Gönderen Konu: 1.6 ies ve vtec2  (Okunma sayısı 57729 defa)

canozcan

  • İleti: 32
1.6 ies ve vtec2
« : Ocak 05, 2011, 07:49:21 ÖS »
arkadaşla denedik roll drag ikişer kez sonuç hep aynı. iesim 3-4 boy aldı (ortalama 400m). acaba kaç bg olmuştur iesim?

vtec2 jant dahil stock daha 70binde.

ies kat iptal,headers,cai mevcut jant dahil gerisi stock.



fastest40

  • İleti: 827
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #1 : Ocak 05, 2011, 07:55:11 ÖS »
max 10 ps artmıştır bence bilemdin 15 ps fark atman normal sende doch motor var vtec2 de soch o yüzden iesler güzel gidiyo

onur1980

  • onur1980
  • İleti: 1273
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #2 : Ocak 05, 2011, 08:00:16 ÖS »
ies te doch motormu var ? yanlısınız var. neyse zaten bu araclar kafa kafaya gidiyorlar. kat iptali headers falan yapınca biraz fark olup öne gecmişsiniz.

emre16

  • İleti: 1995
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #3 : Ocak 05, 2011, 08:50:35 ÖS »
bende ies lerin dohc olmadığını biliyorum ama iesin 3-4 boy alması normal zaten 120hp ve yapılan işlemlerle dahada iyi olmuştur...

fearless.32

  • İleti: 584
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #4 : Ocak 06, 2011, 06:32:39 ÖÖ »
99 ies. soch. keşke doch olsa :))

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #5 : Ocak 06, 2011, 06:47:14 ÖÖ »
max 10 ps artmıştır bence bilemdin 15 ps fark atman normal sende doch motor var vtec2 de soch o yüzden iesler güzel gidiyo
doch ve soch ne anlama gelır yada ies te doch motor mu var bi araştırıp yorum yapılsa daha ıyı olur kanaatındeyım ies te doch motoor var dıyen arkadaşa yazıyorum

vtec05

  • İleti: 550
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #6 : Ocak 06, 2011, 11:24:19 ÖÖ »
abi iesler zaten iyi yürüyo ve devir çeviriyo ama bide kat iptal,headers,cai mevcut jant falan var sende baya iyi gider o araba :D

fastest40

  • İleti: 827
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #7 : Ocak 06, 2011, 11:52:35 ÖÖ »
doch üstten çift egzantiriklidir double de dochun d sinin anlamıdır soch da single dır tek anlamında üstten tek kam milli doch performans için kullanılır soch yakıt ekonomisi için karıştırmış olabilirim o modelde bi civicim olmadı soch sa olabilir kbakmayın yaptım yorumlara vs lere bakarsan boş konuşan biri olmadımı anlarsın......

pencu

  • İleti: 41
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #8 : Ocak 06, 2011, 12:04:08 ÖS »
çok normal kardeşim iesimi kazada parçalayıp vtec2 alıp onuda satıp tekrar iese dönen biri olarak iesler vteclerden daha iyi yürüyor daha güzel uzuyor gidiyor.... vtec2 leri senin arabanın stock haliyle bile çok rahat yersin.....

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #9 : Ocak 06, 2011, 02:42:14 ÖS »
gelsın benım stock vtec2 mı yesın bakalım stock ies , arkadaşlar boş konuşmayın ies te tork 143nm vtec2 de tork 152 nm siz herşeyin hp oldugunu mu düşünüyosunuz yapmayın allah aşkına şanzıman oranı diye bişey var onu hiç mi dikkate almıyosunuz

vtec05

  • İleti: 550
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #10 : Ocak 06, 2011, 02:43:49 ÖS »
abi ben bide ikisinide sohc olarak biliyorum bi hp si yüksek ama iyi devir çeviriyo...

fastest40

  • İleti: 827
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #11 : Ocak 06, 2011, 02:45:52 ÖS »
arakadaşımın iesi var 1 2 3 4 210 dio benim fd 6 ım 4.vites 185de kesicide

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #12 : Ocak 06, 2011, 02:47:41 ÖS »
ies 4. vites te ne yaptı yaptı 5e atınca ne oluyo hiç denedinizmi?
ikincisi güç eğrisi terse inmeye başladıktan sonra sen 10000 devir dönsen ne olacak boşa döner durursun hızlanmadan
işte burda şanzıman oranı devreye girer vede tork

fastest40

  • İleti: 827
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #13 : Ocak 06, 2011, 03:24:37 ÖS »
katılıyorum bide iesin ivmelenmesi uzun sürüyo vtec2 ile de kapıştık fd6lar daha üstün 4 denemede 3ünü aldım bide acemiydim vsam açıkdı :)

tpmyo157

  • İleti: 545
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #14 : Ocak 06, 2011, 06:12:02 ÖS »
vtec2  110 ps - 5600 d/dak. 152 Nm- 4300 d/dak.(tork)

ies      120 PS / 6400 rpm     144 Nm / 5000 rpm (tork)

ies aradaki tork farkını beygir gücü ile kapatır kanaatindeyim :)

tpmyo157

  • İleti: 545
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #15 : Ocak 06, 2011, 06:21:48 ÖS »
vtec2  110 ps - 5600 d/dak. 152 Nm- 4300 d/dak.(tork)

ies      120 PS / 6400 rpm     144 Nm / 5000 rpm (tork)

ies aradaki tork farkını beygir gücü ile kapatır kanaatindeyim :)

Yanlış yazmışım vtec 2 aradaki beygir gücünü tork farkı ile kapatır  <783^2

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #16 : Ocak 06, 2011, 06:28:15 ÖS »
ies in şanzıma oranları uzun stok- stock vtec2 alıyor benden söylemesi
60-200 km denemede, hee dersenız kı top speed ne olur o zaman ies alır çünkü vtec2 5. vıtes 218km kesici ye giriyor, ama bız d17 ecu takarak onuda hallettık ve 7200 devir dönüp iyi bir afr ayarı t5op speed 235 km oldu ;D

