Merhaba Arkadaşlar , Bana bu konuda yol gösterdiğiniz için ilk başta teşekkür ederim.Bu konuda yazacaklarım tamamı ile objektif olup hepsi kendi şahsi görüşümdür.
Renault 2010 Megane Hb dynamique 1.5 dci ve Honda Civic 1.6 premium otomatik vites , her iki araba ile 2 defa farklı zamanlarda test sürüşüne katıldım.Bir defa şehir içinde bir defa otobanda ortalama her bir araba ile toplam olarak 30 ile 45 dk arasında sürüş yaptım.Bununla beraber Almanyadan gelen ve 1. Sınıf lisanlı amatör rallici olan bir arkadaşımda test sürüşlerine katıldı.
2010 Yeni Megane HB Dynamique 1.5 dCi 105 bg:Araba dış dizayn olarak bence güzel , arka bagaj hb bir arabaya göre gayet büyük , sürücü bölümü ve oturuş rahatlıgı orta duzeyde , tabiki bagajın büyük olması arabanın arka tarafındaki koltukların diz mesefeni etkilemiş ve arka tarafı küçültmüş arka diz mesafesi idare eder ama kötü demek yanlış olur.İç dizayn ve konfora gelince iç dizayn önceki megane'lara göre daha iyi sade ve anlaşılabilir bir kullanma paneli var . Yol bilgisayarı ve radyo bilgi ekranı bence çok guzel ve gayet yeterli , arabanın kendine ait bluetoothu var ve denemem sonucunda karşı tarafın sesi çok iyi geliyor ama benim sesim karşı tarafa giderken biraz az gidiyor.Konfor ve malzeme kalitesi çok iyi degil biraz basit olmuş ama kalite olarak normal düzeyde.Sürüş olarak otomatik vitesi olmadıgından manuel olarak denedim.Bu yeni Hb'ler 6 ileri düz vites yani yakıt ekonomosi en iyi seviyede tork 240 gayet yeterli 1. ve 2. vitesde araba bazen yetersiz kalıyor ama diger viteslerde boyle bir durum yok.Bir ara kullanırken araba kendini biraz yolda kapadı.Ama gaza basmamla hızlanması bana tatminkar geldi.Direksiyon verilen tepkilere biraz geç olmakla beraber iyi yanıt veriyor.Eski mazotlu arabalardaki gibi çok düşük devirlerde olmadıkça araba sollarken vites düşürtmeye gerek kalmıyor ama tabi benzinli gibi de hızlanmıyor bu duruma alışmanız lazım.Benim test arabam 5000 km.deydi test arabası olmasına ve klimanın hep açık olmasına ragmen yol bilgisayarı 100km/7 lt dizel tüketimi gösteriyordu.Arkadaşlar bu araba gerçekden az yakıyor.Gelelim sürüş konforuna sürüş konforu olarak araba içeriye yol sesini normalden çok alıyor.Bozuk yollarda bunu daha iyi hissediyorsunuz.Ruzgar seside arabada 100 km. den sonra kendini çok fazla hissettiriyor.Araba virajlarda (En yuksek modeline premium paket opsiyonel olarak ekletmek gerekiyor bu paketi özellik olarak Standart modelinde ve en yuksek modelinde bu özellikler yok) ESP + CSV + ASR olmasına ragmen ''G'' dediğimiz kuvveti yani uzerinize kendi agırlıgınız haricinde biraz daha agırlık hissetme olayını çok yaşıyorsunuz ama araba kaymıyor ama kayacakmış gibi bir his yaşattı bana sadece çok fazla içinde virajlarda savruluyorsunuz nedeni yerden yukseklik veya arabanın aerodinamiği olabilir.Bunun yanısıra arka görüş açılarında ve kör noktada çok fazla bir görüş kaybı var.Arabada normalinden biraz daha fazla kör nokta var.Ön cam ve ön görüş mesafesi çok iyi , yanaşma masefesini de gayet iyi algılayabiliyorsunuz.Ama sürüş konforu bence kötü.
Sonuç itibariyle dizel oluşundan dolayı az yakması , iç konsol ve (Dynamique En donanımlı versiyonu ) donanım özellikleri olarak gayet iyi , vites geçişleri biraz kemikli.Fakat sürüş konforu , gaz tepkime süreleri , dizel araba oldugu için her ne kadarda yeni teknoloji olsada vitesle fazla oynamanız gerekmesi (şehir içi için çok büyük dezavantaj hele manuel bir araba için ) kör noktalarının fazla oluşu beni arabadan soğuttu.Şikayetvar.com diye bir site var oraya baktıkdan sonra 20 sayfadan fazla çoğu çözülmemiş şikayet sorunlarını okuyunca bu soğukluk biraz daha arttı.Ama payı çok fazla degil sonuçda megane 3 yeni bir araba diye düşündüm.Fakat Marka Ve Türkiye Servisi aynı.Arabanın fiyatının bu kadar fazla olması da çok buyuk bir dezavantaj yeni model diye ustune çok fiyat bindirmişler.45.600 tl bu arabanın full olanı.
