Gönderen Konu: Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.  (Okunma sayısı 4361 defa)

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.
« : Nisan 05, 2006, 08:20:59 ÖS »

                
Çocukluğundan beri aklından çıkarmadığı kendi eliyle otomobil üretme rüyasını gerçekleştiren adam. Eylül 1948'de Honda'yı kuran adam. İlk gençlik günlerinde kendi ürettiği otomobili dünya katılımlarında lider olarak görmeyi hayal eden ve başaran adam. Yarattığı mühendislik harikası motorlarla Honda markasını kısa sürede yollarda rakip tanımayan bir konuma getiren adam. Çalıştığı yıllar boyunca ticari kaygıları bir kenara bırakıp idealist tavrıyla mühendislik harikası tasarımlar ve buluşlar yapan adam.


Soichiro Honda Neleri Başardı?Honda'nın sadece kurucusu değil, aynı zamanda Honda'nın yolunu belirleyen insan olmayı başardı. Her zaman yaratıcı fikirleri ve projeleri desteklemek için sermaye aktardı. 1949 yılında Dream (Rüya) isimli 98 edik motosikleti üretti. 1961'de 125 cc gücündeki Honda motosikletle dünya şampiyonluğunu kazandı. 1964'te Honda, seri otomobil üretimine başladı. Yine aynı yılda kendi aracıyla Formula 1'e katıldı ve ilk Gp'yi 1965 yılının Ekim'inde kazandı. 1975 yılında dünyadaki en önemli otomobil markalarının içine girmeyi başardı. Dünyanın en büyük motor üreticisi Honda, 1980'li yıllarda ise kalitesi, sorumlulukları, çevre konusundaki duyarlılığı ve mühendislik hedefleriyle dünyanın en büyük çok uluslu şirketlerinden biri haline geldi. Şöyle bir dönüp baktığımızda bütün bu başarıların ve gelinen noktanın bir hayalinden başka bir şey olmadığını anlamak çok şaşırtıcı ama gerçek...

Bir çocuğun rüyası
gerçek oldu.
Ve HONDA doğdu


Bir çocuk hayal kurdu. Çalıştı, çok çalıştı.
Geleceği ön gördü ve çok uluslu, rakip tanımayan bir markayı
Her zaman mükemmeli yaratan bir kurumu yaşatmayı başardı



Honda Eylül 1948' deki kuruluşundan itibaren, mükemmel mühendisliği ile tanındı. Kuruluşunu takip eden 50 yıl içinde kök saldığı her yerde üstün kalitesini uygulayan Honda, toplumsal sorumluluk, çevre bilinci gibi konulara hassasiyet göstererek dostça ortamlar yarattı. 34 ülkede bulunan 95 üretim tesisinde 90,000'in üzeride kişi istihdam ederek global bir şirket haline geldi 31 Mart 1997'de sona eren mali yılda Honda 5.1 milyon motosiklet, 3 milyon güç ünitesi ve 2.34 milyon otomobil satarak dünya çapında 10 milyonun üzerinde müşteriye seslendi.

İlk motorlar Japonya'nın savaş sonrası hareketliliğine önemli katkıda bulundu. Bunlar, eskiden arazi iletişim ekipmanlarında kullanılan jeneratörlerden yapılma küçük, ilkel, verimsiz ve oldukça dumanlı, 2 zamanlı Mikuni motorlarıydı. Bisiklet iskeletine takılabilecek kadar küçük olan bu motorlar yine de tepelerde pedal çevrilmesini gerektiriyordu. Fakat bu küçük motorlu bisikletler bile savaştan yeni çıkmış bir ülkede vazgeçilmez nitelikteydi. Otobüsler ve trenler güvensiz ve aşırı kalabalıktı ve otomobiller benzin yokluğu nedeniyle hemen hemen kullanılmaz durumdaydı. Bisikletten bozma mopedler, tam bir başarıydı. Müşteriler Honda'nın her gün bir tane ürettiği bisiklet motorunu alabilmek için her gün ellerindeki nakit paralarla geliyorlardı. 1947'de savaştan kalan Mikuni 2 zamanlı motor stoku tükendiğinde Honda, manyetik ateşlemeli, sürgülü karbüratörlü ve sürücünün ayaklarını korumak için bir koruyucuya sahip, arka tekerleği döndüren bir kayışı bulunan, 50 cc'lik A - tipini geliştirmeye para yatırdı. Bunun için bile yakıt kıtlığı vardı. Bu nedenle Honda bir çam ormanı satın aldı ve bir çeşit turpentin yapmak için ağaçlardan elde ettiği reçineyi petrolle karıştırdı. Motoru ateşlemek için çok pedal çevirmek gerekiyordu. Duman ve koku, yetkilileri Honda'nın müşterilerinin kaçak mazot kullanmadıkları konusunda ikna etmeye yetti.

