmen arabada :)

ed35

  • İleti: 2070
Ynt: Manuel - Otomatik
« Yanıtla #80 : Mart 28, 2011, 07:53:16 ÖÖ »
Ben otomatik kullanıyorum. Gayet de memnunum o kadar rahat ki... Bazen de keşke manuel olsa diyorum. Eğer bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun.

Yokuşta geri gitmek zorunda kalındığında, özellikle de dik bir yokuşta, araba ileri kaçıyor. Ayaklar frenden gaza gidinceye kadar bir miktar öne kaçıyor. Bunu önlemenin bir yolu var mı? Tabi insan bu arada acele ve panikle gaza fazla bastığında da arkada bir engel olduğunda tamponu çarpma tehlikesi doğuyor.

Otomatik kullanan arkadaşlar bu sorunu nasıl aştıklarını paylaşırlarsa sevinirim.
Ayağınızı frenden çekince ileri gitmesi,bütün otomatiklerde olan bişey;hr-v,407,sorento tecrümde 3 aracımda otomatik'ti ve hepsi böyle.
Peki çözümü ile ilgili kendi geliştirdiğiniz bir teknik var mı?

ben hiç üşenmiyorum,el freni kullanıyorum...artık elim alıştı hatta,rampada geri gideceksem,veya rampada ışıkta beklerken ileri hareket edeceksem,direk el freni ile kalkış yapıyorum,hem ani tepkiyi önlüyorum(özellikle geri kalkışta),hem şanzumanı zorlamadığımı düşünüyorum...
Hocam seninki i-shift,bizimkiler tam otomatik el freni ile beklememiz için önce N'ye gelmemiz lazım bizim ve daha sonra el freni çekmemiz lazım ve çok sık ışıklarda vites değişikliği yapmakta şanzımanı yıpratıyormuş,o nedenden dolayı bizim arabalara uymaz sizin taktik ;)

hibo

  • İleti: 292
Ynt: Manuel - Otomatik
« Yanıtla #81 : Mart 28, 2011, 10:36:38 ÖÖ »
Ben otomatik kullanıyorum. Gayet de memnunum o kadar rahat ki... Bazen de keşke manuel olsa diyorum. Eğer bu konuda bilgisi olan varsa lütfen yardımcı olsun.

Yokuşta geri gitmek zorunda kalındığında, özellikle de dik bir yokuşta, araba ileri kaçıyor. Ayaklar frenden gaza gidinceye kadar bir miktar öne kaçıyor. Bunu önlemenin bir yolu var mı? Tabi insan bu arada acele ve panikle gaza fazla bastığında da arkada bir engel olduğunda tamponu çarpma tehlikesi doğuyor.

Otomatik kullanan arkadaşlar bu sorunu nasıl aştıklarını paylaşırlarsa sevinirim.
Ayağınızı frenden çekince ileri gitmesi,bütün otomatiklerde olan bişey;hr-v,407,sorento tecrümde 3 aracımda otomatik'ti ve hepsi böyle.
Peki çözümü ile ilgili kendi geliştirdiğiniz bir teknik var mı?

ben hiç üşenmiyorum,el freni kullanıyorum...artık elim alıştı hatta,rampada geri gideceksem,veya rampada ışıkta beklerken ileri hareket edeceksem,direk el freni ile kalkış yapıyorum,hem ani tepkiyi önlüyorum(özellikle geri kalkışta),hem şanzumanı zorlamadığımı düşünüyorum...
Hocam seninki i-shift,bizimkiler tam otomatik el freni ile beklememiz için önce N'ye gelmemiz lazım bizim ve daha sonra el freni çekmemiz lazım ve çok sık ışıklarda vites değişikliği yapmakta şanzımanı yıpratıyormuş,o nedenden dolayı bizim arabalara uymaz sizin taktik ;)

:))haklı olabilirsin,iletiyi yolladıktan sonra da aklıma gelmişti "benim araç i-shift bilmem aynımıdır ama" diye başlamak,ama neyse bu vesileyle tam otomatik ile i-shift i el freni babında mukayese etmemek gerekmiş öğrendik...saygılar..

susemo

  • İleti: 28
Ynt: Manuel - Otomatik
« Yanıtla #82 : Mart 28, 2011, 04:30:16 ÖS »
sol ayağını kullanabilirsin.sol ayağınla  freni salarken aynı anda gaza hafif dokun.

