Gönderen Konu: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????  (Okunma sayısı 12374 defa)

Tolga-R

  • İleti: 362
HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« : Eylül 06, 2006, 10:11:13 ÖÖ »
Bir konuda fikirlerinize ihtiyacım var ...

Şuan 97 model hb vti ım var ve kısmetse typer düşünüyorum... aslında vti ımdan memnunum, kullanırken büyük keyif alıyorum bence bu paraya alınabilecek ender araçlardan biri . Ama bi kaç yıldır typer hayranlığı, hastalığı ne derseniz artık var bende ve hala kafamı kurcalıyor.. :)

şimdi size sormak istediğim ;

vti la devam edip atmosferik modifiye ( stage2egz.tkm + dcheaders+p28 vs+4,78) yaparak kullanmaya devam mı etsem yoksa satıp bi typer mı alsam (egzantirik + kpro ile çıtırında bi mod ile ) ? ve nerden baksanız arada 17-18 ytl üstüne katmam gerekecek...

Bazılarınıza bu anlamsız gelebilir ama ben kararsız kaldım ve bu yüzden şuan aracı satayımmı yükleyeyimmi bi türlü karar veremedim...  8-[

Haydi bi el atın bi yardım edin siz benim yerimde olsaydınız ne yapardınız ? Özellikle vti dan typera geçen arkadaşlar...



vtimania

  • İleti: 1116
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #1 : Eylül 06, 2006, 12:34:59 ÖS »
Şimdi şöyle birsey var...Eger senın aklın Type-r da kaldıysa  vti la ne kadar ugrassanda genede aklını type-r dan alamıcaksın...Benım sahsi fikirlerıme gelırsek bende vti sahıbıyım ve ben olsam vti ımı doldururdum...Niye dersen...Type-r ıcın performans parcalarını heryerde bulamayabılırsın ve bulduklarında vti a gore baya pahalı olacaktır...Type-r a gelınce hondata k pro ile cok ıyı sonuclar alınabılır ancak iyi bır map yazabılecek ve tune yapabılecek tuner bulabılırsen...Ayrıca headers fıltre ve egzozla cok daha ıyı verım alırsın...Vti a gelırsek stage 2 derecelı egzantrık,forged pıstonlar,forged kollar,kısa sanzuman vb... ( ıvır zıvırı yazmıyorum) ile yaklasık 195-200 hp lerı rahatlıkla gorursun...daha da fazla hp alman mumkun....buda demek olur kı standart yada fıltrelı yada egzozlu bir type-r ı boy boy ayırırsın...saygılar

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #2 : Eylül 06, 2006, 06:10:41 ÖS »
nası ayırlıyo bu type r lar yaw  ;D filtreli eksozlu type r ların extra beygirleri hipodrama koşuyamı gitmiş  ;D

geyik bi yana osmanım  ;)
walla şimdi bende bir type r sahibi olarak tam tersini söyleyeceğim..
bir kere 8-9 yaşında bir arabadan bahsediyoruz, ve 200 beygiri yüklemek için de deli gibi para harcayağız..
öte tarafta en fazla 4 yaşında 2 litrede cillop gibi 200 beygir standart makina, sadece filltrenin bile acayip fark yarattığı bir araba ve üzerinde efsane motro K20A2 var..
bırak hondatayı komple eksoz, hedırs ve filtreyle bile kötü şakalar yapıorsun K20 le...type r farklı ve istisna bir araba..sadece uzamak gazlamak olarak bakmayın olaya..
arabanın yol tutuşu, şanzımanı (bir ara koymuştum bir link jap ler arasında en iyi 3 şanzımandan biridir K20 deki şanzıman)..içindeki işçilik, koltuklar, aerodinami,  vs..herşeyden önce fabrika çıkışı pist set-up da..
« Son Düzenleme: Eylül 06, 2006, 06:21:58 ÖS Gönderen: ALG »

VTEC

  • Administrator
  • *****
  • İleti: 4899
    • http://www.teamhondaturkey.com
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #3 : Eylül 06, 2006, 07:50:17 ÖS »
Bir konuda fikirlerinize ihtiyacım var ...

Şuan 97 model hb vti ım var ve kısmetse typer düşünüyorum... aslında vti ımdan memnunum, kullanırken büyük keyif alıyorum bence bu paraya alınabilecek ender araçlardan biri . Ama bi kaç yıldır typer hayranlığı, hastalığı ne derseniz artık var bende ve hala kafamı kurcalıyor.. :)

şimdi size sormak istediğim ;

vti la devam edip atmosferik modifiye ( stage2egz.tkm + dcheaders+p28 vs+4,78) yaparak kullanmaya devam mı etsem yoksa satıp bi typer mı alsam (egzantirik + kpro ile çıtırında bi mod ile ) ? ve nerden baksanız arada 17-18 ytl üstüne katmam gerekecek...

