Gönderen Konu: Citroen c4 vts 180 hp  (Okunma sayısı 32931 defa)

sezer aydoğdu_

  • İleti: 40
Citroen c4 vts 180 hp
« : Ocak 16, 2012, 09:10:18 ÖS »
Merhaba arkadaşar Bu araç hakkında bilgisi olan kullanan arakadaşlar varmıdır ? Arkadaşım alıcak sizlere danışalım istedik.
Yol tutuşu , Konforu , Hızlanması olsun yani artıları eksileri nelerdir Tavsiye edermisiniz . Modifiyeye açıkmıdır ? vs vs



rebeloghy

  • Ziyaretçi
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #1 : Ocak 16, 2012, 09:29:18 ÖS »
bir ara düsündüğüm baktıgım bi aractir ancak fransızsa uzakta kalsın bosver...

sezer aydoğdu_

  • İleti: 40
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #2 : Ocak 16, 2012, 09:31:46 ÖS »
 <nohapy  Araba hakkında görüşünüz nedir ?

bbhnda

  • İleti: 4095
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #3 : Ocak 16, 2012, 11:06:35 ÖS »
tasarımı güzel motor 2.0 benzinli içer yol tutuşu fena değil sorunsuz diyemeyeceğim konforu bence iki kapılı bir araçtan daha fazlasını veriyor ancak yürüyen aksam özellikle benzinli fransızlarda sıkıntı :D

BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #4 : Ocak 17, 2012, 09:19:27 ÖÖ »
Fransiz araclarda gercekten kalite bir sinif geriden geliyor malesef...

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #5 : Ocak 17, 2012, 09:23:42 ÖÖ »
piyasası ne kadar bunların. modlamaya uygun değil. Honda kadar hiç bir araba kolay modlanmıyor.

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #6 : Ocak 17, 2012, 09:26:03 ÖÖ »
yol tutuş cıtroen de dünyada hatırı sayılır bır özelliktir , gerisini bilemem , hondanın en ıyı yol tutan aracından ıkı kat daha ıyı yol tutar bu araç

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #7 : Ocak 17, 2012, 09:26:54 ÖÖ »
bulunabiliyorsa alınsın bir Tayyar... Derim. c4 ekonomi sınıfında iyi bir araç. Ama performans aranıyorsa, Tayyar var, Rocco var... Hatta Evo bile bulunabilir o fiyat aralıklarında... Hiç bişey olmadı, 1.8 140 HB Civic HB bulunup (manuel) turbo taktırılır... Modlanır... Yürütülür...

redmoon

  • İleti: 312
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #8 : Ocak 17, 2012, 09:38:40 ÖÖ »
citroen tasarım olarak güzel araç ama nedense çabuk yıpranıor ve çabuk arızalanıyor. birde ikinci elleri çok ucuza gidiyor. alırken düşünmek lazım.

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #9 : Ocak 17, 2012, 09:39:23 ÖÖ »
Yusuf emin ol civic hb den iyi yol tutamaz. Bi defa direksiyon tepkisinden bayağı takar civic.
Onun haricinde golfden filan iyi yol tutar C4 bayağı sağlam bu konuda.

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #10 : Ocak 17, 2012, 09:47:17 ÖÖ »
Hb gerçekten de sert virajlara bile yüksek hızlarda fizik üstü tepkiler verebiliyor. daha geçen bir arkadaş, arabanın içinde durduk yere cenin pozisyonuna girdi... neymiş takla atıcakmışız :D  ama c4'ü bilmiyorum o tip bir test yapma fırsatım olmadı

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #11 : Ocak 17, 2012, 09:50:34 ÖÖ »
Walla ben Nokian ları taktıktan sonra hiç gözüm korkmuyor. Namussuzlar yüksek performans lastiği ama kış lastiği gibi karda buzda tutuyor.

Geçen yaz pirelli p7 varken virajlarda milletin arasında dolaşıyordum :D VSA ile her türlü yapışıyor yola HB

C4 de bu sınıfın en deli yol tutan aracıdır.

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #12 : Ocak 17, 2012, 09:53:03 ÖÖ »
Yusuf emin ol civic hb den iyi yol tutamaz. Bi defa direksiyon tepkisinden bayağı takar civic.
Onun haricinde golfden filan iyi yol tutar C4 bayağı sağlam bu konuda.
bı test vıdeosu vardı aradım ama bulamadım , araçlar şunlardı: golf5 gtı, cıvıc typer, cıtroen c4 vts bı tane daha vardı ama hatırlayamadım , bu araçlar içinde yol tutuş testınde cıtroen uzak ara öndeydı , ayrıca havalı süspansıyonlu fabrıkasyon aracı pıyasaya suren cıtroen dır, mesele cıtroen xsara ıle lastıgınızın bırı patladıgında sadece 3 teker ıle 90km hıza kadar cıkabılırsınız, yanı cıtroen süspansıyon konusunda cok ılerı bır marka

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #13 : Ocak 17, 2012, 10:41:05 ÖÖ »
o videodaki type R değildi. 140 hp lik 1,8 sedandı :D

Civic de yan yatsa da çizgiden çıkmıyordu. Golf filan bayağı kötüydü.