2010 Honda Civic 1.6 Premium Tiptronik F1 Şanzıman:Araba dış dizayn olarak çok güzel.Siyah , Gri ve Beyaz renkleri çok dikkat çekiyor.Arka bagaj bence yukseklik olarak çok küçük ama arkadaki koltukların yatması ile daha geniş bir bagaj hacmi oluşturuluyor.Sürücü kısmı genişligi ve rahatlığı çok iyi ön konsol çok ferah,arka yolcu koltukları diz mesafesi çok guzel herhangi bir rahatsızlık ve sıkışma yok.İç dizayn ve konfor.iç dizaynı mavi gösterge panelleri şık,güzel,anlaşılır ve görüş olarak çok rahat hiç yoldan gözünüzü ayırmak zorunda kalmıyorsunuz.İç konfor iyi ama kullanılan plastik daha kaliteli olması gerekirdi bence plastik kalitesi orta duzeyde.Ön konsol tuş takımları ve radyo biraz karışık (benim için degil babama renaultunkinden daha karışık geldi) tuş takımına sahip.Yol bilgisayarı benzin ile ilgili verileri iyi veriyor ama bence kesinlikle daha içerikli bir bilgilendirme yapısı ve görünüşü olması gerekirdi.Yakıt ekonomisi test aracında 100km / 10 lt gösteriyordu ve araba 10.000 km.deydi arabayı herkes hızlı kullanmak istiyormuş yuksek devirlerden dolayı boyle ama normal tuketimde bundan en fazla 1 lt düşük olur şehir içinde yani 100km/9lt gibi rakamlar görebiliriz.Fazlamı yakıyor derseniz evet dizel bir arabaya göre fazla yakıyor ama benzinli diğer arabalara göre çok normal bu arada bindiğim test arabası da otomatik vites.Gelelim şimdide sürüş konforuna.1. vites 1500 devire kadar otomatik oldugu için araba o beklenen 125 bg . lik seriliği vermiyor.Ama o devirden sonraki viteslerde o serilik var.(Seri araba düşünceniz varsa manuel alın o daha iyi ).Ben tiptronik vitesli bir arabanın bu kadar rahat vites değiştirecegini zannetmezdim araba vites değiştiriyor ama çok çok dikkat etmezseniz(biraz abartı kullancam ) Neredeyse vites değiştirmiyor bile dersiniz.Arabanın ön kaputu hiç gözükmüyor ama bu benim için bir dezavantaj degildi çok çabuk alıştım.130 km ye kadar arabada ruzgar sesi yok.130 km den sonra evet ruzgar sesi kendini belli ediyor ama rahatsız edici degil kesinlikle.Virajlarda ben arabayı çok yeterli buldum içinde hiç savrulma gibi bir olay olmadı araba yere çok iyi tutundu.Vsa (viraj denge kotrol sistemi asr'nin ve viraj sistemlerinin en gelişmiş hali vsa'dır) arabada çok buyuk bir artı vsa'yı bir virajda devreye sokmayı başardım,galiba bayinin satış elemanı birazcık korktu.Vsa'sız bir honda sakın almayın derim bence çok buyuk bir guvenlik ayrıntısı.Arabada kör nokta var ama çok fazla degil.Aynalar işlevini oldukça iyi yerine getiriyor.
Sonuç olarak Honda civic 1.6 Premium yakıt olarak günümüz şartlarına göre şehir içi biraz fazla yakıyor.Yuksek devirlerde daha da fazla yakabilir.Ama az basınca ve uzun yolda 6 lt kadar düşenler var.Konsolun iç plastik kalitesi orta.İç oturma konforu ve koltuklar bence çok rahat ve konforlu bir oturuş sergiliyor.Sürüş konforu ve tiptronik vitese gelince söylenecek hiç bir şey yok bence bir çok arabaya göre çok guzel.Özellikle Tiptronik vites yuksek derecede netlik ve kararlılıkda vites değişimi yapıyor.Direksiyon tepkimesi çok iyi , ani şerit değişikliğinde ve virajlarda araba kendini savurmuyor içindeki yolcularıda fazla etkilemiyor.
En son olarak megane 3 kötü bir araba degil ama honda ile kıyaslamanın çok yanlış olduğu düşüncesindeyim.
Bunlar benim şahsi olarak kendi izlenimimdir.Kendi tebrübelerime dayanarak bunları yazdım.
Tercihimi Honda Civic 1.6 premiumdan yana kullandım Ağustos 3 de arabamı teslim alcam.Bana burdan yardım eden gerek pm yolu ile gerekse bu başlık altında yazı yazan ve sorularıma cevap veren arkadaşlara çok teşekkür ederim.Herkese Kazasız belasız hayırlı sürüşler dilerim.[/u]