Gönderen Konu: Yardımlarınıza ihtiyacım var  (Okunma sayısı 2368 defa)

Bilyoner

  • İleti: 3
Yardımlarınıza ihtiyacım var
« : Şubat 02, 2012, 09:18:40 ÖÖ »
merhabalar,
1.8 hb civic almak istiyorum. birkaç usta ile konuştum i-vtec'lerden uzak durmamı söyledi. daha önce 2008 model suzuki swift 1.3 4x4 kullanıyordum. Hava filtresi, egsoz vs ile 100 beygire çıkamıyordum bile. çok hafif hissedilmeyecek yokuşta gazı köklerdim yine 100 km'yi geçemezdim. artık yeni aracımda performans almak istiyorum. civic hb 1.4 performans vermez dediler. haklılar da sanırım. ağır araba sonuçta. 1.8 dediğin noktada da f şanzıman ile manuel arasında kalmış durumdayım. manuel temiz pek yok gibi ilanlarda bir de f şanzıman fiyatları daha düşük kalıyor manuele göre. bunun mantığını da anlamadım mesela.
yakıt vs. çok sorun değil. zaten önceki yorumlarınızdan 1.6 motorlara göre çok yakmadığını okudum. ama bu i-vtec'lerin sorunlu olup olmadığı ile ilgili yorumlarınız nelerdir? kullananlardan önerilerini duymak isterim. manuel ile yarı otomatiklerin farklarını sıralayabilirseniz çok sevinirim.
şimdiden çok teşekkür ederim herkese



Grafink

  • İleti: 939
Ynt: Yardımlarınıza ihtiyacım var
« Yanıtla #1 : Şubat 02, 2012, 09:34:58 ÖÖ »
Selam, şimdi o sorduğunuz ustaların hepsinin telefonlarını silin, adlarını unutun, üzerlerine bir sünger çekip, bayramlarda mesaj bile atmayın... "i-vitec" Sorunlu aman uzak dur diyen usta mı olur... Olsa olsa sallama ustası olur :D... Hocam, i-vitec, Hondalarda uzun yıllardır kullanılan bir motor çeşididir. honda'nın bu güne kadar sayısız ürettiği bu motorda tek bir arıza ile karşılaşılmamıştır. Ustaların i-vitec dediği mesele "i-shift" tir. Yani sizin ustalar tam anlamı ile "Sağır duymaz uydurur modunda" i shift düzgün kullanıldığınnda sorunsuz bir vitestir. Bir çok kullanıcı i-shifti kullanmayı öğrenmeden, umursamadan sürdüğü için bu güne kadar bir çok problemle karşılaşılmış ve halk arasında "i-shift ten uzak dur" imajı yer etmiş. Yine de forumumuzda bu vitesi kullanan ve memnun olan arkadaşlar var. Ancak performans isteniyorsa elbetteki her zaman "Manuel" vites alınmalıdır. Şimdi sizin dediğiniz "f1 vites ile manuel arasında kaldım"  ikilemi, i shift ile manuel arasında kaldım demektir. Çünkü civic HB lerin Tam otomatiklerinde F1 tabir edilen direksiyondan kumanda meselesi yoktur.  Yani kısaca "i-vitec" sandığınızın aksine belkide dünyanın en problemsiz motorudur. Problem olarak gösterilen F1 denilen ama aslen i-shift olan yarı otomatik sistemdedir...

Bir de bu araçların Tam otomatikleri vardır ki, oldukça stbil sorunsuz araçlardır. Ancak elbette perofrmans ve yakıt tüketimi açısından manuelin gerisinde kalır. i-shift doğru kullanıldığında, ve aldığınızda da problemsiz ise, Manuelden daha da az yakacağı Honda yetkililierince söylenmektedir...


Ayrıca, Sitemizin ilgili bölümündeki soruları doldurarak, Kendinizi tanıtmanız, forum kuralıdır. Aslında ilk mesajınız kendinizi tanıtın bölümüne olmalıydı...

