Gönderen Konu: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez  (Okunma sayısı 13877 defa)

adyobatik

  • İleti: 883
dostlar, standart bir fiat bravo sportun fabrikasyon gücü 150 beygir yazıyor, ama dyno teslerinde ortalama 158 beygir falan çıkıyor bu araçlar,bu araçların yolda fena gittiği konusunda bir sıkıntı yoktur,fakat vti la karşılaşsa durum nasıl olur,bizde 1.4 turbo lineada var, bu araçda iyi gidiyor,bununla kıyaslayınca bravonun acayip gidiyor olması lazım, ki zaten 6 ileri bir araç,hangisi alır dersiniz,üstelik motor hacimleri sınıfları falan nerdeyse aynı,



a-r-m

  • İleti: 333
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #1 : Şubat 17, 2011, 08:58:58 ÖÖ »
ben vti ın nefesinin bravoya yeteceqini düşünüyrm ama yine de emin deilim denemek lazım

chevasil

  • İleti: 1454
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #2 : Şubat 17, 2011, 11:25:53 ÖÖ »
bravo hacim olarak küçük kalkışta evet bravo önde gidecektir turbo destegının avntajı ile ama sunuda unutmayalım vti deviri seven bır araba son hızlarda bravonun nefesi yetmez bence vti'ye.

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #3 : Şubat 17, 2011, 11:35:21 ÖÖ »
Arkadaşlar eğer bir vti sahibi değilseniz
en azından bir arkadaşınızda dostunuzda tanıdığınızda iyi bakılmış varsa
şöför koltuğuna oturup 1-2-3 red line yaparak kullanın
5-3 yapıp arabanın nasıl çıldırdığını bir görün
zaten sonra bu tür konuları açmaya çok gerek duymayacaksınız.

Elbette vti geçen bir çok araç var ama karşılaştırlan bu tip araçlar ufak kalıyor B16 yanında.

:)

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #4 : Şubat 18, 2011, 11:18:13 ÖÖ »
sevgili poseidon, bu senin görüşün bence, ben böyle bir karşılaştırmaya şahit olmadım daha, ama bence karşılaştırılan aracı yabana atma, italyan motorlarıda iyi gider bunu unutma, vti tabiki çok güzel bir makina,ama bence bu kadar emin konuşma,karşıdaki aracın torkunu,6 ileri olmasını,roll deki avantajını yabana atma,bende zaten merak ettiğim için böyle bir konu açtım,ben çokda emin değilim vti ın rahat rahat alacağından? ? ?

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #5 : Şubat 18, 2011, 11:43:35 ÖÖ »
sevgili poseidon, bu senin görüşün bence, ben böyle bir karşılaştırmaya şahit olmadım daha, ama bence karşılaştırılan aracı yabana atma, italyan motorlarıda iyi gider bunu unutma, vti tabiki çok güzel bir makina,ama bence bu kadar emin konuşma,karşıdaki aracın torkunu,6 ileri olmasını,roll deki avantajını yabana atma,bende zaten merak ettiğim için böyle bir konu açtım,ben çokda emin değilim vti ın rahat rahat alacağından? ? ?

Dostum söyeldiğimi yanlış amlama sakın konu açmaya gerek kalmayacak derken
vti'ın neler yapabildiğini görmen için söyledirm.
bu tabi ki benim görüşüm ama ben bunu daha önceki sahibi olduğum stok vti ile
yaptığım roll ve draglarda diğer araçlara attığım farkları göz önünde bulundurarak söylüyorum.

Ayrıca 1.4 Bravo sport turbo jet modeli 150 hp olup
boş ağırlığı 1275 kg bundan daha da önemisi
vti ile arasında 10 hp fark var
onu da geçtim 0-100 verisi vti ın 7,5 saniye iken
Bravo 8,5 sn.

1 saniye ciddi bir fark.

Bunlara ek olarak vti'ın 8200 red line limiti vites oranlarını çok verimli bir şekilde kullanmamızı sağlıyor.

Ama önerim hala geçerli. Konu dışı bile olsa bir vti kullanmanı tavsiye ederim.

emre16

  • İleti: 1996
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #6 : Şubat 18, 2011, 12:47:33 ÖS »
vti turbosuz olduğundan yüksek devirlerde avantajlı olur...turbo araç belli devir aralığında kafa kaldırır ama vti full redline oda var....