Teşekkür ederim arkadaşlar. Taktiklerinizi uygulayacağım.

AhmetCvc

  • İleti: 643
Ynt: Manuel - Otomatik
« Yanıtla #83 : Mart 31, 2011, 03:37:16 ÖS »
Herhangi bir sorunun yoksa,kesinlikle manuel alacaksın.Otomatik oyuncak araba gibi oluyor sanki :).Ama,rahatına aşırı düşkün biri otomatik almalı.
Ayrıca,otomatik hep daha fazla yakar ama,yüksek hızda bizim araçlar 3000 devirde 108 diyosa otomatikler yabana atılmayacak kadar yüksek bir hıza ulaşıyor.Diferansiyel farkından,insan rahatlıyor o nedenle devir düşük az yakar diye.Ama manuel de bir başka..

freerhyme

  • İleti: 114
Ynt: Manuel - Otomatik
« Yanıtla #84 : Nisan 02, 2011, 02:39:24 ÖS »
Ya ne kadar kötü davranıyorsunuz araçlarınıza yaa :D Benimkinde, otomatikte bile 2.000 devre gelmeden vites attırmaya çalışıyorum :)
:)

rebeloghy

  • Ziyaretçi
Ynt: Manuel - Otomatik
« Yanıtla #85 : Nisan 02, 2011, 10:41:44 ÖS »
arabayı kullanan bensem vitesi değistiren de ben olmalıyım :) saygılar..

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: Manuel - Otomatik
« Yanıtla #86 : Nisan 02, 2011, 10:56:01 ÖS »
sol ayağını kullanabilirsin.sol ayağınla  freni salarken aynı anda gaza hafif dokun.

aynen, ben de öyle yapıyorum, fakat şuna dikkat edin gaz ve frene aynı anda basmak motor ve şanzımana aşırı yük bindirmek demek, seri yaparsanız sorun olmaz, ama ani kalkış için hafif devir vereyim gibi şeylerde denemeyin, zaten frenlerin o durumda aracı tutamadığını da görürsünüz :)

ctr07

  • İleti: 990
Ynt: Manuel - Otomatik
« Yanıtla #87 : Nisan 02, 2011, 11:12:15 ÖS »
sol ayağını kullanabilirsin.sol ayağınla  freni salarken aynı anda gaza hafif dokun.

aynen, ben de öyle yapıyorum, fakat şuna dikkat edin gaz ve frene aynı anda basmak motor ve şanzımana aşırı yük bindirmek demek, seri yaparsanız sorun olmaz, ama ani kalkış için hafif devir vereyim gibi şeylerde denemeyin, zaten frenlerin o durumda aracı tutamadığını da görürsünüz :)
haklısın abi seri bir şekilde yapmak lazım yoksa zararlı:)

ed35

  • İleti: 2070
Ynt: Manuel - Otomatik
« Yanıtla #88 : Nisan 03, 2011, 09:14:34 ÖÖ »
sol ayağını kullanabilirsin.sol ayağınla  freni salarken aynı anda gaza hafif dokun.

aynen, ben de öyle yapıyorum, fakat şuna dikkat edin gaz ve frene aynı anda basmak motor ve şanzımana aşırı yük bindirmek demek, seri yaparsanız sorun olmaz, ama ani kalkış için hafif devir vereyim gibi şeylerde denemeyin, zaten frenlerin o durumda aracı tutamadığını da görürsünüz :)
Frenlerin tutmaması değil direk yola kitlendiğinizi görürsünüz...Freni sonuna kadar basmış gibi yapıştırır sizi ve stop eder,bu olayı yaşamış birinden duymuştuk lastik,balata vs. hepsini değiştirmiş ondan sonra.