Gönderen Konu: otoMatik kuLLanımı yardım ???  (Okunma sayısı 12399 defa)

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
otoMatik kuLLanımı yardım ???
« : Ekim 17, 2010, 01:38:58 ÖS »
2001 modeL 1.6 ies arcımı hayırLısıyLa p.tesi yada saLı qünü aLacaqım eğer servis okeyLerse araç otomatik fakat biz otomatik kuLLanmayı biLmiyoruz biLiyoruzda d4 e tak devam et yani biLqi bu kadar
vites  1 2 D3 D4  nasıL nerede kuLLanıLmaLı  yardımınızı bekLiyorum...



Cecul

  • İleti: 621
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #1 : Ekim 17, 2010, 01:47:58 ÖS »
D4 normal kullanım. 1,2,3,4 yapar
D3 1,2,3 yapar, 4 e geçmez. D4 le hafif yokuş tırmanırken araba bayılırsa, roket (gaza sonuna kadar basarak vites küçültmek) yerine, kendin D3 e alabilirsin.
2 patinaj yapmadan kalkmak için, özellikle karda, buzda.
1 dik yokuş çıkıyorsun, kendiliğinden 2 ye atıp bayılmasın diye kullanılabilir. 1 i bozuk yolda yavaş gidiyorsan da kullanabilirsin.

Kırmızı ışıkta durunca N ye alma, ayağın frendeyken D de kalsın. Uzun süre bekleyeceksen P ye al.
Vites N ve P harici konumlardayken araba çalışmaz.

Otomatik şanzımanda en önemli şey yağdır. Buna dikkat et. Alacağın arabayı da, almadan evvel iyi bir otomatik şanzımancıya baktır. Hayırlı olsun şimdiden.


PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #2 : Ekim 17, 2010, 02:00:34 ÖS »
D4 normal kullanım. 1,2,3,4 yapar
D3 1,2,3 yapar, 4 e geçmez. D4 le hafif yokuş tırmanırken araba bayılırsa, roket (gaza sonuna kadar basarak vites küçültmek) yerine, kendin D3 e alabilirsin.
2 patinaj yapmadan kalkmak için, özellikle karda, buzda.
1 dik yokuş çıkıyorsun, kendiliğinden 2 ye atıp bayılmasın diye kullanılabilir. 1 i bozuk yolda yavaş gidiyorsan da kullanabilirsin.

Kırmızı ışıkta durunca N ye alma, ayağın frendeyken D de kalsın. Uzun süre bekleyeceksen P ye al.
Vites N ve P harici konumlardayken araba çalışmaz.

Otomatik şanzımanda en önemli şey yağdır. Buna dikkat et. Alacağın arabayı da, almadan evvel iyi bir otomatik şanzımancıya baktır. Hayırlı olsun şimdiden.



deqerLi biLqiLeriniz için teşekkür ederim. Aracın sahibi buqun aracı sürerken 1 ve 2 de manuel gibi 6000 devire fln çıkıyo heralde sonrası kendisi otomatik öyLe oLması Lazım.
babama söyLiyeyim yarın baktırsın şanzımana da
tekrardan teşekkürLer ...

Cecul

  • İleti: 621
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #3 : Ekim 17, 2010, 02:04:38 ÖS »
Seri kalkacaksan, D4 de iken tam gaz yaparsan, maksimum devre kadar çıktıktan sonra bir üst vitese atar. Manuel kullanmaya gerek yok. Zaten 1 de çok kısa sürede maksimum devre ulaşıldığı için hiç gerek yok bence.

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #4 : Ekim 17, 2010, 02:31:53 ÖS »
hmm.
verdiğiniz bilgiler için teşekkürler aracın sahibi gösterdi zaten buda roket diye dip gaz yaptı gösterdi.
teşekkürler...

cizbudak

  • İleti: 501
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #5 : Ekim 17, 2010, 03:25:06 ÖS »
D4 normal kullanım. 1,2,3,4 yapar
D3 1,2,3 yapar, 4 e geçmez. D4 le hafif yokuş tırmanırken araba bayılırsa, roket (gaza sonuna kadar basarak vites küçültmek) yerine, kendin D3 e alabilirsin.
2 patinaj yapmadan kalkmak için, özellikle karda, buzda.
1 dik yokuş çıkıyorsun, kendiliğinden 2 ye atıp bayılmasın diye kullanılabilir. 1 i bozuk yolda yavaş gidiyorsan da kullanabilirsin.

Kırmızı ışıkta durunca N ye alma, ayağın frendeyken D de kalsın. Uzun süre bekleyeceksen P ye al.
Vites N ve P harici konumlardayken araba çalışmaz.

Otomatik şanzımanda en önemli şey yağdır. Buna dikkat et. Alacağın arabayı da, almadan evvel iyi bir otomatik şanzımancıya baktır. Hayırlı olsun şimdiden.


