Gönderen Konu: 2004 Megane 1.5 Dci vs 2011 Civic HB 1.4  (Okunma sayısı 4385 defa)

e-boo

  • İleti: 3
2004 Megane 1.5 Dci vs 2011 Civic HB 1.4
« : Ekim 08, 2013, 09:02:59 ÖÖ »
Arkadaşlar biraz cahilim Honda hakkında bu yüzden sorularımı mazur görün.
2004 Model Megane II HB 1.5 dizel kullanıcısıyım. Yıllık kullanımım maksimum 8000-10000 km civarı. Araç kullanım yoğunluğum artık azaldığı için benzinli ve otomatik vites bir araca geçmek istiyorum. Bu arada model yılını da yenilemek istiyorum.

Bütçem 35000 TL civarı. Fiyat/Performans olarak 2010-2011 model Honda Civic HB 1.4 mantıklı bir seçenek gibi görünüyor.
Ayrıca tabi yakıt konusundaki artılarını da düşündüm bu aracı seçeneklerim arasına alırken.

Bu konuda size sorularım olacak;
1 - i-vtec anladığım kadarıyla motor teknolojisinin ismi. i-shift şanzıman teknolojisinin ismi.
  a - 1.4 olarak i-vtec dışında motor olarak bir seçenek varmı?
  b - i-shift dışında otomatik şanzıman seçeneği var mı?
2 - Aracı 1.4 i-vtec ishift olarak düşünüyorum. Ancak Performans konusunda hakkında negatif düşünceler duydum.
Performans değerlendirmesi göreceli bir şey bence. Ben çok performans meraklısı biri değilim ancak bu kadar negatif düşünce beni de tekrar düşünmeye itti.
Şöyle söyleyeyim kullandığım megane 1.5 dizelden performans açısından gayet memnunum.

Almayı düşündüğüm Civic HB 1.4 i-vtec i-shift bana megane ın performansını aratır mı?



mehmet zengin

  • İleti: 583
Ynt: 2004 Megane 1.5 Dci vs 2011 Civic HB 1.4
« Yanıtla #1 : Ekim 08, 2013, 09:46:56 ÖÖ »
Öncelikle motor Honda da Vtec dir. Dohc, Sohc, i-vtec bunlar kafanızı karıştırmasın, onlar beygir gücü vs gibi kavramlar sanırım? (ama illede bi bakıyım derseniz http://tr.wikipedia.org/wiki/VTEC). Diğer markalarda sorunsuz bi motor yakalasa onlarda değişmeyecekler. Renault yakalamış onu söliyim, şuan kullandığınız Dci motor bir örneği.

Şanzıman konusuna gelince daha önce konu açılmış güzel bir açıklama var (http://www.teamhondaturkey.com/forum/problemler_ve_cozumleri/ishiftcvtdsgtam_otomatik_arasindaki_farklar-t64278.0.html)

Gelelim performansa 1,4 civic 100hp ve 127nm tork olarak verilmiş hondanın sitesinde. Bu araçtan sizin megane kadar ani hızlanmasını beklemeyin. Ama çok çok da hantal olmaz. Manuel olsa o zaman megane ile arasındaki farklı net anlayamayabilirdiniz. Ama sizi üzeceğini de sanmıyorum? 35bin verecekseniz sedan FD6 da düşünün derim. 125hp, 152nm tork ve cvt şanzıman sanırım daha iyi bir seçenek olur? Ki o zaman meganeyi hiç aramazsınız :) 35e de 2009-2011 arası bulabilirsiniz sanırım? (oto pazarında 1 ay önce 33-37 arası 2010-2011 model vardı 3 tane). Sizin meganeden bir müddet kullandım. İstanbul - Ankara 1 kez uzun yol yaptım. Ben o kasayı çok beğenirim. Ama civic olunca meganeyi de aman aman aratmaz diye düşünüyorum. Ben bu yıl başı honda ile tanıştım, şimdi civic sonrası c sınıfı hiçbir araç keyif vermez oldu :) artık civic sonrası D sınıfı keser sanırım. Ya hiç bulaşma Honda kültürüne, ya da hayırlı olsun :)

