Gönderen Konu: 2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R  (Okunma sayısı 14391 defa)

CaddeboyCan

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« : Eylül 30, 2005, 03:17:35 ÖS »
6 ileri ZF 6 HP 19 steptronic şanzımanlı yeni kasa 258 beygirlik Bmw 330 i mi yoksa 200 beygirlik Civic Type -R  mı sizce 400m lik bi katılımı  önde bitirir???




 






DzinaJ

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #1 : Eylül 30, 2005, 04:42:07 ÖS »
valla bildiklerimi söliyim neticede diğeri arkadan itişlik typer ise önden burda kalkıştatabikide typer avantajlı=arkadan itişli bir araç her zaman daha geç kalkar önden çekişli ise tam tersi,bir eşyayı çeker gib düşünürseniz anlarsınız,ama hp farkı var tabi onun kadar ağrlık farkıda var ama bence typer alır

HONDA

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #2 : Eylül 30, 2005, 04:49:04 ÖS »
Hımm...
Eskisiyle çok denedim ama yenisi için bi fikrim yok açıkçası...
Bulun bi tane hertürlü denerim ben... :)

aRCiTiNiK 46

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #3 : Eylül 30, 2005, 07:50:09 ÖS »
330 i çok yalan bence .. :-)

ReX

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #4 : Eylül 30, 2005, 08:15:33 ÖS »
330 Ci'yi dereceli, chip takılı 206 GTI yiyor... ! Type-R'mı yiyemicek yahu...

CaddeboyCan

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #5 : Eylül 30, 2005, 11:09:04 ÖS »
Type-r 200 PS'lik motoruyla saatte 235 km hız... 0-100 hızlanma değeri 6.6 sn
Bmw ise
Motor 2996 cc
Silindir / Motor Tipi / Sübap 6 silindir / sıralı / 24 sübap
Beygir Gücü @ RPM 258 HP @ 6600
0-100 km/h steptronic:(6,6) sn 0-1000 m (s) (26,2)
nerdeyse eşitler ben karar veremedim doğrusu :)
piyasada daa doğru dürüst yeni kasa 330 yokki yoksa getiricem type-r la kapıştırıp video yapardık kim koparırdı acaba............:)

Onu-R

  • İleti: 3113
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #6 : Ekim 01, 2005, 12:15:32 ÖÖ »
Type-R gibi geliyo banada..

kelalper

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #7 : Ekim 01, 2005, 10:40:06 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "DzinaJ"
valla bildiklerimi söliyim neticede diğeri arkadan itişlik typer ise önden burda kalkıştatabikide typer avantajlı=arkadan itişli bir araç her zaman daha geç kalkar önden çekişli ise tam tersi,bir eşyayı çeker gib düşünürseniz anlarsınız,ama hp farkı var tabi onun kadar ağrlık farkıda var ama bence typer alır


maalesef bu dediğin arabalarda geçerli değil. Arkadan itişli arabalar her zaman daha hızlı kalkar ve her zaman daha atiktirler. Birinci sebebi senin dediğin eşyada amortisör yoktur ve kütle çekilir ya da itilirken salınım yaparak kütle transferi gerçekleştirmez. Ama arabalarda amortisör vardır yani kütle transferi gerçekleşir ve ağırlık önden arkaya doğru akar. Bundan dolayıda arka lastiklerin tutunma oranı daha fazladır. Yüksek hızlarda da arkadan itişliler daha atiktir nedenide rüzgar akımı arabanın önünü havaya kaldırarak arka lastiklere daha fazla ağırlık geçmesini sağlar. Bu nedenlerden dolayı her zaman spor arabalar genellikle arkadan itişli olarak üretilirler.

BMW 330 vs Type R konusuna gelince denemeden bişey belli olmaz. BMW ağırlıktan dolayı biraz dezavantajlı.

93si

  • İleti: 743
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #8 : Ekim 01, 2005, 12:14:54 ÖS »
birazmı bence BMW bi tarafını kaldırana kadar typeR 3. vitesi bitirmiş olur

kelalper

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #9 : Ekim 01, 2005, 08:19:07 ÖS »
o kadar değil erol. Torku onu gayet yeterli olarak yerinden kaldırır. Bi M3 Değil ama genede çok can yakabilecek makina var üzerinde.
BU arada Yeşilköyde Mertin pembe M3 ünü bilen bilir. Mert şu anda bi tanede 286 lık üzerinde çalışıyormuş. Gene 900 hp hedefleri var.

35YE720

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #10 : Ekim 02, 2005, 12:17:35 ÖÖ »
Ben Type-R diorum gerek agırlık gerekse type-R 1. ve 2. vıtesı ama sonrası ne olur bılmem....

AudioGarage

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #11 : Ekim 04, 2005, 10:26:23 ÖS »
Denemeye gerek yoq...typeR sa işlem tamam....denenmişleride war tabiki :D

DzinaJ

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #12 : Ekim 05, 2005, 12:43:50 ÖÖ »
Alıntı yapılan: "kelalper"
Alıntı yapılan: "DzinaJ"
valla bildiklerimi söliyim neticede diğeri arkadan itişlik typer ise önden burda kalkıştatabikide typer avantajlı=arkadan itişli bir araç her zaman daha geç kalkar önden çekişli ise tam tersi,bir eşyayı çeker gib düşünürseniz anlarsınız,ama hp farkı var tabi onun kadar ağrlık farkıda var ama bence typer alır


maalesef bu dediğin arabalarda geçerli değil. Arkadan itişli arabalar her zaman daha hızlı kalkar ve her zaman daha atiktirler. Birinci sebebi senin dediğin eşyada amortisör yoktur ve kütle çekilir ya da itilirken salınım yaparak kütle transferi gerçekleştirmez. Ama arabalarda amortisör vardır yani kütle transferi gerçekleşir ve ağırlık önden arkaya doğru akar. Bundan dolayıda arka lastiklerin tutunma oranı daha fazladır. Yüksek hızlarda da arkadan itişliler daha atiktir nedenide rüzgar akımı arabanın önünü havaya kaldırarak arka lastiklere daha fazla ağırlık geçmesini sağlar. Bu nedenlerden dolayı her zaman spor arabalar genellikle arkadan itişli olarak üretilirler.