Alacağınız araç ne olursa olsun, hayırlı olsun.

Bilyoner

  • İleti: 3
Ynt: Yardımlarınıza ihtiyacım var
« Yanıtla #2 : Şubat 02, 2012, 10:02:58 ÖÖ »
Tekrar merhaba, yorumlarınız için çok teşekkürler
Foruma yeni üye oldum. Bu nedenle kurallardan bi haberim. Kusura bakmayın.

alaattin

  • İleti: 5
Ynt: Yardımlarınıza ihtiyacım var
« Yanıtla #3 : Mart 13, 2012, 12:43:56 ÖÖ »
selam forma yeni üye oldum bende yön bulamıyorum aslında yardım istiyorum 2002 honda civic 1,6 vtec es otomatik vites araclara bakıyorum ama bildim kadarıyla yada duydum kadarıyla motorun vtec açması için 5,500 deviri geçmesi lazım imiş otomatik viteslerde bunun bi önlemi varmı benim bildim otomatik viteslere 3000 devirden sonra vites yükseltir ozamanda vtec in bi anlamı kalmadı arac hakında ne söylersiniz cevap icin şimdiden teşekürler artık beraberiz gibi gözüküyor :)
« Son Düzenleme: Mart 13, 2012, 12:47:25 ÖÖ Gönderen: alaattin »

faw13

  • İleti: 1783
Ynt: Yardımlarınıza ihtiyacım var
« Yanıtla #4 : Mart 13, 2012, 01:18:01 ÖÖ »
i-vtecler 5500 devirde açılmaz, motor bütün devir aralıklarında performans ile ekonomi arasındaki dengeyi kurmak için zamanlamayı sürekli değiştirir, o bahsettiğiniz vti (1. ve 2. nesil vtec) motorlar 5500 devirde açar, 2002leri bilmiyorum ama 2006 sedan ve hb ler accordlar vs hepsi ivtec kullanır ve vtec açmazlar, her daim performanslılardır ama genel olarak vti ların altında kalırlar, ekonomi de bir faktör olarak devreye girdiği için

aRas

  • Furkan Aras Alağaç
  • İleti: 3334
Ynt: Yardımlarınıza ihtiyacım var
« Yanıtla #5 : Mart 14, 2012, 03:06:32 ÖS »
I-Vtec motor sistemi oncedendir var. Ama sorun cikarttigini ilk defa duydum. Akilli Vtec sisteminin sorun cikartacagini zannetmem. Vtec kolay sorun cikartmayan motordur.

BGR19

  • İleti: 1272
Ynt: Yardımlarınıza ihtiyacım var
« Yanıtla #6 : Mart 14, 2012, 05:43:18 ÖS »
Selam, şimdi o sorduğunuz ustaların hepsinin telefonlarını silin, adlarını unutun, üzerlerine bir sünger çekip, bayramlarda mesaj bile atmayın... "i-vitec" Sorunlu aman uzak dur diyen usta mı olur... Olsa olsa sallama ustası olur :D... Hocam, i-vitec, Hondalarda uzun yıllardır kullanılan bir motor çeşididir. honda'nın bu güne kadar sayısız ürettiği bu motorda tek bir arıza ile karşılaşılmamıştır. Ustaların i-vitec dediği mesele "i-shift" tir. Yani sizin ustalar tam anlamı ile "Sağır duymaz uydurur modunda" i shift düzgün kullanıldığınnda sorunsuz bir vitestir. Bir çok kullanıcı i-shifti kullanmayı öğrenmeden, umursamadan sürdüğü için bu güne kadar bir çok problemle karşılaşılmış ve halk arasında "i-shift ten uzak dur" imajı yer etmiş. Yine de forumumuzda bu vitesi kullanan ve memnun olan arkadaşlar var. Ancak performans isteniyorsa elbetteki her zaman "Manuel" vites alınmalıdır. Şimdi sizin dediğiniz "f1 vites ile manuel arasında kaldım"  ikilemi, i shift ile manuel arasında kaldım demektir. Çünkü civic HB lerin Tam otomatiklerinde F1 tabir edilen direksiyondan kumanda meselesi yoktur.  Yani kısaca "i-vitec" sandığınızın aksine belkide dünyanın en problemsiz motorudur. Problem olarak gösterilen F1 denilen ama aslen i-shift olan yarı otomatik sistemdedir...

