Gönderen Konu: Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj  (Okunma sayısı 5968 defa)

paradigma

  • İleti: 229
Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj
« : Ocak 20, 2012, 02:38:54 ÖS »
'Hedefimiz 15 bin Civic satmak'
Honda Türkiye Pazarlama Müdürü Can Eroskay, yeni Civic ile ilgili sorularımızı yanıtladı

Can Bey, yeni Civic ile ilgili neler söyleyebilirsiniz, otomobildeki en önemli yenilik nedir?
Yeni Civic aslında tamamen baştan yaratıldı. Özellikle karoserde, motorda ve teknik ekipmanlarda müşterilerimizin daha önceki nesillerde bize verdikleri feedback’ler doğrultusunda pekçok iyileştirme gerçekleştirildi. Karosere baktığımızda, rüzgar direnci ciddi seviyede iyileştirildi ki, bu hem yakıt olarak ciddi şekilde müşterinin cebine katkı sağlıyor hem de otomobilin performansına ve sessizliğine çok ciddi katkılar sağlıyor. Otomobilin alt tarafı, rüzgar direncini azaltmak adına tamamen yalıtıldı ve kaplandı. Bu kaplama hem sessizlik hem de otomobilin altından geçen rüzgarın kolay hareket edebilmesini sağlıyor. Bu, pozitif bir özellik ve bu segmentte yeni kullanılmaya başlanan teknolojilerden bir tanesi.

Civic’in rakipleri karşısındaki en büyük avantajı sizce nedir?
Civic’in aslında bence hiç sorgulanmayan bir liderliği var: Problemsizlik ve kolay kullanım. Civic, kullanıcı dostu olan bir otomobil. Bu durum, her kasada daha da iyileşerek devam ediyor. Yeni jenerasyonda da en büyük avantajının bu olduğunu düşünüyorum.

Civic yine 1.6 litrelik benzinli motorla sunuluyor. İleride farklı bir seçenek olacak mı?
Honda’nın Civic Sedan kasasında şu an için uygulamayı planladığı motor tipi 1.6 ve 1.8 litrelik benzinlilerden oluşuyor. Biz şu an Türkiye piyasasında 1.6 litrelik versiyonu satışa sunuyoruz. 1.6 litrelik dizel opsiyonumuz sözkonusu, fakat bu motor sedan kasasında değil, hatchback kasasında ve ilerleyen dönemde sunulacak.

Peki dizel motorun Civic Sedan’da olmamasının nedeni nedir?
Çok özel bir nedeni yok. Bu aslında tamamen stratejik kararlardan kaynaklanıyor. Daha yüksek talebin bulunduğu dizel pazarlarının şu anda tercih ettiği gövde tipi hatchback. Bundan dolayı da birinci önceliği, dizel motoru hatchback kasası üzerine uygulamaya verdiler. Bu uygulama ilerleyen dönemlerde mutlaka sedan gövde tipinde de gerçekleşecek.

Honda olarak dizel açığınızı, sunduğunuz LPG opsiyonuyla mı kapatmaya çalışıyorsunuz?
Biz aslında LPG’yi birebir dizele karşı konumlandırmadık. LPG’yi sunmamızın ana amacı, Türkiye’deki LPG kullanımının çok yükselmiş olması. Bizim elimize geçen datalara göre şu an ülkemizde kullanılan üç otomobilden bir tanesi LPG kullanıyor ve LPG de bir alternatif yakıt türü olarak artık tüm dünya tarafından  kabul edildi. Bu opsiyonu biz müşterilerimize sunmak istedik. Ana amacımız dizele direkt bir rakip yaratmak değil, müşterilerimizin tercih ettiği bir yakıtı bizim otomobilimizde de onlara bir opsiyon olarak sunabilmekti.

Bu yıl Şekerpınar fabrikanızda kaç adet Civic üretimi gerçekleştirilecek?
25 bin civarında üretimimiz olacak. Bunun yaklaşık 15 bin adedini iç piyasaya satmayı hedefliyoruz. Geri kalansa ihraç edilecek.

Otomobilin yerlilik oranı nedir?
Şu an yüzde 30 civarında, fakat yerlilik ölçümü birkaç farklı kriterde yapılıyor. Bizim tanımımıza göre yüzde 30 civarında. Bunu en kısa sürede yaklaşık iki katına çıkarabilmek hedeflerimiz arasında. Çalışmalarımız devam ediyor.

