Nette gezinirken rasladım... Almanlar'ın SportAuto dergisi nisan sayısında 2007 Type-R FN2 ile 2007 WV GTI karşılaştırması yapmış. Sonuçlar şöyle:
2007 Hond Civic Type R (FN2) 2007 VW GTIengine: 4cyl inline engine: 4cyl inline Turbo
valves: 4 valves: 4
displacement: 1998 ccm²displacement: 1984ccm²
compression: 11,0:1 compression: 10,3:1 0.7bar boost
hp: 201hp at 7800rpm hp: 200hp at 5100rpm
torque: 193Nm at 5600rpm torque: 280Nm at 1800rpm
FWD 6speed stick shift FWD 6speed stick shift
brakes: 300/260mm front/rear brakes: 312/286mm front/rear
tires: Bridgestone Potenza RE0 50A tires: Bridgestone Potenza RE0 50A
225/40 R18 225/45 R17
rims 7.5x18" rims 7.5x17"
fuel 50liter fuel 55liter
weight 1355kg weight 1387kg
weight balance 64.1/35.9% weight balance 63.2/36.8%
weight to power 6.7kg/hp weight to power 6.9kg/hp
basic price 26,900Euro basic price 25.415Euro
testvehicle 30,060Euro testvehicle 28,535Euro
accleration accleration
0-40km/h 2.2s 0-40km/h 2.2s
0-60km/h 3.5s 0-60km/h 3.4s
0-80km/h 5.0s 0-80km/h 4.8s
0-100km/h 7.0s 0-100km/h 6.9s
0-160km/h 17.7s 0-160km/h 16.1s
0-180km/h 24.8s 0-180km/h 22.0s
topspeed 235km/h topspeed 235km/h
18m slalom 65.7km/h 18m slalom 66.5km/h
brake 100km/h>0km/h 38m(cold) 38.4m(hot) brake 100km/h>0km/h 37m(cold) 37.5m(hot)
shorttrack Hockenheim GP race track
VW GTI 1:19.6minCivic Type R 1:21.3minTester FN2' nin ikinciliğini düşük tork ve Ep3'e göre agırlığın artması olarak yorumluyor... ( e zaten FN2 32kg hafif GTI a göre, sonuçta karşılaştırma ikisi arasında) Bu drumda önceki kasa ile 2007 GTI karşılaştırılsa ve EP3 birinci oldugunda 180kg hafif oldugu için kazandı diyeceklerdi sanırım
Neyse asıl karşılaştırma yeni Type-R ile.. Vtec; nedense pek üstünde durulmamış ama.. ( jantlar da 18'')
FN2 ile ilgili çok farklı değerler görüyorum nette, bu karşılaştırmanın sonucundan pek emin olamadım ben açıkçası...
Bu arada; Topgear'ın hothatch timetrail değerlendirmesindeki Golf 30.yıl versiyonuydu (
230hp)
New Type R = 1:34.4
Golf Edition 30 = 1:32.6
EP Type R = 1.32.8