Gönderen Konu: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll  (Okunma sayısı 16435 defa)

AlpBeyazgul

  • Alp Beyazgül
  • İleti: 10
'06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« : Mart 13, 2014, 02:31:20 ÖÖ »
Arkadaşlar çoğu konularda tartışmalara sebep olmuş fakat haftaya bi roll denememiz olucak konuya rica etsem objektif olarak bakabilirmiyiz. Yorumlar benim için değerli arabamı daha yeni aldım 2 kere bindim asla bilinçsiz gazlama vb hareketlerde bulunmadım bu aracımla aldığım kişide asla yapmamıştır orjinal aldım çünkü sadece egzoz yaptım , merak giderme açısından arkadaşımın isteği üzerine bi deneme yapıcaz.

Aracım 2006 Vtec es 80 binde manuel- düzboru + warex başka bir işlem yok stock , Diğer araç 2012 Jetta 1.4tsi 122 hp manuel 17 binde 18 Jant ince yanak lastik var ,

Benim fikrim ; Kilo farkı rahat 400 falan , ama bu kilo açığını jetta 200 tork ile kapatır zannediyorum 2 de 120 yapan bi araba bahsettiğim araç yakın arkadaşımın belki bir ihtimal jantlardan sebep beklediğim gibi hızlanamaz 2.vites 60 da roll yapıcaz birde 0 dan kalkıcaz benim fikrim 3.vitesi bitirene kadar fark açılmaz çok ama 4 e attığım anda jetta uzar gider diye tahmin ediyorum sizce net sonuç ne olur ben 210'a kadar 4 5 boy fark açılır diye düşünüyorum belkide daha fazla belkide daha az. Daha önce deneyen olduysa yorumlarını merak ediyorum.

Siz değerli üyelerin bu konudaki fikirleri nelerdir teşekkürler.



tnrdnzekr

  • TNR
  • İleti: 1148
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #1 : Mart 13, 2014, 08:24:37 ÖÖ »
sen arabanı çok küçümsemişsin bence senin aracın standart aile aracı fakat sendeki şanzıman onda yok senin 2 ye yürümen ona göre çok çok iyi olacaktır ve vtec2'nin 3-4 şanzıman dişlisi de fena ayırır rahat ol bu iş sende :)

ümit

  • İleti: 29
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #2 : Mart 13, 2014, 09:51:41 ÖÖ »
arkadaşlar ben pek anlamam sizin bu terimlerden ama , önceki aracım 2004 civic ls otomatik idi, bazen aracımı denerdim 2 de 100 ü geçerdim (otomatik), yani sen manuel olarak devri yükseltip 2 de uzatabilirsin arabayı, tnrdnzekr  arkadaşa katılıyorum araç aile aracı ama HONDA...

 
 

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #3 : Mart 13, 2014, 09:53:31 ÖÖ »
geçmen lazım,

can3520

  • İleti: 1588
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #4 : Mart 13, 2014, 09:56:14 ÖÖ »
Manuel 90 civarında keser otomatikten farklı fakat 122lik de yabana atılmaz performansı iyi

bilalsahin

  • Bilal Şahin
  • İleti: 973
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #5 : Mart 13, 2014, 10:05:39 ÖÖ »
Her türlü Vtec II arkadaşım sen yeter ki doğru anlarda doğru viteslerde ol ;)
0'dan başladığında ayağını korkak alıştırma çık 6000 devir üzerine vites geçişlerini seri yap!
Bakalım o devir çevirebilecek mi? Çevirsin de alsın turbosunu kucağına...
Ayrıca dediğin gibi kilo avantajı sende ve 18" jant dezavantajı da var.
Birde aracını çeyrek depo altında benzinle götür ve içinde yük olacak hiç birşey bırakma !!!
Ne kadar fark atarsın onu bilemem ama senin önde olacağın kesin

gomar

  • İleti: 292
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #6 : Mart 13, 2014, 11:58:03 ÖÖ »
Deneyip paylaşırsan seviniriz ama bence ketta alır gibi geliyor lakin boy boy fark olayı olmaz

AlpBeyazgul

  • Alp Beyazgül
  • İleti: 10
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #7 : Mart 13, 2014, 12:45:28 ÖS »
Teşekkürler arkadaşlar , Videoyu kesinlikle paylaşıcam gerçekten bende merak ediyorum.