Civic’in lansman fiyatları rakiplerine göre uygun görünüyor. Bu fiyatlar ne kadar devam edecek?
Şu anki kondisyonda mümkün olduğunca devam edebilmeyi arzu ediyoruz, ama döviz otomobil girdileri içerisindeki ana etkenlerden bir tanesi. Keza pekçok noktada petrol ürünleri ve metal de öyle. Bunlardaki bir değişim otomatik olarak maliyetleri değiştiriyor. Bu maliyetler bizim için ne kadar taşınabilir olursa, bu fiyatlara o kadar devam edeceğiz. Daha sonra her marka gibi mecburen belli ayarlamalara gitmemiz gerekebilir.

İleriki dönemlerde yeni Civic Sedan’ın  hibrit versiyonu olacak mı?
Sedan’da şu an için öngörülmüyor. Hibrit olarak elimizde Insight ve CR-Z modellerimiz var. Ayrıca Jazz üzerinde bir hibrit uygulamamız bulunuyor. En kısa zamanda müşterilerimizle bu modelleri de buluşturacağız. Ancak sedanda  şu an için hibrit sözkonusu değil.

Yani Insight modeliniz de ülkemize ithal edilmeye başlanacak mı?
Henüz başlamadık, ancak piyasa değerlendirmesini yapıyoruz.  Efektif ve müşterilerimize cazip olabileceğini düşündüğümüz noktada mutlaka piyasaya sunmak istiyoruz. Tıpkı CR-Z de yaptığımız gibi. Öncelikle piyasanın talebini ve CR-Z’nin uygunluğunu mümkün olduğunca buluşturmaya çalıştık. Uygun olduğu noktada da bu modelimizi Türkiye ile tanıştırdık.

Honda Şekerpınar fabrikasında ikinci bir model üretimi sözkonusu mu?
Net bir bilgi yok, ama her fabrikanın optimum seviyede kullanılabilmesi ticari olarak ana koşul.Bizim şu anda gerçek kapasitemiz 50 bin civarında. Bunu mümkün olduğunca hızlı bir şekilde doldurabilmek hedeflerimiz arasında. Pekçok senaryo üzerinde çalışılıyor, ancak henüz adı konmuş bir yapı ve üst yönetim tarafından onaylanmış bir tanım yok.

Kaynak: www.ajansotomobil.com



AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj
« Yanıtla #1 : Ocak 20, 2012, 02:55:20 ÖS »
 tüketicilerin beklentilerinden bahsediyor müdür bey....
 umurlarında değil gibime geliyor

 dizel konusunda net bi açıklaması yok
 artı tüm avrupa turbo ya geçti honda da tık yok

hala lpg den bahsediyor    lpg  türkiyeye gireli 15 yıl oldu  günaydın hondaa

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj
« Yanıtla #2 : Ocak 20, 2012, 03:03:17 ÖS »
Keşke ben de soru sorabilseydim.
Satış sonrası servislerin müşterilere yaklaşımlarını,
ve Honda Türkiye'nin servisleri eğitim ve denetimleri olup olmadığını
ve yaşanılan bir müşteri maduriyetinde ne gibi yaptırımlar
yapıldığını sorardım.



AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj
« Yanıtla #3 : Ocak 20, 2012, 03:11:26 ÖS »
yeni model çıkardılar diye reklam olması için göstermelik bir iki soruya göstermelik bir iki cevap hepsi bu

paradigma

  • İleti: 229
Ynt: Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj
« Yanıtla #4 : Ocak 20, 2012, 03:13:28 ÖS »
Sanırım müdür bey İstanbuldadır.. Bi genel merkeze ziyarete gidip sor istersen hocam. Hatta aslında bi eylem yapsak, pankartlarla falan gidip Honda Türkiye'nin önünde otursak.. Başka türlü sanırım seslerimiz duyulmaz..

