manuel vitesli araçlar kalkışlarda her zaman otomatikleri yer,uzundada iesi yakalayabileceğini sanmıyorum vtecin,ies en son 200 km yi görür,vtec de 200 eulaşsada farkı kapatamaz,bu arada ies le 230 yapan arkadaşımız bize bu işin sırrını versin lütfen,kesinlikle arkadaşı küçümsemek yada estafurllah yalancılıkla itham etmiyorum,kimseninde haddine değildir,ama kadranlarında yanlışlık olan o kadar çok araç gördümki,230 km hız çok ciddi bir hızdır,ben şahsen bir iesin 230 km hız yaptığına görmeden inanmam,görsemde illaki yanında üst sınıf spor bir araçla giderim,kadranları kıyaslarım,araç turbolanmadıktan sonra birkaç ıvırzıvırla alınabilecek güç 5-10 beygirdir,daha geçen gün 2009 model bmw 320 dizel (180 beygir) araçla mersin-adana arasında 240 yaptım,öyle böyle değil yani,benim şahsi kanaatim bizim araçlarımız öyle üst sınıf araçlar olmadığı ve 10 yaşında olduğu için kadranlarda olası hatalar yüksek hızlarda bariz olarak ortaya çıkıyor,zaten iesin 5. vites dişilisinin eğer motor gücü olsa desteklediği hız nerdeyse 280-290 km/saat
ieste 5. viteste düz yolda 230 u gerçekten gitmek için en az 150-160 beygirlik bir güz lazım,bu arada 200km/saat hızın üzerinde rüzgar direncide inanılmaz boyutlara ulaşır,o yüzdendirki ferrari-corvette gibi araçlar bile 400-500 beygir güçlerine rağmen 300km'de takılıp kalırlar,