Gönderen Konu: 2004 ACCORD ile Merhaba THT  (Okunma sayısı 5328 defa)

psk.selman

  • İleti: 123
2004 ACCORD ile Merhaba THT
« : Mart 22, 2016, 09:57:52 ÖÖ »
Merhaba Honda severler. Aracım 2004 model 2.0 sport Honda ACCORD. Aldığımda 235bin kmde idi. Şuan 250bine gelmek üzereyiz. Accordu aldığım 2. gün doluya yakalandım ve ciddi manada hasar oluştu aracımda imkanlar el vermediği için hala öyle kullanıyorum(göçük düzeltme için 1500 lira istediler). Ve aldıktan 1 hafta sonra uzun yolda aniden koşarak önüme atlayan kediye vurarak ön tampon klipsi kırıldı tampon boyası attı. Buda yetmezmiş gibi 10 km sonra yağmurlu havadan dolayı dağlardan gelen çamur ve taşları fark edemeyerek fooşş diye çamura daldım ve altını vurarak taşlar üzerinden gitmek zorunda kaldım. Öyle bir andı ki 20 mtre önümde seyir halinde olan araç geçti gitti tam geçtiğim anda beni vurdu. Bu olayda da karter koruması zarar gördü motor tahmin edersiniz ki çamur içinde kaldı ama şükür beni yolda bırakmadı evime kadar ulaştırdı. Daha sonrasında sıcak havada rampa çıkarken hararet yaptığını fark ettim ve radyatörün çamurlu olmasından dolayı olduğunu düşünerek temizlettim. Bu yaşadığım sıkıntılardan sonra sadakamı verdim ve çok şükür ogünden sonra sıkıntısız ve keyifle biniyorum.

Aldığımdan beri bir kez 800 liralık bir bakım yaptırmak zorunda kaldım. Fiyatı arttıran ana etmenlerden biri sağ ön teker porya bilyasından dolayıydı(220 lira parça). Yapılan işlemler yağ bakımı dışında sağ sol ön teker rotil ve burçları değiştirdim ve şimdilik güvenle biniyorum.

Önümüzdeki günlerde bir bakıma daha gireceğiz. İlerleyen tarihlerde subab ayarı ve sanzıman bakımını yaptıracağım. Yaklaşık 5 yıldır araç sahibiyim imzamda bulunan araçları toplamda 80 bin km kadar kullandım Corolladan memnun olmama rağmen otm. ihtiyacından dolayı focusa yöneldim ama tam bir şok yaşadım Corollanın rahatlığından sonra. Ve focusa 5 ay dayandıktan sonra Accordla tanıştım. Kmsi yüksek olmasına ve tereddütlerime rağmen bir risk alıp Accord sahibi oldum ve çok memnunum bu zamana kadar en konforlu ve performanslı aracım olduğu için 300bini devirmeyi düşünüyorum bu canavarla. Kusura bakmayın uzun bir yazı oldu. Yakında resimleri yükleyeceğim.

Hepinize kazasız keyifli sürüşler dilerim.



static

  • Selim
  • İleti: 65
Ynt:
« Yanıtla #1 : Mart 22, 2016, 10:35:31 ÖÖ »
Aracınız hayırlı olsun.  Fakat biraz sanssiz baslamissiniz ama olsun yavas yavas yaptirirsiniz eksiklerinizi. Accord iyi araçtır civicler gibi ses ızalasyon sorunuda yoktur. Bu arada dolu hasarini kaskodan yaptirmayin sel hasari diye geciyor ve insanlar aracin selde kaldigini falan saniyor.

psk.selman

  • İleti: 123
Ynt: 2004 ACCORD ile Merhaba THT
« Yanıtla #2 : Mart 22, 2016, 10:45:43 ÖÖ »
Aracınız hayırlı olsun.  Fakat biraz sanssiz baslamissiniz ama olsun yavas yavas yaptirirsiniz eksiklerinizi. Accord iyi araçtır civicler gibi ses ızalasyon sorunuda yoktur. Bu arada dolu hasarini kaskodan yaptirmayin sel hasari diye geciyor ve insanlar aracin selde kaldigini falan saniyor.

Teşekkür ederim. Evet kötü bir başlangıç oldu. Bulunduğum kurumda genellikle C ve B segment araçlar olduğu için nazara geldik diye düşünüyorum. Halbuki benim aracım 33-35 binliralık araçken 60-70 bin lira verenler var araçlarına ama oldu bir kere.

Ses izalasyonu konusunda civicten iyi olduğu kesin ama D segment bir araç için daha iyi olmasını beklerdim.

Dolu hasarını kaskodan yaptırırdım ama o zamanlar bırakın kaskoyu daha sigortasını bile yaptırmamıştım. Açıkcası yine bir dolu olayına yakalansam kaskodan yaptırmayı düşünüyorum. Hasar ne olarak geçerse geçsin resimlerle durumu izah edebilirim. Zaten bu aracı hastasından yada meraklısından başkası almaz.

oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4106
Ynt: 2004 ACCORD ile Merhaba THT
« Yanıtla #3 : Mart 22, 2016, 07:57:26 ÖS »
hayırlı olsun,kazasız belasız kullanmanız dileğiyle iyi forumlar.

