Arkadaşlar bu konu çok uzamış bence . . . Benim ki senin ki gibi olmuş...
Ama tam olarak objektif değerlendirme yapan olmamış... Ben de yapabilecek kadar bilgiye sahip değilim, 1.6i ES in her marifetini biliyorum ama VTEC ler le ilgili çok fazla tecrübem yok...
AMA LÜTFEN ARAŞTIRMADAN SADECE YAZMIŞ OLMAK İÇİN YAZMAYIN BENCE . . .
HONDA CIVIC VTEC II
Motor : Önde enlemesine yerleştirilmiş, üstten tek eksantrikli,16 supaplı, Honda PGM-FI elektronik enjeksiyonlu motor YANİ SOHC
Motor Hacmi : 1590cc
Çap/Strok : 75x90mm
Motor Gücü : 5600 d/d'de 110 HP
Max.Tork : 4300d/d'de 152 Nm
Ama bir iki yaşanmışlığımız paylaşmak lazım . . .
Ben 1.6i ES A/T kullanıyorum, araçta jant dışında değişik durum yok, eh LPG li bir de...
VTEC LS ve VTEC ES ler ile farklı zamanlarda boy ölçüşmemiz oldu... Sonuç muamma, çünkü yol çok düzgün ise iES uzuyor, ancak yolda viraj varsa, rampa varsa o zaman iES e göre daha düşük devirlerde max torku ya da max gücü bulan VTEC aralanıyor . . . Eeee her yokuşun inişi var, ama bizim iES de 7200 de kesiliyor, açtırmadım, yetiyor, 200 diyor sonrası pistin iniş açısına bağlı
Bu arada LPG ile hiç bir zaman son hız denemem ya da her hangi bir araçla dişe diş kapışmam olmadı, zira Honda ma kıyamam, benim araç yaptırdığım ayar gereği 5000 devirin üstünde GAZ yakmaz, direkt benzine geçer ve VTEC açar
sözüm şaka tabii ki... Ama gördüğüm kadarı ile 5500 de açan VTEC sözünü etiğimiz bu araçları çok fazla şahlandırmıyor, zira bizim makinelerde de 5000 devirin üstünde çok mükemmel çekiş var...
Arkadaşlar bence boşverin tüm bunları... KEYFİNİ SÜRÜN . . .