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #17 : Ocak 06, 2011, 06:29:15 ÖS »
vtec2  110 ps - 5600 d/dak. 152 Nm- 4300 d/dak.(tork)

ies      120 PS / 6400 rpm     144 Nm / 5000 rpm (tork)

ies aradaki tork farkını beygir gücü ile kapatır kanaatindeyim :)

Yanlış yazmışım vtec 2 aradaki beygir gücünü tork farkı ile kapatır  <783^2
işte doğru yorum bu

kayaci26

  • İleti: 1443
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #18 : Ocak 06, 2011, 06:44:46 ÖS »
Arkadaşlar bu konu çok uzamış bence . . . Benim ki senin ki gibi olmuş...

Ama tam olarak objektif değerlendirme yapan olmamış... Ben de yapabilecek kadar bilgiye sahip değilim, 1.6i ES in her marifetini biliyorum ama VTEC ler le ilgili çok fazla tecrübem yok...

AMA LÜTFEN ARAŞTIRMADAN SADECE YAZMIŞ OLMAK İÇİN YAZMAYIN BENCE . . .

HONDA CIVIC VTEC II 

Motor           : Önde enlemesine yerleştirilmiş, üstten tek eksantrikli,16 supaplı, Honda PGM-FI elektronik enjeksiyonlu motor YANİ SOHC
Motor Hacmi  : 1590cc
Çap/Strok     :  75x90mm
Motor Gücü   : 5600 d/d'de 110 HP
Max.Tork       : 4300d/d'de 152 Nm



Ama bir iki yaşanmışlığımız paylaşmak lazım . . .

Ben 1.6i ES A/T kullanıyorum, araçta jant dışında değişik durum yok, eh LPG li bir de...

VTEC LS ve VTEC ES ler ile farklı zamanlarda boy ölçüşmemiz oldu... Sonuç muamma, çünkü yol çok düzgün ise iES uzuyor, ancak yolda viraj varsa, rampa varsa o zaman iES e göre daha düşük devirlerde max torku ya da max gücü bulan VTEC aralanıyor . . . Eeee her yokuşun inişi var, ama bizim iES de 7200 de kesiliyor, açtırmadım, yetiyor, 200 diyor sonrası pistin iniş açısına  bağlı :)

Bu arada LPG ile hiç bir zaman son hız denemem ya da her hangi bir araçla dişe diş kapışmam olmadı, zira Honda ma kıyamam, benim araç yaptırdığım ayar gereği 5000 devirin üstünde GAZ yakmaz, direkt benzine geçer ve VTEC açar :)   sözüm şaka tabii ki... Ama gördüğüm kadarı ile 5500 de açan VTEC sözünü etiğimiz bu araçları çok fazla şahlandırmıyor, zira bizim makinelerde de 5000 devirin üstünde çok mükemmel çekiş var...

Arkadaşlar bence boşverin tüm bunları... KEYFİNİ SÜRÜN . . .

emre16

  • İleti: 1995
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #19 : Ocak 06, 2011, 07:52:59 ÖS »
5500 devir dohc vtec te söz konusu...zira konuda yapılan karşılaşmada iesin alması normal çünkü header,kat,cai var.Ama ikiside stock sa vtec2....

canozcan

  • İleti: 32
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #20 : Ocak 06, 2011, 08:19:34 ÖS »
arkadaşlar konunun asıl amacı yaptığm 3 işlemden sonra kaç bg aldğmdır.malum kırklarelinde dyno yok:) ist a yolum düşünce gircem gerçek değeri yazarım buraya ozaman. kıyas olarak vtec2 yazdım. 1.4is cai gerisi stok olan civice 7-8 boy fark oldu yine aynı yol ort 400m.
bu arada aracı aldığımda stocktu ve stock vtec2 yi geçerdim diye düşünüyorum.
neyse şubat sonu sırada dereceli egzantrik var. yaza doğru ex şanzuman düşünüyorum. tavsiyelerinizi memnuniyetle okumak isterim. mekan olarakta dahil...

AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #21 : Ocak 07, 2011, 01:59:46 ÖÖ »
 abartmayalım  doğrusu alabileceğin maksimum beygir 8 olur o da arabanın çiğerli isee

demiray

  • İleti: 1457
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #22 : Ocak 07, 2011, 02:15:35 ÖÖ »
  iki arabada güzel bence   basın gaza gezin   kıyaslamayın ikiside güzel araçlar    albayrak abinin cevabı doğru olabilir   peki abi ben si ıma   spor hava   filitresi takarsam bide kat iptali yaptırırsam kaç bg alırım

AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #23 : Ocak 07, 2011, 02:46:40 ÖÖ »
 kat iptalinin tek başına bi anlamı olmaz komple egzoz sistemi olursa faydası olur 51 lik düz boru ile...

 benim araçta  havafilt+ headers+ 51 lik düz boru + kat iptali= 8 hp işte

fearless.32

  • İleti: 584
Ynt: 1.6 ies ve vtec2
« Yanıtla #24 : Ocak 07, 2011, 05:41:28 ÖÖ »
Valla ies'i satıp VTİ ya da Vtec2 almayı düşünüyodum. Bu yorumlardan sonra VTİ neyse de vtec2 almak sadece model yükseltmek gibi bişey olacak sanırım bir de vtec açması tabi :) onun haricinde aşırı bir fark yok sanırım ( güç, yürümesi, vs)
Bu arada bi sorum olacak:
V-tec es ile v-tec ls arasındaki fark ne acaba?