30km hızla 5.vitese atanın aklından şüphe etmek gerek
yakıt ekonomisi için abartan tipler var,
30 km/h de 5.vites çok mantıklı gelmiyor ama 50 km/h 4.vites sırf yakıt sarfiyatı rekoru için 5 km kadar kullanmışlığım vardır, yol bilgisayarı 3.0 lt nin üzerine çıkmadı mantıklı mı derseniz bence değil... şanzımanı yıpratmaktan başka birşey değil
Arkadaşım tipler derken neyi kastediyorsunuz. İsteyen istediği viteste gider kime ne. Ayrıca 50 km hızla 4. viteste giderken şanzıman nasıl yıpranıyormuş bir acıklarmısınız.
öncelikle şahısa yönelik bir yorumda bulunmadım,
uzun süre bu şekilde (30 km/h de 5.vites) kullanırsanız zaten ne demek istediğimi daha iyi anlamış olacaksınız.
çok basit bir mantıkla izah edeyim, sizinde bildiğiniz gibi dişli grubundan oluşan bir sistem şanzıman,
yüksek vites ile giderken küçük bir dişli ile büyük bir dişliye hareket vermek istiyorsunuz ve bu dişlinin torkuda bahsettiğiniz alt devirlerde oldukça düşük bir tork kuvvetiyle çevirmeye zorlamakta.
umarım izahım yanlış anlaşılmaz, sadece bana garip gelen bahsettiğiniz vites, devir ve hız aralığında aracın vibrasyonsuz seyir etmesi