Yukarıdaki bilgilere ek olarak yazayım bende.

- Kırmızı ışıkta 15-20 sn den fazla bekleyeceksen N ye al şanzımanı boşa yorma, ışıklarda beklerken (P)ark vitesine alma onun dışındaki uzun beklemelerde 2-3 dk ve fazlası gibii P ye alırsınız.
- d3 ün anlamı 1-2-3 vitesdir ancak d4 ye göre daha üst devirlerde vites yükseltir. uzun yolda bayır aşağı giderken d3 e alıp hızlanmasını önleyebilirsin, yada duruma göre d2 ye kadar düşübilir motor freni yaptırabılırsın.

- N den D4, D3 e vites geçişlerinde düğmeye basmadan geçirebilirsin. d2 ve d1 de ise istesende geçmez, kilit vitesin yanlışlıkla geçmesini önler. (yuksek hızlarda yanlışlıkla vites düşürüp (el çarpması vs) şanzımanı dağıtma diye.)

- Araç tam durmadanda vites değiştirme (misal manevralarda  geri gidip durup D4 e almak gibi)

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #6 : Ekim 17, 2010, 04:21:14 ÖS »
D4 normal kullanım. 1,2,3,4 yapar
D3 1,2,3 yapar, 4 e geçmez. D4 le hafif yokuş tırmanırken araba bayılırsa, roket (gaza sonuna kadar basarak vites küçültmek) yerine, kendin D3 e alabilirsin.
2 patinaj yapmadan kalkmak için, özellikle karda, buzda.
1 dik yokuş çıkıyorsun, kendiliğinden 2 ye atıp bayılmasın diye kullanılabilir. 1 i bozuk yolda yavaş gidiyorsan da kullanabilirsin.

Kırmızı ışıkta durunca N ye alma, ayağın frendeyken D de kalsın. Uzun süre bekleyeceksen P ye al.
Vites N ve P harici konumlardayken araba çalışmaz.

Otomatik şanzımanda en önemli şey yağdır. Buna dikkat et. Alacağın arabayı da, almadan evvel iyi bir otomatik şanzımancıya baktır. Hayırlı olsun şimdiden.


Yukarıdaki bilgilere ek olarak yazayım bende.

- Kırmızı ışıkta 15-20 sn den fazla bekleyeceksen N ye al şanzımanı boşa yorma, ışıklarda beklerken (P)ark vitesine alma onun dışındaki uzun beklemelerde 2-3 dk ve fazlası gibii P ye alırsınız.
- d3 ün anlamı 1-2-3 vitesdir ancak d4 ye göre daha üst devirlerde vites yükseltir. uzun yolda bayır aşağı giderken d3 e alıp hızlanmasını önleyebilirsin, yada duruma göre d2 ye kadar düşübilir motor freni yaptırabılırsın.

- N den D4, D3 e vites geçişlerinde düğmeye basmadan geçirebilirsin. d2 ve d1 de ise istesende geçmez, kilit vitesin yanlışlıkla geçmesini önler. (yuksek hızlarda yanlışlıkla vites düşürüp (el çarpması vs) şanzımanı dağıtma diye.)

- Araç tam durmadanda vites değiştirme (misal manevralarda  geri gidip durup D4 e almak gibi)

teşekkürler
şimdi konuyu toparlayalım

yüksek devirde ilerlemek istiyorum 1 de kalktım 2 ye attım sonra yüksek devir için d3 e atabilirmiyim

d3 te ilerlerken 4 vites için d3 ten d4 e atabiLirmiyim

vede bu kiLit oLayını anLamdım heraLde bi eL atarmısınz???

endlessnihilist

  • İleti: 251
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #7 : Ekim 17, 2010, 11:35:06 ÖS »
-yüksek devir için d3'e atabilirisiniz,
-d3 den d4 e atabilirsiniz. bu daha çok ekonomi sağlayacaktır.
-kilit olayı ise otomatik vitesin yandaki düğmesine basmadan "N" konumundan d4 e ve/veya d3'e geçebilirsiniz.

ek bilgi olarak yokuşta d3 ve d4 de aracınız geriye kaydırabilir bu normaldir. fakat 2. viteste kaydırma yapmaz aracınız.
ve birde araç ilerlerken ekonomi  vs amaçlı aracınızı boşa atmayın. şanzuman yağlamasını kesiyor çünkü sorun olabilir ileride.
son olarak satın aldığınız kişi dün değiştirdim desebile şanzuman yağınızı hondanın orjinal atf z1 yağını kullanarak değiştirin.
veya nippon oil'in yağını kullanın (ben nippon oil kullanıyorum). honda yetkili servislerinde atf z1 bulabilirsiniz. castrol vs kullanmayın...