münzevi

  • Co-Admin
  • İleti: 538
Ynt: 2004 Megane 1.5 Dci vs 2011 Civic HB 1.4
« Yanıtla #2 : Ekim 08, 2013, 09:59:23 ÖÖ »
Öncelikle motor Honda da Vtec dir. Dohc, Sohc, i-vtec bunlar kafanızı karıştırmasın, onlar beygir gücü vs gibi kavramlar sanırım? (ama illede bi bakıyım derseniz http://tr.wikipedia.org/wiki/VTEC). Diğer markalarda sorunsuz bi motor yakalasa onlarda değişmeyecekler. Renault yakalamış onu söliyim, şuan kullandığınız Dci motor bir örneği.

Şanzıman konusuna gelince daha önce konu açılmış güzel bir açıklama var (http://www.teamhondaturkey.com/forum/problemler_ve_cozumleri/ishiftcvtdsgtam_otomatik_arasindaki_farklar-t64278.0.html)

Gelelim performansa 1,4 civic 100hp ve 127nm tork olarak verilmiş hondanın sitesinde. Bu araçtan sizin megane kadar ani hızlanmasını beklemeyin. Ama çok çok da hantal olmaz. Manuel olsa o zaman megane ile arasındaki farklı net anlayamayabilirdiniz. Ama sizi üzeceğini de sanmıyorum? 35bin verecekseniz sedan FD6 da düşünün derim. 125hp, 152nm tork ve cvt şanzıman sanırım daha iyi bir seçenek olur? Ki o zaman meganeyi hiç aramazsınız :) 35e de 2009-2011 arası bulabilirsiniz sanırım? (oto pazarında 1 ay önce 33-37 arası 2010-2011 model vardı 3 tane). Sizin meganeden bir müddet kullandım. İstanbul - Ankara 1 kez uzun yol yaptım. Ben o kasayı çok beğenirim. Ama civic olunca meganeyi de aman aman aratmaz diye düşünüyorum. Ben bu yıl başı honda ile tanıştım, şimdi civic sonrası c sınıfı hiçbir araç keyif vermez oldu :) artık civic sonrası D sınıfı keser sanırım. Ya hiç bulaşma Honda kültürüne, ya da hayırlı olsun :)

FD6'da CVT şanzıman kullanıldı mı???

e-boo

  • İleti: 3
Ynt: 2004 Megane 1.5 Dci vs 2011 Civic HB 1.4
« Yanıtla #3 : Ekim 08, 2013, 10:16:53 ÖÖ »
Teşekkür ederim bilgiler için çok aydınlatıcı oldu.
Ancak FD6 cvt şanzımanda sanırım yakıt konusunda sıkıntı çekerim diye düşünüyorum. Çok yol yapmasam da yola çıkarken aklım yakıtta kalmamalı. Hele ki 1.5 dci megane dan sonra :)

Şanzıman konusuda çok güzel anlatılmış. Ancak i-shift ten soğur gibi oldum çünkü toyota corolla multimode şanzımanıyla aynı sınıfta olduğunu gördüm. Toyota multimode kullandım ve pek memnun kalmadım.

Hondadan önce aklımda 1.4TSI Golf DSG vardı. Ekonomik açıdan Honda düşünmeye başlamıştım.
Tüm bunlar düşünüldüğünde sanırım benim açımdan 1.4 TSI Golf DSG seçenekler arasındaki yerini sağlamlaştırıyor.

mehmet zengin

  • İleti: 583
Ynt: 2004 Megane 1.5 Dci vs 2011 Civic HB 1.4
« Yanıtla #4 : Ekim 08, 2013, 10:18:24 ÖÖ »
Öncelikle motor Honda da Vtec dir. Dohc, Sohc, i-vtec bunlar kafanızı karıştırmasın, onlar beygir gücü vs gibi kavramlar sanırım? (ama illede bi bakıyım derseniz http://tr.wikipedia.org/wiki/VTEC). Diğer markalarda sorunsuz bi motor yakalasa onlarda değişmeyecekler. Renault yakalamış onu söliyim, şuan kullandığınız Dci motor bir örneği.