Brawe

  • İleti: 158
Ynt: Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj
« Yanıtla #5 : Ocak 20, 2012, 04:49:44 ÖS »
müdür bey teamhondaturkey sitesini takip etmiyor herhelde

2432

  • İleti: 905
Ynt: Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj
« Yanıtla #6 : Ocak 20, 2012, 06:48:40 ÖS »
yeni model çıkardılar diye reklam olması için göstermelik bir iki soruya göstermelik bir iki cevap hepsi bu
+1

odogru

  • İleti: 299
Ynt: Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj
« Yanıtla #7 : Ocak 20, 2012, 09:06:22 ÖS »
yeni model çıkardılar diye reklam olması için göstermelik bir iki soruya göstermelik bir iki cevap hepsi bu
+1


+10

levo

  • İleti: 275
Ynt: Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj
« Yanıtla #8 : Ocak 22, 2012, 02:58:26 ÖS »
Söz reklemdan açılmışken Honda gibi bir markanın Cıvıc gibi bir model için çektiği reklema bakıyorumda ben bile bir kaç saat içerisinde çok çok daha güzel bir reklam projesi oluşturabilirim diye düşünüyorum...Yetkililer bu reklam olayına hangi pencereden nasıl bir gözle bakıyorlar şaşırmamak mümkün değil.

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj
« Yanıtla #9 : Ocak 22, 2012, 08:52:06 ÖS »
benim derdim şu servis poltikası servislerin yetersizliği hız sabitleyici takıcam dedim izmirdeki 2 servisin bana verdiği cevap bilmiyoruz hiç takmadık dediler yaptığım geniş araştırma sonuçu tüm marka araçların hepsinde sonradan takıyorlarmış ve çok basit bi sistemmiş ve çok cüzi fiyatlara buyrun burdan yakın

AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj
« Yanıtla #10 : Ocak 22, 2012, 10:06:30 ÖS »
agaaa adamlar doymuş büyümek gelişmek gibi bi dertleri yok en azından türkiyehonda.... japonlar ne düşünür bilmem

alimagar

  • şeyhmus bilgiç
  • İleti: 852
Ynt: Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj
« Yanıtla #11 : Ocak 22, 2012, 10:23:33 ÖS »
agaaa adamlar doymuş büyümek gelişmek gibi bi dertleri yok en azından türkiyehonda.... japonlar ne düşünür bilmem
ben daha öncede yazmıştım japonların olaya derhal el atma zamanı geldi türkiyedeki tüm üst yöneticilerini değiştirmesi lazım  başka ülkelerin sitelerini inceledim pakistan gibi bir ülkede satılan araçlar daha donanımlı 

Brawe

  • İleti: 158
Ynt: Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj
« Yanıtla #12 : Ocak 25, 2012, 04:45:51 ÖS »
Yeni nesil hibrid Insight önemli ölçüde yeniden tasarlandı ve modern teknolojik çözümler vardır. Bu nedenle firmamız 4.4 100 km başına litre ve CO2 emisyonu sadece 101 g / km ortalama yakıt tüketimi gibi dikkat çekici sonuçlar elde etti. Bu melez Entegre Motor Desteği (IMA) için modernize sistemi ile sağlanır. Sürekli değişken CVT (Sürekli Değişken Şanzıman) vites, elektrikli motor gücü 14 beygir gücü, enerji geri kazanımı için pil sistemi, yüksek teknoloji ve akıllı, donanımlı Insight, e, modern 1.3-litre i-VTEC, tüm sürümleri ile donatılmış motor, hangi frenleme sırasında açığa çıkar.
 
Ekolojik Sürüş Sistemi Assist - araba yakıt ekonomisi geliştirmek için etkileşimli bir sistem ile donatılmıştır. Bu sistem, yakıt tüketimi yönetim tarzının etkisi hakkında sürücülere gerçek zamanlı bilgi getirdi.
Honda Insight tasarımında kullanılan ve bazı üslup karar "hidrojen" Honda FCX Clarity edildi. Standart donanım araç denge sistemi, iklim, dış MP3 cihaz bağlama imkanı ile 60:40 oranında arka koltuk eğlence sistemi içerir. Ekipman yüksek düzeyde kruizkontrol Insight, 6 hoparlör ve bir USB arabirimi, ses kontrol ve istek üzerine deri döşeme dahil olmak üzere diğer güzellikler ile uydu navigasyon sistemine sahip bir ses sistemi var
http://www.honda.bg/автомобили/honda/insight-hybrid/7/

kacaman

  • İleti: 7154
Ynt: Honda Türkiye Pazarlama Müdürü ile Röportaj
« Yanıtla #13 : Ocak 26, 2012, 03:28:22 ÖS »
öyle kayda değer verdiği tek bilgi şu;
dizel motoru önce hatcbag kasada satacaklar, çünki bu kasanın da satması gerek ve insanımız bizim sedan hastası, öncelik sebebi bu, er geç sedanda dizel gelecek deemek istemiş.