Gönderen Konu: Honda Accord EX 2.0 (2000 model, 6. jenerasyon)  (Okunma sayısı 2078 defa)

fspeed

  • İleti: 11
Honda Accord EX 2.0 (2000 model, 6. jenerasyon)
« : Mayıs 14, 2014, 10:00:27 ÖÖ »
SERİ
Aracım amerikan kasa olarak bilinen 6. jenerasyon Honda Accord EX (2000 model)
Aracımı yaklaşık 2 yıl önce aldım. Aldığımda 198.000 km' deydi. Şuan 230.000.
Daha önce kullandığım arabalarıı göz önünde bulundurursam bu araba kullandığım en sorunsuz ve konforlu olanı diyebilirim. Geçen zaman içinde hiç üzmedi:)

MOTOR
Su soğutmalı ve 4 zamanlı SOHC VITEC 16 subap. SOHC VITEC motorlar bilindiği üzere az yakıt harcama mantığı üzerine geliştirilmiş.
Bu motorlar 2400 devire kadar 12 subap 2400 devir sonrası 16 subap çalışıyor.

YAKIT
Prins lpg kiti ve 60 Lirelik tank bulunuyor. Benzin tankı 65 Litre. Etimesgut' ta oturuyorum, işyeri Dikmen de. Hergün 50 km yol katediyorum ve Eskişehir yolunu kullanıyorum. Bu güzergahta arabam km' de 30 Kuruş yakıyor. Şaka gibi, arkadaşımın uno' su var oda 25 kuruş yakıyor:) 2000 motor bir araç için bence çok iyi. Tabi ben çok fazla şehir trafiğine girmiyorum. Sakin bir kullanımla şehir içi trafiğinde 35 kuruş civarı yakar sanırım. Haşin ve cevval arkadaşlar bu maliyeti 40-45 kuruşa rahatlıkla çıkarabilirler.

VİTES
4 ileri 1 geri otomatik vites

LASTİK

Kasım-Nisan ayları arasında kendi orjinal jantı (195 65 R15) ile goodyear ultragirp 8 kış lastiklerini,
Mayıs-Ekim ayları arasında 17" jantla 225 45 ZR17 yazlık lastikleri kullanıyorum. Bu şekilde kış ve yaz lasitklerinin ömrü daha uzun oluyor.
Bu arada bu arabaların bijon aralığı 114,3. Bu aralık ölçüsüne sahip piyasada çok fazla normal ve spor jant ne yazık ki bulunmuyor. Çift aplikasyon denen jantlar olabiliyor. Bende de yazlıklar çift aplikasyon. Daha büyük ebatlarda spor jant kullanılacaksa mutlaka kaliteli ve hafif olanı tercih etmek lazım. Çin malı vs çok ağır jantlar ön yakımlara aşırı zarar verebilir ve bu jantlara sahip araçların sürekli balans tutmama sorunları olur. Büyük ebat jantlarda diğer önemli bir nokta; ebat farkından doğan açığı kapatmak için jant merkezine mutlaka uygun bileziklerin takılması zorunluluğu. Balansçılar bu açığı kapatmak için plastik bilezik kullanıyorlar. Plastik bilezikler balans sorununun artmasına neden olabiliyor. Biraz maliyetli ama tornacıda çelik bilezik yaptırmak yerinde bir çözüm. Son olarak orjinal jantlar dışında büyük ebat jant kullanacaksanız düşük mofsetli hatta 0 mofset jantlar bu arabaya müthiş yakışıyor, bence...:)

FREN
Ön frenler hava soğutmalı disk, arka frenler disk

DONANIM

Sürücü ve yolcu hava yastıkları (öne ve yanlarda toplam 4 hava yastığı)
Kapı içi koruyucu barlar
ABS fren sistemi
Uzaktan kumandalı merkezi kilit
Otomatik dijital klima
8 kademeli otamatik sürücü koltuğu ayarı
Ahşap yan ve ön paneller
Tavanda gözlük cebi
Cruise kontrol sistemi
Deri döşeme
Sürücü ve yolcu içi harita lambası
Elektrikli yan aynalar
Elektrikli camlar
Elektrikli sunroof
Arka sis lmbası vs. vs....

Bu arabanın en sevdiğim yanı iç hacim genişliği, binen şaşırıp kalıyor. Kullanımı çok rahat ve yormayan bir araba. Geniş görüş mesafesi ile uzun yol keyfi müthiş.

Geçtiğimiz Cuma günü yazlık bakımını yaptırdım, ikimiz de rahatladık. Kuaförde saç traşı olduktan sonra dışarıya çıktığımda hissetiğim rahatlık neyse muhtemel bizim karaoğlan da bakım sonrası aynı şeyleri hissediyor..) Velhasıl birbirimizi seviyoruz ve birlikte olmaktan mutluyuz...

Sevgiler,

Faruk Karataş








Carismatiq

  • Mustafa
  • İleti: 2887
Ynt: Honda Accord EX 2.0 (2000 model, 6. jenerasyon)
« Yanıtla #1 : Mayıs 14, 2014, 10:20:31 ÖÖ »

Maşallah.. aracınızı çok iyi tanıyor ve keyifle biniyor olmalısınız.. Kazasız belasız sürüşler..

fspeed

  • İleti: 11
Ynt: Honda Accord EX 2.0 (2000 model, 6. jenerasyon)
« Yanıtla #2 : Mayıs 14, 2014, 10:33:14 ÖÖ »

Maşallah.. aracınızı çok iyi tanıyor ve keyifle biniyor olmalısınız.. Kazasız belasız sürüşler..
Çok teşekkürler, size de kazasız belasız sürüşler dilerim.