Cecul

  • İleti: 621
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #8 : Ekim 18, 2010, 08:34:01 ÖÖ »
- Kırmızı ışıkta 15-20 sn den fazla bekleyeceksen N ye al şanzımanı boşa yorma
Geçenlerde bununla ilgili konu vardı yine. Yağlamanın azalmasından ötürü, beklerken N ye almak önerilmiyor. Ya D4 te kalmalı, ya da uzun süreli beklenecekse P ye alınmalı.

murtilaf

  • İleti: 193
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #9 : Ekim 18, 2010, 01:59:05 ÖS »
- Kırmızı ışıkta 15-20 sn den fazla bekleyeceksen N ye al şanzımanı boşa yorma
Geçenlerde bununla ilgili konu vardı yine. Yağlamanın azalmasından ötürü, beklerken N ye almak önerilmiyor. Ya D4 te kalmalı, ya da uzun süreli beklenecekse P ye alınmalı.
Konunun sonucu olarak uzun süreli beklemelerde P ya da N konumuna almanın herhangi bir tehlike arz etmediğine varıldı yalnız.

cizbudak

  • İleti: 501
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #10 : Ekim 18, 2010, 05:09:27 ÖS »
Işıklarda P ye aldıgınızı dusunsenıze arkanızdaki araç P ye aldıgınızı bılmez o ara geri vites lambanızda yanar bi an korna yıyebılırsınız :D

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #11 : Ekim 18, 2010, 05:55:14 ÖS »
Işıklarda P ye aldıgınızı dusunsenıze arkanızdaki araç P ye aldıgınızı bılmez o ara geri vites lambanızda yanar bi an korna yıyebılırsınız :D

waLa haa kıyak oLur :D

yasansu

  • İleti: 221
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #12 : Ekim 18, 2010, 09:39:00 ÖS »
Ben bunu  hep yapıyorum.Denizli'de ışıklar 80 sn den geri sayıyor.P'ye alıyorum.5 sn varken D4 alırken geri ışık lambası yanıyor.Şimdiye kadar kimse korna çalmadı.

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #13 : Ekim 18, 2010, 09:48:24 ÖS »
Ben bunu  hep yapıyorum.Denizli'de ışıklar 80 sn den geri sayıyor.P'ye alıyorum.5 sn varken D4 alırken geri ışık lambası yanıyor.Şimdiye kadar kimse korna çalmadı.

pardonda aracı park haLindeyken p demi bırakcaz n demi

vede p de geri ışıkmı yanıyor yoksa d4 e atarken mi ???

Cecul

  • İleti: 621
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #14 : Ekim 19, 2010, 09:39:22 ÖÖ »
P den D4 e çekerken, R den geçiyor ve o anda kısa bir an geri vites lambaları yanıyor. Park halindeyken P de bırakacaksın, adı üstünde.
Bu sebeple ben de korna yemedim hiç. Farkedilmiyordur bile arkadan. Bir an yanıp sönüyor.

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #15 : Ekim 19, 2010, 12:55:52 ÖS »
P den D4 e çekerken, R den geçiyor ve o anda kısa bir an geri vites lambaları yanıyor. Park halindeyken P de bırakacaksın, adı üstünde.
Bu sebeple ben de korna yemedim hiç. Farkedilmiyordur bile arkadan. Bir an yanıp sönüyor.


bencede sorun oLacaqını sanmıyorum .

murdogan

  • İleti: 181
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #16 : Kasım 20, 2010, 04:22:55 ÖS »
arkadaşlar ben sıkışık trafikte kaldığım zamanlarda 2.vitese atıyorum araba direk 2.viteste kalkıyo.yani bidaha birden ikiye atmaya çalışmıyo bence daha az yoruluyo gibi.siz sıkışık trafikte otomatik vitesi nasıl kullanıorsunuz.

birde ben de ışıklarda hep n ye alıyordum ama şanzıman yağlaması olmz dediler diye artık d4 te bkliyorum.

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #17 : Kasım 20, 2010, 08:00:41 ÖS »
arkadaşlar ben sıkışık trafikte kaldığım zamanlarda 2.vitese atıyorum araba direk 2.viteste kalkıyo.yani bidaha birden ikiye atmaya çalışmıyo bence daha az yoruluyo gibi.siz sıkışık trafikte otomatik vitesi nasıl kullanıorsunuz.

birde ben de ışıklarda hep n ye alıyordum ama şanzıman yağlaması olmz dediler diye artık d4 te bkliyorum.

hocam 2. vites derken
d4 normal 4 vites
d3 yüksek devirLi 3 vites
2 buzlu yollarda fln kalmak için
1 normal kalkış

kırmızı ışıklarda 2 -3 dk bekliyecekseniz p ye atın nede dediğiniz gibi yağlamıyor p daha sağLıkLı oLaacaktır

carousal

  • İleti: 1109
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #18 : Kasım 20, 2010, 08:05:04 ÖS »
Alıntı
birde ben de ışıklarda hep n ye alıyordum ama şanzıman yağlaması olmz dediler diye artık d4 te bkliyorum.
Ben kırmızı ışıklarda ( 25-30 saniyeden uzunsa ) doğrudan N'ye alıyorum aracı, araç rahatlıyor resmen. Ufak rölanti titremesini atıyor üzerinden, akıllı uslu duruyor. Şimdiye kadar da hiçbir sıkıntı yaşamadım. 2003'ten beri.