BMW 330 vs Type R konusuna gelince denemeden bişey belli olmaz. BMW ağırlıktan dolayı biraz dezavantajlı.


yeterli bir açıklama teşşekürler bir şey daha öğrenmiş olduk :)

EURO_R

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #13 : Ekim 05, 2005, 05:15:03 ÖS »
BMW3.30i(2006)

 0-50 km/s : 2.6 sn
 0-100 km/s : 6.9 sn
 0-130 km/s : 10.7 sn

 TYPE_R(2002)

 0-50 km/s : 2.8 sn
 0-100 km/s : 7.0 sn
 0-130 km/s : 11.3 sn

arkadaşlar bana 3.30i gibi geliyo verilerde onu gösteriyo..

kelalper

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #14 : Ekim 05, 2005, 05:42:32 ÖS »
Type R ın değerinde yanlışlık var. 6.6 sn olacak.

93si

  • İleti: 743
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #15 : Ekim 06, 2005, 09:21:59 ÖÖ »
Ewet

Güven

  • İleti: 1815
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #16 : Ekim 06, 2005, 10:00:38 ÖÖ »
Çok değişken bir soru bu yeni si ile yürümedik daha ama eskisini zaten herkes biliyor nasıl Type R ın yediğini  :cool:

EURO_R

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #17 : Ekim 06, 2005, 03:15:04 ÖS »
arkadaşlar ben type_r ın 2002 modelinin verilerini verdim zaten zannedersem 2004 sonrası 6.6 bilginize bende bi honda tutkunu olarak honda derim ama bazen mantıklı olmak lazım...

VTI

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #18 : Ekim 06, 2005, 03:42:54 ÖS »
eski ise ( yani 7,0 )  
o zaman bmw görünüyo ağırlığa rağmen

VTEC_BOY

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #19 : Ekim 07, 2005, 03:40:37 ÖS »
Alıntı yapılan: "ReX"
330 Ci'yi dereceli, chip takılı 206 GTI yiyor... ! Type-R'mı yiyemicek yahu...
+111 bencede typerın alması cok zor.....

kelalper

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #20 : Ekim 08, 2005, 10:08:06 ÖÖ »
arkadaşlar dün akşam denedik 2005 330 ve 2004 type R ile. TypeR da Stock 330 da stocktu . Sahil boşken denedik 3 kere. İki arabadada iki kişi vardı üzülerek söylüyorum BMW yeni bi canavar yaratmış. 2 kalkışta 330 zaten direk kalkarken kafayı uzatıyor. Ondan sonrada ayırmaya başlıo. Hele Type Rda 2 bittiktan sonra 330 daha bi fark açıo. Son denemede Type R ı ben kullandım arkadaş kaldıramadı die. Gene aynı. Bu sefer ben kaldırdım BMW kaldıramadı aha geçtik derken arkadan gelip yetişti. 3. vitesin başında yanyanayken sonunda bi boy önümüzdeydi. Önümüzdeki hafta uygun olursa YK plakalı Type R ile deniyecez heralde kafa kafaya olur.

HONDA

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #21 : Ekim 08, 2005, 10:11:52 ÖÖ »
BMW, Type R'ı geçebilmek için üretim bandında 2005 Modeli
için bazı modifikasyonlara gitmiş demekki...  :-({|=  :mrgreen:

kelalper

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #22 : Ekim 08, 2005, 10:45:02 ÖÖ »
abi arada 58 bg gibi bi fark var.  Ben kafa kafaya olur diye tahmin ediyodum ama öyle olmuyor. Gözle görmedende inanmak zor haklısın ama Type R ı ne kadar sevdiğimi bilirsin o yüzden 330 un stock olduğuna inanmadım. Sahibi tıfıl bi çocuk zaten serkan die. Yok abi bişey yapmadık arabaya dedi. O kadar fark için turbo falan olması lazım die kaputu açtım tertemiz hava filtresi bile aynen orjinal. Araba sabah bakımdan çıkmış pırıl pırıldı motor kısmıda. 8-[

HONDA

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #23 : Ekim 08, 2005, 10:46:27 ÖÖ »
Sana göre eskiye göre ne kadar farklı 330 peki?

kelalper

  • Ziyaretçi
2006 Bmw 330ia - Honda Civic Type-R
« Yanıtla #24 : Ekim 08, 2005, 11:04:16 ÖÖ »
kullanmadım bilmiyorum ama daha seri hızlandığı kesin. aktif çekiş sisteminin verimli çalıştığıda kesin. Çünkü kalkış anında daha sarmadan araba yerinden fırlıyor. Ben kullandığımda da kapattılar heralde hafif bi sardı kalkamadı bende iyi kaldırdım sarmadan.Yarım boy fırladım ama gene ikinin sonunda arkadan geldi ben 3 e attığımda da ayırmaya  başladı.  Aynı bizim YK ile Stock Type R ın farkı gibi. YK nında NOS kapalıyken geçse bile farklı geçebileceğini sanmıyorum.  :?