Gönderen Konu: En az yakan araç  (Okunma sayısı 9150 defa)

sogulcan

  • İleti: 476
En az yakan araç
« : Kasım 03, 2010, 08:49:35 ÖS »
Arkadaşlar son model araçlar içinde 1.6 veya 1.5 litre motora sahip olan ve en az yakıt tükeden binek dizel araç hangisi veya hangileri?Bilenlerin tecrübelerinden faydalanabilirmiyiz acaba.İlk beş listesi yapan olursa müthiş olur.
Şimdiden teşekkürler.



sogulcan

  • İleti: 476
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #1 : Kasım 05, 2010, 02:04:17 ÖS »
Yokmu arkadaşlar bi bilgisi olan?

emir_eki

  • İleti: 88
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #2 : Kasım 05, 2010, 03:04:15 ÖS »
benzin mi dizel mi

Salih6993

  • İleti: 478
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #3 : Kasım 05, 2010, 03:07:27 ÖS »
1- Opel corsa dizel
2-Seat ibiza dizel
3-Ford fiesta dizel
4-peugeot 207 (buna binmedim ama az yakıyo diolr)

mali

  • İleti: 8035
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #4 : Kasım 05, 2010, 03:09:24 ÖS »
son modeller hakkında güncel bilgim yok

1- megane 1.5 dci
2- fiesra 1.4 tdci

bu ikisindende kullanan tanıdıklarım var yakıtta çok cimriler

son modellerde anca teknik verilerden bişeyleer çıkarman lazım

emir_eki

  • İleti: 88
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #5 : Kasım 05, 2010, 03:15:48 ÖS »
1. clio symbol (dizel)
2.ford fiesta
en az yakan araç sıralaması,ikisine de bindim.. clio 1 depo ile 950 km yapıyo sakin kullanımda abartısız..depo da 135 liraya fulleniyo

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #6 : Kasım 05, 2010, 03:50:38 ÖS »
benim şimdiye kadar bindiğim en ekonomik araç fiat albea multijet babamın arabası oluyor. kendileri az yakıyor özellikle uzun yolda müthiş.

sogulcan

  • İleti: 476
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #7 : Kasım 07, 2010, 06:54:40 ÖS »
İlgilenenlere çok teşekkür ederim.babam volvo s40 dizel aldı ama umduğumuz gibi çıkmadı 50 tl.lik mazot tamamen şehiriçinde 250 km.gidiyor. yani km de 20krş ykıyor.biz daha az bekliyorduk.sizce nasıl normalmi?araç 2009 volvo s40 dizel 1600 cc  109hp ve daha 17000 km de.yorumlarınızı bekliyorum.

pasa35

  • İleti: 941
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #8 : Kasım 07, 2010, 08:31:58 ÖS »
istanbul trafiğinde kullanıyorsanız bence normal.en sağlıklı ölçüm depoyu fulleyerek yapılan ölçümdür buarada

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #9 : Kasım 07, 2010, 10:23:45 ÖS »
Fiat Fiorino

mustafaa_akca

  • İleti: 354
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #10 : Kasım 07, 2010, 11:53:23 ÖS »
hundai accent kokluoo mubarek 1.3 + tup:D

yalçınn

  • İleti: 3390
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #11 : Kasım 07, 2010, 11:54:38 ÖS »
s 40 için bu rakam normal daha az yakacak arabaların hepsinin motoru 1.3-1.4 olacaktır...
ama şunu da ekleyeyim volvonun dizel motoru çok başarılı değil dizel toyota ile dizel volvoyu yan yana koyun motor soğukken aynı anda çalıştırın volvo çok daha sesli çalışıyor...

fearlessantalya

  • İleti: 258
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #12 : Kasım 07, 2010, 11:56:00 ÖS »
benim şimdiye kadar bindiğim en ekonomik araç fiat albea multijet babamın arabası oluyor. kendileri az yakıyor özellikle uzun yolda müthiş.
aynen katılıyorum utanmasa hiç yakmayacak gez gez bitmiyo walla :)

ENG

  • İleti: 1856
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #13 : Kasım 08, 2010, 09:22:03 ÖÖ »
kendi aracım palio multijet 45 lt mazotla şehiriçi 810 şehirlerarası 980 km yaptım. dikkatli olunursa bu değerlere +40-50 km daha eklenebilir.

sogulcan

  • İleti: 476
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #14 : Kasım 08, 2010, 07:54:15 ÖS »
istanbul trafiğinde kullanıyorsanız bence normal.en sağlıklı ölçüm depoyu fulleyerek yapılan ölçümdür buarada

Yok Denizlide yaşıyor.Arabayı yeni aldı daha.İlk olarak 250 km lik bi deneme yaptı.Ama şimdi dediğin gibi tam bir depoyu biterecek.Bidaha bakacaz bakalım ama bizim duyduğumuz ve bildiğimiz volvo daha az yakıyordu.

tarikbeker

  • İleti: 20
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #15 : Ocak 10, 2011, 06:31:11 ÖS »
yeni 2011 vw polo 1.2 tdi 12v 3 silindirli 75 ps araç aldık
bir depo 1000 km .

gronholm_07

  • İleti: 366
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #16 : Ocak 10, 2011, 06:37:56 ÖS »
MULTIJET MOTORLAR BENCE HEM BIR DIZEL ARACA GORE SERII HEMDE COK CIMRI. TURBO DESTEGI GAYET KEYIFLI

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #17 : Ocak 11, 2011, 05:36:00 ÖÖ »
valla benim aracım benzinli ve şehir içi 40 kuruş yakıyor sizin araç 20 kuruş yakıyor ve şikayet ediyorsanız bunun üzerine söz söylenemez :) hayırlı olsun , araç yılda 20-30 bin km yapıyorsa dizel mantıklı.

cvcvtec

  • İleti: 113
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #18 : Ocak 11, 2011, 08:07:01 ÖÖ »
2007 pejo 307 hdi 1.6 110 beygir bir depoyla şehir içi 1050 km ...