Önemli olan araç seyir halindeyken vitesi N'ye almamak. Yoksa bu N vitesi ne işe yarayacak, dururken de N'ye almayacaksak. Zaten arabayı park edince P'ye alıyoruz. Bence N'yi kullanmanın en doğru zamanı kırmızı ışıklar.

PearL GreY MoNsteR

  • İleti: 1865
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #19 : Kasım 20, 2010, 08:20:33 ÖS »
Alıntı
birde ben de ışıklarda hep n ye alıyordum ama şanzıman yağlaması olmz dediler diye artık d4 te bkliyorum.
Ben kırmızı ışıklarda ( 25-30 saniyeden uzunsa ) doğrudan N'ye alıyorum aracı, araç rahatlıyor resmen. Ufak rölanti titremesini atıyor üzerinden, akıllı uslu duruyor. Şimdiye kadar da hiçbir sıkıntı yaşamadım. 2003'ten beri.

Önemli olan araç seyir halindeyken vitesi N'ye almamak. Yoksa bu N vitesi ne işe yarayacak, dururken de N'ye almayacaksak. Zaten arabayı park edince P'ye alıyoruz. Bence N'yi kullanmanın en doğru zamanı kırmızı ışıklar.

hocam bende buraya konu açtım veriLen biLgiLere gore söyLedim..

murdogan

  • İleti: 181
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #20 : Kasım 21, 2010, 12:42:00 ÖÖ »
arkadaşlar ben sıkışık trafikte kaldığım zamanlarda 2.vitese atıyorum araba direk 2.viteste kalkıyo.yani bidaha birden ikiye atmaya çalışmıyo bence daha az yoruluyo gibi.siz sıkışık trafikte otomatik vitesi nasıl kullanıorsunuz.

birde ben de ışıklarda hep n ye alıyordum ama şanzıman yağlaması olmz dediler diye artık d4 te bkliyorum.

hocam 2. vites derken
d4 normal 4 vites
d3 yüksek devirLi 3 vites
2 buzlu yollarda fln kalmak için
1 normal kalkış

kırmızı ışıklarda 2 -3 dk bekliyecekseniz p ye atın nede dediğiniz gibi yağlamıyor p daha sağLıkLı oLaacaktır


ya işte 1-2-d3-d4 var ya hani  ben sıkışık trafikte 2 de kullanıyorum arabayı direk birde kalkmıyo da sanki araba 2 de kalkıyo.

scarface

  • İleti: 601
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #21 : Kasım 24, 2010, 05:00:58 ÖS »
ben vitesi N'ye hiç almamak gerek diye biliyorum. N konumu, araba arızalanınca kenara ya da yakın bir yere çekerken iteklemek için gerekli diye duymuştum.

hdyt

  • İleti: 353
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #22 : Kasım 25, 2010, 05:16:04 ÖS »
2 de sadece 2. viteste devam eder. bire geçmez.

murdogan

  • İleti: 181
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #23 : Kasım 26, 2010, 08:21:09 ÖS »
ben vitesi N'ye hiç almamak gerek diye biliyorum. N konumu, araba arızalanınca kenara ya da yakın bir yere çekerken iteklemek için gerekli diye duymuştum.

ya biz arabayı park ederken R den D4 e, D4 den de  R ye çok sefer atıyoruz ve her atışımızda vites N den geçiyor. yani biz arabayı sadece ışıklarda durduğumuzda yada trafikte değil park ederken de çoğu kez N ye alıyoruz.eğer bir zararı olsaydı N vitesi arada olmazdı diye düşünüyorum.bende N de yağlama farklı olduğundan uzun zamandır N ye almadan kullanıyorum fakat bi zararının da oldğunu düşünmüyorum açıkcası.

bu konuda dateyalı bilgisi olan bir arkadaşımız varsa bizleri bilgilendirse çok iyi olur aslında.

Cecul

  • İleti: 621
Ynt: otoMatik kuLLanımı yardım ???
« Yanıtla #24 : Kasım 26, 2010, 08:36:49 ÖS »
Daha bir kaç gün önce sırf otomatik şanzuman yapan ustama tekrar sordum bu konuyu. D de tamamen durunca, zaten yük altında kalmadığını ama N den her D ye geçirişte bir miktar aşınma yaptığını söyledi.