Savaş sonrası Japonya'da ticaret iyi organize edilmemişti ve bankacılık ve kredi sistemleri bir düzensizlik içinde idi. Motosiklet satıcıları ağı yoktu. Şirketin uygun şekilde organize edilmesi gerekiyordu. Bu nedenle piston halkası işinin 1945'te Toyota'ya satılmasından sonra Soichiro Honda, büyük ses getiren Honda Teknik Araştırma Enstitüsü'nü kurdu. Şirketin ticari çerçevesi, Mart 1948'de katılan Takeo Fujisavra tarafından oluşturuldu ve Eylül ayında 1 milyon yen (yaklaşık 1,000 İngiliz Sterlini) tutarındaki sermaye ile Fujisavra ve Soichiro Honda Motor, Honda ailesine ait olmadı ve bu ailenin şirkete dahil olmaması konusunda kurucunun koymuş olduğu kural bütün yöneticileri kapsayacak şekilde genişletildi.

Şirketin her üyesinin eşit olduğu ilan edildi, tek fark üstlenilen görev ve alınan maaş idi. 1971'de Amerikan Egzoz gazı emisyonları ile ilgili katı Amerikan regilasyonları yürürlüğe konulmadan bir yıl önce Honda dehasının parlak bir örneği olan katmanlı yakma ilkesiyle çalışan CVCC motoru üzerinde çalışmalar başlatıldı. CVCC, Honda araştırma ve geliştirme bölümünün üstünlüğünü kanıtlayan bir başarı idi ve 1975 tarihi Amerikan Muskie Yasası'nın öngördüğü katı koşullan karşılıyordu. CVCC motorlu Civic Amerika'nın Honda için en büyük pazar haline gelmesini sağladı. Kiyoshi Kavrashima'nın Ekim 1973'te başkanlığa geçişini takiben Honda çok hızlı bir şekilde büyüdü.

O tarihide 400 milyar Yen'in altında kalan cirosu 1979'da 1 trilyon Yen'i geçti. Honda , savaştan sonra kurulan bu seviyeye ulaşan ilk üretici idi. 1980 yılında, cirosu 1.5 trilyon Yen idi. Sadece 32 yıl içinde Honda, General Motors'un cirosunun onda birine ulaştı. Honda 2004 yılında 11 milyon adet motosiklet, 3.4 milyon adet otomobil ve 6 milyon adet güç ürünleri satarak tüm dünyada 20 milyon müşteriye kavuşmayı hedefliyor.


P2 ve P3 robotlardan sonra

HAYALLERİN ULAŞTIĞI SON NOKTA ASIMO; İLK İNSANSI ROBOT

Boyu 1.60 cm. 'den 1.20 cm. 'ye
Ağırlığı 120 Kg. 'dan 43 Kg. 'a düşürüldü
« Son Düzenleme: Mayıs 11, 2006, 12:25:39 ÖS Gönderen: TEAMHONDATURKEY »



ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.
« Yanıtla #1 : Nisan 05, 2006, 08:21:52 ÖS »
Soichiro Honda,22 yaşındayken Şirket'ini kurmadan önce de motor sporlarının coşku ve heyacanını seviyordu. Kendi katılım aracını kullanmanın zevkini ve tatminini biliyor ve motor sporlarında başarmak için gereken atılımcı ruhun, müşterileri için mükemmel motosikletler ve otomobiller üreten bir şirketin itibarını artıracağını da biliyordu.

Bay Honda, uluslararası motor sporlarında olan biteni görmek için ilk kez yurt dışına çıktığında, Japonya motosiklet sanayi ve Dünya motosiklet sanayi arasındaki teknolojik uçurumu gördü ve bu onu şaşırttı hatta şok etti. Bu deneyim Şirket'i için iddialı bir amaç belirlemesini sağladı: motor katılımlarında dünya çapında lider olmak.

