Merhaba Arkadaşlar,
Yıllardan beri VW grup araç kullandım . ( Skoda Octavia 1.6 SR 8 Valve + LPG ) Araç sıfır km alındı ve 220.000 KM ' de yarım motor istedi.( Segman + Subap takım ) Alman aracının sıkıntısını gözlerimizle gördük ve Accord aldık.
Çok titiz bir kullanıcıyım . Aracımın 4orj amortisör+4disk+4balata+üst rotiller(salıncakla birlikte)+tüm körükler + motor yağ + şanzıman yağ + arka kolların hepsi set değiştirdim . Servise özellikle triger seti değiştirelimmi diye sordum . (hayat boyu kayışlı araç kullandık zincirin huyunu bilmediğimizden) Servis " bu araçlar 400.000km gider dediler ) Buna çok anlam veremedim .
Adapazarı civarlarında şıkırtı sesi gelmeye başladı ve aracımı tanıdığım ünlü bir mercedes ustası abime götürdüm . Subaplardan şüpelenmiştim , kendisi bu sesin zincir sesi olduğunu söyledi ve hemen zincir sipariş edip zamanlama zinciri takımı aldık ve değiştiriliyor şu an .
Kafama bazı soru işaretleri gelmektedir. Önceden honda kullanmadığımızdan sizlere sorarak fikir almak isterim ;
1- Triger zinciri değişirken sente ayarı vs yapılıp ayarlandıktan sonra , egzantrik milinide söküp taktıklarından vtec sisteminde ayar ve dikkat edilmesi gereken bir durum oluşur mu.? ( vtec açtığında piyanolara yağ basıncıyla pim girip 3 ' lü basıyor. Bu mekanizmaya bir sıkıntı olur mu? ayrı bir ayara ihtiyaç olur mu?
2-Aracıma hep 10w40 yağ koymuşlar. Yarı sentetik olduğundan dolayı ve araçta yağ yakma olmadığından dolayı 5w40 mobil tam sentetik koydum . Problem yaşar mıyım?
3- Zincir arızasının sebebi zincir gergi plastik ayağının ucunun kırılıp kaltere düşmesinden dolayı oluşmuş . Zincirde bir sıkıntı yoktu . Plastik parçada kırılınca gergi demir tırnağına sürttüğünden şıkır şıkır ses vermiş . Tırnağın kırılmasının sebebi 5w40 ' a geçtiğimden dolayı oluşmuş olabilir mi?
4-i vtech lerde vtech selonoidi diye bir şey olduğunu gördüm . Bunun tel bir filtresi + contası var . Bunu değiştirmeye gerek var mıdır?
5- Zincir değiştiğinden doğal olarak subap ayarı da yapacak , bir mercedes ustası Vtec motora subap ayarı yapması ne kadar sağlıklı olur ? Subap değerlerini biliyorsanız yapılırken kontrol edeceğim . Paylaşırsanız çok sevinirim .
6- Otomatik şanzıman yağını kendi ustama yaptırmadan orjinal özel servise giderek orjinal honda şanzıman yağı koydurdum . Halen tirbün içinde yağ kaldı. Filtre + 3 Lt yağ değişti . Türbinde kalan yağında değişmesi için tekrar orjinal yağ değişimi yaptırmama gerek var mıdır?
7- Araç zincir değişimi halen bitmedi. Aracın rolentısı çok düşük devirde çalıştığından araçta titreme vardı. Subaptan mı yapar yoksa boğaz kelebeğinden mi? Boğaz kelebeğini temizletip adaptasyon ayarı yaptırmaya gerek var mıdır?
Sorularımı cevaplayabilirseniz çok sevinirim .
Saygılarımla.
Emrah GÜRSOY