Bazılarınıza bu anlamsız gelebilir ama ben kararsız kaldım ve bu yüzden şuan aracı satayımmı yükleyeyimmi bi türlü karar veremedim...  8-[

Haydi bi el atın bi yardım edin siz benim yerimde olsaydınız ne yapardınız ? Özellikle vti dan typera geçen arkadaşlar...

TYpe-R a aşıksan al ama ben tek olmak istiyorum diyorsan üste koyucagın 17-18 mılyarın bir kısmı ile iyi bişeyler yapabilirsin ;)

Şuan Typer kullanıpta Satıp VTi almayı düşünen abilerimiz var...
Gerekçeleride Parçaların pahalı olması ileri derecede yükleme için parça sıkıntısının olması diye söylemişti ama ilk dediğim gibi TYper in havası ayrı onuda bil ;)

vtimania

  • İleti: 1116
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #4 : Eylül 06, 2006, 08:04:40 ÖS »
Şimdi sayın ALG ;D;

Dedıklerının hepsine katılıyorum ancak belırttıgım gıbı 190-200 hp cıvarındakı bir vti rahatlıkla type-r ı gecıyor..Type-r tabıkıde yenı olmasının getırdıgı avantajları var...fakat parca sıkıntısı var ve olan parcalarda cok pahalı...

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #5 : Eylül 06, 2006, 08:22:02 ÖS »
VTEC type r ı satıp vti almak bana garip geliyor..hemde baya garip...kim bu arkadaş ben tanıyormuyum?

VTIMANIA kardeşim, evet VTI da çok ama çok seçenek var bu doğru, ama bu seçeneklerin type r dada zamanla çoğalacağını bilioruz, tabi 1.6 arabadaki gibi çok seçenek olmayacak, ama VTI larin baya bir kısmınında gün be gün perte çıktığı ve temiz VTI bulmanın ne kadar zor olduğunu hepimiz bilioruz..vtec motor zaten allahın lütfu bir motor, 1.6 hacimde olması ayrı bir avantaj ama benim gönlüm hep type r dan yana olacak..zaten type r ın VTI kadar popüler olması kolay değil, çünkü zaten türkiyeye çok fazla gelmiş bir araç değil..

evet 200 beygirlik bir VTI stok bir type r la yürür geçer, ama 200 beygiri normal yol koşullarında üreten yani fabrika çıkışı olan bir type-r ve 200 beygire modlanarak gelen bir vti bir type r kadar ne kadar sağlıklı kullanılır, ömürlü olur o tartışılır, sürekli sanayide ayar, yıpranan parçanın değişmesi, o arızalandı bu arızalandı diye uğraşmaktansa ben stok 200 hp lik type r ı tercih ederim...çok uğraşmak istemezsem koyarım eksozumu, filtremi hedırsımı devam ederim..

VTEC

  • Administrator
  • *****
  • İleti: 4899
    • http://www.teamhondaturkey.com
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #6 : Eylül 06, 2006, 08:31:26 ÖS »
Benim düşüncem modifiye konusunda VTİ yakalaması için 4-5 sene var yani VTi parçasını biraz abartı olacak ama bakkaldan bile buluyoruz  ;D
Typer a gelince seninde dediğin gibi ilerleyen zamanlarda modifiyede 1 numara olucaktır çünkü daha çok yeni
Kısaca 200-250 hp civarı beklenti için TYper
ama agzına kadar yukleyım 300-400 cıvarı ıstersen VTI diye düşünüyorum yanlışım varsa lütfen düzeltin
Saygılar

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #7 : Eylül 06, 2006, 08:39:20 ÖS »

ama agzına kadar yukleyım 300-400 cıvarı ıstersen VTI diye düşünüyorum yanlışım varsa lütfen düzeltin
Saygılar


deli gibi yüklüycende öyle 300-400..turbonun maliyetini biliosundur sanırım, bu paralar ciddi paralar..ortahalli bir VTI sürücüsünün yada type r sürücüsün o parayı riske edeceğini zannetmiorum..

işin sonunda beygir garantisi yok bunu bilioruz 300 beklerken 240 da çıkabiliyor..yada 15bin dolarlık planlanan maliyet 17 bin dolarada çıkıyor..

kısacası 300-400 beygire sağlam ve derin bir cep gerekiyor... ;D

VTEC

  • Administrator
  • *****
  • İleti: 4899
    • http://www.teamhondaturkey.com
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #8 : Eylül 06, 2006, 08:45:07 ÖS »
o deli para Typerla Vtec arasında var zaten ;)
tabi benim üstüne koymaya param olsa Typer alırdım...
Karizması yeter ;) he bide R si