Bay Honda, şampiyon katılım makinaları yapmak için sıfırdan başlayıp üstün teknolojiler geliştirmenin Şirket'ini otomotiv sanayinde lider firmalardan biri haline getireceğini biliyordu. Bu inancını daha da vurgulamak için bir Honda motorunun dünya klasmanındaki Isle of Man Tourist Trophy motosiklet katılımına katılacağını açıkladı. Bu cesur bir karardı, çünkü o zamana dek hiçbir Japon üretici böyle bir olaya katılmayı aklından bile geçirmemişti.

Güçlü inançlar ve atılımcı ruh Şirket'i zafere sürükledi ve Honda motosikletleri ve otomobilleri, uluslararası motor sporlarında sarsılmaz bir ün kazandı. Bu başarılar Honda ürünlerinin popülaritesini de artırdı. Bay Honda, motor sporlarının yarattığı coşkunun, Şirket'inin otomotiv sanayine önemli katkılarda bulunmasını sağlayacağını da farketti. Bu katkılardan en önemlileri içinde hafif ve kompakt araç motorları vardı. Honda, motosikletlerin performansını artıran, yüksek verimde, kompakt, hafif alüminyumdan mamul motorlarla işe başladı. Sıra bir otomobil yaratmaya geldiğinde - S500 spor coupe - Honda aynı tekniği, özellikleri Honda motosikletlerini andırdığından "dört tekerlekli motosiklet" olarak adlandırılan aracı yapmakta kullandı.

Diğer Japon üreticilerinden çoğu Avrupa ve Amerika'nın benimsediği büyük dökme demir bloğu yaklaşımını izleyerek motorlarını üretiyordu. Fakat 1960'ların sonundan itibaren ortaya çıkmaya başlayan egzos emisyon yasaları, Honda'nın kendine özgü benzersiz yaklaşımını daha da geliştirmesini sağladı. Aradan uzun süre geçmeden dünyadaki diğer otomobil üreticileri de daha hafif, daha küçük ve daha verimli motorların egzos emisyonlarını kontrol etmede ve yakıt tasarrufu sağlamada anahtar rol oynadığını farkettiler. Bugün artık motorlar Honda'lar gibi alüminyumdan yapılıyor ve kompakt ve hafifler.

Soichiro Honda teknik olarak yeni ve orijinal ürünlerin diğerlerinden daha fazla değer taşıdığına inanıyordu. Her zaman müşterilere böyle ürünler sunmak için çalışmak gerektiğine inanıyordu. "Bu diğerlerinden farklı olmalı" yaklaşımı yapılan herşeyin başlangıç noktasını oluşturmalıydı. Beyinler sürekli yenilenmeli, çılgın görünen konseptler denenmeli, hatalar ve zayıf noktalar keşfedilmeli ve benzersiz ürünler yaratmak için hızlı bir biçimde yeni fikirler türetilmeliydi.

katılımlar, genç ve hırslı mühendisler için her zaman mükemmel bir eğitim alanı oluşturdu. katılımlar sonucun hemen alındığı alanlardı: motorun iyi işliyordur kazanırsın, işlemiyordur, kaybedersin. Bu gerçek mühendisleri, çok kısa zaman içinde fantastik buluşlar yapmaya zorluyordu üstelik kendi fikirleri ve hareketleri için kişisel sorumluluk almak zorunda kalıyorlardı. Bu tür yeteneklere ve öz güvene sahip kişiler bir üretici için paha biçilmez bir değerdir. Bu şekilde mühendisler katılım ve üretim aktiviteleri arasında sürekli bir rotasyona tabi tutuluyordu. Böylece katılımlarda hayat bulan atılımcı ruh yeni ve özgün ürünlerin yaratılmasını sağladı.

