ön arka, yan ve alt kule gergileri, spor amortisör ve yaylar.
bu dediklerimi harfiyen eksiksiz yaparsan faydasını görürsün. ayrıca eğer aracınla bütün bir insansan yaptır bunu. satacağın araca yaptırma. bu işlemlerin mali külfeti yüksektir.
ön kule gergisi; motor kaputunun içine
arka kule gergisi; bagaj içine
ön yan gergiler; tekerlek,kapı ve kaput arasında kalan yan sacların içine
arka yan gergiler; arka teker, arka kapı ve bagaj arasında kalan yan sacların içine
alt gergiler; şasenin altına yerleştirilir.
şimdi çevremizde bu işlemleri uygulamış arkadaşlarımıza soru yöneltirsek, sadece ön gerginin virajlarda fayda sağlamaya yettiğini söyleyecekler. doğrudur. yalnız ön kule gergisi ile bu sorunu büyük oranda yok edebilirsiniz. fakat kuvvet aracın önünde emilip orda hapsolacağından, uzun vadede şasenin yorulmasına hatta gözle görülemeyecek yamukluklar oluşmasına neden olabilir. aracın yürüyen aksamına yapmış olduğunuz bu iyileştirme hareketi, aksine başınıza iş açabilir.
o yüzden bir iş yapacaksak, bunu profesyonelce, olması gerektiği gibi yapmalıyız.