merhaba,
2009 model otomatik Honda Civic kullanıyorum.
Motorun ya da şanzımanın yapış olduğu aşağıdaki işlemle ilgili, olayın tekniğinin nasıl gerçekleştiğine dair tatmin edici bir bilgi alamadım. ( genelde, araba vites değiştirmiyor bu işi V-TEC özelliği yapıyor deniliyor )
Örneğin ayağınız gaza hafif basılı 90-100 km. süratle, yaklaşık 2000 devirde gidiyorsunuz. Araç 5.viteste...
Hafif bir eğime geldiğinizde, ya da gaza çok hafif biraz daha bastığınızda devir saati 2000 devirden, 2700-2800 devirlere çıkıyor, fakat araç hala 5.viteste.. ( bu durumda iken motordan bir vibrasyon da geliyor, sanki motor farklı bir çalışma profiline geçiyor ) Biraz daha gaza basarsanız şanzıman vitesi 4 e alıyor..
Bu durumun nasıl gerçekleştiğine dair teknik bilgisi olanlar paylaşırsa sevinirim..
tşk.