Ama dediğin gibi en sağlam citroen gidiyordu.

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #14 : Ocak 17, 2012, 11:03:46 ÖÖ »
o videodaki type R değildi. 140 hp lik 1,8 sedandı :D

Civic de yan yatsa da çizgiden çıkmıyordu. Golf filan bayağı kötüydü.

Ama dediğin gibi en sağlam citroen gidiyordu.
yok benım dediğim videodakı ep3 civic ti, sedan si değildi

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #15 : Ocak 17, 2012, 11:04:12 ÖÖ »
bı test vıdeosu vardı aradım ama bulamadım , araçlar şunlardı: golf5 gtı, cıvıc typer, cıtroen c4 vts bı tane daha vardı ama hatırlayamadım , bu araçlar içinde yol tutuş testınde cıtroen uzak ara öndeydı , ayrıca havalı süspansıyonlu fabrıkasyon aracı pıyasaya suren cıtroen dır, mesele cıtroen xsara ıle lastıgınızın bırı patladıgında sadece 3 teker ıle 90km hıza kadar cıkabılırsınız, yanı cıtroen süspansıyon konusunda cok ılerı bır marka

citroen artık o bahsettiğin süspansiyonları üretmiyor... "hydractive suspension" diye isimlendirilmişti vaktiyle, ama gidip sorarsanız artık kullanılmadığını öğrenebilirsiniz... yine de yolu iyi tuttuğuna şüphe yok tabi, bu konuda tecrübeli bi firma

Yusuf emin ol civic hb den iyi yol tutamaz. Bi defa direksiyon tepkisinden bayağı takar civic.
Onun haricinde golfden filan iyi yol tutar C4 bayağı sağlam bu konuda.

konuyu farklı bi yere taşımak istemem ama benzer bi cümleyi bi kere daha kurmuştun, bu konuyla ilgili kısmına değil ama hb araçlarla ilgili olan varsayımına itiraz etmek isterim... zira hb araçlar iyi yol tutmaz "genelde". aynı aracın sedanı hb'inden daha iyi yol tutar... denge açısından mümkünse coupe olmalı araçlar ama her markada yok malesef... güncel hb civicin boyu kısa ağırlık merkezi de yukarda, sedana göre yani... o açıdan dengesi biraz daha problemli... virajlarda 3 tekerlek gitmesiyle meşhur zaten... mukayese olabilsin diye şu videoyu veriyorum... FN2 ve FD2 arasında bi katılım... ciddi de bi fark oluşmuş

http://www.youtube.com/watch?v=7N66aSwWCcI

hb civicler içinde en iyi yol tutanları ek9dur... o da hb olamayacak kadar uzundur zaten... ondan sonra ep3 gelir... ama fn kasa civic'lerin iyi yol tutanlarına örnek değildir malesef

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #16 : Ocak 17, 2012, 11:43:27 ÖÖ »
bı test vıdeosu vardı aradım ama bulamadım , araçlar şunlardı: golf5 gtı, cıvıc typer, cıtroen c4 vts bı tane daha vardı ama hatırlayamadım , bu araçlar içinde yol tutuş testınde cıtroen uzak ara öndeydı , ayrıca havalı süspansıyonlu fabrıkasyon aracı pıyasaya suren cıtroen dır, mesele cıtroen xsara ıle lastıgınızın bırı patladıgında sadece 3 teker ıle 90km hıza kadar cıkabılırsınız, yanı cıtroen süspansıyon konusunda cok ılerı bır marka

citroen artık o bahsettiğin süspansiyonları üretmiyor... "hydractive suspension" diye isimlendirilmişti vaktiyle, ama gidip sorarsanız artık kullanılmadığını öğrenebilirsiniz... yine de yolu iyi tuttuğuna şüphe yok tabi, bu konuda tecrübeli bi firma

Yusuf emin ol civic hb den iyi yol tutamaz. Bi defa direksiyon tepkisinden bayağı takar civic.
Onun haricinde golfden filan iyi yol tutar C4 bayağı sağlam bu konuda.

