Gönderen Konu: Devir aralıkları  (Okunma sayısı 2926 defa)

tunci

  • İleti: 801
Devir aralıkları
« : Nisan 21, 2011, 03:39:38 ÖS »
Bir önceki aracım dizeldi şimdi benzinli ve lpg li 2003 v-tec. Sürüş tarzı illaki farklıdır dizel motor için biliyorum, v-tec için de motorun devrine göre ayarlayabiliyorum. Benim sormak istediğim en performanslı ve en ekonomik olarak hangi vites aralığında hangi devirde kullanmalıyız?



aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: Devir aralıkları
« Yanıtla #1 : Nisan 21, 2011, 03:59:16 ÖS »
Bir önceki aracım dizeldi şimdi benzinli ve lpg li 2003 v-tec. Sürüş tarzı illaki farklıdır dizel motor için biliyorum, v-tec için de motorun devrine göre ayarlayabiliyorum. Benim sormak istediğim en performanslı ve en ekonomik olarak hangi vites aralığında hangi devirde kullanmalıyız?

Düşük devirler ekonomiktir.Aracınız sanırım Honda Cıvıc LS modeli? Onlarda Sohc Vtec bulunmakta ve 3200 RPM'de Vtec'i açıyor diye biliyorum.Deviri yükselttikçe daha çok performans alırsınız.3000 RPM'i geçmeden kullanırsanız ve ani hareketlerde bulunup sakin kullanırsanız ekonomik modda olur.Ama dediğim gibi 3200'den sonra Vtec devreye giriyor :)

Ve şunuda ekleyeyim.Ekonomi yapıcam diye aracı asla boşa atmayın.Aksine motora daha çok zarar verirsiniz.Bu bütün araçlarda aynıdır.Mesela yokuş aşağı inerken veya hızımızı aldıktan sonra çoğu zaman boşa atarız.Ama bu zararlıdır.Motorun yakmadıgını zannederiz ama aksine yakar ve zarar verir.5. Vitese atıp hiç gaza basmaz iseniz araç kompresöre bindirir ve kısmen neredeyse yakıt yakmaz bile. :) Çok az bir miktarda yakar.
« Son Düzenleme: Nisan 21, 2011, 04:01:27 ÖS Gönderen: aRas »

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Devir aralıkları
« Yanıtla #2 : Nisan 21, 2011, 04:03:46 ÖS »
v-tec ES modeli, dizelde turboyu açtığı devir vardı o devirde kullanıca en ekonomik ve performanslı olduğu devir aralığıydı. Mesela 3200 den sonra v-tec açar dediniz ben bunun ne olduğunu bile bilmiyorum. Bunları okuyabileceğim bir konu açılmış mı acaba ya da link biliyor musunuz?

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: Devir aralıkları
« Yanıtla #3 : Nisan 21, 2011, 04:10:17 ÖS »

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: Devir aralıkları
« Yanıtla #4 : Nisan 21, 2011, 04:13:19 ÖS »
Sohc Vtec'lerde Vtec açıldıgı zaman emme supaplarının açılması süresi daha çok artıyor.Egzoz supapları sabit kalıyor.Motorun sesinde bir değişim oluyor ama Sohc Vtec'lerde farkedilmiyor.Dohc Vtec'lerde farkedilebiliyor.Örneğin; Honda Cıvıc VTI 98''

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Devir aralıkları
« Yanıtla #5 : Nisan 21, 2011, 04:26:47 ÖS »
Kompresör durumu enjeksiyon sistemli motorların hepsinde var sanırım. Yol bilgisayarlı araçta testini de yapmışlardı sıfır tüketim çıkmıştı. v-tec motor bilgisi için verdiğiniz link baya açıklayıcı, ben aslında kendi aracımı da tanımak istiyorum 2003 v-tec es modelindeki motor ve donanımlarla ilgili arama yaptırdım forumda bulamadım.

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: Devir aralıkları
« Yanıtla #6 : Nisan 21, 2011, 04:30:22 ÖS »
Kompresör durumu enjeksiyon sistemli motorların hepsinde var sanırım. Yol bilgisayarlı araçta testini de yapmışlardı sıfır tüketim çıkmıştı. v-tec motor bilgisi için verdiğiniz link baya açıklayıcı, ben aslında kendi aracımı da tanımak istiyorum 2003 v-tec es modelindeki motor ve donanımlarla ilgili arama yaptırdım forumda bulamadım.

Aslında herşey var.Bütün aklınıza ne gelirse.Dikkatli araştırırsanız Vtec ES hakkında çok şey bulabilirsiniz.

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Devir aralıkları
« Yanıtla #7 : Nisan 21, 2011, 04:40:36 ÖS »
Tamam, daha dikaktli bakayım, teşekkürler.

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: Devir aralıkları
« Yanıtla #8 : Nisan 21, 2011, 04:46:58 ÖS »
Tamam, daha dikaktli bakayım, teşekkürler.

Rica ederim.