Serkan VTEC

  • İleti: 251
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #8 : Mart 13, 2014, 09:21:19 ÖS »
Aracinizda  duz boru var demissiniz headers varmi orj headers la zor birde headers duz boru varex mi. Hava filtrenizin durumu ne orj ,cai  vs bunlar hep etkiler. Aracinizda LPG var sa depo bos olsun tesisat vs varsa bagajdakileri ve stepne yi birakin. Yani aracinizi hafifletin. Turbo olmasi avantaji fakat belirli bir yerden sonra kesiliyor.

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #9 : Mart 13, 2014, 09:26:38 ÖS »
şimdi yürüyün muhtemelen şöyle olacak. sizin artınız hafiflik (jettaya göre) gaz pedalının manuel olması  dolu dolu 110 hp ve şanzuman oranları. . sizin eksiniz ( ona göre ) turbo yok dolayısıyla tork ona göre daha az. jettanın manuel olduğunu anladığım şekilde yazıyorum onun artısı turbo ve tork. eksisi ise ağırlık ve 18 cant. 140 a kadar başa baş belki birazcık o önde çeyrek boy kadar 150 den sonra honda alır diye düşünüyorum video yu unutmayın.

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #10 : Mart 14, 2014, 09:56:55 ÖÖ »
mesajı baştan okuyunca roll yapılacağını atlamışım, benim gözümde işler değişti, roll de tork farkı belirler, jetta alır, 50 Nm torku kapatman çok zor, 0 dan kalksanız sen önce geçersin, sonra o gelir geçer, ama roll olayında tork konuşur,

Ghan

  • İleti: 464
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #11 : Mart 14, 2014, 10:17:36 ÖÖ »
İki aracıda bayağı tecrübe etmiş biri olarak baştan söyleyeyim çok zevkli bir kapışma olur. Vtec2 yi geneliniz bilir biraz jettadan bahsedeyim. Gerçekten ağır bir araç yaklaşık 300 kilo bir kilo farkı var. Gaz tepkimesi bir otomatik araca göre gayet tatminkar. Devirlenmesi çok iyi gerçekten atmosferik gibi çeviriyo. Kilo başına beygirde vtec2 önde olacagını düşünüyorum. Tecrübelerime göre 60da basarsanız vtec2 öne atar kendini gaz tepkimesi harikadır çünkü,ancak jetta dsg vites atması gerçekten çok hızlı. Sizinde vitesleri hızlı atmanız gerekiyor. Çeyrek altı depo benzin+ tek kişi olun+ viteslerinizi iyi atın önde olcağınızı düşünüyorum. Uzunda jettanın yakalayıp geçebileceğini düşünmüyorum çünkü iki araçda 160a kadar iyi inidiriyor ondan sonra kesilmeye başlıyo karakterleri aynı o konuda biraz. Zevkli bir mücadele olacağı kesin başarılar. Video bekliyoruz.

Edit: Jettanın 18 jantları varmış görmemişim.Şimdi dahada rahat alacağınızı düşünüyorum. 18 jant o arabayı hakkaten çok kasar.
« Son Düzenleme: Mart 14, 2014, 10:20:31 ÖÖ Gönderen: Ghan »

Ghan

  • İleti: 464
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #12 : Mart 14, 2014, 10:19:28 ÖÖ »
mesajı baştan okuyunca roll yapılacağını atlamışım, benim gözümde işler değişti, roll de tork farkı belirler, jetta alır, 50 Nm torku kapatman çok zor, 0 dan kalksanız sen önce geçersin, sonra o gelir geçer, ama roll olayında tork konuşur,
Size katılmıyorum.Rollde beygir konuşur tork ivmelenmeye yarar.Sizin fikrinize göre 110 bg 280nm torklu bir accent uzunda bizim araçları geçer o zaman kadranıda 240a indirir misal..

AlpBeyazgul

  • Alp Beyazgül
  • İleti: 10
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #13 : Mart 14, 2014, 02:21:58 ÖS »
İki araçta manuel vites ve stock lpg yok benzinli,  beni tedirgin eden zaten jettanın manuel olması dsg 2.viteste 84 gibi bi hızda vites atıyo bu araç 120 ye kadar yürüyor

- aracım orj filtre orj headers düz boru sonda varex , eğlenceli bir deneme olucak , videoyuda 22 sinde paylaşacağım kısmetse teşekkürler.

Ghan

  • İleti: 464
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #14 : Mart 14, 2014, 04:11:32 ÖS »
İki araçta manuel vites ve stock lpg yok benzinli,  beni tedirgin eden zaten jettanın manuel olması dsg 2.viteste 84 gibi bi hızda vites atıyo bu araç 120 ye kadar yürüyor

- aracım orj filtre orj headers düz boru sonda varex , eğlenceli bir deneme olucak , videoyuda 22 sinde paylaşacağım kısmetse teşekkürler.