Şanzıman konusuna gelince daha önce konu açılmış güzel bir açıklama var (http://www.teamhondaturkey.com/forum/problemler_ve_cozumleri/ishiftcvtdsgtam_otomatik_arasindaki_farklar-t64278.0.html)

Gelelim performansa 1,4 civic 100hp ve 127nm tork olarak verilmiş hondanın sitesinde. Bu araçtan sizin megane kadar ani hızlanmasını beklemeyin. Ama çok çok da hantal olmaz. Manuel olsa o zaman megane ile arasındaki farklı net anlayamayabilirdiniz. Ama sizi üzeceğini de sanmıyorum? 35bin verecekseniz sedan FD6 da düşünün derim. 125hp, 152nm tork ve cvt şanzıman sanırım daha iyi bir seçenek olur? Ki o zaman meganeyi hiç aramazsınız :) 35e de 2009-2011 arası bulabilirsiniz sanırım? (oto pazarında 1 ay önce 33-37 arası 2010-2011 model vardı 3 tane). Sizin meganeden bir müddet kullandım. İstanbul - Ankara 1 kez uzun yol yaptım. Ben o kasayı çok beğenirim. Ama civic olunca meganeyi de aman aman aratmaz diye düşünüyorum. Ben bu yıl başı honda ile tanıştım, şimdi civic sonrası c sınıfı hiçbir araç keyif vermez oldu :) artık civic sonrası D sınıfı keser sanırım. Ya hiç bulaşma Honda kültürüne, ya da hayırlı olsun :)

FD6'da CVT şanzıman kullanıldı mı???
Hondanın sitede i-shift olan özellikle yazılmış, fd6 için sadece otomatik yazılmış. Yani emin olarak yazmadım. CVT değilse i-shift se de başarılı demekki? civic vites geçişlerinden kimse şikayetçi değil gördüğüm kadarıyla. Ben i-shift i diğer markalardakilerle kıyas yaptım. Onlarda geçişler az da olsa hissediliyor.

e-boo

  • İleti: 3
Ynt: 2004 Megane 1.5 Dci vs 2011 Civic HB 1.4
« Yanıtla #5 : Ekim 08, 2013, 10:29:30 ÖÖ »
Keşke i-shift 1.4 HB test etme imkanım olsa rampada, düz yolda kullanımına bir bakabilsem. Hondada 0 araç testi yapsam diyorum ama artık 1.4 HB i-shift yok sanırım. Artık üretilmiyorsa tutulmadı mı acaba diye de düşündürüyor insanı.

mehmet zengin

  • İleti: 583
Ynt: 2004 Megane 1.5 Dci vs 2011 Civic HB 1.4
« Yanıtla #6 : Ekim 08, 2013, 10:56:11 ÖÖ »
hb yeni kasa çıkardı. Yoksa 1,4 halen var. Otomatiği de gelir bence. Gidip onu test edin dicem ama şimdilik otomatik yok tabi.

av.ak

  • av.ak
  • İleti: 257
Ynt: 2004 Megane 1.5 Dci vs 2011 Civic HB 1.4
« Yanıtla #7 : Ekim 08, 2013, 11:00:02 ÖÖ »
ishift çok kararsız ve sorun çıkaran bir şanzıman. bu birde 1.4 ile birleşince işler daha kötü oluyor malesef. gidişte megane i ararsınız. bunları bir hb hastası olarak söylüyorum

av.ak

  • av.ak
  • İleti: 257
Ynt: 2004 Megane 1.5 Dci vs 2011 Civic HB 1.4
« Yanıtla #8 : Ekim 08, 2013, 11:01:20 ÖÖ »
ayrıca cvt sadece hybrid civicte kullanıldı. fb7 ue fd6 lar tam otomatik. hb lerde de ishift vardı.