Güven

  • İleti: 1815
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #9 : Eylül 06, 2006, 08:51:43 ÖS »
Daima Forever Type R ..... Nokta Nokta Nokta ;)

VTEC

  • Administrator
  • *****
  • İleti: 4899
    • http://www.teamhondaturkey.com
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #10 : Eylül 06, 2006, 08:59:32 ÖS »
 ;D kırmızı ve bide HKS sistemi varsa off off  ](*,)

vtimania

  • İleti: 1116
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #11 : Eylül 06, 2006, 09:04:12 ÖS »
kırmızı ve hks egzoz mu....reklam yasak ;D

Tolga-R

  • İleti: 362
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #12 : Eylül 06, 2006, 09:28:53 ÖS »
vtimania@
195-200 civarı atmosferik mod. un maliyeti yaklaşık 10k ytl civarı ha 2.el olursa biraz daha düşebilir rakam.. Turboyu hiç katmıyorum bile öyle 3500 usd kit alıp takmakla bitmiyormuş iş :)  yani en azından işi ustaları öyle söylüyor. YA tam olsun yada olmasın gibi ...

ALG@
Dediğin gibi şanzıman mükemmel typer da , iç mekanı , aerodinamiği, k20 motor olması ilerde iyi bişiler yapılabiir bu makinaya ..

vtec@
abi doğru söylüyorsun artık migroslarda bile parçası satılıyorda yinede pahalı  bi headers alalım dedik 560 usd :]

Güven abi bu arada senin typer ı merter de görmüştüm maşallah abi çok temiz kazasız belasız :]


Yorumlarınız için teşşekür ederim hepinize.. Şuan Typer almak çok daha mantıklı gelior.. Vti ında + ları var ama en büyük eksisi söylediğiniz gibi yaşı 7-10 milyar masraf edip 2 sene sonra  satarken üzebilir...

 Typer alırsam Ben devamlı gazlayan biri değilim merkezi bi yerde oturdugum için arabayı sadece zevk olsun die kullanıyorum. Bu nedenle yakıt derdimde olmuyor.. Bakalım vti satılırsa inşallah bi tane typer ım olur ....

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #13 : Eylül 06, 2006, 10:23:51 ÖS »
Togi kardeşim, anladığım kadarıyla seninle benzer özellikte kullanıcıyız..o halde type r dan şaşma..
pişman olmayacaksın..

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #14 : Eylül 07, 2006, 03:39:19 ÖÖ »

    Hmm.. Zor seçim ya, VTI mı Type-R mı  :roll:  Bence ikisi de sahiplerinin üzerinde büyük etki yaratan mükemmel araçlar.. Vti sahibi olan Vti dan başkasını görmez, Type-R sahibi olan da aynı şekilde.. Vti, ufak tefek dış modifikasyonla çok seksi, çok vahşi, çok agresif bir görüntüye bürünebilen, çok fotojenik bir araba :)  Type-R ise ALG abinin de söylediği gibi efsane K20A2 motorla, mükemmel bir şanzumanla ve gerek motor, gerek iç aksam, gerekse dış görünüş olarak R ruhuyla donatılmış bir araç..

    Sözüme şöyle devam etmek isterim, insanoğlu hepimizin bildiği gibi doyumsuz varlıklardır, zamanı gelir Vti yetmemeye başlar.. İşte o zaman (imkanlar el veriyorsa) gidip bir Type-R almak gayet mantıklı olacaktır.. Zaten daha sonra o da yetmemeye başlıyor ve modifiye özlemi sona eriyor, filtre, sonrasında egzos, derken 'headers' vs. vs bir sürü parça :)

    Uzun lafın kısası eğer imkan varsa al derim.. O motor, o şanzuman, o direksiyon, o vites topuzu, o vitesin durduğu yer ve o kırmızı ile yazılan R harfi, Type-R ile tanıştığım ilk günden beri beni kendine doğru çeken şeylerdir.. Ama dediğim gibi, Vti da ayrı bir hastalık, sahibini gocundurmayan ve ufacık boyundan beklenmeyecek işler çıkaran bir araç.. Bana kalırsa iş maddi duruma bakar, Vti ın üzerine 17k YTL vereceğime 7k YTL ile aracımı yaparım, 10k YTL de cebimde kalır da diyebilirsin, tabi bu da gayet mantıklı.. Ama mesajımın sonunda sana R diyorum, bu birşeyler çağrıştırıyor mu  8-[    :)



VTEC

  • Administrator
  • *****
  • İleti: 4899
    • http://www.teamhondaturkey.com
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #15 : Eylül 07, 2006, 08:34:36 ÖÖ »

    Hmm.. Zor seçim ya, VTI mı Type-R mı  :roll:  Bence ikisi de sahiplerinin üzerinde büyük etki yaratan mükemmel araçlar.. Vti sahibi olan Vti dan başkasını görmez, Type-R sahibi olan da aynı şekilde.. Vti, ufak tefek dış modifikasyonla çok seksi, çok vahşi, çok agresif bir görüntüye bürünebilen, çok fotojenik bir araba :)  Type-R ise ALG abinin de söylediği gibi efsane K20A2 motorla, mükemmel bir şanzumanla ve gerek motor, gerek iç aksam, gerekse dış görünüş olarak R ruhuyla donatılmış bir araç..

