Konuyu açan arkadaş ERA ile kalkış denemelerinde kafa kafa ya kaldığından bahsetmiş, diğer deneyenler de farklı yorumlar sunmuşlar, bir çoğunuza kısmen katılıyorum ama şeytan ayrıntıda gizlidir...
Hyundai ERA - Honda Civic 1.6i ES diyoruz,
Hondalarımız malum 1998 - 2001 Anadolu Honda üretimi ve büttün 1.6i ES ler tek motor seçeneğine sahip 120 PS
Ama ERA dediğin zaman iddiaya girerim mühendisleri bile tek tek sayamaz, sırf motor seçeneklerini say desek koca bir liste çıkar...
En yenilerini değerlendirmeye alırsak;
1.4 DOHC ERA TEAM ler var 1.4 cc 16V motordan 6000 devirde 97 PS (71 kw) güç elde edilmiş, sıkıştırma oranı 1:10, max tork ise 4700 devirde 128 kgm olarak belirlenmiş... 0-100km hızlanması 12,3 saniye... (A/T ise 14,5 saniye),
1.6 DOHC-CVVT ERA lar var 1.6 cc 16V motordan 6000 devirde 112 PS (82 kw) güç elde edilmiş, sıkıştırma oranı 1:10, max tork ise 4500 devirde 149 kgm olarak belirlenmiş... 0-100 km hızlanması 12 saniye (A/T ise 12 saniye)
Ve bu araçların ağırlığı 1133 kg arkadaşalr (kim dedi hafif diye)
1.5 CRDI -TI-VGT ERA lar var 1.5 cc dizel motordan 4000 devirde 110 PS (81 kw) güç elde edilmiş, sıkıştırma oranı 1:17,8, max tork ise 1900 -2750 deviraralığında 240 kgm olarak belirlenmiş... 0-100km hızlanması 11,5 saniye... (A/T ise 12,7 saniye) ve 1205 kg
yani arkadaşlar, hangi yundai ile kalktığınıza bağlıdır . . .
Kalkışlarda 1.6 nın ve dizeli,n hakketen çok iyi olduğunu tecrübelerimden biliyorum... Ama bir ayrıntı benim araç 1.6i ES A/T... km 90 ı gösterdiğinde isterse 3 boy açsmış olsun benim ibre 140 - 150 - 160 - 170 - 180 yatarken ben o nu unutuyorum bile . . .:
Aynada bile görünmüyorlar çünkü . . .