bilgin

  • bilgin
  • İleti: 160
Ynt: 2004 Megane 1.5 Dci vs 2011 Civic HB 1.4
« Yanıtla #9 : Ekim 08, 2013, 11:57:44 ÖÖ »
33-37 arası 2009-2011 Bulursunuz yazmış arkadaş kendide 2012 yeni kasa civik kullanıcısı (yeni derken eskisini mumla aratan kasa) demekki buda bunu 40 a filan satacak bence bi pazarlıkyap al kardeşim Mehmet beyin arabasını, ha pertden çıkma sağı solu değişmiş komple boyalı araçları kastedmiyoruz sanırım... doğrusunu söylemek gerekirse 2009-2011 dream modellerini en düşük kasa bulabilirseniz hesaplı  ancak alabilirsiniz o fiyatlara oda 35-38 arasın ancak olur heralde
« Son Düzenleme: Ekim 08, 2013, 12:02:46 ÖS Gönderen: bilgin »

mehmet zengin

  • İleti: 583
Ynt: 2004 Megane 1.5 Dci vs 2011 Civic HB 1.4
« Yanıtla #10 : Ekim 08, 2013, 01:09:43 ÖS »
Sayın bilgin fiyat konusunda haklı olabilir bakmak lazım. Sonuçta ben Altunizadede pazar günleri kurulan 2. oto pazarında gördüğüm 3 civic üzerinden konuşuyorum (3. elegance idi). Hasar durumlarını da bilemiyorum.

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: 2004 Megane 1.5 Dci vs 2011 Civic HB 1.4
« Yanıtla #11 : Ekim 08, 2013, 02:06:37 ÖS »
sorunsuz otomatik istiyorsanız sedan civic alın, bu sınıftaki araçlar içerisinde şanzımanından performansından daha çok memnun edecek araç yoktur emin olabilirsiniz. çok az yol yaptığınızı düşünürsek evladiyelik olur sizin için, lpg de isterim derseniz dci'ı aramazsınız, üstelik megane'dan hızlıdır. 1.4 motor nispeten tutuktur tabi, gücü megane kadar ama torku 1/2si kadar, dolayısıyla o gaza basınca geriye yapışma hadisesi 1.4 civicte kesinlikle olmaz, yahut yokuşlarda hızlanmak için vites düşürmek zorunda kalırsınız.

ishift şanzıman sadece hb'lerde kullanılmıştır, "robotize şanzıman" sınıfına girer, kavrama işinin pnömatik bir güçle yapılmasından ibarettir, özünde manual şanzımandır. sedanlar ise "tork konvertörlü" şanzıman kullanır, verimi çift kavramalardan düşüktür ancak dünyanın en sağlam şanzıman teknolojisidir, üstelik çok sağlam motor freni yapabilmesi de hondaya has bir artıdır.

2007dan bu tarafa üretilen civiclerin tamamı ivtec motor kullanır. vtec motorun ekonomi bazlı olanıdır. bu konuda kafanızı yormayın yaşlı bir civic almazsanız motoru eninde sonunda ivtec olacaktır. özelliği de 3000 ve 4500 devirde iki farklı kademe açıp motorun yakıt - hava karışım oranını değiştirerek ekonomi ile performans arasında denge kurmasıdır.

hb'lerde 1.8 motor da kullanıldı ancak o da ivtecdir ve otomatiklerin hepsi ishift şanzıman ile ingiltereden ithal edildi. sedanlar ise yerli üretimdir ve tamamı tork konvertörlü honda şanzıman kullanır. özetle 1.4 alırsanız ya düz alacaksınız ya ishift otomatik.
« Son Düzenleme: Ekim 08, 2013, 02:07:45 ÖS Gönderen: BHAAL »