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #19 : Ocak 13, 2011, 12:44:32 ÖS »
Multijet'ler dediğiniz gibi çok iyi.  ;)

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #20 : Ocak 13, 2011, 01:13:46 ÖS »
valla eski aracım fiat linea 1.3 dizel otomatik şehirler arasında 135 tl ile (bir depo) 1100km yaptı ama şehir içinde 500km sabit yaptığı yol, 7.8 lt/100km sabit ortalama yakıt tüketimi

luke skywalker

  • İleti: 520
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #21 : Şubat 22, 2011, 02:31:24 ÖS »
2004 Makyajlı civic sedan,Şubat ayında(kendi aracım)
Tam depoyla otoyolda yaklaşık 900 km yol(850 km'de ışık yandı)(90-110 arası sürat,bagaj boş)
7 yıllık araç hemde benzinli;bence en az yakan bu.

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #22 : Şubat 22, 2011, 04:26:22 ÖS »
2004 Makyajlı civic sedan,Şubat ayında(kendi aracım)
Tam depoyla otoyolda yaklaşık 900 km yol(850 km'de ışık yandı)(90-110 arası sürat,bagaj boş)
7 yıllık araç hemde benzinli;bence en az yakan bu.

İnsanın ön yargıyla yaklaşası geliyor ama
50 litrelik depo ile 900 km yaparsan 198 tl ile fullediğin depo ile km de 22 kuruş yakmış olursun.
Gerçekten dediğin 90-110 km ler arasında giderek
devirler arasında çok oynamadan sabit bir devir tutturarak ne bileyimçç

Yanlış anlama yaptığın km sonuçta ortada inanıyorum
ama insanın benzinli bir araba ile 900 km yapmasına inanası gelmiyor
« Son Düzenleme: Şubat 22, 2011, 04:28:47 ÖS Gönderen: poseidon999 »

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #23 : Şubat 22, 2011, 05:21:08 ÖS »
valla civicte daha depo fullemedim hep 4 çizgi kalınca 100tl atıyorum, şu anda 250km de %100 şehir içi daha eklediğimin katılımı gitti, ama yani pedal altında yumurta olayını geçtim artık arabayı kullanırken bileğim ağrıyor öyle söyleyeyim, ayağımı geriye çekmekten :D , bir de çıktığım saatlere biraz dikkat ediyorum genelde boş oluyo, normalde 100tl ile 240-250 km yapıyordum şu anda yaklaşık 50 tl ile 250 deyim bu performansla gidersem 400ü görür, bu da heralde full depo ile 600km falan şehir içi eder, bu da demek ki dikkat edince bu araçlar ciddi oranda az yakar :D dikkat etmediğin an sömürür yakıtı, geçen depolarda ışıklarda en önde kalkan olmak gibi bi takıntım vardı, onu aşınca oldu bunların hepsi :D

kayaci26

  • İleti: 1441
Ynt: En az yakan araç
« Yanıtla #24 : Şubat 22, 2011, 09:54:13 ÖS »
2004 Makyajlı civic sedan,Şubat ayında(kendi aracım)
Tam depoyla otoyolda yaklaşık 900 km yol(850 km'de ışık yandı)(90-110 arası sürat,bagaj boş)
7 yıllık araç hemde benzinli;bence en az yakan bu.

850 km de ışık yandı ise 7 litre kala ışık yandığına göre 43 litre ile 850 km.... süper ötesi...

ben bu rakama tam olarak bu şekilde şahit olmadım... ama inanıyorum çünkü . . .2006 yılında bir arkadaşımızın 1.6 VTEC LS M/T aracı ile benzin deposunu fulledik ve Eskişehir den Ankara Ümitköy e  gittik... malum yol double yol ve neredeyse hiç rampası virajı yok... geneli düzlük... sadece Polatlı nın içinde ve ümitköy de trafik ışığı var... neyse izimizin üstüne 2 saat içinde geri döndük... toplamda 425 km sonra aynı benzin istasyonun da araç  23 litre benzin aldı...


Bu hesabı dünya gözü ile yaptığım günden beri VTEC 2 lerin özellikle düz viteslilerin hayranıyım... evet araç, 1 litre benzin ile yaklaşık 18,5km gitti bu demektir ki 50 litre depoyu bitirene kadar gazlasan . . . 925 km yol yapacak... ama araç da sadece  2 kişi idik... hava ılıman, trafik müsait... klima - kalorifer - far vs kapalı... ve 90 - 110 hız bandında oldukça düşük devirlerde kullanımla sağlanan bir değer ...

Bu günün lirası ile 0,215 TL Benzin Tüketimine denk gelir.... Bir de bu araç LPG li olduğunda sadece %35 ekonomi sağlasa bu şartlarda 0,140 TL LPG yakar veeee . . . (2.000 TL lik GFI TELEFLEX LPG kiti %50 ekonomi vaat ediyor o zaman 12 kuruşa gezecek bu araç :) ) Ben ce TR şartlarında ÜZERİNE YOOOOK . . .

Bu arada bu bana göre elde edilebilecek en dip değerdir... Yukarıda tüm arkadaşlar DİP DEĞERLERİ yazmışlar... ben de anlatma gereği duydum . . .