1992 yılına dek katılımtığı Formula 1 pistlerinde, altı kez üreticiler şampiyonu bir kez de sürücüler şampiyonluğunu kazanan Honda, 1998 yılında Formula 1 katılımlarına yeniden katılacağını açıkladı. 1994 yılından bu yana Honda Amerika, Indy Car Dünya Serilerine katılıyor. Honda, Indy Car katılımlarına katıldıktan yalnızca bir yıl sonra Honda bu katılımlarda şampiyon oldu. 1993 yılında Honda'nın güneş enerjisiyle çalışan aracı Dream, Avustralya'da düzenlenen güneş enerjili araçlar katılımında birinci oldu. 1995 yılında Honda'nın alüminyum gövdeli spor aracı NSX, Le Mans GT-2 katılımının şampiyonu oldu.

Onu-R

  • İleti: 3113
Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.
« Yanıtla #2 : Nisan 05, 2006, 08:27:54 ÖS »
başarılı bir hayat öyküsü :)

teşekkür ederiz, ALG . . .

ALG

  • İleti: 6376
    • THT
Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.
« Yanıtla #3 : Nisan 05, 2006, 08:28:50 ÖS »
bu bölüme soichiro honda hakkındaki olayları, hikayeleri ve başarıları ekleyelim arkadaşlar..

Onu-R

  • İleti: 3113
Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.
« Yanıtla #4 : Nisan 05, 2006, 08:35:29 ÖS »
Geniş satışlı bir ürünü yaratabilme mucizesi, bu karmaşık müşteri yapısının ortak eğilimlerini keşfedebilmekte yatıyor. Yani üretime geçmeden önce pazarı tanımakta…

 Otomobil uzmanı olan Soichiro Honda bu mucizeyi gerçekleştirmenin peşine düştü… 1960`larda mühendislerini bütün dünya pazarlarının beklentilerini öğrenmeleri için görevlendirdi ve en önemlisi onların bir süre diğer ülkelerde yaşamalarını sağladı.

 Bu, mühendisler için yapılması en zor işlerden biriydi elbette.  Bir nevi “tiyatro sanatçısı” olmak gibi... Kendi duygu ve düşüncelerinizi bir yana bırakıp, ürünü satmayı amaçladığınız insanların yerine geçecek, onlar gibi düşünecek, onlar gibi hayal kuracaktınız.

 İşte Soichiro, belirli bir marketi değil, bütün marketlerin isteklerini bir araya getiren ve dünyanın ilk gerçek “evrensel araba”sı diyebileceğim 1975 Civic'i  böyle üretmiştir...

EROLL

  • Ziyaretçi
Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.
« Yanıtla #5 : Nisan 07, 2006, 04:35:48 ÖS »

vtimania

  • İleti: 1116
Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.
« Yanıtla #6 : Nisan 07, 2006, 11:12:50 ÖS »
tesekkurler :)

Diesel

  • İleti: 83
Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.
« Yanıtla #7 : Nisan 11, 2006, 09:15:55 ÖS »
ben bu adama taparım....  8)

DaRkBluE-Since1982

  • Ziyaretçi
Ynt: Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.
« Yanıtla #8 : Haziran 01, 2006, 11:50:41 ÖÖ »
Elli ağayı öpülesi bir adam*




*Başarıları bazında...Onun kini öpeden önce atalarımız var babında yani :D

Strained

  • Ziyaretçi
Ynt: Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.
« Yanıtla #9 : Haziran 01, 2006, 03:03:49 ÖS »
honda amcamın bakışlara bakarmısın Vtec gibi bakıo maşşallah bravo sana sen olmasan bızlerde burada olamazdık.. MR honda için bi alkış lütfen  =d> =d> =d> =d> =d>

DaRkBluE-Since1982

  • Ziyaretçi
Ynt: Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.
« Yanıtla #10 : Haziran 02, 2006, 10:25:20 ÖÖ »
Alkışlar MR. Honda ya  =d> =d> =d> =d>

Hüseyin

  • İleti: 75
Ynt: Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.
« Yanıtla #11 : Haziran 06, 2006, 08:11:27 ÖS »
 =d> =d> =d> =d>

mertol

  • İleti: 128
Ynt: Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.
« Yanıtla #12 : Haziran 22, 2006, 08:59:02 ÖS »
teşekkürler ALG şimdi daha da güveniyorum honda'ma

arl_38honda

  • Ziyaretçi
Ynt: Soichiro Honda - The PoweR of Dreams.
« Yanıtla #13 : Aralık 19, 2006, 06:42:50 ÖS »
Teşekkürler Paylaşım için..:)