95 ve sonrası Tüm 1,6 corollaların motor beygir gücü aynıdır.(105-114 beygir)
1993 gl A/T 3 yıl kullandım.Eniştenin 96 1.6 GLi A/T sinide kullanmaktayım.
4 aydır 1,6 ies A/T kullanmaktayım.
ilk olarak toyotayı 93-94 japon üretim ve 95-98 arası sabancı üretim diye ayırmak lazım.
Japon üretimler koltuk,kumaş,plastik vb diğer aksamlar olarak daha üstün.93-94 üretimlerin frenleri daha iyi tutuyor.basınca frene duruyor.95 ve sonrası (98 special hariç) durmuyor.
93 GL karbüratörlü 93 beygir
93 GLi enjeksiyonlu 115 beygir.
94 den sonra tüm 1,6 lar enjeksiyonlu oldu.94 ler yine 115 beygir.
95 ve sonrası 105-114 beygir arası.Beygir gücünü öğremek isteyen arkadaşlar motor şasi numaralarını toyotaya mail atarak öğrenebilirler.
arkadaşlar ikiside yaklaşık aynı arabalar demişler ama değil.
yaklaşıktan kasıtları sanayi yüzü görmemesi,motorun sorunsuzluğu vb ise kabul edebilirim.
1-Toyota daha yumuşak bir araba.Süspansiyonları daha esnek.(2009 corolla-2009 civic sürdüm.Oradada aynı corolla daha esnek) Civic daha sert bir araba
2-corolla daha orta yaş arabası.Civic ise daha sportif bir araba
3-Eğer kapışırlarsa ilk başta corolla alır.Sebebi ise Civic'in bu kasalar 2000-3500 yada 2000-4000 devir arası yavaş hızlanması.Hızlandımıda 4000 den sonra tutabilene aşk olsun.
4- Civic'in içine girince ferah bir mekan karşılıyor sizi.Sanki üstten bakıyor gibisiniz.Corollada ise içine gömülüyorsunuz.Koltuklar daha iyi sarıyor sizi.
5-otomatik vites olarak yaklaşık olarak aynılar.Mesala ilk vitesi atarken(sakin kullanımda) corolla 2000 devirde vites değiştiriyor.Civic ise 2500 devir civarında.İkisininde otomatiğini kullanmak zevkli.
Aklıma gelen bunlar.Daha gelecek olursa yazarım.