Derken ? acarmısınız
gerçi elınızın altında ınternet var ordan da bakabılırsınız ama madem bişey yazdık açıklayalım
fabrıka motorları üretip ateşleme ayarlarını yaparken piston üst ölü noktaya geldiğinde bujinin ateşleme yapmasına göre ayarlar buna göre her devir aralığında ateşleme derecesini ayarlayan ignition map (ateşleme haritası) denilen haritalar vardır
ancak aynı hava ve yakıt haritasını kullanarak piston henüz sıkıştırma zamanındayken yanı krank açısı üst ölü noktaya 15 derece kaldıgında buji ateşleme yaparsa kullanılan hava ve yakıt karışımını daha performanslı kullanmış olursunuz , daha üst devirlerde ateşleme avans açısı 38-40 derecelere kadar çıkabılır ama önemli bir noktaya dikkat edilerek yapılması lazım motor vuruntusu yükseldiğinde avans derecesının geri çekilmesi (retart) edilmesi gerekir , vuruntu (knock) sensörü olan araçlarda beyin ( ecu) vuruntuyu algılayarak bellı bır vuruntu sevıyesınden sonra avansı geri çeker (retart)
bilmem anlatabıldımmı