RCPKPLN

  • Rcpkpln
  • İleti: 20
Ynt: 2004 ACCORD ile Merhaba THT
« Yanıtla #4 : Mart 24, 2016, 01:01:32 ÖS »
Allah korumuş daha büyük felaketten... Bol bol sadaka verin...hayırlı uğurlu olsun... Allah kaza bela vermesin... Nazara da dikkat edin 8)

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


psk.selman

  • İleti: 123
Ynt: 2004 ACCORD ile Merhaba THT
« Yanıtla #5 : Mart 24, 2016, 01:36:37 ÖS »
hayırlı olsun,kazasız belasız kullanmanız dileğiyle iyi forumlar.
Teşekkür ederim.

Allah korumuş daha büyük felaketten... Bol bol sadaka verin...hayırlı uğurlu olsun... Allah kaza bela vermesin... Nazara da dikkat edin 8)

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Allah razı olsun. Zaten sadaka veriyordum ama arabayı yeni aldığım için daha yüklü birşey vermek gerekiyormuş demek ki :-)

hasanemrah19

  • İleti: 24
Ynt: 2004 ACCORD ile Merhaba THT
« Yanıtla #6 : Ekim 22, 2017, 04:28:20 ÖS »
Merhaba Arkadaşlar,

Yıllardan beri VW grup araç kullandım . ( Skoda Octavia 1.6 SR 8 Valve + LPG ) Araç sıfır km alındı ve 220.000 KM ' de yarım motor istedi.( Segman + Subap takım ) Alman aracının sıkıntısını gözlerimizle gördük ve Accord aldık.

Çok titiz bir kullanıcıyım . Aracımın 4orj amortisör+4disk+4balata+üst rotiller(salıncakla birlikte)+tüm körükler + motor yağ + şanzıman yağ + arka kolların hepsi set değiştirdim . Servise özellikle triger seti değiştirelimmi diye sordum . (hayat boyu kayışlı araç kullandık zincirin huyunu bilmediğimizden) Servis " bu araçlar 400.000km gider dediler ) Buna çok anlam veremedim .

Adapazarı civarlarında şıkırtı sesi gelmeye başladı ve aracımı tanıdığım ünlü bir mercedes ustası abime götürdüm . Subaplardan şüpelenmiştim , kendisi bu sesin zincir sesi olduğunu söyledi ve hemen zincir sipariş edip zamanlama zinciri takımı aldık ve değiştiriliyor şu an .

Kafama bazı soru işaretleri gelmektedir. Önceden honda kullanmadığımızdan sizlere sorarak fikir almak isterim ;

1- Triger zinciri değişirken sente ayarı vs yapılıp ayarlandıktan sonra , egzantrik milinide söküp taktıklarından vtec sisteminde ayar ve dikkat edilmesi gereken bir durum oluşur mu.? ( vtec açtığında piyanolara yağ basıncıyla pim girip 3 ' lü basıyor. Bu mekanizmaya bir sıkıntı olur mu? ayrı bir ayara ihtiyaç olur mu?

2-Aracıma hep 10w40 yağ koymuşlar. Yarı sentetik olduğundan dolayı ve araçta yağ yakma olmadığından dolayı 5w40 mobil tam sentetik koydum . Problem yaşar mıyım?

3- Zincir arızasının sebebi zincir gergi plastik ayağının ucunun kırılıp kaltere düşmesinden dolayı oluşmuş . Zincirde bir sıkıntı yoktu . Plastik parçada kırılınca gergi demir tırnağına sürttüğünden şıkır şıkır ses vermiş . Tırnağın kırılmasının sebebi 5w40 ' a geçtiğimden dolayı oluşmuş olabilir mi?

4-i vtech lerde vtech selonoidi diye bir şey olduğunu gördüm . Bunun tel bir filtresi + contası var . Bunu değiştirmeye gerek var mıdır?

5- Zincir değiştiğinden doğal olarak subap ayarı da yapacak , bir mercedes ustası Vtec motora subap ayarı yapması ne kadar sağlıklı olur ? Subap değerlerini biliyorsanız yapılırken kontrol edeceğim . Paylaşırsanız çok sevinirim .

6- Otomatik şanzıman yağını kendi ustama yaptırmadan orjinal özel servise giderek orjinal honda şanzıman yağı koydurdum . Halen tirbün içinde yağ kaldı. Filtre + 3 Lt yağ değişti . Türbinde kalan yağında değişmesi için tekrar orjinal yağ değişimi yaptırmama gerek var mıdır?

7- Araç zincir değişimi halen bitmedi. Aracın rolentısı çok düşük devirde çalıştığından araçta titreme vardı. Subaptan mı yapar yoksa boğaz kelebeğinden mi? Boğaz kelebeğini temizletip adaptasyon ayarı yaptırmaya gerek var mıdır?

Sorularımı cevaplayabilirseniz çok sevinirim .

Saygılarımla.
Emrah GÜRSOY