    Sözüme şöyle devam etmek isterim, insanoğlu hepimizin bildiği gibi doyumsuz varlıklardır, zamanı gelir Vti yetmemeye başlar.. İşte o zaman (imkanlar el veriyorsa) gidip bir Type-R almak gayet mantıklı olacaktır.. Zaten daha sonra o da yetmemeye başlıyor ve modifiye özlemi sona eriyor, filtre, sonrasında egzos, derken 'headers' vs. vs bir sürü parça :)

    Uzun lafın kısası eğer imkan varsa al derim.. O motor, o şanzuman, o direksiyon, o vites topuzu, o vitesin durduğu yer ve o kırmızı ile yazılan R harfi, Type-R ile tanıştığım ilk günden beri beni kendine doğru çeken şeylerdir.. Ama dediğim gibi, Vti da ayrı bir hastalık, sahibini gocundurmayan ve ufacık boyundan beklenmeyecek işler çıkaran bir araç.. Bana kalırsa iş maddi duruma bakar, Vti ın üzerine 17k YTL vereceğime 7k YTL ile aracımı yaparım, 10k YTL de cebimde kalır da diyebilirsin, tabi bu da gayet mantıklı.. Ama mesajımın sonunda sana R diyorum, bu birşeyler çağrıştırıyor mu  8-[    :)




herkezin duygularına tercüman oldun Onu-R teşekkürler

EROLL

  • Ziyaretçi
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #16 : Eylül 07, 2006, 08:40:31 ÖÖ »
vti+ turbo= :o :o 8) oke.. ;)


Güven

  • İleti: 1815
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #17 : Eylül 07, 2006, 09:39:40 ÖÖ »

Güven abi bu arada senin typer ı merter de görmüştüm maşallah abi çok temiz kazasız belasız :]

Sağol canım merterde oturuyorum zaten o yüzden heran görebilirsin :)

ALG

  • İleti: 6375
    • THT
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #18 : Eylül 07, 2006, 10:21:46 ÖÖ »
güzel cümleler Onur..hukukçu adam başka yaw  :d

Onu-R

  • İleti: 3113
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #19 : Eylül 08, 2006, 02:57:08 ÖÖ »

   Eheh.. Teşekkür ederim sayın Adminlerim...


R-13239

  • Ziyaretçi
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #20 : Eylül 24, 2006, 02:18:10 ÖÖ »
Al type-r 'ını tak bi yay , bi egzos bi filtre bide headers çak , bin paşa paşa dertsiz tasasız...

hantypR

  • Ziyaretçi
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #21 : Ekim 14, 2006, 01:08:58 ÖÖ »
Şimdi sayın ALG ;D;

Dedıklerının hepsine katılıyorum ancak belırttıgım gıbı 190-200 hp cıvarındakı bir vti rahatlıkla type-r ı gecıyor..Type-r tabıkıde yenı olmasının getırdıgı avantajları var...fakat parca sıkıntısı var ve olan parcalarda cok pahalı...
[/q      herkezın fıkrıne saygım var ama ben typer da eksos fıltre varken 200 bg olan vtec le yurumustum ve 9500 devır cevıren makıne ıdı ve benden 3 vıteste 2 boy 4 vıtesten sonra gıdgıde acılıyo ben bunu bizzat denedim kendi aracımla bu yanlıs bır düsünce typer yukledıgınde ise hic sans tanımıyorum bile demiyorum vti 1.6 vtec icin 
                                                                                                           saygılar

EMİR_VTI

  • Ziyaretçi
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #22 : Ekim 16, 2006, 12:15:07 ÖÖ »
tolga hala düşünüyomusun yaw  ;)

type-RRR

  • İleti: 660
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #23 : Ekim 17, 2006, 10:41:42 ÖS »
atalarımız ne demiş eskinin derdiyle uğraşacağına yeninin borcuyla uğraş ;)
vtecde bindim ama type R başka

karasovalye

  • İleti: 476
Ynt: HB vti dan sonra Typer a geçiş ????
« Yanıtla #24 : Ekim 17, 2006, 11:51:08 ÖS »
maddi durumun iyiyse type-r daha mantıklı sonuçta birde arabaların zaman içinde değer kazanma kaybetme durumlarıda var