konuyu farklı bi yere taşımak istemem ama benzer bi cümleyi bi kere daha kurmuştun, bu konuyla ilgili kısmına değil ama hb araçlarla ilgili olan varsayımına itiraz etmek isterim... zira hb araçlar iyi yol tutmaz "genelde". aynı aracın sedanı hb'inden daha iyi yol tutar... denge açısından mümkünse coupe olmalı araçlar ama her markada yok malesef... güncel hb civicin boyu kısa ağırlık merkezi de yukarda, sedana göre yani... o açıdan dengesi biraz daha problemli... virajlarda 3 tekerlek gitmesiyle meşhur zaten... mukayese olabilsin diye şu videoyu veriyorum... FN2 ve FD2 arasında bi katılım... ciddi de bi fark oluşmuş

http://www.youtube.com/watch?v=7N66aSwWCcI

hb civicler içinde en iyi yol tutanları ek9dur... o da hb olamayacak kadar uzundur zaten... ondan sonra ep3 gelir... ama fn kasa civic'lerin iyi yol tutanlarına örnek değildir malesef

Hidraktif süspansüyon c5 lerde ve c6 larda üst donanım paketlerinde var. Ve yine kendi klasmanına göre iyi yol tutsalarda lider değiller. Araç ağır zaten

Hb araçlar iyi yol tutmaz diye bir genel kural yok. Ek9 type R bizim Vti lar ile aynı büyüklükte öyle iri araç filan da değiller.
Kaldı ki golf jettadan iyi yol tutar.

Güncel civiclere gelirsek Aracın önden kayma ( understeer ) ve ağırlık merkezinin nispeten yüksek olduğu doğru. Ancak kıyaslamak için kullanılan sedan civicler ile hiç alakası yok. Bir defa birbirine uyan parçaları yok :D

3 teker viraj dönme olayı arka aksın sabit önlerin bağımsız olmasından ki aynı olay sedan type R da daha çok var. Eklediğin videoya dikkat et. 3 saniye farkın sebebi arada 25 hp güç farkının olması. Ki video da ki abla ingiliz olmasına rağmen sedanı beğenmiş. Daha heyacanlı diyor :D

Daha da önemlisi FD2 ile FD6 arasında muazzam farklar var. Fren sistemi farklı. Diskler birbirine uymuyor bildiğim kadarı ile. Amortisörler farklı. FN2 ile FK2 parçaları uyumlu. Diskler aynı kaliperler farklı. En önemlisi kasa rijitliği farklı.

FD6 ile FK2 fren ve yol tutuşu kıyaslamak isteyen olursa deneyebiliriz.

Daha önce de yazdım eğer bir kriter olarak görürsen burda videolar içinde bakabilirsin.

http://www.euroncap.com/results/escperf.aspx

direksiyonun nekadar net olduğu anlaşılıyor.

Ben çok fazla yazmak istemiyorum malını methediyorsuna geliyor laf. Ancak körü körüne de insanlar yanlış bilmesin istiyorum.

BHAAL

  • İleti: 774
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #17 : Ocak 17, 2012, 12:34:16 ÖS »
tabiki typerlarla sıradan civicler çok farklı... video emsalleri ölçtüğü için verdim... bizim araçlar da böyle demiyorum ki kadın da zaten fd2'nin daha sert amortisörleri olduğunu torkunun daha fazla olduğunu söylüyor... ama ben gidişini göstermek açısından misal olur diye verdim videoyu. ek9 cidden farklı bi yerleşime sahip o açıdan emsal değil bile... fn'lernin pekçok emsalinden iyi yol tuttuğunu da biliyorum o açıdan söylemedim... sadece hondanın fn'leri yüksek yapmasından şikayetçi biri olduğum için belirtmek istedim... yoksa benim beğendiğim araçlar gene, ama yüksek ve kısa olması olması problem yaratıyor... çok değil 10 cm açsalardı akslar arası mesafeyi, yüksekliği de biraz düşürselerdi efsane olurdu gene... ama mevcut halini iyi bulmuyorum o açıdan belirttim. ama ben sana asıl en çok şu fren modunu sormak istiyorum kaç zamandır... imzanda yazanları mı kullanıyorsun hala? ciddi fark yarattı mı araçta? şu disk gürültüsü işinden gına geldi bana

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #18 : Ocak 17, 2012, 12:43:40 ÖS »
sedanlarla hiç kıyaslamadım ama, dediğim gibi, araca binen herkesin yüreği bir hop ediyor virajlarda... :D sonra da  hayran hayran aracı incelemeye başlıyorlar, kaça aldın, kaç model... yaylar değiştimi... :D mesela 50 tabelası gösteren yerden 110 ile dönüyorum, araç bir yan yatıyor, işte o yatma anında yan koltuktaki arakdaşlar bi afallıyor. Ancak çizgiden çıkmıyor. tıkır tıkır yolunda gidiyor. işin ilginci daha vsa açmayı beceremedim bile. Aracı alalı 2-3 ay oldu... Daha deneyimli arkadaşlar bu konuda daha iyi söz söyleceklerdir ancak., FK2 ( umarım doğrudur) yani 2007-2011 arası Civic HB 1.8 lerin özellikle viraj performansı hakikaten kim bindiyse hayran bırakıyor. En büyük sebep kesinlikle direksiyon. ilk aldığımda turu az diye bozulmuştum biraz ama sonradan bunun nedenini anladım diyebilirim. evet turu az ama manevra kabiliyeti, direksiyon tepkimesi, muhteşem.

