hayırlı olsun malzeme kalitesini nasıl buldunuz ? aracın oturumunu bende sevmedim fd6 ya göre yüksek güvensiz geldi bana.
teşekkürler.
malzeme kalitesi içerde daha düşükmüş gibi geliyor insana, bilmiyorum teknik anlamda bi fark var mıdır ama, iki şey hemen dikkatimi çekti: 1) sileceklerin dibini saran camın önünü kapatan plastik parça epeyce bi sallanıyor bilmiyorum ilerde sorun olur mu 2) camı açıp kaparken kapı içi komple oynuyor, kasılıyor. içinde sünger var vs deniyor ama o kadar da dolu değil herhalde ki o kadar esneyebiliyor. göğse, direksiyona, vitese dokunma hissi de pek iyi sayılmaz fd6yı arıyorum o anlarda. ama bu soğuk havalarda da ısıtmalı koltuğun tadı bi ayrı onu da unutmamak lazım, konfor açısından güzel ayrıntılar bunlar. bi de koltukları daha ergonomik olsaymış tam olurmuş, uzun süre kullanınca biraz bel ağrıyor. gerçi benim ebadım da ayrı bi konu tabi, epey iri bi adamım ben, daha ufak biri daha rahat edebilir belki. benim anlattığınız gibi direksiyonu kadranı ayarlamakta bi sıkıntım yok ancak koltuk en aşağıda ayarlıyken bile az bi hamlede başım tavana değiyor, bu fd6da hiç olmadı. dolayısıyla o yükselti iç hacimde devam etmemiş, volvolar gibi, ses almasın diye yükseltilmiş ancak dengesi kaybolmasın diye tavan yüksekliği hemen hemen aynı kalmış. özetle bildiğimiz civic dengesinden eser kalmamış, japondan ziyade alman araçlarına benziyor bu açıdan, kullanırken de öyle hissediyorsunuz zaten. çok daha sessiz ve süspansiyonları konfor arabaları gibi, yol yormuyor, aynı alman arabaları gibi. ama sürüş dinamiği de aynı şekilde, dengeden ziyade ağırlıktan kaynaklanan bir oturma olduğunu anlıyorsunuz hemen, zira virajlarda epey bir esniyor, yatıyor, vsa sayesinde çizgisinden çıkmıyor ama çok korkutuyor, ayağınızı gayrıihtiyari gazdan çekiyorsunuz. bu arada hemen belirteyim o bahsettiğim hızlar 90-100 falan değil 150-210 arasını kastediyorum. fd6 ile çevre yolunda dip gaz dönebiliyorum yapışıyor resmen, ben de yolu ezberledim korkmadan asılıyorum dipgaz, ama bunda öyle olmuyor, daha seri bi araç olmasına rağmen korkuyorsunuz o kadar yüksek hızlara çıkmaya. ama frenleri 10 numara, fd6 o hızda fren yapınca ağlar resmen, gürültüsü rahatsız eder, bu bana mısın demiyor, fren mesefesi de çok iyi zaten. o açıdan güzel bir gelişme olmuş.
bi de mukayese olsun: havalanı yolunda pursaklar yokuşunda bi mercedes c180 kompresor bi de focus (dizel olabilir emin değilim) kapıştık, yokuş yukarı nal toplattı resmen, ben tepedeyken onlar aynada yoktu. fd6 da iyi tırmanır o yokuşu, o da geçerdi ama o kadar fark atamazdı bunu biliyorum evvelki tecrübelerimden. şanzıman oranları kesinlikle şehir içi limitlere göre ayarlanmış, son hız 210 ama o hıza daha önce ulaşıyor, teke tek denemedim ama tahminen fd6 ancak 210dan sonra geçebilir onu, tahminen söylüyorum, deneyen varsa fikir beyen etsin lütfen. ancak önemli bir ayrıntı daha var, fb7 şehir içinde 1500 devirde gidebiliyor, fd6 bunu yapamaz 2000in üstüne çıkar hemen, bu sayede rodajda olmasına rağmen şimdiden 8.8e düştü sarfiyatı, fd6 ile ortalamam 10.1dir aşağı yukarı, ikisini de sakin kullandığım söylenemez. özetle ekonomide fb7 kesinlikle önde.
görüldüğü üzre artısı da çok eksisi de, ama 2013de eksik çıkacak olan seri alınmaz zira bir artısı kalmaz o zaman, biz de o duruma düşmemek için renk seçememe pahasına gittik aldık son aracı. bundan sonrası için konuşursak, 2013 haziranı beklemekte fayda var, o zamana kadar fb7 alınmaz gibi arkadaşlar. zaruri alacak olanlar yanlış anlamasın, ben model yükseltecek olanlar için söylüyorum.