Manual olması bence korkutmasın senin için daha büyük avantaj hem vites oranları uzun hemde vites geçişleri dsg gibi seri olmayacak,2.si 120 bitiyorsa 2-60da 3000-3500 devir aralığında anca olur.Sen ise 4000 üstü olucaksın.2de basar basmaz koparırsın bence. Ayrıca aracında düz boru ve varex varmış az da olsa 140-150 den sonra seni stock vtec2ye göre önde tutcağını düşünüyorum.
« Son Düzenleme: Mart 14, 2014, 04:12:35 ÖS Gönderen: Ghan »

tnrdnzekr

  • TNR
  • İleti: 1148
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #15 : Mart 14, 2014, 04:39:33 ÖS »
haydiii vtec2 ayırrr onun bacaklarını :)

38ZA363

  • İleti: 115
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #16 : Mart 14, 2014, 05:34:34 ÖS »
abi peki manuel vtec 2 yerine otm. fd 6 olsaydı

cagatay54

  • İleti: 1229
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #17 : Mart 14, 2014, 07:00:57 ÖS »
fd6 benim otomatik f1 arkadaşımın araç 2006 vtec2 ydi çok katılımtık brlikte.kalkışım yoktu kalkışta açıp yürüyodu zaten yakalayamıyodum ama rol yaparken 2.vites başlıyorum manuel olduğu için bir araba açıyor öyle gidiyoruz 180 üzeri çıktığımızda yavaş yavaş alıyordum zaten 200 üzeri pek çıkamıyor vtec2 sonra kopup oynuyordum onunla.ama benim gördüğüm vtec2 200 e kadar çok daha seri bir araç.şu vtec2 değil de 99-00 ies olsaydı 1.6 hiç düşünmeden girer jetteyı geçer gider derdim ama vtec2 de kesinlikle jettaya geçilmeyecektir yeterki doldurarak vitesleri ve hızlı şekilde yürüyün ve dikkat edin Allah korusun

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #18 : Mart 14, 2014, 08:01:09 ÖS »
yok yook şöyle birşey var roll de tork baya fayda sağlar ancak 2 den hatta 1. vitesten almalıki devir çevirip 50 nm lik tork farkını beygir gücüyle kapatsın. yoksa denedim 3.vitesten bastım focus 3 dizelle başlangıçta 1.5 boy yedim sonra kapattım. rakip turbolu zaten ara hızlanmada bizim en azından tamponuna yapışmamız için düşük vitesten tapa gaz yapması lazım. ayrıca 160 sonrası fd6 işi.

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #19 : Mart 17, 2014, 10:22:08 ÖÖ »
roll denilen olay ben yanlış biliyorsam düzeltin ama max 140-150 ye kadar yapılıyor, daha fazlası değil, 50-60 gibi başlanılır ve max 140-150 gibi biter, yani dizel bir accent karşısında vti yada type-r hariç civiğin hiç bir şansı olamaz bu aralıkta, 150 den sonra yaklaşmaya başlanılır dizele, son hızda da devir ve son dişli oranı konuşur, ama roll dan bahsedersek ( yani standart bir roll dan, 60-140 arası) atmosferik bir motorun 50-60 NM farkı kapatması mümkün görünmüyor bana, hele ki turbo dizellerle hiç kapışılmaz standary civicle, arkadaşlar civicler güzel ve seri araçlar, vtec 2 ler 0-100 hızlanmasında çok çok iyi araçlar, 10 saniyenin altında alıyorlar bu mesafeyi, ama roll farklıdır, civic asla ve asla roll aracı değildir, size roll le gelene sizde 0-100 le gidin, üstün olduğunuz konuyu öne çıkarın, benim aracımın standart hali 120 beygir, 207 NM tork (t-jet), beni daha ara hızlanmada zorlayan civic-corolla-focusa rastlamadım, hangi kasası olursa olsun, ama 0-100 hızlanmasında vtec 2 ye geçildiğim oldu, güzel hızlanıyor araç, güzel devir çeviriyor, bende gaza biraz çok dokunsam patiye düşüyorum, burda da torkun zararını görüyorum, mesela şu anda aracım 154 beygir ve 290 NM tork, ama 0-100 hızlanmam 10 saniyelerde , sebebi ne biliyormusunuz? ön tekerleri yerde tutamıyorum, en az 50 kere denedim illaki patinajda kalıyor, belki kış olduğundan falan ama, bu sebepten kalkış yapmıyorum , 9,4 saniyenin altına inemedim daha :) kalkışta zararını gördüm modifiyenin,