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #19 : Ocak 17, 2012, 12:53:09 ÖS »
Ben ilk aldığımda yol tutuşa vs hayran kalmıştım. araba yan bile yatmıyordu. Lastiklerim çok yeniydi. eski sahibi sıfır takıp bana satmıştı. marmarise giderken çok tatlı virajlara girdim. Bi zaman sonra araba saçmalamaya başladı. Gittim rotbalans yaptırdım olmadı. Arka amortisörlerden şüphelendim serviste değiştim olmadı. bu arada frenler tutmuyordu. Erken abs devreye giriyordu.
Gittim EBC disk balata seti taktım. 2000 km de ancak rodajı bitti. Yine istediğim gibi olmadı. Bu sırada zaten havalar soğumuştu.

Sonra test için yurt dışından nokian Hakka Z lastik setim geldi. Takar takmaz araba deli gibi yola yapışmaya başladı.

Umarım açıklayıcı olmuştur.

Fren sesi bende hiç olmadı. Ama delikli veya slotlu diskler biraz sesli çalışır onu söyliym. Ya biraz ses katlanın slotlu disk alın. Ya da normal disk ile ebc Greenstuff kullanın.

Ben FD6 kullandım. gayet iyi viraj alıyordu. Yan yatsa da ne önden ne arkadan bırakmadı. Fakat Fk2 ile sürüşün hiç alakası yok. Direksiyon daha çabuk amortisörler çok daha sert. daha az yatıyor.

Konfor istiyorsanız fk lardan uzak durun :D

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #20 : Ocak 17, 2012, 02:41:12 ÖS »
Yusuf emin ol civic hb den iyi yol tutamaz. Bi defa direksiyon tepkisinden bayağı takar civic.
Onun haricinde golfden filan iyi yol tutar C4 bayağı sağlam bu konuda.
ya ilkercom allah aşkına söyle şu senin hb civic den daha iyi bi araç varmı ferrari italia filan  >%6rol ya kardeşim allah aşkına bi arabanında senin civicden daha az yaktığını daha iyi yol tuttuğunu veya daha kaliteli olduğunu söyle !!!

alican_07

  • İleti: 1821
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #21 : Ocak 17, 2012, 02:44:33 ÖS »
fabia greenline ile yakıt konusunda kendi aracını kıyasladın gitgide kendini aşıyorsun benide pc başında baya bi güldürüyorsun sana sadece şunu sorucam c4 ün 2.0 vts ini bırak 4 kapı hdi olanını kullandınmı?

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #22 : Ocak 17, 2012, 02:46:39 ÖS »
seni neden alakadar ediyor.

Burası otomobil forumu değil mi?

Seni neden geriyor Civic hb. Benim ile uğraştığın kadar buraya girip başka markaları öven kişilerle uğraşsana.

Veya yazdıklarımda katılmadığın yer nedir?

Civic hb 1,8 daha az yakıyor. Varmı ötesi. Çıkar bi fd6 deneyelim


Civic hb daha iyi yol tutuyor çıkar bi fd6 deneyelim.

Civic hb daha hızlı bir araç çıkar bi fd6 deneyelim.

Buraya yazdıklarım seni geriyorsa okumazsın olur biter.

ilkercom

  • Hasan İlker Çom
  • İleti: 1441
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #23 : Ocak 17, 2012, 02:47:15 ÖS »
C4 kullandım. Sen hb kullandın mı? Hiç sanmıyorum.

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: Citroen c4 vts 180 hp
« Yanıtla #24 : Ocak 17, 2012, 02:50:51 ÖS »
HB nin yakıt tüketiminde hiç bir abartı yoktur. 1.8 tam otomatik uzun yol ortalaması 6.1... manuel çok daha altına inecektir, kuşkusuz...  Fabia greenline'ın tüketimi beni açıkçası hiç etkilemiyor. 1.2 dizel motor sonuçta... elbet az yakacak.  velhasıl 1.2 motora bineceksem kalkar motosiklete binerim, en az katılımı kadar yakar,en az 4 katı kadar basar... :D
« Son Düzenleme: Ocak 17, 2012, 02:53:13 ÖS Gönderen: Grafink »