Bir de bu araçların Tam otomatikleri vardır ki, oldukça stbil sorunsuz araçlardır. Ancak elbette perofrmans ve yakıt tüketimi açısından manuelin gerisinde kalır. i-shift doğru kullanıldığında, ve aldığınızda da problemsiz ise, Manuelden daha da az yakacağı Honda yetkililierince söylenmektedir...


Ayrıca, Sitemizin ilgili bölümündeki soruları doldurarak, Kendinizi tanıtmanız, forum kuralıdır. Aslında ilk mesajınız kendinizi tanıtın bölümüne olmalıydı...

Alacağınız araç ne olursa olsun, hayırlı olsun.
Cok iyi aciklanmis katiliyorum :)

ber01kay

  • İleti: 16
Ynt: Yardımlarınıza ihtiyacım var
« Yanıtla #7 : Mart 16, 2012, 03:24:34 ÖS »
Selam, şimdi o sorduğunuz ustaların hepsinin telefonlarını silin, adlarını unutun, üzerlerine bir sünger çekip, bayramlarda mesaj bile atmayın... "i-vitec" Sorunlu aman uzak dur diyen usta mı olur... Olsa olsa sallama ustası olur :D... Hocam, i-vitec, Hondalarda uzun yıllardır kullanılan bir motor çeşididir. honda'nın bu güne kadar sayısız ürettiği bu motorda tek bir arıza ile karşılaşılmamıştır. Ustaların i-vitec dediği mesele "i-shift" tir. Yani sizin ustalar tam anlamı ile "Sağır duymaz uydurur modunda" i shift düzgün kullanıldığınnda sorunsuz bir vitestir. Bir çok kullanıcı i-shifti kullanmayı öğrenmeden, umursamadan sürdüğü için bu güne kadar bir çok problemle karşılaşılmış ve halk arasında "i-shift ten uzak dur" imajı yer etmiş. Yine de forumumuzda bu vitesi kullanan ve memnun olan arkadaşlar var. Ancak performans isteniyorsa elbetteki her zaman "Manuel" vites alınmalıdır. Şimdi sizin dediğiniz "f1 vites ile manuel arasında kaldım"  ikilemi, i shift ile manuel arasında kaldım demektir. Çünkü civic HB lerin Tam otomatiklerinde F1 tabir edilen direksiyondan kumanda meselesi yoktur.  Yani kısaca "i-vitec" sandığınızın aksine belkide dünyanın en problemsiz motorudur. Problem olarak gösterilen F1 denilen ama aslen i-shift olan yarı otomatik sistemdedir...

Bir de bu araçların Tam otomatikleri vardır ki, oldukça stbil sorunsuz araçlardır. Ancak elbette perofrmans ve yakıt tüketimi açısından manuelin gerisinde kalır. i-shift doğru kullanıldığında, ve aldığınızda da problemsiz ise, Manuelden daha da az yakacağı Honda yetkililierince söylenmektedir...


Ayrıca, Sitemizin ilgili bölümündeki soruları doldurarak, Kendinizi tanıtmanız, forum kuralıdır. Aslında ilk mesajınız kendinizi tanıtın bölümüne olmalıydı...

Alacağınız araç ne olursa olsun, hayırlı olsun.

Açıklamalar için çok teşekkürler.Sizden bir ricam olacak bende 2009 model 1,6 elegance otomatik var bu aracın artıları ve eksileri nelerdir kısaca bilgilendirebilirseniz sevinirim.Çok teşekkürler.

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: Yardımlarınıza ihtiyacım var
« Yanıtla #8 : Mart 18, 2012, 09:51:33 ÖÖ »
i-vtec yerine i-shift mi demek istedi o usta acaba?