tnrdnzekr

  • TNR
  • İleti: 1148
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #20 : Mart 17, 2014, 03:29:14 ÖS »
roll denilen olay ben yanlış biliyorsam düzeltin ama max 140-150 ye kadar yapılıyor, daha fazlası değil, 50-60 gibi başlanılır ve max 140-150 gibi biter, yani dizel bir accent karşısında vti yada type-r hariç civiğin hiç bir şansı olamaz bu aralıkta, 150 den sonra yaklaşmaya başlanılır dizele, son hızda da devir ve son dişli oranı konuşur, ama roll dan bahsedersek ( yani standart bir roll dan, 60-140 arası) atmosferik bir motorun 50-60 NM farkı kapatması mümkün görünmüyor bana, hele ki turbo dizellerle hiç kapışılmaz standary civicle, arkadaşlar civicler güzel ve seri araçlar, vtec 2 ler 0-100 hızlanmasında çok çok iyi araçlar, 10 saniyenin altında alıyorlar bu mesafeyi, ama roll farklıdır, civic asla ve asla roll aracı değildir, size roll le gelene sizde 0-100 le gidin, üstün olduğunuz konuyu öne çıkarın, benim aracımın standart hali 120 beygir, 207 NM tork (t-jet), beni daha ara hızlanmada zorlayan civic-corolla-focusa rastlamadım, hangi kasası olursa olsun, ama 0-100 hızlanmasında vtec 2 ye geçildiğim oldu, güzel hızlanıyor araç, güzel devir çeviriyor, bende gaza biraz çok dokunsam patiye düşüyorum, burda da torkun zararını görüyorum, mesela şu anda aracım 154 beygir ve 290 NM tork, ama 0-100 hızlanmam 10 saniyelerde , sebebi ne biliyormusunuz? ön tekerleri yerde tutamıyorum, en az 50 kere denedim illaki patinajda kalıyor, belki kış olduğundan falan ama, bu sebepten kalkış yapmıyorum , 9,4 saniyenin altına inemedim daha :) kalkışta zararını gördüm modifiyenin,

doğru 50 60 da başlanır 150 160 civarı biter fakat dizelin çevirdiği ve tork aralığı max 3500 devir 4000 devir bizim stock civicler 7200 e kadar devir çevirmektedir. buda şu demek siz 3. vitese geçtiğinizde civic 2. viteste ve gülgür gülgür yürüyor demektir.
154 beygirlik aracın gayet iyiymiş istersen Rolling yapabilir 93 civic Si hemde denemiş olurz araçları :)

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #21 : Mart 17, 2014, 03:51:25 ÖS »
sen istanbulda ben adana da :) kısmetse bir gün denk gelir yaparız ama eğer turbo besleme falan yapmadıysa baya sanmam yürüyebileceğini, çünkü aradaki fark çok fazla, üstelik roll denemesi yapacağız, devir çevirme dersen bende 6000 e kadar çıkıyorum, üstelik 290 NM torkla, bu tork 6000 devirde bile hala 2450 NM oluyor, sana şöyle diyeyim roll de 2.0 dizelleri rahat geçiyorum, sadece 320 dizel bmw lerin gerisinde kalıyorum ama öyle böyle fark atamıyorlar 180-185 e kadar, 185 den sonra uzuyorlar, fark açılıyor :) geçen gün pugun yeni motoru olan 1.6 THP 156 beygirlik 308 ini zorlanmadan geçtim,

adyobatik

  • İleti: 883
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #22 : Mart 17, 2014, 03:52:03 ÖS »
orda 2450 yazılmış ama 245 olacak, elim 0 tuşuna değmiş :) kusura bakmayın

tnrdnzekr

  • TNR
  • İleti: 1148
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #23 : Mart 17, 2014, 04:03:58 ÖS »
şimdi burda olmadığın için ne kadar konuşsak boş
turbo yok atmosferik yükleme senin geçemedin 3.20 nin üstünden atlıyoruz neyse konuyu dağıtmayım biz boşwer

vtec2 alır işallah

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: '06 Vtec 2 - '12 Jetta 1.4tsi Roll
« Yanıtla #24 : Mart 17, 2014, 06:01:27 ÖS »
son hızlara kadar yürünecekse jetta alır vtec2 218 km/sa de kesiciye giriyor eğerki 200 e kadar vtec2 ile yürünürse burun farkı vtec2 alır gibi geliyor bana ama 2. vites de roll başlacaksa ve jettacı biraz akıllılık edip aracı biraz hafifletirse tork farkından ötürü kötü sonuçlarda çıkabilir.