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #7 : Şubat 18, 2011, 05:17:34 ÖS »
doğrudur 150 beygir yazıyor ama hiçbir testte 150 çıkmamış bu araç,biraz araştırdım hep 158-160 arası çıkmış,işin açıkçası vti kullanmadım,ama nasıl gittiğini tahmin etmek zor değil, güzel giden ies im oldu :) bu aracı turbo olduğu için merak ettim,bu araçlardan zaten fazla yok, tüm türkiyede toplasan 20-30 tanedir,denk gelirse izler bakarız,

vtec05

  • İleti: 550
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #8 : Şubat 18, 2011, 05:23:29 ÖS »
abi kalkışta turbo olduğundan bravo kafa uzatır sonra vti kadar devir çeviremediği için geriye düşer ve vti farkı açarrrr..........

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #9 : Şubat 18, 2011, 05:45:10 ÖS »
Şimdi bu iki aracı kuLLanmadım iES i bir nebze biLiyorum fakat VTi da cevap verecek kadar biLgim yok.
Fkat sorum şu ki 150 bg yada 158 vs. bg araç 6 iLeri oLunca VTi da 5 vites yani soRmak istediğim  şanjuman konusunda VTi 160 bg daha devirLi bi araba 6 vites oLsa tutabiLene aşk oLsun fakat FİAT ndn 6 vites yaptı aracını ?
Yani 6 vites yapmaktaki amaç nedir ???

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #10 : Şubat 18, 2011, 11:07:41 ÖS »
6 cı vites performanstan cok ekonomi vitesidir düşük devirde daha hızlı gidebilmek icin zaten son hızda 5. vitese bile gerek yok

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #11 : Şubat 18, 2011, 11:52:02 ÖS »
6 cı vites performanstan cok ekonomi vitesidir düşük devirde daha hızlı gidebilmek icin zaten son hızda 5. vitese bile gerek yok

Bende böyLe düşündem ama neden 6 . vites gereği duyuldu ?
Yani 5 . viteste dediğiniz gibi son hızda fayda etmez diye düşünüyorum.

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #12 : Şubat 19, 2011, 07:39:23 ÖÖ »
beygir gücünü artırınca 6. vitese mcbur kalmıştır ki araba cok bagırmasın :Dyüksek hızlarda:D

ctr07

  • İleti: 990
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #13 : Şubat 19, 2011, 09:32:27 ÖÖ »
rampa olursa fiat turbonun avantajını kullanır.ama düzde geçebileceğini sanmıyorum.yanlız dikiz aynasındada kaybolmaz 1-2 boy geriden takip eder.

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #14 : Şubat 19, 2011, 11:44:22 ÖÖ »
beygir gücünü artırınca 6. vitese mcbur kalmıştır ki araba cok bagırmasın :Dyüksek hızlarda:D

VTi neden 5 vites o zaman :)
Yani işin teknik yönü hakkında biLgim yok ama 200 bg aLtı araçLarda bence 6. vites Satış için diye düşünüyoRum  :)

ctr07

  • İleti: 990
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #15 : Şubat 19, 2011, 12:42:27 ÖS »
abi vtı nın teknolojisi 10 yıl önceki teknoloji.6. vites hem stış için hemde gerektiği için bizim civic ler 6vites olsa tadından yenmez.hem vitesler birazdaha kısa olur buda ivmelemeyi arttırır.+yakıt ekonomisi...honda mühendislerinin bildiği bişey var heralde...

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #16 : Şubat 19, 2011, 04:32:13 ÖS »
Bravo'nun 6 vites yapılmasının amacı performansın daha iyi verilip,devir aralıklarının hızlanmasını ve düşük devirlerde az yakıt yakmasından dolayı.

Asla küçümsenecek bir araç değil.Tork bakımından çok yüksek bir araç.İyide yürüyor.Birisi Turbo'lu birisi Atmosferik bir araç.

Güzel araçlar karşılaştırılmış.Cevap vermekte açıkçası kararsız kalıyorum.Ama VTI uzun devir aralığına sahip,yüksek devirlerde Vtec'in etkisi ile avantajlı olur.Ama Bravo'da Turbo var,turbo dolduğu zamanda Bravo kendisini gösterecektir.Yani bu sonucun ne olacağı hiç belli olmaz.Pilotaja bağlı.VTI'da alır,Bravo'da alır.

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1866
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #17 : Şubat 19, 2011, 04:49:51 ÖS »
Bravo'nun 6 vites yapılmasının amacı performansın daha iyi verilip,devir aralıklarının hızlanmasını ve düşük devirlerde az yakıt yakmasından dolayı.

Asla küçümsenecek bir araç değil.Tork bakımından çok yüksek bir araç.İyide yürüyor.Birisi Turbo'lu birisi Atmosferik bir araç.

Güzel araçlar karşılaştırılmış.Cevap vermekte açıkçası kararsız kalıyorum.Ama VTI uzun devir aralığına sahip,yüksek devirlerde Vtec'in etkisi ile avantajlı olur.Ama Bravo'da Turbo var,turbo dolduğu zamanda Bravo kendisini gösterecektir.Yani bu sonucun ne olacağı hiç belli olmaz.Pilotaja bağlı.VTI'da alır,Bravo'da alır.

Almak istediğim cevap buydu , teşekkür ederim abi .

luke skywalker

  • İleti: 520
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #18 : Şubat 20, 2011, 11:59:20 ÖS »
5K SPORTS STYLE 1.4 MULTIAIR 140 HP
5K DYNAMIC PLUS 1.4 MULTIAIR 140 HP
Fiat'ın Türkiye sitesinde 150 bg diye bir araç görünmüyor.Sizin dediğiniz hangisi acaba?
Sadece 140 bg 2 tane bunlardan var.

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #19 : Şubat 21, 2011, 01:40:40 ÖS »
benim bahsettiğim aracın şu anda 0km si yok, bravo sport diye satıldı 2 yıl , 1.4 turbo 150 beygir, yenilerde 1.4 turbo 140 beygir var, birde bu 1.4 turbonun (yeni adı multiair) 170 beygirliği var,onuda türkiye de satacaklar galiba, zaten işin açıkçası onu bekliyorum :) bu bahsettiğim araç orjinalinde 150 beygir yazıyor ama,dyno testlerinde 158-160 beygir arası çıkıyor,aras arkadaşım bence doğru yaklaşmış konuya, burada bir araç yüksek devir avantajı sağlıyor,ama diğerinde canavar gibi tork ve turbo var, vitesin 6 ,ileri olması,aracın her viteste çok daha çabuk hızlanacağı anlamına geliyor,ara hızlanmalar daha hızlı oluyor,

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #20 : Şubat 21, 2011, 01:53:54 ÖS »
fabrika dışında yapılan dyno ölçümleri baz alınmaz. mesela bir type-r sıfır alınıp dışarıda dyno yapılsa 210 hp çıksa kimse onu 210 hp olarak kabul etmez. Fabrika ne ölçtüyse odur. Konuya dönecek olursak turbo araçlar geniş devir bandında gücünü verir ama gücü genelde 5500 de biter. Vti ise 5500 den sonra başlar devam eder. Kalkışta bravo öne geçsede ağırlık ve güç farkıyla vti yol uzadıkça yakalayıp sonundada önde olacaktır. Hiç karşılaştırmasını izlemedim veya görmedim.Tamamen tahminlerle konuşuyorum. Vti normal bir araç değildir. Arkadaşların dediği gibi en azından yolcu koltuğunda oturmanızı tavsiye ederim.

jaggalagalaga

  • İleti: 424
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #21 : Şubat 21, 2011, 03:51:01 ÖS »
katılıyorum kalkışta bravo götürebilir turbo sayesinde ancak vti çok devir çevirebilen bir araç uzunda alır..

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #22 : Şubat 21, 2011, 04:12:13 ÖS »
katılıyorum kalkışta bravo götürebilir turbo sayesinde ancak vti çok devir çevirebilen bir araç uzunda alır..

Kalkışta götürür dediğiniz aracın
0-100'ü 8,5 sn

vti'ın 7,5 sn. Kalkışta da alamaz.
1 sn gibi önemli bir fark var

Bu da demek ki vti 100 km ye ulaştığında Bravo yaklaşık 30 metre kadar geride olacak.
Bu da 3-4 boy demek.

Aşağıda fiat forumunda aracı kullanan birkaç fiat kullanıcısının yorumu var.
http://www.teampalio.com/forum/forum_posts.asp?TID=12238
ilk mesaj ve 2. sayfanın 1. mesajında kullananlar performansını pek beğenmemişler.
Turbonun geç devreye girdiğini ve aracın çabuk bayıldığını söylüyorlar.

jaggalagalaga

  • İleti: 424
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #23 : Şubat 21, 2011, 04:31:15 ÖS »
anladım demek istediğini ancak kalkıştan kastım zaten önde kalkıcaktır bu araç her şekilde uzunda dediğim saatler sonra değildi yani vti ın devir çevirme avantajına gelindiği sırada yani fiat ın vitesi 2 ye çektiğinde

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: 1.4 turbo (158 HP) fiat bravo mu? yoksa vti mı? düz-rampa farkertmez
« Yanıtla #24 : Şubat 21, 2011, 04:46:20 ÖS »
anladım demek istediğini ancak kalkıştan kastım zaten önde kalkıcaktır bu araç her şekilde uzunda dediğim saatler sonra değildi yani vti ın devir çevirme avantajına gelindiği sırada yani fiat ın vitesi 2 ye çektiğinde

Her neyse sonuçta turbo bir araç var ortada ve 0-100 de 3-4 boy geride kalıyor.
Birileri de gidip bu arabaya para veriyor.